Hakutulokset

  1. N

    Millä te laitatte jouluvalonne kiinni? Pitäis parvekkeelle saada enkä keksi miten..

    Tee rautalankasta s-muotoiset koukut, jotka laitat sitten parvekelasin päälle niin että toinen puoli koukusta on ulkopuolella ja sisäpuolelle jää se koukkuosa jonka päälle joukuvalot voi laskea
  2. N

    Vertaistukea! 1v10kk uniongelmat!

    Viimeyön(kin) valvoneena voin kuvitella tunteen. Meillä herättiin tänään 5.15 eikä mitään toivoa uudelleen nukkumisesta.Yö oli muutenkin äärettömän katkonainen ja levoton. Apua ja neuvoja en kyllä osaa antaa, koska oma poikamme 1v9kk on ollut koko ajan huono nukkuja ja unia huonontaa normaalista...
  3. N

    vaikeat yöt

    meillä tutti jäi helposti pois kun ei se pojalle kovin tärkeä ollut. nuhassa hän ei halunnut/pystynyt tuttia syömään ja silloin vain hävitimme tutit. mies valvoi pojan kanssa pariyötä, siis poika olilevoton, mutta ei varsinaisesti mitään huutokonsertteja pitänyt. mie en olis sillä väsymyksellä...
  4. N

    musa-apua kaipaan!!

    Soul captain band: Vauvantekohmma :saint: ehitkin ensin =)
  5. N

    Kauan teillä on mennyt, kun olette opettaneet n. 2-vuotiaan nukahtaan itsekseen?

    Sama suunnitelma 1,5v poikamme kohdalla, ajateltiin joululomalla urakoida ja siirtyä pinniksestä pois ja "opettaa" nukahtamaan itsekseen. Syynä meillä on se, että päiväkodissa päiväunille laitto on kamalaa taistelua eli jos siitä olisi jotain apua sinnekin. Vinkkejä otetaan vastaan.
  6. N

    Rovaniemellä kirppareita??

    Varastotiellä on hyvä iso kirppari elikkäs se on kun lähdetään prisman suuntaan. Keskustassa on tuhat-tori Harrikadulla ja siinä lähellä valtakadun päässä on Retrokirppis. Mun mielestä paras on tuo varastotien kirppari. Se on iso ja aikalailla aina kaikki loosit varattuina. Tavara vaihtuu suht...
  7. N

    1-vuotias ja risaiset yöt

    Meillä poika 1v 2kk ja itse olen nukkunut viimeksi tammikuussa koko yön kun lapsi oli yökylässä. Eli meillä itketään öisin myös älyttömän useita kertoja. Vähän helpotusta saatiin kun tutti jäi pois, yöhumpat väheni 10-15 kerrasta ehkä 5 kertaan.Tuttipullosta ja yösyönnistä kun luovuttiin niin...
  8. N

    äidin ja isin ikäero

    meillä ikäeroa 15 vuotta ja lapsi on nyt 1vuosi ja 1kk. Arjessa ikäeroa ei huomaa, joskus vaan yllättyy kuinka lapsellinen toinen voikaan ollav :laugh: ehkä se onkin enemmän meissä jokaisessa oleva ominaispiirre entä iän aiheuttamaa!!! B)
  9. N

    Vinkkeja tutista luopumiseen!!

    Meillä jäi tutti pois pojan ollessa 9kk, nuhaisena ei halunnut syödä tuttia eikä sitä sitten tuputettukaan edes unille mennessä. pari vähän levottomampaa yötä (johtuiko flunssasta vai tutittomuudesta) ja sillä selvä. Ei ole muistanut sitä sen jälkeen :) Enemmän taidettiin me vanhemmat "tarvita"...
  10. N

    Refluksitaudista kyselen.

    Meidän 5kk vauvallemme aloitettiin viikonloppuna losec ja nyt kysynkin teiltä, joiden lapset ovat losecia käyttäneet: kuinka pian se alkaa vaikuttamaan ja onko ollut havaittavissa haittavaikutuksia? Vauvamma on tavalista väsyneempi viikonlopun jäljiltä, kakka on löysempää (hyvä, koska aiemmin...
  11. N

    Vauvan refluksia tuntevia lääkäreitä Oulusta tai Rovaniemeltä?

