~ Lokakuun lapsoset elokuussa ~

Heips!

Voisin vielä ilmottautua teidän joukkoon, vaikka viikot onkin jo vieriny kovaa vauhtia :) Lukenut oon teidän juttuja alusta lähtien, mutta en oo saanu aikseks rekisteröityä itseäni..

Mutta siis La olis 5.10. ja synnytyspaikkana Seks. Esikoinen on tyttö, ikää tulee neidille lokakuussa sitten 2,5v.

Ihan tässä Seinäjoella asutaan, joten Pohjanmaan tapaamiseen voisin mielelläni osallistua, jos tällänen mattimyöhäinen hyväksytään vielä mukaan :)

Itse oon vielä typykän kanssa hoitovapaalla, välillä käynyt keikkaa tekemässä. Mutta nyt elokuun oon jo ollut menemättä, kun esikoisen aikaan supisteli jo näillä viikoilla vähän liikaa töissä.

Tulevan piiperön sukupuolesta ei oo tietoa, mutta jotenkin kaikki on menny niin samalla tavalla, että kuvittelen sen olevan myöskin tyttö. Aivan niin kuin tolla perusteella vois kauheesti johtopäätöksiä tietenkään tehdä ;)

Tukivyöasiaa voisin kommentoida sen verran, että itse käytin ed. raskaudessa rv 25 alkaen Anitan tukivyötä ja auttoi kyllä hyvin supisteluihin ja selkäkipuun!! Nyt en oo vielä kokenut tarvetta. Mutta siis Huutonetista ostin, olisko maksanu 10 euroa ja tosi hyvä ostos oli!!

Nyt ei muuta osaa kommentoida..

Paitsi tietenkin Terhille oikein isot onnittelut pienestä pojasta!!! Hyvä, että meni noinkin hyville viikoille, että sait S-joella synnyttää, ei tarvinnu Tampereelle lähteä!!

Liinumiinu ja piiperö 32+1
 
Vaipoista meillä meni vuorotellen pampersit ja liberot. Pampersin pienillä taidettiin aloittaa, mutta seuraava koko oli Liberoa jne. Johtui ihan siitä, että ne koot menivät sillä tavalla käytettynä meillä jotenkin pienemmillä muutoksilla, eli eivät falskanneet niin kovasti.

nessu minkä ikäinen tyttö teillä on? Onko korkea kuume? Me käytiin 2,5v esikoisen kanssa lääkärissä joku viikko sitten, oli sellaista 39-40 asteen kuumetta mutta ei mitään muuta. Ei laskenut edes panadolilla ja lääkäri ei löytänyt tytöstä mitään vikaa. Jatkui kolmisen päivää ja sitten kuume laski ja heitti ihottuman, eli oli vauvarokko. Se tosin tulee yleensä alle 3-vuotiaille, ei isommille. Kesti kaikkineen viikon. Tai voiko tehdä hampaita?

Liinumiinu tervetuloa, lisäsin listalle :wave: Kerrotko vielä iän, jos tahdot sen näkyviin listalle. Pakko ei toki ole :) Meillä meneekin sitten aika samoissa, Seinäjoelta olen, samoin hoitovapaalla ja meidän esikoistyttö täyttää loppuvuodesta 3 :)

Branwen ja Sissi 33+0
 
Heips :wave:

Munkin piti tulla kommentoimaan vaippa asiaan, vaikka tällä hetkellä ei vaippoja meillä tarvita. Hetken päästä, kun tytöt syntyy senkin edestä :D
Meillä on kyllä aina käytetty Liberoita. Esikoisella (poika) kokeiltiin muitakin merkkejä, mutta yksinkertasesti eivät olleet niin hyviä, kuin Liberot. Ja kuopukselle (tyttö) ei edes sitten viititty kokeilla mitään muuta, kun oli hyväksi havaitut. Pojalle tosin piti yövaippana pitää aina yhtä kokoa isompaa vaippaa, koska muuten falskasi pissat sänkyyn. Tätä ongelmaa ei tytön kanssa ollut. Kyllä kovin aina harmitti, kun sänky oli yöllä märkä ja joutus lakanan vaihtoon. Kun keksin käyttää vain isompaa kokoa, niin siitäkin päästiin :)

Ja titenkin Terhille isot onnittelut :flower:
 
Jos sitä minäkin hyppäisin puskasta esiin. Olen taustalta seurannut ketjua koko raskauden ajan =)

Eli tässä kirjoittelee T&pikkuinen, ikää kertynyt jo 28 vuotta ja ensimmäinen tulossa, la 15.10 ja synnytyspaikka KSKS. Poikaveikkauksen heittivät ultrassa.

