Hakutulokset

  1. H

    Lapsen palkitseminen / rankaisu

    Liittyen IS-artikkeliin: Teetk Miten palkitsette ja rankaisette lapsianne? Me olemme huomenna menossa elokuviin koko perheen kesken palkintona siitä että kuopus on suostunut /onnistunut pari viikkoa menemään nukkumaan ilman että aikuinen on läsnä nukahtamiseen saakka. Onko tämä...
  2. H

    Kampaamosta "loivat kiharat"?

    Haluaisin hiuksiini laineet tms loivat kiharat jotka toisivat ilmavuutta, mutta onko tuollaista käsittelyä edes olemassa? En siis halua kamnpausta, vaan käsittelyn joka kestää mielellään ainakin pari kuukautta. Alla kuva minkätyyppistä tarkoitan.
  3. H

    Kastike joulupöytään

    Mitä kastiketta tarjoaisin joulupöydässä? Perinteisesti ollut palapaistia jossa siis kastike mukana, mutta tänä vuonna jätän sen pois. Tässä siis mitä suolaisia tarjotaan ja tähän kaivataan kastike vielä: - graavilohi - silli - kinkku - rosolli + - kermavaahto - perunalaatikko -...
  4. H

    Espoossa Nupurissa Hakjärven maastossa - Lapsi kateissa

    Jos olette seudulla, niin eikun auttamaan etsinnöissä. Poliisilta avunpyyntö: 6-vuotias tyttö kateissa Espoossa | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi
  5. H

    Monosyytit 15% 3-vuotiaalla

    Saimme verikokeen tulokset, lasko oli lähes viitearvoissa (16 kun viitearvo on 0-15), monosyytit 15% eli koholla. Hoitaja ei tiennyt mitä monosyytit edes ovat ja lääkärille on puhelinaika keskiviikkona. Odottavan aika on pitkä kun googlettelin monosytoosia ja mahdollisina sairauksina esim...
  6. H

    Lääkärille ärtymyksen / masennuksen takia. Miten tutkitaan?

    Eräs läheiseni on menossa terveyuskeskuslääkärille masentuneisuuden takia. Miten asia tutkitaan lääkärissä: samalta istumalta määrätään lääkkeitä vai mennäänkö ongelmista keskustelmaan jonkun psykologin kanssa? Miten tämä yleensä etenee?
  7. H

    3v ripuli ja nesteentarve

    Meidän 3-vuotiaalla on ollut pari päivää ripuli ja hän on eilisen + tänään juonut todella vähän. Tänään 1,5dl kaakaota ja 1,5 dl mehua. Lisäksi syönyt hieman maitojäätelöä. Eilen joi mytös vähän ja tänään ei ole tullut lainkaan virtsaa eikä ulostetta. Nyt odotan että terveyskeskuksesta...
  8. H

    Avoin päiväkoti tai -kerho kesällä pariksi viikoksi? Turun seutu

    Veljeni on tulossa kesällä Suomeen pidemmäksi aikaa ja hänen pitäisi saada 3- ja 4 -vuotiaat lapset 2-3 viikoksi johonkin päiväkotiin, kesäkerhoon, tms 3-5 tunniksi päivässä. Koska heidän kotipaikkansa on Suomen (ja EU:n ulkopuolella), he eivät ole luonnollisestikaan oikeutettuja...
  9. H

    Kuukautisten siirtäminen -> seuraavat kuukautiset?

    Tyhmä kysymys: Kuukautisten pitäisi alkaa 1.3. mutta siirrän niitä Primolutilla alkavaksi ~10.3. -> alkavatko näitä seuraavat kuukautiset normaalikierron (28 päivää) kuluttua tuon 1.3. vai 10.3. jälkeen, eli ~29.3. vai ~7.4.?
  10. H

    FB: tuleeko hylätystä kaveripyynnöstä ilmoitus?

    Lähetin kaveripyynnön viikko sitten ja tämän henkilön sivulta näen että kaveripyyntöni on lähetetty. Hän ei kuitenkaan ole minua (ainakaan vielä) hyväksynyt, mutta tietäisinkö jos hän olisi pyyntöni hylännyt? Entä jos perun pyyntöni, tuleeko hänelle erillinen ilmoitus siitä?
  11. H

    Minkä ikäisiä pidät itsesi kanssa suunnilleen saman ikäisinä?