    Nyt kaipaan vinkkiä... Meillä on 5kk ikäinen ihana poika, joka kasvaa hyvin + 20 käyrällä. Ongelmana on se, että meillä on alusta asti yöt olleet tosi katkonaisia, mutta nyt viimeisen kahden kuukauden ajan poikamme on huutanut 15min välein läpi yön. Pisin hiljainen pätkä on ollut 1,5h...
  12. N

    Lisäntyneet yöheräilyt

    Meillä on 4,5kk poika, joka nukkui vielä pari kuukautta sitten 3-5h pätkissä yön. Nyt sitten pari kuukautta ollaan valvottu (siis vanhemmat on valvonu) läpi yön. Poika pärähtää huutamaan tunnin nukkumisen jälkeen, ilman mitään ennakko kitinöitä. Silmät on kiinni ja unissaan itkee. joskus tutin...
  13. N

    SOKERIT SEKAISIN -Pino kaikkeen raskausdiabetekseen liittyvään

    Ja vauveli kasvaa tällä hetkellä ihan keskikäyrällä. Raskausviikkoja on 34 + 3 ja vauva painoi 2440g eli ihan soppelisti ja omalla käyrällään. Lapsivettä oli vähän enemmän mitä olisi kuulunut olla, mutta siihen ei lekuri kommentoinut mitään. Sama sokruseuranta jatkuu ja piikittely masuun ja...
  14. N

    SOKERIT SEKAISIN -Pino kaikkeen raskausdiabetekseen liittyvään

    Mulla kans samanlainen aamupala kuin Kojolla ja Kaalimaankakaralla, paitsi että syön joka aamu vain sen yhden ruisleivän ja teekupin makeutusaineella, koska kaksi leipää kihauttaa sokerit taivaisiin. Sitten parin tunnin päästä syön jo ekan välipalan ennen lounasta. Yhteensö syön siis...
  15. N

    SOKERIT SEKAISIN -Pino kaikkeen raskausdiabetekseen liittyvään

    Ennu: Mukava että nuo meijän Rovaniemen höpöt linjaukset on jo yleisesti tiedossa :D . Ja ikävä, että sait noin huonoa kohtelua. Ikävä tosiasia kuitenkin on, että sen shp:n sokeriarvojen kanssa on mentävä, jonka piiriin kuuluu! ( Itse edelleenkin katkera meidän rajaarvoille, kun niitä vertailee...
  16. N

    SOKERIT SEKAISIN -Pino kaikkeen raskausdiabetekseen liittyvään

    Täällähän on ollut aktiivista porukkaa viimeaikoina. Guaremia saa ilman reseptiä ja sehän periaatteessa on ihan "luonnon" valmiste, josta ei ole haittaa vauvalle. Kannattaa aloittaa se pienillä annoksilla, minä sain ohjeen että 2,5g ½h ennen ruokailua. Maha saattaa nimittäin reagoida siihen...
  17. N

    SOKERIT SEKAISIN -Pino kaikkeen raskausdiabetekseen liittyvään

    Saikulle jäin näiden liitoskipujen kanssa ja siitä jäänkin sit suoraan äippälomelle. Vauva oli kasvanut sokereista huolimatta omalla käyrällään siinä keskikäyrän yläpuolella joten mitään ylimääräisiä pyrähdyksiä ei ollut tullut. Humalogia pistelen ja pääsääntöisesti sokerit on ollu ihan ok...
  18. N

    SOKERIT SEKAISIN -Pino kaikkeen raskausdiabetekseen liittyvään

    Pitääkö teidän, jotka käytte parin viikon välein ultrassa äitipkl:lla maksaa joka käyntikerrasta se pkl maksu 22?? Mietiskelen vain että itsellä kun talous vähän tiukilla nyt ja kahden viikon välein näyttävät kontrolleja laittavan ja vielä 10 viikkoa on jäljellä... *Pääasiahan se on, että vauvan...
  19. N

    SOKERIT SEKAISIN -Pino kaikkeen raskausdiabetekseen liittyvään

    Juu, nuo Rovaniemen rajat on ihan p:stä. Mulla on kaikki ½h arvot ollu koko ajan alle 9, harva arvo yli 7 ja kaikki paastot max.5.1 ja nyt minulle aloitettiin Humaloc pikainsuliini 4ky joka ruokailun yhteydessä. Ei ymmärrä ei! Jos oisin jossain muualla päin Suomea niin tällaisesta ei edes...
  20. N

    SOKERIT SEKAISIN -Pino kaikkeen raskausdiabetekseen liittyvään

    Täällä myös yksi rovaniemeläinen sokereiden seurailija. Raskausviikkoja on kasassa 28 + 3 ja paino noussut n.10 kg lähtöpainosta, joka oli normaali. Minulle neuvolan antamat arvot ovat olleet :paasto alle 4,8 ja se hiton ½h ja 1h arvo alle 6.8. Jos sf-mitta menee yläkäyrillä niin paasto alle 4.6...

Yhteistyössä