Omaa napaa sen verran, että olen ollut töissä viimeksi vapun tienoilla, jolloin SI-nivelen kivut ja liitoskivut pistivät sairaslomalle. Nyt oleilen kotosalla, kun alkuviikosta nousi verenpaineet ja raskausmyrkytyksen kaltaiset oireet nostivat päätänsä. Kävin käyrillä, verikokeissa ja lääkärin tarkastuksessa synnärillä ja kaikki oli onneksi kunnossa.

Onnittelut täältäkin ensimmäiselle lokakuiselle syntyneelle ja koko perheelle!!! :flower:

T: T&pikkuinen, 30+5

P.S. Facebook-ryhmään voisi haluta tämäkin mamma :p
 
Tervetuloa uudet!! :wave:

Vaipoista: Esikoisella käytin oikeastaan vallan kokonaan liberoita, ehkä pari pakettia pampersia kokeiltiin, mutta liberot istui sällin pyllylle hyvin.
Tytön kanssa kokeiltiin vaikka mitä, pampers ihan alkuun toimi aika hyvin ja liberokin, ongelmana oli oikeastaan se, että kaikki kokeillut vaippamerkit päästi kakat selän kautta ulos ja monasti sitä kakkaa oli sitten tukassakin :x Tyttö oli ja on edelleen kovin hoikka ja jotenkin ei vaan mikää vaippa pitänyt sitä kunnon maitotavaraa sisällään :| Nykyään liberoa käyttää, pampers housuvaipat ei ole tarpeeksi tiukkoja. Muumejakin ja Nature babycare(?) vaippojakin kokeiltiin, muttei toiminut hyvin tuolle pimulle.
Että kokeilemallahan tuo sitten loppuviimein selviää, kamalaa vaippapakettivuorta ei kannata hankkia etukäteen. Päksissä (sairaalassa siis) on ollut ainakin tähän asti liberon vaipat tarjolla syntyneille, osastolla oloajaksi siis.

Raskausdementia alkaa vaivata oikeen kunnolla :D:kieh::LOL::headwall: Toivottavasti tässä nyt joku tolkku pysyy päässä kuitenkin.
 
Heipparallaa!!

TERVETULOA UUDET!!! :flower:

Tää mamma kävi taas vaihteeksi lääkärissä! (nyt siis siellä yksityisellä) Siis en tiedä onko mun naamassa jotain vikaa, vai miksi mä en saa sitä vitun saikkua!! Tääkin lääkäri kirjotti VAAN 3 PÄIVÄÄ!! Eli ensi tiistaina menen sitten vaikka itkien töihin tai taas vaihteeksi lääkärii.. No okei sain nyt kuitenkin panacod reseptin, että ei tarvii enää niitä "karkkeja" (panadol :D) napostella ja lähetteen fysioterapiaan. Voin tolla lähetteellä käydä hierojalla missä vaan ja saan siitä kela-korvauksen.. :)
 
Nannamamma: Mä olin 3 päivää kuumeessa ja sain siitä 2 päivää saikkua, joista toisena päivänä olin vielä miedolla lämmöllä. Että ei se naamasta ole kiinni. Mä tosin en oikein edes saikkuilua harrasta.. Pitää olla vähän kipua niin tuntee elävänsä:D Vaan tietenkin sitä jokainen tekee oman olonsa mukaan.

Yhteenvetona kaikkien suosimista vaipoista selvänä ykkösenä liberot ja sitten kakkosena pampersit ja huggies?it... Muistaisin pikkusiskoillani käytetyn myös liberoita paljon. Niitä varmaan itsekin ostan paketillisen ekaksi :)

Hurjaa, että enää se n. 10 viikkoa jäljellä! Siis kun miettii miten se nyt on mennyt, niin huijui tätä loppuaikaa. Varsinkin hyvällä tuurilla saattaa olla vain se 7 viikkoa... alle 2 kk...

