Hakutulokset

  1. K

    Vauvan allergiaoireista

    Hei! Yhtyisin Jonnakarin kirjoitukseen siitä, että seuraile oireita tarkkaan, koska erityisesti "valmistetut" ruoat (eli esim. keitetty peruna) oireilee hitaampaa kuin raakana syödyt ruoat. Meillä pojalla kans ilmeistyi ko. läikkiä selkään ja rintaan pari tuntia aamupuuron jälkeen (riisipuuro)...
  2. K

    voiko joku oikeesti kertoo miten perhepeti on muka hyvä ratkaisu???

    Pakko osallistua keskusteluun sen verran, että meillä on 7,5 kk kaksoset joista tyttö nukkuu hyvin yönsä heräilemättä omassa sängyssään. Pojan kanssa on tehty kaikkemme - tuntuu ettei mikään auta, kun yöheräilyt vain jatkuu. Eräänä yönä otin pojan viereeni nukkumaan, kun lasten isä oli...
  3. K

    Kallon luiden ennenaikainen luutuminen?

    Voi, kiitos teille kaikille vastauksistanne! Meillä oli käynti TAYS:ssa ja siellä lääkärit olivat nyt sitä mieltä, että mitään leikkausta vaativaa ei ole. Pää on nyt "hieman" erikoisen mallinen, mutta luutumisesta ei kuulemma ollut kysymys. Voimia teille kaikille ja olen iloinen siitä, että...
  4. K

    Sydänvikaisten lasten äidit pinoon!

    Kiitos taas vastauksestasi. Soitinkin sitten meidän omalle sydänhoitajalle, joka konsultoi lääkäriä ja he epäilivät myös, että olisi mahdollisesti tulossa flunssa...No, poika on taas vilkas oma itsensä eikä flunssaa näy, joten se nyt sitten oli vain joku muutaman päivän mittainen "huonopäivä"...
  5. K

    Sydänvikaisten lasten äidit pinoon!

    Meillä oli taas 5kk kontrollissa AS:n suhteen "kaikki hyvin"! Mikään ei siis voisi tehdä minua iloisemmaksi! MUTTA...nyt poika on alkanut yhtäkkiä itkeskellä normaalia enemmän ja nukkuu päiväunia useammin ja vähän pidempään kuin normaalisti. Sairaalassa "varoiteltiin", että rytmihäiriöitä...
  6. K

    Onkohan koskaan käynyt niin että varhaisultrassa näkyy yksi sikiö ja np ultrassa todetaankin sitten kaksoset?

    Hei! Meillä kävi juuri niin - eka ultrassa näkyi selvästi yksi sikiö ja kun mentiin normaalisti np-ultraan, niin sikiöitä olikin kaksi! Yllätys oli valtava - ja nyt onni kukoistaa 5 kk vanhojen tytön ja pojan kanssa!
  7. K

    Kallon luiden ennenaikainen luutuminen?

    Hei! Voi, miten ihana kuulla, että pikku-neitinne voi hyvin! Meillä on tyttö jo 5 kk ja pää on "vähän hassun mallinen". Takaraivo on melkein litteä - vaikkakin on viime kuun aikana alkanut vähän pyöristyä - silti huomaa selvästi, että otsa on kovin leveä ja päälaen takaosa on korkea (hirveän...
  8. K

    Kallon luiden ennenaikainen luutuminen?

    Hei! Löytyykö täältä ketään, kenen lapsella olisi todettu ennenaikainen kallon luiden luutuminen? Meidän tytöllä on tällainen epäily päällä ja odotamme aikaa yliopistosairaalaan. Kuulisin mielelläni, jos joku on tämän asian kanssa joutunut tekemisiin?
  9. K

    Sydänvikaisten lasten äidit pinoon!

    Kiitos Reropera vastauksestasi. Olen koko iltapäivän "kyttinyt" koneella, joko joku olisi ehtinyt vastata. Vastauksesi todellakin huojensi ja antoi uskoa tulevaan. Olen kuitenkin realistinen (ehkä hyvien ja suorien lasten kardiologien takia, ketkä TAYS:ssa meitä hoitavat) ja tiedän, että...
  10. K

    Sydänvikaisten lasten äidit pinoon!

    Päivisusannalle haluaisin toivottaa valtavasti voimia ja uskoa. Meillä on kotona kohta 5kk vanhat kaksoset, joista pojalla AS, mikä todettiin sairaalassa kotiinlähtöpäivänä. Kun kirjoitit, että "Aika on tässä asunnossa nyt seisahtunut.", niin oikein sydäntä puristi, kun muistan itse sen ajan...
  11. K

    Sydänvikaisten lasten äidit pinoon!

