Hakutulokset

  1. Pantalaimon

    Toivotut taaperot '09

    Pitkästä aikaa minäkin olen täällä Kaksplussalla piipahtamassa! Kiva kuulla teidän muiden kuulumisia! :) Lionille erityisonnittelut plussasta! Mahtava juttu! :heart: haltialla on varmaan jo pikkuinen käärö sylissä? Miten teillä sujuu? Aika haipakkaa on elämä kahden pienen kanssa. Mun...
  2. Pantalaimon

    Toivotut taaperot '09

    haltia: Mukava kuulla, että raskaus on tähän saakka sujunut normaalisti. :) Mulla alkoi toisessa raskaudessa ekat liikkeet tuntua tosi aikaisin. Rv 13 epäilin tuntevani jotain, ja seuraavalla viikolla tunsin jo ihan selvästi. Paulistakin kyllä tuntui ekat liikkeet jo rv 16. Muuten raskaus sujui...
  3. Pantalaimon

    Toivotut taaperot '09

    On pitänyt monta kertaa käydä onnittelemassa Ellastiinaa, mutta aina on tullut joku keskeytys. Mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan, onnea Ellastiina! :heart: haltia: Ihanaa, onnea raskaudesta! :heart: Miten alkuraskaus on sujunut? Onko ollut eroa esikoiseen? Meillä sujuu arki kahden...
  4. Pantalaimon

    vaunut ja seisomalauta vai tuplamatkarattaat?

    Meillä ikäeroa kahden lapsen välillä on 1 v 10 kk:tta. Aluksi olin sitä mieltä, että tuplia ei hankita, vaan pärjätään vanhoilla vaunuilla + seisomalaudalla. Sitten esikoinen kasvoikin yhdistelmävaunujen ratasosasta ulos, ja tarvitsimme uudet rattaat. Päädyimme Phil & Teds Explorereihin. Ne...
  5. Pantalaimon

    Toivotut taaperot '09

    Hilma: Toki muistan sinut! Oih, tuplasti onnea raskaudesta! :heart: :heart: Miten on tähän asti sujunut? Kauniskuu: :hug: Oliko se niin, ettette voi saada samalta luovuttajalta enää soluja? Vai sekoitanko teidät nyt bardolinoon? Meillä on isänpäivänä tytön nimijuhlat. Juhlitaan siis...
  6. Pantalaimon

    Toivotut taaperot '09

    Olipa kiva tulla tänne, ja lukea kaikkien kuulumisia! :) Tiinuli: Mäkin kävin juuri vähän aikaa sitten lueskelemassa odotus- ja vauva-ajan ketjuja. Haikea fiilis tuli, on se uskomatonta, miten nopeasti aika on mennyt! Lionille on peukut pystyssä! b=)d Aika hurja juttu tuo patti, onneksi...
  7. Pantalaimon

    Toivotut taaperot '09

    Meille syntyi 6.10. klo 02:41 suloinen tyttö. :heart: Painoa oli 3190 g:a ja pituutta 50 cm:ä. Oli siis hieman pienempi kuin esikoinen syntyessään. Synnytys oli vauhdikas, vain 6 tuntia kestoltaan, josta alle kaksi tuntia oltiin sairaalassa. En ehtinyt saada mitään kivunlievitystä, en edes...
  8. Pantalaimon

    Toivotut taaperot '09

    Hei vaan pitkästä aikaa! Täälläpä on ollut hiljaista, toivottavasti joku edes käy täällä vielä lukemassa. Meille tuli muuton ja Elisan sotkujen takia mukava 3 viikon nettipimento, mutta nyt taas yhteys pelaa. :) Kiva kuitenkin lukea teidän kuulumisia. Muutto meni hyvin, ja Pauli sopeutui...
  9. Pantalaimon

    Päiväuni toive

    Nukkuuko vielä useammat päiväunet? Meillä päiväunille nukahtaminen vaikeutui, kun siirryttiin kaksista unista yksiin. Siirtymävaihe kesti 1-2 viikkoa. Kerroit, että aiemmin on nukkunut vaunuissa. Oletko koettanut nukuttaa sisälle? Meillä lopetettiin jo vauvana (5,5 kk:n ikäisenä) vaunuissa...
  10. Pantalaimon

    puuro ei maistu, mikä ois yhtä täyttävää iltapalaksi?