Joku täällä puhu noista vihlonnoista. Ai ettäkö puskaa vihlo töissä oikein ilkeästi niin että piti välillä pysähtyä kun kipu yltyi oikein muikeaksi. Kaveri kai tuolla kairasi itselleen parempaa koloa, ku ei entinen kelvannut. Liikkuessa (mm. lenkeillä) maha menee ihan kovaksi ja on kovin tuskainen olo. Voin kuvitella mikä lyllertävä virtahepo olen loppu ajasta, kun joka paikka poksuu :O

Murhe on täällä suuri. Maanantaina syntyi 4 kpl kuolleita marsuvauvoja ja nyt on tuo äippä vähän huonona. Eilen istuin yöllä eläinsairaalassa (jonka vuoksi ruhtinaalliset 3 tuntia yöunia ennen töitä). Täällä syötetään käsin ja toinen menee vaan huonoksi. Illalla/Yöllä varmaan hakemaan kipulääkkeet niskaan taas toiselle ja nesteytykset :( Ei tahtonut tätä. Nyt pitää lähteä hakemaan kaupasta vaikka päärynäpilttiä ja vetää sitä ruutalla tuon suuhun. Tokene pieni tokene.:|

carriina ja pallomaha 30+0 (POOOOKSUTUS!) jei.
 
Heipparallaa!!

TERVETULOA UUDET!!! :flower:

Tää mamma kävi taas vaihteeksi lääkärissä! (nyt siis siellä yksityisellä) Siis en tiedä onko mun naamassa jotain vikaa, vai miksi mä en saa sitä vitun saikkua!! Tääkin lääkäri kirjotti VAAN 3 PÄIVÄÄ!! Eli ensi tiistaina menen sitten vaikka itkien töihin tai taas vaihteeksi lääkärii.. No okei sain nyt kuitenkin panacod reseptin, että ei tarvii enää niitä "karkkeja" (panadol :D) napostella ja lähetteen fysioterapiaan. Voin tolla lähetteellä käydä hierojalla missä vaan ja saan siitä kela-korvauksen.. :)
NANNAMAMMA: Toi on kyllä niin merkillistä ettet saa saikkea! Mulle sitä tuputettiin muutaman kerran ennen kun älysin ite jäädä pois töistä. Jäin siis kolme viikkoa ennen varhennettua äippälomaa. Syynä oli vatsa-ja liitoskivut sekä supistukset. Mun sisko ja muutama ystävä ovat joutuneet aina kahden viikon välein "uusimaan" saikketodistukset. Mulle kirjotettiin suoraan 21pvää.Tosin siihen saattoi vaikuttaa se että paikat oli hieman pehmenneet......myös yläpää, niihin tuhansiin mauttomiin kommentteihin joita ravintola maailmassa voi vain kuvitella kuulevansa!!!
Koitahan jaksella ja toivottavasti saat sairauslomaa. Ei kipeänä kuulu töitä tehdä...eikä varsinkaan kun kantaa maailman tärkeintä lastia:)) T:Osmiina ja Osteri-Ossi 30+1
 
Koti puhtoinen vaikka kunnon päälle tämän kokoisen asunnon siivoaminen ottaa (iso 2.kerroksinen kolmio). Eilen oli tämän odotuksen kamalin päivä: - Herkuteltiin perheen kanssa roskaruoalla (en kerro yrityksen nimeä etten laita sitä huonoon valoon). Heti aterioinnin jälkeen alkoi supistelemaan aivan kamalasti ja vessaan mennessä varpusparvet lähti lentoon! Naamaan ja koko pään alueelle nousi kamalat, isot punaiset kutiavat paiseet (ei mitään pikkunäppyjä). Säikähdin ja lähdin päivystykseen, mutta matkalla sinne oireet hävisi eikä ne sitten päivystyksessä tehneet yhtään mitään, eivät tutkineet vauvaakaan kun ei ollut sopivia laitteita siihen. Tänään kuitenkin on ollut jo ihan hyvä olo että eilisessä taisi olla syynä ruokamyrkytys tai allerginen reaktio jollekin ruoka-aineelle. Kuitenkin ihmettelen tätä koska olen jo vuosikausia syönyt siitä mestasta aina saman aterian ja tämä on ensimmäinen kerta kun näin käy.

