Hakutulokset

  1. Tuizu

    Heräileekö teidän 3 -vuotiaat vielä öisin?

    Kiitos kun vastasitte! Nukutaan vielä päikkärit. On mennyt aina tosi hyvin nukkumaan ja nukahtanut nopeasti. Selvästi on tarvinnut unia päivälläkin. Nukkuu n. 1,5- 2 tuntia. Mutta, nyt eilen ja näköjään tänäänkin unet on jäänyt. Siellä se nyt sängyssä jotain juttelee :) Katotaan paranisiko...
  2. Tuizu

    Heräileekö teidän 3 -vuotiaat vielä öisin?

    Onko se ihan normaalia, kuuluuko se tähän uhmaikään, että poika heräilee öisin 3-7 kertaa? Itkeskelee kun herää. Unia selvästi näkee, mutta voisiko olla myös jotain muuta? Korvatulehdusta ei ole, eikä ole muutenkaan kipeä. Nukkumaan menee tosi hienosti! Nukkuu pikkuveljensä kanssa samassa...
  3. Tuizu

    Kysymys refluksilääkkeistä

    eli jos on allergia peräinen refluksi, niin prepulsid ei välttämättä ole oikea lääke? Nyt meillä testaillaan maitoallergiaa, eli jos se on niin kannattaa vaihtaa refluksilääkettä? täytyy lääkärin kanssa tuosta sitten jutella!
  4. Tuizu

    Vauvan refluksi

    meillä todettiin n. 5kk ikäisenä. Nyt ollaan maidottomalla pari viikkoa allergiaepäilyn kanssa....monestihan refluksiin liittyy maito ja muut allergiat! Tsemppiä kaikille!!
  5. Tuizu

    9-10 kk vauvasi yöunet?

    9kk ikäinen poikani sairastaa myös refluksitautia, joka on varmasti syy heräilyihin. Lisäksi epäilemme maitoallergiaa, joka on nyt testauksessa. Soijamaitoa ollaan annettu ja yöt on selvästi rauhoittuneet! Poika menee nukkumaan n. 20 ja heräilee 06-07 ja ennen heräili 1-4 kertaan yössä, nyt...
  6. Tuizu

    koska potalle opettelu??

    Itse aloitin pikkuhiljaa kesällä pojan ollessa 6,5kk ja tekikin melkein joka kerta pissat ja kakat ja sama jatkuu edelleen, nyt 8,5kk. Pojalla on niin tyytyväinen ilme kun katotaan onko jotain tullut pottaan ja kehutaan. Ja olen huomannut että jos vähän kovempi vatsa, niin potalla kakkaaminen on...
  7. Tuizu

    Millainen unirytmi 5kk ikäisellä?

    Risto Ihan kuin olisin kirjoittanut tuon äskeisen, niin sama juttu nukkumisen ja syömisen kanssa!!
  8. Tuizu

    Sammas ja kipu

    Kuulostaapa tutulta! Me saatin neuvolasta resepti hiivalääkkeeseen nimeltä Daktarin ja viikon kuuri, vauvan suuhun pieni kikkare 3 kertaa päivässä ja samoin nänneihin, koska sieltä hiiva myös tarttuu. Mulle tuli nänneihin haavaumia, ja sattui ihan sairaasti, mutta, kun sammas loppui, kipukin...
  9. Tuizu

    Tammikuun toivot 09

    Moi! Sere meilläkin poika ei tahdo kauaa olla sitterissä kun puskee itseään eteen päin! Yrittää istua jo kunnolla ja en ole varonutkaan pahemmin istuma-asentoa. Eikös vauvat melkein itse tiedä millon on hyvä istua, tuskin ne istuisi, jos pahalta selässä tuntuisi...? Hyppiikö teillä siis poika...
  10. Tuizu

    vauvan iltanukahtaminen ja itkuisuus :(

    Luepas netistä refluksitaudista. me ollaan menossa 4kk vanhan pojan kanssa ph-mittauksiin, kun epäilen sitä. Oireita paljon puklaamista ja puklun tulo vasta 1-2 tuntia syömisestä, "kurkussa on "hissi",itkuisuus, ei nuku hyvin, ei tykkää olla vatsallaan ja hikottelee ja yskii usein. Tässä nyt oli...
  11. Tuizu