    Meillä ei ole iltapuuroa syöty enää pitkään aikaan. Iltapala vaihtelee seuraavasti: - ruokajuomana aina maito - 1½-2 dl maustamatonta jugurttia + hedelmäsosetta (joskus mysliä tai muroja) - riisipiirakoita, voita ja juustoa - hedelmä-jugurttismoothie, joukossa kaurahiutaleita - leipää...
  11. Pantalaimon

    Toivotut taaperot '09

    Hei, meilläkin on keitot ihan lemppariruokia! :) Anopin kesäkeittoa poika veteli 4 lautasellista! Paulista on tullut uusien makujen suhteen vähän nirso, saa aika pitkään houkutella, että suostuu maistamaan jotain uutta. Kaikkea tuttua syö kyllä hyvin. Juusto ja leipä taitaa olla suosikkeja...
  12. Pantalaimon

    Toivotut taaperot '09

    emily: Harmi juttu, ettei imetys ota onnistuakseen! :( Kävikö sun luona imetysohjaaja? Hienot mitat Sisulla! :) Paulille tuli painoa 1-1½ välillä kanssa vain kilon verran, mutta pituutta se 4 cm:ä. millis: Täällä myös omat sukukalleudet kiinnostavat. Ei pottailusta meinaa tulla mitään, kun...
  13. Pantalaimon

    ~ Lokakuun lapsoset elokuussa ~

    Tervetuloa uusille! :wave: shenda: Mulla oli samaa vaivaa alkuraskaudessa, kun yskin sen influenssan takia. Ei siinä muu auttanut kuin ottaa TenaLadyt käyttöön. :ashamed: Nännien karaisemisesta puhuttiin jo esikoisen aikana neuvolassa. Tein niin, että karhealla froteella aina hieroin...
  14. Pantalaimon

    ~ Lokakuun lapsoset elokuussa ~

    Terhille onnittelut pikkuruisesta pojasta! :heart:
  15. Pantalaimon

    ~ Lokakuun lapsoset elokuussa ~

    Mulla on esikoisen ajalta Aventin sähkökäyttöinen pumppu. Jouduin vuolaan maidontulon vuoksi pumppaamaan lähes ekat 3 kk:tta, enkä olisi selvinnyt ilman! Käsikäyttöisellä Aventilla en saanut mitään tulemaan, pitäisikin myydä se pois. Käsinlypsy oli mielestäni hankalaa. Suosittelen Aventin...
  16. Pantalaimon

    ~ Lokakuun lapsoset elokuussa ~

    Matilda: No nyt on alkaneet olla aika ilkeän tuntuisia. Vatsaa kovettuu ja kiristyy, eikä mulla ainakaan supistus mene ohi asentoa vaihtamalla. Lisäksi painetta ja kipua tuntuu supistuksen aikana tuolla kohdunsuulla. Mulla supisteli esikoisesta paljonkin jo rv 28 lähtien, ja kohdunsuu lähti...
  17. Pantalaimon

    ~ Lokakuun lapsoset elokuussa ~

    Hei taas! Liikelaskentaa en tainnut tehdä esikoisesta kertaakaan, eikä tässäkään raskaudessa ole vielä ollut tarpeen. Mutta yhdeltä toiselta palstalta luin jutun, jossa liikelaskenta oli pelastanut vauvan hengen. Vauva ei siis ollut liikkunut normaalisti päivän aikana, ja kun äiti ei saanut...
  18. Pantalaimon

    ~ Lokakuun lapsoset elokuussa ~

    Heips, ja Branwenille kiitokset uudesta pinosta! :wave: Joku tuossa jo sanoikin, että ensi kuussa varmaan syntyy jo ensimmäiset vauvat tästä pinosta! :O Hurjaa, miten aika on mennyt niin nopeasti! hapsiaiselle onnea talokauppoihin! b:)d Sairaalakassista: Juu, en ole ehtinyt miettiä...
  19. Pantalaimon

    Toivotut taaperot '09

    Kauniskuu: Kiva, että maitotuotteet alkaa sopia teidän tytölle! :) Varmasti helpottaa. Mä olen tosi huono ostamaan raejuustoa, mutta kun sitä on, se kyllä maistuu! Enemmän menee jugurttia ja rahkaa. Juu, se on jännä, miten nämä nukkumisjutut vaihtelee. Tässä meni pitkään niin, että poika ihan...
  20. Pantalaimon

    ~ Lokakuun lapsoset heinäkuussa ~

    Branwen: Heh, vuosi tuli ikää lisää jo maaliskuussa, nyt vasta huomasin tuota listaa lukiessa, etten varmaan silloin muistanut mainita koko asiasta. :D Mutta kiitokset myöhäisistä onnitteluista kuitenkin! :heart: RR: Neuvolasta saa mukaan sellaisen esitietolomakkeen sairaalaa varten. Se...

Yhteistyössä