Mies tällä hetkellä hakemassa äitiyspakkausta, saadaan jotain kivaa piristystä tähän iltaan :)
MUOKS: Eipä sitten saatukaan äitiyspakkausta kun se on hävinnyt! Hyllypaikka sille oli R-kioskilla ollut mutta hyllypaikka oli ensinnäkin liian pieni kyseiselle paketille, saapumisilmoituksen olin saanut mutta ärrä oli hukannut paketin! Huomenna uusi yritys jos paketti olisi löytynyt...Kävi jopa mielessä että entä jos joku on pöllinyt sen :kieh:

Susse 29+4
 
Viimeksi muokattu:
Branwen Meidän likka tulee kuun vaihteessa tasan 2,5v. Vauvarokkoa epäilin jo vuosi sitten ja se varmaan silloin olikin, kun kuumeili ja kolmantena päivänä se hailakka ihottuma. En silloin vienyt lääkäriin, kun kuume laski. Kuumeilee tosiaan nyt, en tiiä mikä on. Hampaita tuskin enää tekee, suu on täynnä hampaita :D Kuitenkin jaksaa leikkiä ja syö ja juo. Jospa tuo menisi itsekseen ohi. Mutta tylsää kun kuumeilee, kun ei viiti minnekään oikein lähteä :/

Carriina :hug: Toivottavasti lemmikki tokenee!

Uusille tervetuloa!
 
Heippa taas! Täällä yhä painitaan suurien kysymysten parissa, tai lähinnä yritetään hyväksyä ns. välttämätön. Itkuraivokohtaus tulee joku päivä, ja tänään mies lähtikin kaverilleen asumaan kun sanoi ettei kestä katsella mitä tilanne tekee minulle (ja kenties vauvalle). No olen muuten ihan ok, eli joka päivä touhuan normijuttuja, mutta tuntuu että jossain kohtaa päivää tulee aina se epätoivo ja suru eikä sitä estä mikään. Ehkä joku päivä selviän ilman kohtausta, ainahan nämä vie aikansa hyväksyä!

nannamamma no jo on kumma ettet tuon enempää saikkua saanut! Mä ajattelin että raskaana sitä tulee ihan tosta vain, varsinkin kun ollaan aikamoisen lopussa jo. Olen ihan kuvitellut että jos tuntuu liian rankalta tämä minunkin tilanne niin kunhan kävelen hakemaan saikkua, mut ei taidakkaan olla niin simppeliä :p En ole elämässäni ollut oikeasti ikinä saikulla, ehkä kerran 3 päivää sain pahaan flunssaan. Mutta siis en ole mikään saikkujen avulla lorvailija, mutta tosiaan raskausaikana luulin niitä irtoavan aika helpolla!

Susse toivotaan että äitiyspaketti löytyy! saavat kyllä sitte laittaa uuden jos ei löydy, koska tuo ei millään muotoa ole teidän syytä!!!

carriina vointeja pikkupotilaalle! :hug: ihan kauheeta aina kun eläin sairastaa

tukivyöstä sen verran että en mä taida ainakaan kaupasta sellasta alkaa nyt vielä ostamaan, kun siis ei ole supistuksia eikä selkäkipuja tms. Mun terkkari suositteli ostamaan, eli uskon että en ilmaiseksi mistään saisi lainaan ihan helposti : /

imetysliiveistä kävin just katselemassa stockalla, jotta sain jonkinlaisen vision erilaisista malleista. Oli siellä pari sellasta "tukevamman" oloista mallia, mutta periaatteessahan sellaset rintsikat ajaa saman asian joissa on irrotettava olkain? eikö? Sellasia mulla on kyllä paljon, eli ehkä ostan kunnon imetysliivit vasta jos on ihan pakko sitten myöhään syksyllä :whistle:

Kenzie 30+0 POKS
 
RR
Tervetuloa uusille :)

Kävin sitten eilen hakemassa pienet paketit Liberoa ja Pampersia, sitä 3-6kg tarkoitettua. Katsottiin miehen kanssa sitten yhtä vaippaa ja voi herran jestas ne on pieniä! Mieskin vaan tokas, että no johan pitää olla pieni perse :LOL: Ei taida raukka tajuta, että ei ne vastasyntyneet kovin isoja ole...

