Paluu lapsettomuushoitoihin pikkukakkosta yrittämään, vol 2

Viu Joo meillä jäi viis alkiota pakkaseen. En nyt muista yhtään minkälaatusia olivat mutta selviää huomenna kun pitäs soitella muutenki omalle lääkärille. En oota mitenkään innolla tota lugen alotusta oli sen verran töhrystä puuhaa ja ku sitä piti vielä niin kauankin käyttää. Mutta on se kaikki silti sen arvosta jos pienokaisen saa :)
 
Jaa minneköhän mun eilinen teksti katosi...no, uudestaan

Eemiliina hiphei !!:flower: Mahtava juttu ja kiitos kun olet toivontuoja! Monesko hoito tämä teillä olikaan? Viu rohkeasti vaan perässä!
Ja mestarimuumi hyvällä asenteella!

Piiperoinen ja prinsessatyttö tervetuloa

ON: Piinailu loppui tyylipuhtaaseen negaa ja vuotoon, ei siis yllätyksiä täältä. Pahin v-tutuskin meni jo jotenkin aiemmin ohi tällä kierroksella, nyt olen vain iloinen kun pääsee normaaleihin hormoneihin ja mielentiloihin kun luget loppuu (lintsasin vikan päivän), vaikka mielummin olisi lepuuttanut raskaana. Laskettiin myös rahoja, ja seuraava yritys, eli 3. IVF, koitetaan sitten kuukauden tauon päästä. Käytiin siis myös suunnittelukäynnillä julkisella, ja sinne ollaan jonossa jos pitää tehdä vielä neljäs tai viideskin kierros (apua!).
 
Viu
Paiju,ihanalla asenteella eteenpäin! Olet vahva nainen, ja sitähän tässä hoitorumbassa tarvitaan. Katse eteenpäin ja ihan varmasti lapsi vielä tulee.

Meille sattu eilen illalla putkirikko meidän vuos sitten rempatussa kylppärissä ja vettä meni ehkä seinän sisään, himpskutin pirskatti.

Mutta tänä aamuna samaisessa vessassa itkettiin ja naurettiin ja tanssittiin, sillä pregcheck antoi kaksi, lähes tasavahvaa viivaa. Pp12. Voiko olla tottakaan?
 
Viimeksi muokattu:
Vau! Onnea tuhannesti Viu! Perässä tullaan, eikös niin sovittu...

Vaikea juuri tällä hetkellä pitää lippua korkealla kun munia on edelleen vaan se kolme. Mut kuten tuli todettua, ei se määrä vaan se laatu. Pelottaa ettei siirtoon päästä. :(
 
Piti tullaa kurkkaamaan piinailukavereiden uutisia ja onhan niitä...

Paiju voi itku. :'( Hienoa että sulla on kuitenkin tsemppi päällä ja pääsette suht pian uuteen yritykseen. Siitä sitten plussa. Kyllä te vielä sen pikkukakkosen saatte. Meillä tämä hoito oli 4.ICSI, yhteensä 8.siirto, josta tämän kerran tärppi tuli.

Viu upeaa!!! Onnea onnea!:heart: Ei paljon varmaan tällä hetkellä putkirikot hetkauta. ;) Joko varasit ar-ultra-ajan? Oliko sun tarkoitus käydä veritestissä?

Prinsessatytölle ja Piiperoiselle tervetuloa ja onnea toisen kerroksen hoitotaipaleelle. Toivotavasti jää lyhyeksi ja onnistutte pian. :)

Kukka pidä lippua vaan korkealla. Et tosiaan tartte kun sen yhden hyvän alkion. Meillä oli ne 14 munasolua ja jäljelle jäi 3 alkiota... Joten kuten huomaat, se määrä ei oikeasti kerro ihan kaikkea. Uskon kyllä että jännittää, mutta pidetään peukkuja että siirtoon pääsette!!
 
Viu
Kiitos onnitteluista! Varovaisen onnellinen pitää tietty olla, mutta ajattelin yrittää nyt olla optimistinen, kun viime raskaus oli yhtä irrationaalista pelkotilaa synnärille asti. Kohdunulkoiset, keskenmenot, kohtukuolemat, näitähän riittää.

