Hakutulokset

  1. V

    Vauvan päiväunet 15 min., multa loppuvat kohta voimat!

    Mun kaksosista poika nukkui noita 15-30min unia ja raivosi aivan hillittömästi. Syynä refluksitauti eli vauva herää siihen, kun ruoka ja vatsahapot seilaa ees taas vatsalaukusta ruokatorveen ja siksi herää siihen kipuun kiukkuisena ja ärtyneenä. Ryhtyi sitten lapsi nukkumaan niitä 3h unia kun...
  2. V

    IVF-plussa-keskenmeno, miten eteenpäin...

    Mulla takana erilaisia hoitoja ja niistä alkanut 4 raskautta, jotka menneet kesken. 2 clomiraskautta, 1 IVF:n tuoresiirto ja 1 PAS. Nyt kotona temmeltävät 2.IVF:n 2 alkion tuoresiirron tulokset keväältä 2011 eli nyt jo 1v6kk ikäiset tyttö ja poika. Älä vajoa epätoivoon! Tiedän, että kaavinnat ja...
  3. V

    Paluu lapsettomuushoitoihin pikkukakkosta yrittämään, vol 2

    Hei kaikille! Anteeksi tuuppautuminen, mutta pitkästä aikaa eksyin ja ehdin palstalle ja oli pakko tulla kurkkaamaan...Täällä on tutulta vaikuttavia nimierkkejä :) Muistaako kukaan mua, Vadelmaunelmaa, sitä onnetonta, jolla kaikki meni pieleen vaikka kuinka monta vuotta ja joka kyllä...
  4. V

    Moniko saanut kaksoset kahden alkion siirrosta?

    Mulla takana 4 hoidoilla alkuun saanutta raskautta (IUI, IVF) ja kaikki menneet kesken. IVF:ssä siirretty aina 2 alkiota kerrallaan (sekä tuore että PAS), koska ei koskaan yhtään top-alkiota ja mulla niin paha endo, että alkaa olla kiirus. Loppukesästä 2010 tehtiin 2 alkion tuoresiirto, 3vrk...
  5. V

    Istukka vuotaa verta :(

    Mulla oli kaksosraskaudessa (vauvat syntyivät 4/2011) a-sikiön eli tytön istukka ns. etinen istukka ja tämä selvisi myös rakenneultrassa; b-sikiön eli pojan istukka oli "normaalissa" asennossa. Mulla istukka alkoi vuotamaan ilman mitään ennakkovaroituksia (mikä on tyypillistä etisessä istukassa)...
  6. V

    Koliikkiako?

    Ettei vain olisi maitoallergia tai refluksitauti tai molemmat? Googlaapaa refluksitauti ja silent refluksi ja vauvat...Mulla tuplat, joista molemmat huusi päät punaisena aamusta alkuyöhön ja vain pystyasento auttoi huutoon. Molemmilla refluksitauti ja maitoallergia; nyt ovat erityiskorvikkeilla...
  7. V

    ***Me monikot***

    SKE: Me ollaan Tiina Tuomelan asiakkaita - hän on paras lasten refluksilääkäri Suomessa ja on oikea aarre! Tiina aloitti meillä vauvalle sekä nexiumin että maidottoman korvikkeen jo heinäkuussa, mutta silti tilanne ollut tosi hankala ja vauva useampaan otteeseen osastolla :( Lisäksi kiinteistä...
  8. V

    Alkuvaiheessa olevia kaksosten odottajia?

    LA0212: Sinuna todellakin soittaisin äitipolille ja pyytäisin selittämään, mitä ultraaja on kommenteillaan mahtanut tarkoittaa! On ymmärrettävää, että sitä on ihan huolissaan, kun ei tiedä, pitäisikö pelätä vai ei. Ja tuosta istukasta mulla oli myös A-vauvan istukka ns. etinen istukka, kuten...
  9. V

    <3 Syksyn 2010 hoidoista plussanneet <3

    Ikävä kyllä meidän tilanne on edelleen tosi kamala. Emme kohta enää kumpikaan jaksa. Harkitsen jo toisen vauvan poisantamista väliaikaisesti. Kuulostaa varmaan kauheelta, mutta niin lopussa ollaan. Tyttö on oireeton ja kunnossa (ollut jo joku reilu 3kk ok), mutta poika on tosi kipeä. Julkinen...
  10. V

    Alkuvaiheessa olevia kaksosten odottajia?