Mulla tuli eilen illalla vissiin ensimmäiset kaksi kipeää supistusta! Tai en mä varma ole, mutta siltä ne tuntui. Olin jo mennyt sänkyyn ja yritin saada unenpäästä kiinni, niin pam! Piti ihan keskittyä hengittämään, kun vaistomaisesti yritin vaan pidättää hengitystä. Mutta vain kaksi niitä tuli ja siihen jäivät. Vai oisko voinut olla joku kramppi?

Mä ostin eilen toisen imetysliivit Lindexiltä, sellaiset missä on vähän toppausta. Mä luulen, että näillä mennään nyt ja katsotaan jos sitten tarvitsee niitä lisää, niin ostellaan sitten tarpeen mukaan. Toiset on Triumphin ja on ihan sika mukavat päällä.

Miten voi äitiyspakkauksen kokoinen laatikko kadota :confused: Toivottavasti löytyy pian.

Kenzielle tsemppiä, paistaa se päivä risukasaankin, pitää vain uskoa parempaan huomiseen.


RR ja Viljami 32+2
 
Tuosta vaippakeskustelusta ja vaippojen falskaamisesta tuli mieleen, että meinaatteko laittaa vauvalle pinnikseen jonkinlaisen kosteussuojan lakanan alle? Meillä oli käytössä muovitettu frotee, mutta se tuntui jotenkin hiostavalta… onko muunlaisista materiaaleista kokemusta? Toki tuo muovitettu frotee sitten pitikin patjan täysin kuivana :)

T&pikkuinen tervetuloa, lisäsin sinut listalle wave:

Nannamamma no jo on, kun et saikkua saa : / Hyvä kuitenkin, että sait reseptin ja tuon hierojajutun, voi kun pääsisi itsekin :p

Kenzielle jaksamista! Soittelehan neuvolaan, jos tuntuu, että on liian raskasta, se on vahvan naisen merkki, että pyytää apua, jos tuntuu, että yksin ei jaksa :hug:

Toivottavasti äitiyspakkaus löytyy! Hullua tosiaan, että niin iso laatikko voi hävitä johonkin...

Branwen ja Sissi 33+1
 
Viimeksi muokattu:
RR
Kosteussuoja: Mulla on muutama niitä muovitettuja froteen palasia ja niitä ajattelin kyllä käyttää. Samoten on niitä kertissuojia, kun niitä sai Tallinnasta 0,20 senttiä kappale, niin ostin niitä kasan. Samanlaisen kertissuojan voi heittää itselle sänkyyn lasketun ajan lähestyessä ja autossa peffan alle matkalla laitokselle :)
 
heipähei:) piiitkästä aikaa:) toivottavasti joku edes muistaa minut! no olin sentään säilynyt listalla!

Aluksi vähän oman tilanteen päivitystä: eli laskettuaika muuttui jo siellä alkupuolla 5.10! Kauheaa pahoinvointia sain kestää viikolle16 yök! ja sen lisäksi alkupuolla oli monenlaista stressitilannetta, jotka meinasi viedä lähes masennuksen puolelle mm. äitini vakavat sairastelut... no onneksi tilanne helpotti pikkuhiljaa ja nyt voin mainiosti:) Äiti on kyllä sairas eikä tulekkaan parantumaan, mutta tilanteet on vaan hyväksyttävä! kesän aikana olemme myös ostaneet talon appieni ikkunan alta... koska mieheni jatkaa ajanmyötä kotitilaansa... nyt talo on rempassa ja toivomme että pääsisimme muuttamaan ennen vauvan syntymää, mutta varmaksi ei voi sanoa... tämän hetkinen talo menikin kaupaksi alle viikossa:D Sen lisäksi menimme naimisiin mieheni kanssa VIIMEIN:D 30.7 oli häät ja sitten olimme viikon Bulgariassa kahdestaan:) aikaisemmat lapsemme Liisa5v ja Leevi2v8kk olivat isovanhemmilla:) Jotenka on kyllä tosi kiirutta pitänyt!