Kukka, hurjasti tsemiä, meillä tosiaan näkyi vain kaksi kunnollista follia ja kaksi alkiotakin sit saatiin. Ei se määrä! Ala tulla perästä, mie jään sua venaamaan, näinhän me sovittiin ja niinhän se viimeksin tais mennä ;)

Eemiliina, ei oo veritestiä, soittelin klinikalle jo ja ar-ultra on 7.11. Sain ohjeen jatkaa aspiriinia ja lugeja sinne asti ja sit katotaan. On kyllä niin epätodellinen olo. Ja erittäin kuvottava olo, oon syyttänyt lugeja. Kylmä puistattaa ja hiki valuu vuorotellen ja räjähtäneen putken aiheuttama viemärinhaju toi aamiaisen kurkkuun. Ja kahvi. se ei maistu. Mulla on jopa huono omatunto jotenkin, tuleeko meidän molemmat lapset tosiaan ekasta hoidosta? Monilla on niin pitkä tie, eikä edes ensimmäistä lasta. Se on niin väärin ja surullista ja kamalaa.
 
Viu ja Eemiliina nautinnollisen kuuloista, kaikesta kuvotuksesta huolimatta. Voi kun saisi olla mukana..tulkaa kertomaan kuulumisia tai toivottavasti joskus nähdään odotuspuolella.

Kukka koska sulla on h-hetket? Entä prinsessatyttö?
 
Onnittelut plussanneilta!

Paijulla on ihailtava asenne, kunpa itsekin pystyisi samaan.

Ihanilta kuulostaa nuo hyvät uutiset. Vaikka tietysti vähän kateellinen olo tulee kun ei itse pääse tuulettamaan. Olen teitä tässä taustalla seuraillut kun itsellä ei ole mitään tapahtunut. Sen epäonnistuneen tuoresiirron jälkeen piti pitää yksi kierto väliä ja nyt oon ens viikolla menossa ultraan katsastamaan ovis-tilannetta. Jospa sit päästäis siirtoihin. Olo ei ole kovin positiivinen näihin luomusiirtoihin tai passeihin. Tuo ihana 2-vee poika sai kylläkin alkunsa passista, mutta silloin se tehtiin lääkkeelliseen kiertoon.
 
Paiju, irtiotto nyt sitten hetkeksi näistä kuvioista ja niin rentouttavaa taukokiertoa kuin mahdollista. Hyvällä sykkeellä eteenpäin. Mulla on munien kasvatusta viel tää viikko, pe punktio ja ma toivottavasti sitten se siirto.

Tiihkis, Prinsessatyttö ja Piiperoinen, helou ja tervetuloa! Piiperoinen, onko sulla lääkkeellisiä inssejä ollut nää toisen kierroksen hoidotkin? Toivottavasti saat seuraavaan kiertoon parempaa vastetta muniksiin. Mulla siis ICSI, vastauksena kysymykseesi. Prinsessatyttö, mukavasti on sulla PAS kandidaatteja. Toivottavasti sulavat nätisti sitten kun aika koittaa. Tarvittiinko ensimmäisellä kerralla useampia yrityksiä sinun kohdallasi? Tiihkis, tsemppiä vaan sinnekin. Onko sulla minkälainen pakkassaldo?

Viu ja Eemiliina, kiittis tsempeistä. Voitteko ihanan pahoin? ;)

Mites Pipan ultra? Kerrothan hyviä uutisia!

Ja Annabell, tsemppiä siirtoon! Toivottavasti sait/ saat parasta aikaa kyytiin huurunenäsi.

MestariMuumi, huhuu! Mikä tilanne?
 
