Hakutulokset

  1. MarjaK

    Mistä halvalla hyvä miniläppäri netin kautta ?

    Ajattelin tilata netAnttilan kautta, mutta sielläkin on hinnat nyt nousseet. Aiemmin oli halvin vain 250 e. Musta Pörssin hinnat ovat aika kalliita. Voiko jostain netin kautta saada vaikka hyvän käytetyn tietokoneen ? Laittakaa osoitteita, jos tiedätte. Tänks !
  2. MarjaK

    KUUSIVUOTISNEUVOLASSA KÄYTY

    Eilen oli neuvola, tyttömme mitat ovat nyt 114 cm ja 20 kg, kasvu on ollut tasaista. Vuodessa tullut 8 cm, huh huh mikä vauhti ! Päänympärys jotain 52 cm. Teki 45 min kirjallisia tehtäviä yksin ja hoitajan kanssa, keskittyi hyvin. Kuulo ja näkö normaalit. Hyppi hyvin oikealla jalalla, vasemmalla...
  3. MarjaK

    Olenkin etä-äiti !

    Onko muita eroperheitä, joilla lapsi on yhteishuoltajuudessa ? Meillä on tehty eropaperit ja etsin kaksiota, että lapsi voisi olla välillä myös minun luonani. Hän asuu nyt isänsä luona, joka vie hänet pvkotiin ja hakee myös sieltä. Olen yleensä kotona viikonloput, muuten asun yksiössä 25 km:n...
  4. MarjaK

    Lattana- eli lättäjalka lapsella

    Onko muita lapsia, joilla on tällainen vaiva todettu ? Meillä tyttö 5,5 vuotta ja fysioterapeutti suositteli jalkajumppaa sekä erikoiskenkiä. Kuulemma perinnöllinen vaiva, isälläni ja siskollani on ollut tuo molemmissa jaloissa eikä ole erityisemmin haitannut heitä. Meidän tytöllä on toinen...
  5. MarjaK

    Lattanajalka, tyttö 5,5 vuotta

    Päiväkodin hoitaja suositteli tytön jalkaterien tarkistusta fysioterapiassa terveyskeskuksessa, koska hän kävelee sisäänpäin jalkaterät. Tutkimuksessa selvisi, että jalat ovat ihan ok muuten, mutta toinen jalkaterä on lattana eli siis ns. lättäjalka. Vaiva on perinnöllinen ja äitini mukaan...
  6. MarjaK

    5-vuotiaalle uusia juttuja pvkodin suosituksesta

    Päiväkodin hoitaja suositteli tytöllemme menoa johonkin liikuntaryhmään, että saisi lisää kokemusta ja tasapainoa. Etenkin hyppimistä ja kiipeilyä suositteli treenaamaan, on niin arka liikkumaan pvkodin jumpparyhmässä, vaikka hoitaja olisi vieressä tukemassa. Myös puheterapia alkanee nyt...
  7. MarjaK

    Onko TAKIDA-bändi suomalainen ?

    Se oli just Salmisissa, mutta en kuullut onko bändi suomalainen enkä löydä täältä netistä siitä mitään. Tietääkö joku ? Ei ainakaan kuulostanut yhtään suomalaiselta musalta, hyvä bändi on !!
  8. MarjaK

    Mistä hienoja mekkoja 5 v tytölle ?

    Mistä ihmeen kaupoista te olette ostaneet hienoja prinsessamekkoja tms. leikkeihin tytölle ? Minusta tavallisissa marketeissa eivät ole kovin pitkiä tai hienoja ne mekot. Voiko niitä tilata jostain kaupasta netin kautta ? Asumme Kuopion ja Iisalmen välimaastossa. Kertokaa, jos tiedätte mistä saa...
  9. MarjaK

    Yöhikoilua, vaikka ei e-pillereitäkään

    Lopetin kesällä e-pillereiden käytön yöhikoilun takia, mutta silti vaan hiotuttaa kamalasti öisin. Mistä se voi johtua ? Mulla on 2 lääkettä käytössä joka päivä, mutta eivät ne aikaisemmin ole hiottaneet. Tutkivatko tavalliset tk-lääkärit tällaisiakin vaivoja vai minnekä varaan aikaa ? Jos mulla...
  10. MarjaK

    Mistä voisi tilata netin kautta Loirin levyjä ?

    Haluaisin tilata vanhoja Vesa-Matti Loirin levyjä, mutta mistä niitä saa ? Ei ainakaan Home enterillä ollut. Tarkoitan siis niitä hitaita, kauniita kappaleita ja Eino Leinoa yms., ei mitään hupimusaa tai uusia kappaleita. Kaupoista en ole noita löytänyt. Jos joku tietää hyvän nettikaupan, niin...
  11. MarjaK

    Kuopio-Iisalmi, äitejä yli 30 v, tyttölapsia ?