    Olen 35-vuotias ja pidän 27-43 -vuotiaita suunnilleen itseni kanssa samaan ikäluokkaan kuuluvina. Tuosta ikäluokasta voisin siis kuvitella löytäväni hyviä ystäviä, puolison (jos olisin vapaa) jne. Luulen että ollessani 27-vuotias en kuitenkaan ajatellut kuuluvani samaan ikäluokkaan 35-vuotiaiden...
  12. H

    Apuja: asunnon ja työpaikan väliset matkakulut (verotusasiaa)

    Tietääkö kukaan kuinka vahvasti verottaja vaatii julkisen kulkuneuvon käyttöä vaikka se selkeästi pidentää työmatkaa? Itse olen töissä Salossa ja asun Kaarinassa (Salon ja Turun välissä, Turkuun matkaa noin 10 km ja Saloon 45km). Melko läheltä kotiani (noin 1 km) menee turun kaupungin...
  13. H

    Onko toinen puoli kasvoistasi toista kauniimpi/rumempi?

    Ilmeisesti symmetriset kasvot ovat aika harvinaisia, mutta en ole aiemmin huomannut että omissa kasvojenpuolikkaissani on todella suuri ero. Peitin puolet kasvoista valkoisella paperilla ja sen jälkeen vaihdoin puolia. Huomasin että kasvojeni vasen puoli oli oikeaa kauniimpi. Kysyin miehen...
  14. H

    Suomipopin aamulypsy loppui, mitä Petra ja Perälä aikovat?

    Tietääkö joku? En ole fani, mutta kummastelin uutisointeja joissa kerrotaan ohjelman loppumisesta + Jaajon suunnitelmista, muttei sanaakaan näistä kahdesta.
  15. H

    Hajustetut terveyssiteet, yök,

    Ostin vahingossa joitain Alwaysin hajustettuja terveyssiteitä ja huomasin asian vasta kun otin yhden siteen ulos pakkauksestaan. Siis yök, miksi ihmeessä niitä hajusteita pitää tunkea joka paikkaan? Käyttääkö joku oikeasti ja mielellään tuollaisia tuotteita?
  16. H

    Lämpimät talvikengät aikuiselle?

    Mitkä olisivat oikein lämpimät talvikengät jotka sopivat lasten kanssa lumessa leikkimiseen? Kokoa 38 kaipaisin. Itse mietin Kuomia, mutta mistä niitä aikuisten malleja saa ja ovatko ne hyviä?
  17. H

    Pidetäänkö monilapsisen perheen lapsista hyvää huolta?

    Tällainen kerjää-verta-nenästä kysymys tässä. Eli monilapsiset perheet (määritelkää itse monilapsinen perhe): kiinnitetäänkö lasten turvallisuuteen yhtä paljon huomiota kuin pienemmissä perheissä? Mielipiteitä, kokemuksia? Meillä on naapurustossa 9- lapsinen perhe, jonka 2-vuotias lapsi...
  18. H

    Päiväkodissa on kivaa!

    Meidän 1v5kk oli tänään poissa pk:sta korvatulehduksen vuoksi. Hän meni aamulla kuitenkin isän kanssa viemään isoveljeä päiväkotiin ja olisi mielellään jäänyt sinne. Halusinpa vain mainita :saint:
  19. H

    Sisustussivustoja netissä?

    Olisi tarvetta sisustaa olohuone, mutta minulla ei ole minkäänlaista kutsumusta moiseen touhuun. Tiedän mistä tykkään kun näen sen, mutta itse en osaa hahmottaa miltä erilaiset komponentit (huonekalut, tekstiilit, taulut, ..) näyttävät kokonaisuutena. Eli mistä saisin helpolla katsottua...
  20. H

    Saunotteko samaa sukupuolta olevien kanssa alasti?

    Toisesta ketjusta tuli mieleen tällainen kysymys. Itse olen harrastanut joukkuelajeja ja jopa siellä (erittäin harvoin) törmännyt pelaajiin jotka eivät peseydy toisten kanssa. Onko tämä kovinkin yleistä?

Yhteistyössä