Viu Ihanaa, onnea kovasti! :)

ON: Siirrossa käyty. Ensinmäinen sulatettava oli selviytynyt kokonaisena, joten se sitten siirrettiin. Koko toimitus maksuineen päivineen kesti ehkä 5 min. Tuntui jopa huvittavalta. Siirron tehnyt lääkäri ei ollut omalääkärini, ja puhui koko aikana ehkä 3-4 lausetta. Muutenkin tosi nuivan oloinen. Siitä jäi vähän kökkö fiilis, mutta haitanneeko tuo jos kuitenkin teki siirron hyvin... Yksityisellä kun ollaan, niin sitä vaan odottaa jotenkin kaikkien olevan ystävällisiä ja asiakaspalveluhenkisiä...

Jouduin sitten paljastamaan ko. tapahtuman isälleni, jotta sain hänet lapsenvahdiksi. Pelottaa kun isä on sellainen juorukello että... Mutta vannotin olemaan hiljaa... Harmittaa vaan että jos taas negaa pukkaa niin sitten se on heti utelemassa tuloksia :(

Mites muuten te muut PASsissa käyneet, onko teillä aina siirtovaiheessa lähteneet solut jo uudelleen jakautumaan? Itsellä kun viimeksikin oli solun tilanne sama kuin pakkaseen laitettaessa, eli 4-soluinen?

Ja oletteko siirrossa itse saaneet nähdä alkion kohdussa, siis ultraduudulla? Mulle ei taaskaan näytetty mitään... :( Harmittaa, mutta siirto tuntui menevän näppärästi, joten ei kai siinä sitten mitään ihmettelemistä olisi ollutkaan...

Mutta piinaviikot alkakoon. Raskaustestejä pitäisi varmaan tilata. Mitenköhän sitä onnistuu pysymään seuraavat 2 viikkoa tervejärkisenä?? Ei varmaa mitenkään :( Onneksi tähän väliin osuu esikoisen 2v juhlat, niin on vähän muutakin ajateltavaa :)
 
Plussatuulet oikein puhaltaa, onnea plussasta Viu :flower: Toivottavasti puhaltavat vielä ensi viikollakin ;) Tai samantien koko loppuvuoden.

Paiju :hug:

Tervetuloa prinsessatyttö!

Annabell, mä yleensä olen katsellut sitä ultran näyttöä ja oon nähnyt sen kuplan mikä siitä alkion laitosta tulee. Tosin aina en huomaa sitä ja eikä lääkärikään siitä mainitse.

Itsellä on piinaviikot puolessa välissä ja fiilis aika vaisu. Viikonloppuna oli facebookissa kaksi "meille synty pikkukakkonen" ja tosiaan se ensimmäinenkin on heillä syntynyt meidän murun jälkeen. Ja kohta syntyy lähipiiriin pikkukakkonen ja tässä perheessä vanhemmat ovat tavanneet vasta sen jälkeen kun meidän muru oli syntynyt. Huoh.

Oireita ei oikein ole, normaalit väsymys ja kylmyys vaivaavat. Tänään tissit oli arat, mutta aamulla tulin laittaneeksi vähän liikaa crinonea.

Onko muuten tietoa miten saa juoda alkoholia piinaviikoilla? Meillä on pienet sukukekkerit lauantaina ja jos pyydän alkoholitonta tervetulomaljaa niin olen kyllä heti suurennuslasin alla.
 
Hei kaikille!

Anteeksi tuuppautuminen, mutta pitkästä aikaa eksyin ja ehdin palstalle ja oli pakko tulla kurkkaamaan...Täällä on tutulta vaikuttavia nimierkkejä :) Muistaako kukaan mua, Vadelmaunelmaa, sitä onnetonta, jolla kaikki meni pieleen vaikka kuinka monta vuotta ja joka kyllä plussaili hoidoista, mutta eihän ne mihinkään johtaneet?!?

No, nyt on konkreettiset "tulokset" hoidoista kotona. Eli vihdoin viimein loppukesästä 2010 plussasin 2 alkion tuoresiirrosta ja 4/2011 syntyivät tyttö ja poika rv 34+3. Eka vuosi oli tosi raskas, mutta toisaalta on ollut aivan ainutlaatuista olla nimenomaan kaksosten äiti. En enää haikaile hoitoihin enkä lisää lapsia - sain jo enemmän kuin uskalsin koskaan toivoakaan :) Toisaalta erittäin rankka raskaus, hoidot ja menetykset ja varsin vaikeat ekat 6kk vauvojen kanssa (syynä pojan vaikea refluksitauti, johon oli tosi vaikea saada asiallista hoitoa ja löytää kunnon lääkäri). Nyt nautin lapsiperhe-elämästä miehen ja kahden 1v6kk ikäisen taaperon kanssa. Kotonakaan en enää ole vaan työt kutsuivat jo alkukesästä ja lapset ovat oman hoitajan kanssa kotona päivät.