mä hain äippä loman sillä aikaistetulla eli 50pv ennen laskettua aikaa joten olen ollut tämän viikon jo äitiyslomalla:) tosin kela töpeksii enkä ole saanut vielä mitään päätöksiä äitiysavustuksista,rahoista tai lomista:(

vaipoista oli puhetta ollut: Meillä on ollut pääasiassa kestovaipat ja sen rinnalla muumi tai maissi vaippoja kertiksinä!

imetysliiveistä: joo kyllä luulisin että imetysliivinä käy myös liivit joissa irrotettava olkain mutta sulkeminen on kyllä hankalampaa kun oikeiden imetysliivien kanssa... ainakin jos on esim jossain kylässä tms... niin imetysliivit mahtavat! ja niitä on kyllä kaiken maailman laisia... topattuja, kaarituellisia tai ilman, urheilumallisia, seksikkäitä jne.... itse tykkään niistä joissa hieman toppausta ettei ihan pelkät kankaan lierut:D mutta ei väkttämättä tarvitse kaaritukea tai pitsejä...

Vihlomisistakin on ollut puhetta: täällä myös ajoittain esiintyy...enpä taida ees jokakertaa huomata:D

nyt muksuille aamupalaa ja sitten kotieläinpuistoon:) olipas mukava kirjoitella ja lukea pitkästä aikaa täällä!
-äiti88 ja 32+2-
 
Kosteussuojista: Meillä myös on muovitettua froteeta, sain sitä veljeltäni ja miehen siskolta, ja niillä pärjättiin hyvin. Vähänhän ne oli hiostavia, mutta ajoivat kyllä asiansa. Semmoinen oli myös peffan alla kun laitokselle mentiin.

ON: Pikkasen sain hyvät naurut tänään kun kuulin, että töissä oli toiselta osastolta kyselty, että missä minä mahdan olla, kun kesäloma on jo loppunut. Oman osaston kaverit oli vain sanoneet että se jäi sairaslomalle ja kun se loppuu niin äitiyslomalle ja tulee sitten taas joskus töihin. Nämä toisen osaston ihmiset oli olleet ihan huuli pyöreänä, että mille se jäi? Millon on laskettu aika? Miks me ei olla huomattu mitään? Repeilin täälä kotona ihan täysillä, että sokeitako ne siellä töissä oikeesti on?? :LOL:
 
Hei kaikille, täällä vielä yksi taustailija lisää :wave: Alusta asti olen seuraillut tiiviisti muita lokakuisia, mutta vasta nyt liitoskipujen takia sairaslomalla ollessa saan aikaiseksi liityttyä keskusteluihin mukaan.

Laskettu aika minulla on 18.10 ja sairaala K-SKS. Ikää on kertynyt 27v ja esikoista malttamattomana odotellaan miehen kanssa. Sen verran häveliäs tapaus tuo vatsassa riehuva Tyyppi kuitenkin on, ettei sukupuoltaan ole uteliaille vanhemmilleen suostunut paljastamaan :heart: Jos laskettu aika pitää suunnilleen paikkansa niin eipä tuota tarvitse jännittää enää kuin alle 10 viikkoa, hui!

Onko teille muille annettu neuvolasta ohjeeksi alkaa karaisemaan nännejä imetystä varten? Tai onko joku kokeneempi mamma tuota kokeillut tai siitä hyötynyt aikaisempien imetyksien kanssa? Itse en moisesta ole aikaisemmin edes kuullut ja hieman epäillen suhtaudun tuohon neuvoon. Minulla ainakin tuppaa nännit olemaan sen verran kipeät muutenkin ettei hirveästi innosta alkaa niitä nipistelemään ja kiskomaan kuten terkkari ohjeisti tekemään... Toki jos siitä oikeasti hyötyä on niin täytynee yrittää.

Täältä myös onnittelut Terhille! :flower:


rautaneito84 ja Tyyppi 30+3
 
Heipparallaa!!