    Onnea kaikille uusille tuplien odottajille! Toivottavasti kaikilla menee oikein mallikkaasti, pääsette hyville raskausviikoille ja toivottavasti vauva-arkikin sitten sujuisi ilman suurempia pulmia. Kahdessa vauvassa on riittävästi töitä ja tekemistä muutenkin...Oma raskausaika ja vauva-aika ovat...
  11. V

    Refluksi ja Nexium/neocate

    Olen myös sitä mieltä, että Rimpsukka sun vauvalla on refluksitauti. Hae äkkiä apua - ja tosiaan yksityispuolelta. Tiina Tuomela Pikkujätistä on ehdoton. Hänelle kannattaa hakeutua vaikka kauempaa potilaaksi - alkuun voi käsittääkseni päästä jo "puhelinasiakkuudella" (?). Missä päin asutte...
  12. V

    ***Me monikot***

    Meillä kyllä yöt sujuu eli nukahtavat n. 21-22 ja heräävät 1-2 kertaa syömään ja aamulla heräävät klo 6-8 välillä. Mut ongelmana on sit päivät, jotka on ihan hirveitä pojan refluksitaudin takia. Poika ei pysty refluksin takia nukkumaan kuin 15-30min unia ja niitä ottaa päivän aikana vain kahdet...
  13. V

    Refluksi ja Nexium/neocate

    Laitoin sulle Syys viestiä - saitkohan sen? Huomioithan muuten sen, että osa lääkäreistä ei usko, että allergia voi oirelle refluksina, joten saattavat inttää, että ei ole allergiaa...
  14. V

    Refluksi ja Nexium/neocate

    Mulla on 5kk ikäiset kaksoset, joista kummallakin on refluksitauti ja vielä tuota silent refluksi -muotoa. Koko kesä on ollut suoraan sanottuna ihan kamala ja olen ihan romuna. Juurikin tuo kantaminen, kantaminen, kantaminen ja vielä kerran kantaminen ja jatkuva kipuhuudon, kirkumisen ja itkun...
  15. V

    Uusia kaksosten odottajia?

    Ymmärrän toki, että opiskelijan rahapulmat on aito ja todellinen ongelma, mutta toisaalta kaksosraskaus on sen verran iso terveydellinen kysymys, että rahat kyllä pitäisi löytyä jostain. Voisivatko sukulaiset auttaa? Sosiaalitoimistossa julkisen terveydenhuollon kulut otetaan huomioon...
  16. V

    ***Me monikot***

    Mulla on niin kauheaa ja ahdistavaa tää refluksitautihelvetti, että lähden töihin mahdollisimman pian kun vanhempainvapaa päättyy. Se ehkä pelastaa mun mielenterveyden...Kaupunki vaan levittelee käsiään meidän tilanteessa. Harkinnalla ollaan saamassa jotain apua, mutta todennäköisemmin se...
  17. V

    G: millä rv:lla kaksoset syntyny?

    Tyttö ja poika syntyivät rv 34+3 suunnitellulla sektiolla. Syynä a-vauvan eli tytön etinen istukka ja lapsiveden tihkuminen. Vuodelevossa olin rv 23+0 lähtien vuoroin sairaalassa ja vuoroin kotona. Vauvat olisivat vielä viihtyneet kyllä masussa ja supistelutkin olivat loppuneet, mutta tuo etinen...
  18. V

    ***Me monikot***

    Meillä on siis sellainen tilanne, että tytön refluksi on saatu kuriin oikealla lääkityksellä ja sopivalla korvikkeella. Sen sijaan pojan tilanne on hankala - tai ei olisi niin hankala, jos vauvoja olisi "vain" yksi. Lapsi oli jo sairaalassakin muutaman päivän. Oireet pysyvät hallinnassa, jos...
  19. V

    ***Me monikot***

    Hei kaikille! Voinko liittyä mukaan ketjuunne? Mulla tuplat tyttö ja poika 4/2011 ja syntyivät suunnitellulla sektiolla rv 34+3. Olen aloittanut kaksi erillistä keskusteluketjua nimillä "kaksosraskaus ahdistaa" ja "karsea tilanne tuplien 2,5kk kanssa". Tilanne on edelleen hankala. Molemmilla...
  20. V

    Mikä mahtaa vauvalla olla ? (Vauva kohtapuolin 2kk)

    Kannattaisi vielä miettiä myös refluksitaudin mahdollisuutta. Mulla kohta 4kk ikäiset tuplat ja molemmilla refluksitauti. Refluksi voi olla joko rakenteellista eli vavoilla on liian löysä mahaportti, jolloin ruoka ja vatsahapot pääsevät nousemaan helposti ylös. Ilmenee joko runsaana pulautteluna...

Yhteistyössä