Onnea kaikille hoitoihin ja toivottavasti unelmanne pikkukakkosista toteutuvat :)

t. Vadelmaunelma & neiti ja herra 1v6kk
 
Elikkäs mulla limisultra ois maanantaina ja ilmeisesti 29. tai 30. päivä ois sit siirto riippuen miten mun pikkuiset selviää sulatuksesta.

sellasta oisin kysynyt että onko kellään muulla toi progynova aiheuttanut pahoinvointia ja väsymystä. itellä ihan hirveen huono olo ollut eilen ja tänään ja viime yönä nukuin 24 tuntia...

Viu Onnittelut plussasta! :heart:
 
Viu
Vadelmaunelma, mie todellakin muistan sinut, kun tuli seurailtua palstaa ahkerasti esikon yrityksen/odotuksen aikaan! Sulla oli tosi traagisia vaiheita silloin odotusaikaankin. Itse asiassa ihan muutama päivä sitten mietin, että mitäköhän sulle kuuluu, kun itelläkin on tuo pienen pieni mahdollisuus kaksoisraskaudesta. Ihana kuulla että arki kahden taaperon kanssa on lähtenyt rullamaan, voin vai kuvitella, miten raskasta vauva-aika on voinut olla.

Mestari muumi, tsemppiä sinne alakuloon, varmaan voit sen tervetuliaisjuoman ottaa ja ainakin vähän kulauttaa. Esikon piinaviikoilla minä join yhden siiderin, kun olin ihan varma, ettei onnistunut.

Meille on aina näytetty ultralla mahaan laitetut alkiot ja ollaan saatu niistä myös kuva mukaan. kaksi pientä pistettä :)

Annabell, ihana että päsitte siirtoon, tsemppiä piinailutunnelmiin.
Ja kukalle uskoa niihin kahteen munaan ja voimia viimeisiin piikittelyihin!

ON: mulle tuli plussan jälkeen ihan hirvee flunssa ja eilinen meni aika koomassa. nyt onneks hieman helpottaa ja pieni äklöolo on saapunut. ja ihan kamala nälkä. koko ajan. Olo on kyllä hirmu onnellinen ja helpottunut, toivon tätä kovasti kaikille. toivottavasti mun täällä vielä hengailu ei pahoita kenenkään mieltä.
 
Mestarimuumi ei kyllä ole yhtään ikävä tuota piinailua jos se oliskin kiinnitymisvuoto? Plussaa vaan kehiin sullekin, me jäädään tänne sitten (toivottavasti hyvin lyhyeksi aikaa) perää pitämään.

Tiihkis kiva, että taas pääsette yrittämään. Nautin kyllä paussista, (vaikka käynkin täällä kurkkimassa..), mutta kuitenkin on just sopivaa, että jo ensi kiertoon päästään mekin mukaan. Ei se lapsi kuitenkaan pohtimalla tule.


Vadelmaunelma
joo muistan sinut! Onpas ihana kuulla, että teidän perheellä on asiat noin hyvin vihdoin viimein.
 
Viu onnea plussasta!

Paiju ja Mestari muumi :hug:

Annabell tsemppiä piinailuun!

Ja kaikille nyt onnea ja jaksuja hoitoihin! Toivotaan että jokainen saa plussan jossain vaiheessa ja pikkuisen syliin asti!

Ultrassa käyty ja yhden pikkuisen sydän siellä sykki :heart: Nyt uskaltaa jo enemmän iloita asiasta,mutta ei liikaa...Nyt vaan mennään eteenpäin ja toivotaan että pikkuinen pysyy matkassa mukana!
 

Yhteistyössä