    Hei, haluaisin tutustua teihin, joilla on jonkinikäisiä tyttölapsia. Meillä on nyt 5-vuotias tyttö, joka aloitti päiväkodissa. Minä olen kotona ms-taudin takia sairaseläkkeellä, isi käy töissä. Tunnemme tosi vähän perheitä, asumme siis maalla Kuopion ja Iisalmen välillä. Jos haluat tutustua...
  12. MarjaK

    5-vuotias ekan kerran päiväkotiin !

    Tyttömme on ollut pph:lla 9 kk:n ikäisestä ja nyt vaihdamme hänet päiväkotiin, että tutustuisi enemmän ikäisiinsä lapsiin. Siellä on kolmena päivänä viikossa yksi tuttu poika samanikäinen, muita ei sieltä tunneta vielä. Minua jännittää enemmän kuin tyttöä, miten hän sinne sopeutuu ! Isi vie...
  13. MarjaK

    Ei olekaan karsastusta !

    Kesäkuussa terveydenhoitaja neuvolassa sanoi, että tyttömme 5 vee oikeassa silmässä on ehkä karsastusta. Tänään oli sitten neuvolalääkäri, jonka mukaan sitä ei olekaan, jipii ! Mitenhän se tuolleen vaihtelee tutkijan mukaan, mutta onneksi näin ! Sydämen ja keuhkot kuunteli, kaikki ok. Lisää...
  14. MarjaK

    Pitkä parisuhde ei toimi enää

    Pakko se on tunnustaa, 19 vuotta yhteistä elämää takana, lapsi vasta 5 vuotta ja meidän vanhempien suhde ei ole enää muuta kuin riitelyä tai lapsenhoitoon liittyvää. Surullista, ikävää.. Mihin se romantiikka hävisi.. Mies sanoi aamulla, ettei hänellä ole mitään halua tehdä kanssani mitään...
  15. MarjaK

    Emilia tai Annika H, P-Savo, Kuomat 31

    Tytöillämme on vaihtuneet Kuoma- talvisaappaat jossakin, soitin myös Kuopion Hoplopiin, ei olleet siellä meidän 28 punaiset Kuomat. Jos joku tuntee tuonnimiset pikkutytön Kuopion seudulta, ilmoittakaa heille tai mulle, jos haluavat talvikenkänsä takaisin ! Meidän kengissä ei ehkä ollut...
  16. MarjaK

    Mikä ehkäisymuoto paras yli 35 v ?

    Mikä ehkäisymuoto on ollut teille paras, kun lapsiluku on täynnä ? Nuorempana mulla oli e-pillerit, ihan ok, nyt ollut hormonikierukka, ihan ok. Harkitsen sen poistoa ja ehkä takaisin pillereihin, jossain vaiheessa myös sterilisaatio hyvä, koska en halua tehdä lisää lapsia. Täytän tänä vuonna jo...
  17. MarjaK

    Syyliä tms. sisäreisissä

    Tytöllämme on ollut alkuvuoden ainakin pieniä syylämäisiä juttuja molemmissa sisäreisissä, mutta ne kasvavat vaan. Arvelin, että voivat johtua hikoamisesta, mutta nuohan rupeavat kohta hankaamaan sukkahousuissakin. Ne olivat alussa nuppineulanpään kokoisia, nyt reilusti isompia, roikkuvia ...
  18. MarjaK

    Naisen virtsanäytteestä (jos epäilee tulehdusta) VASTATKAA !!

    Tietääkö joku montako tuntia pitää olla pissimättä, että tulee kunnollinen aamuvirtsanäyte, kun kyse on ehkä tulehduksesta ? En muistanut kysyä tk:sta, on vähän tulehtunut olo koko kehossa ja pissittää koko ajan, ristiselkä ja alavatsa kipeät. Huomisaamuna yritän ottaa näytteen ja viedä sen...
  19. MarjaK

    Niskakramppi lapsella ?

    Meidän tytölle oli tk-lekuri antanut tuollaisen diagnoosin ja niskatuen, on kuulemma yleinen lapsilla ! En ole ikinä moisesta kuullutkaan, onko kellään kokemusta asiasta ? Tyttömme täyttää kesäkuun alussa 5 vuotta. En löytänyt asiasta mitään netin kautta enkä itse ollut lääkärissä mukana. Miten...
  20. MarjaK

    Miten kalkkitahrat pois muovilattiasta kylppäristä ?

    Onko kellään tiedossa mitään hyvää konstia tai ainetta, jolla saisi pois valkeat kalkkitahrat muoviselta kylppärin lattialta ? En uskalla kokeilla mitään oikeita kalkinpoistoaineita eikä lähde tav pesuaineella. Jostain luin jonkin vinkin, mutten enää muista sitä.. Ehkä etikkakin on liian vahvaa...

Yhteistyössä