Tervetuloa rautaneito!! :wave:

Sairaslomsta Tota mun pomokin ihmetteli miten en saa kerralla kunnon saikkua.. Ku yleensä en edes juurikan saikuta. Nää raskausajan selkäkivut on esim. tän vuoden aikana mun lähes ainoat saikut. Oon kuitenkin jo vuosia kärsinyt rannevaivosta molemmissa käsissä, mutta oppinut niiden kanssa elämään ilman saikkuja.. :)

hahaha en tainnut vielä kertoo mun eilisestä apteekkireissusta. Menin hakemaan niitä panacodeja mulle, niin se farmaseutti kysyi siinä, että onko tuttu lääke? vastasin, että on. Sitten se alkoi selittää sitä annostusta ja lopuksi totesi, että MUISTATHAN SITTEN, ETTÄ SITÄ SIDUKKAA EI SITTEN PASSAA OTTAA TÄMÄN LÄÄKKEEN KANSSA!! Mulla meinasi kyllä päästä pari rumaa sanaa, nimittäin vaikka mulla ei kovin iso maha ole, niin ei se kyllä kovin epäselvää ole, että vauvamaha tämä on! Totesin vaan, että anteeksi mitä sanoit, kuule mulla on ehkä parempikin syy olla juomatta! oli kyllä hieman nolonnäköinen täti sen jälkeen, kun tajusi asian :LOL:

Nännien karaisemisesta ei ole meillä neuvolassa puhuttu, mutta anoppi ja sen äiti on mulle vihjannut asiasta. Mulla on ollut nännilävistykset molemmissa nänneissä, niin mulla kyllä luonnostaan ei kovin arat nännit ole, kun "muutaman" kerran oon onnistunut jäämään johonkin vaatteeseen kiinni nännistäni (ja kerran mieheeni :ashamed: ) niin on tässä vuosien aikana sen verran kovia kokenut, että en usko, että olisivat kovin arat.. :)

Kenzielle Kovasti jaksamista siihen parisuhdetilanteeseen.. :heart: Niin sitä pitikin jo sulle sanoa, että onpas erittäin suloisen näköinen kaveri se teidän koiruli :). en ymmärrä miten noilla amstaffeilla on niin pitkän näköinen häntä :D
 
Nannamamma No sulleppas sattuu ja tapahtuu.Oli muuten aika törkee täti siel apteekissa.Jos se vaan aatteli et olet pullataikinaa syönny.

rautaneito84 Tervetuloa =)

Mä varmaan joudun kohta laittamaan vaipat itselle.Mulla on kauhee yskä ja joka kerta kun yskin niin kusen sitten samalla housuuni.Hiton kiva....Kait se pitää lähtee ostamaan lisää mammapikkareita.

Ei ole kukaan puhunut nännien karaistamisesta.Mulla sattu esikoisen imetys niin paljon että itkua väänsin joka ikinen kerta enkä tykännyt siitä yhtään.Ihan kuin olis imurin tyrkännyt tissiin joka kerta kiinni.
Mies kyllä varmaan haluais niitä venytellä mutta mä vaan toivotan sen hyvin kauas.Ei nyt tuo läheisyys kiinnosta yhtään.

Mulla on tuossa ylämahan kohdalla mistä kohtu alkaa ni sellainen pieni kipeä kohta.Se on ihan kova ja jos esim. kyykistyy niin siihen kohtaan sattuu....Mikähän lie????

Shenda ja muru 29+5 (siis onko nyt jo pe???? Mä olen ihan sekaisin päivistä )
 
Tervetuloa uusille! :wave:

shenda: Mulla oli samaa vaivaa alkuraskaudessa, kun yskin sen influenssan takia. Ei siinä muu auttanut kuin ottaa TenaLadyt käyttöön. :ashamed:

Nännien karaisemisesta puhuttiin jo esikoisen aikana neuvolassa. Tein niin, että karhealla froteella aina hieroin nännejä suihkun jälkeen. En siis niinkään venytellyt niitä, vaan tavallaan kuorin nänninpäätä, jotta se tottuisi "kulutukseen". Eihän se kovin miellyttävän tuntuista ollut, mutta ehkä osittain sen ansiosta vältyin nännien rohtumiselta ja rikkihiertymiseltä imetyksen alkaessa. Lisäksi rasvasin joka välissä lanoliinivoiteella, varmaan sekin piti ihon kunnossa. Esikoisen imuote oli vähän kapea aluksi, ja siksi imetys hieman sattui, mutta rikki ei nänninpäät kuitenkaan menneet.