    Tammikuun toivot 09

    Tässä on Tuomon mitat (2kk) 5245g 56,7cm pää 39,1 MaMa toi seurustelujuttu on niin mahtavaa! Sitä aina odottaa koska tulee kunnon juttelupläjäys, kun sitä huonotuulisuuttakin löytyy aika paljon! Mutta hoitopöydällä ja sohvalle kun laittaa viereen makaamaan, niin niissä varmasti irtoo...
  12. Tuizu

    Milloin ja miten kauan noin 2 kk vanhat vauvanne nukkuvat?

    Meidän 2kk vanha poika meni kanssa vähän aikaa sitten n. 11 aikaan nukkumaan, mutta nyt on ollut todella itkuinen ja olen huomannut että se on vaan niin väsynyt joten olen alkanut laittamaan aikaisemmin. Menee nykyään n. 21 aikoihin, ja herää ensimmäisen kerran n. 3-4 aikaan ja seuraavan kerran...
  13. Tuizu

    Tammikuun toivot 09

    Josko minäkin kirjoittaisin kuulumiset! Meillä on mennyt tosi hyvin! Pari kertaa on ollut todella kiukkuinen, mutta muuten aivan ihana poika on meillä. Ristiäiset on ollut ja poika sai nimekseen Tuomo Valtteri. Yöllä herää 1-4 kertaa, mutta pääasiassa 2 kertaa! Päivällä nukkuu miten nukkuu...
  14. Tuizu

    Tammikuun toivot 09

    Joskos sitä nyt ehtisi kirjoittaa...eilen kirjoitin pitkät pätkät, mutta jonnekin ne vaan hävisi, samalla olin jotenkin kirjautunut ulos?? Täytyisi aina tallettaa teksti, niin ei menisi hukkaan. Onnea kaikille jotka tälle puolelle on päässyt :heart: Meillä on todella vaihtelevaa arki...
  15. Tuizu

    Tammikuun toivot 09

    Minä myös :wave: !! En ole oikein ehtinyt kirjoittaa kun tuli vähän takapakkia!! Sain hirveän rintatulehduksen viime viikonloppuna ja sitten maanantaina jouduinkin jo sairaalaan sisälle kun tarvin suonen sisäistä antibioottia!! Siellä vietin kolme päivää....Olen ollut siis tosi kipeä, 40...
  16. Tuizu

    TAMMIKUUN TOIVOT tammikuussa

    En siis synnyttänyt rosteripyttyyn :laugh: , siirryin siis takaisin sänkyyn!!!
  17. Tuizu

    TAMMIKUUN TOIVOT tammikuussa

    Lauantai 10.01.2009 klo 04:00 kävin vessassa pisulla ja kävin takaisin sänkyyn. Taisi kuulua pikku poksahdus ja alkoi selvästi jotain vetisempää valua. Säntäsin takaisin vessaan ja sitten kunnolla lorahti ja valui valtoimenaan suihkun lattialle lapsivedet. Soitin Jorviin ja sanoivat kun ei...
  18. Tuizu

    TAMMIKUUN TOIVOT tammikuussa

    Laitan nyt vain kuvan ja kirjoitan vielä tuon synnytystarinan kun saan hyvän tauon! T: Tuizu ja PikkuÄijä 5 vrk vanha
  19. Tuizu

    Millä raskausviikolla/päivällä synnytit?

    39+4 Synnytys kokonaisuudessaan 14h ja ponnistus 50 min.

Yhteistyössä