Kallon luiden ennenaikainen luutuminen?

Hei!

Löytyykö täältä ketään, kenen lapsella olisi todettu ennenaikainen kallon luiden luutuminen? Meidän tytöllä on tällainen epäily päällä ja odotamme aikaa yliopistosairaalaan.

Kuulisin mielelläni, jos joku on tämän asian kanssa joutunut tekemisiin?
 
Täältä löytyy :wave: Meillä nuoremmalla tytöllä todettiin 2kk ikäisenä että taka-aukile oli luutunut kiinni, joten aivot työntyivät otsaan päin ja kallon kasvu oli nopeaa. Tytskyltä kuvattiin kallo magneettikuvalla ja leikkaus tehtiin Helsingissä lastenklinikalla joulukuussa 07. Todella hyvin on toipunut leikkauksesta ja haava myös parantunut tosi nopeaa.
 
Hei!

Voi, miten ihana kuulla, että pikku-neitinne voi hyvin! Meillä on tyttö jo 5 kk ja pää on "vähän hassun mallinen". Takaraivo on melkein litteä - vaikkakin on viime kuun aikana alkanut vähän pyöristyä - silti huomaa selvästi, että otsa on kovin leveä ja päälaen takaosa on korkea (hirveän vaikea selittää) Me siis saimme kaksoset, joista pojan pää on ihan normaalisti kehittynyt, joten vertailukohta on olemassa.

Tästä aiheesta on valtavan hankala löytää mitään tietoa. Ainoa paikka, minne eksyin, kun googlettelin asiaa, oli joku toinen keskustelupalsta. Onneksi sielläkin tuntui kaikilla olevan vain hyviä kokemuksia leikkauksesta.

Huomasitko sinä itse, että tyttärenne pää olisi ollut jotenkin kummallisen mallinen? Kiinnitin vielä huomiota siihen, kun kirjoitit, että kallo kasvoi nopeasti, kun meille neuvolalääkäri sanoi, että se on hyvä merkki, että pää kuitenkin kasvaa...no, hlö.koht. luotto ei ole kyseistä lääkäriä kohtaan muutenkaan kovin korkealla, että en yhtään ihmettele vaikka olisikin väärässä sen asian suhteen.
 
Hei,

suosittelen lämpimästi sivua www.oikarinen.net/venekallo. Sieltä löytyy keskustelupalsta venekalloleikattujen lasten vanhemmille. Meillä poika leikattiin helmikuun alussa Töölössä, erittäin hyvin olemme toipuneet. Tällä viikolla on kontrolli. Tuolta mun profiilista löytyy kuva pojasta, kun kallo on vielä niiteillä kiinni. Ei kannata säikähtää, näyttää hurjalta alussa. Laita yv:tä, jos haluat kuulla lisää. Eetun tarina löytyy myös tuolta mainitsemaltani sivulta.
 
Meillä on ihan tuoreessa muistissa tuo leikkaus. Meillä poika leikattiin Tyks:ssä joulukuussa 07. Kaikki meni todella hyvin ja poika on toipunut nopeasti. Sairaalassa olimme kaksi viikkoa ja sen jälkeen poika vähän huilasi vielä kotona.

Muistan itse sen kauhun kun kuulin leikkauksesata, mutta näin jälkikäteen olen iloine, että se tehtiin.

Poika aloitti tarhan noin kuukausi leikkauksen jälkeen ja siellä piti vain varoa, että ei kaatuile tai kukaan lyö lelulla päähän.

Voimia teille ja hyvin se leikkaus menee jos olette siihen menossa :hug:
 
Voi, kiitos teille kaikille vastauksistanne! Meillä oli käynti TAYS:ssa ja siellä lääkärit olivat nyt sitä mieltä, että mitään leikkausta vaativaa ei ole. Pää on nyt "hieman" erikoisen mallinen, mutta luutumisesta ei kuulemma ollut kysymys. Voimia teille kaikille ja olen iloinen siitä, että teillä kaikilla on leikkaukset menneet hyvin ja lapsenne voivat hyvin.

Iloista kevään jatkoa kaikille!
 

Yhteistyössä