Kosteussuojana käytin esikoisella muovitettua froteeta, ja se tosiaan hiostaa inhottavasti. Nyt ajattelin kokeilla PUL-kankaan paloja. Toinen hyvä kosteussuoja on kuulemma villahuopa. Hyvin lanoliinitettuna pitää kosteuden itsessään, eikä hiosta.

Nannanmamma: Tosi kummaa kyllä, ettet saanut saikkua tuon enempää! :O Mulle neuvolan terkka sanoi, että usein työterveyshuollossa ollaan aika nihkeitä antamaan sairaslomaa raskausvaivojen takia. Onneksi meillä on Mehiläisessä työterveyshuolto, ja siellä ainakin ollaan oltu tosi ymmärtäväisiä kaikenlaisten vaivojen, myös raskauteen liittyvien, kanssa.

Hemmin: Mulle kävi vähän samoin heinäkuussa. Yksi meidän toimiston miehistä kysyi mun kesälomasta, ja sanoin, ettei mulla ole kertynyt yhtään lomaa, mutta ei se haittaa, kun jään kuitenkin elokuun lopussa pois. Sen ilme oli ihan: :confused: ja lisäsin sitten, että jään äitiyslomalle. Tuli täytenä yllätyksenä sille! Ihmiset on kyllä joskus ihan sokeita... :rolleyes:

Vaipoista: Meillä oli kestojen ohella käytössä Nature Babycare-vaipat. Sopi meidän pullealle vauvalle hyvin. Vähän myöhemmin siirryttiin käyttämään Muumi-housuvaippoja ja nyt kestojen ohella on käytössä Pampersin housuvaipat. Kertiksissä on vaan se vika, että niistä alkaa helposti pylly punoittamaan, kestojen kanssa ei ole ikinä ollut samaa ongelmaa.

Oletteko muut huomanneet muutosta ruokahalussa? Mulla on selvästi vähentynyt ruokahalu. Lisäksi kohtu alkaa olla niin ylhäällä, ettei mahaan mahdu ruokaa entiseen malliin. Viime raskaudessa kävi samoin, eikä mulla noussut paino viimeisen 4 viikon aikana yhtään. Eli vauva kasvoi, minä laihduin.

ON: Täällä ollaan nyt sairaslomalla. Maanantaina menen vielä töihin, mutta todennäköisesti kyllä pyydän saikkua töiden loppuun saakka. Kotonakin on supistellut, pari oikein kipeääkin supistusta on tullut. : /

-Pantsu ja typy rv 32+3
 
Mulla on koirankasvattajana teille hyvä vinkki tuonne vauvan sänkyyn laitettavaksi ;D

Tietääkö moni mitä on "kroonikkovaipat"? Näitä käytetään siis mm. vanhuksilla ja itse käytin koiranpennuilla alustana pentulaatikossa. Toinen puoli on kuin kertakäyttölaudeliinoissa (ei päästä nestettä läpi) ja toinen puoli on miellyttävää pehmeää puuvillaa tai vastaavaa. Imee pissat yms. ja on lisäksi antibakteerinen eli pissan tai kakan bakteerit imaisee. Näin ymmärsin. Näitä saa vaihtelevasti apteekeista ja vanhusten kodinhoidonliikkeistä tai muuten hoitotarvikkeita myyvistä liikkeistä (täällä sellainen kuin Linctus). Kokoja oli erilaisia ja suhteellisen isot mitä ostin maksoi 1,5 €/kpl. Ihan mukava vaihtoehto tuolle muovifroteelle mitä itsekin ajattelin ensin ostaa ja ostankin varalle.=) Olivat kyllä hyvin imukykyisiä ja vaikka kyseessä on "vaipat" niin on siis ihan alustoja, ei mitään muotoonommeltuja vaipannäköisiä härpäkkeitä.
 

Yhteistyössä