    Hei whatever...tiedän tunteen - olen jostain syystä myös pysytellyt pitkään pois tältä palstalta ihan vain sen takia, että tuntuu vaikealta lukea muiden ahdistuksesta, kun omassakin on välillä tekemistä ihan liikaakin. Meillä on kotona kaksospoika, 3,5kk - ja tähän astisissa tutkimuksissa AS...
  12. K

    Sydänvikaisten lasten äidit pinoon!

    Voi, miten kamalaa kuulla. Voin uskoa, että TEHY:n työtaistelu alkaa kiinnostaa aivan uudella tavalla (kuten varmaan kaikkia meitä vanhempia, kenen lapsi ei kuulu niiden "terveiden" lasten joukkoon). En muista lukeneeni, missä päin asutte enkä tiedä, että tehdäänkö näiden pienten lasten...
  13. K

    Käsien puutuminen pistely tunnottomuus.

    Moi, mulla oli sama vaiva raskauden puolesta välistä saakka ja paheni vain loppua kohden...lasten syntymän jälkeenkin puutuminen kesti vielä melkein pari kuukautta. Nyt kaksoset ovat 8 viikkoisia ja huomasin viime viikolla, että puutuminen ja tunnottomuus ovat hävinneet - tosin sain tilalle...
  14. K

    millä rv kaksoset ovat syntyneet?

    Käynnistettiin 37+2 (viikkoa aiemmin oksitosiinitipalla käynnistysyritys eikä mitään vaikutusta - lapset eivät olleet siis vielä valmiita tulemaan tähän maailmaan) A-tyttö 2640kg / 48 cm B-poika 2860 / 50 cm
  15. K

    Sydänvikaisten lasten äidit pinoon!

    Hienoa Edith! Kiva kuulla, että saitte hyviä uutisia. Minä olen täällä kotona ihmetellyt ja mietiskellyt, että kaikkeen se ihmismieli sopeutuukin. Kuukausi sitten olin ihan palasina siitä, että kaksospojallamme todettiin aorttaläpän ahtauma ja tänään, kun kontrolliultrassa kerrottiin, että...
  16. K

    Sydänvikaisten lasten äidit pinoon!

    Hei edith - tiedän tunteen...kaikista kamalinta tässä kaikessa on odottaminen. Aina välillä huomaan, että ajattelen kaiken olevan "kunnossa" ja että kaikki menee kyllä hyvin ja sitten välillä vaivun syvälle synkkyyteen miettimään niitä pahimpia mahdollisia asioita, mitä voi tapahtua. Jotenkin...
  17. K

    Sydänvikaisten lasten äidit pinoon!

    Tuo katetrointi kuulostaa hyvältä...tai itseasiassa, mikä tahansa "hoito" kuulostaa hyvältä. Tiedän, että lääkäri ajatteli varmasti meidän vanhempien parasta, kun ei heti alkanut kertoa, mitä kaikkea voidaan joutua tulevaisuudessa tekemään. Silti se jätti inhottavan epätietoisuuden siitä, onko...
  18. K

    Sydänvikaisten lasten äidit pinoon!

    Hei, kun en kerran saa (näköjään) lainauksia tehtyä, niin kysynkin näin suoraan, että mitä muita hoitoja tällaisiin läppäongelmiin tiedätte olevan kuin leikkaus? Meille tuli tänään postissa lasten kardiologin lausunto - mistä ikävä kyllä en ymmärrä paljoakaan. Seuraavassa lainaus lausunnosta...
  19. K

    Sydänvikaisten lasten äidit pinoon!

    Voi, miten kamalaa kuulla, että mitraaliläpässäkin on löysyyttä. Sekin on kyllä totta, että meille annetaan juuri niin paljon kuin jaksamme kantaa - ja vaikka välillä tuntuukin ihan kohtuuttomalta, niin ainahan sitä jotenkin selviää. Huomaan itse, että vaikka aikaa on kulunut...
  20. K

    Sydänvikaisten lasten äidit pinoon!

    Olen sanaton...miten sitä voikaan olla tietämätön siitä kaikesta, mitä ihmiset joutuvat käymään läpi. Minä taistelen itse vielä suunnattoman vihan kanssa -en voi ymmärtää, miksi juuri meidän pienelle piti tulla näitä ongelmia. Sydämen lisäksi hänellä tutkitaan virtsajohtimen refluksitautia (mikä...

Yhteistyössä