Hakutulokset

  1. M

    8kk ikäisen imetysvaikeudet

    Heippa! Meillä on 8kk ikäinen poika, joka on nyt pari viikkoa lakkoillut imetyksestä päivisin, illalla saa jotenkuten imetettyä ja yöllä heräilee useamman kerran syömään. Kiinteitä menee päivällä 4-5 ruokailua. Oon yrittänyt tarjota rintaa ennen kiinteitä, niiden jälkeen..vähän kokeillu joka...
  2. M

    Migreenilääkkeet ja raskaus

    Osaako kukaan sanoa, onko haittaa, jos syö migreeniin estolääkitystä (Triptyl 10mg) 3kpl iltaisin, jos olisikin raskaana, eikä tiedä sitä vielä? Mites sitten raskaana ollessa tuo estolääkitys, sekä kohtauksiin minulla Sumatriptal sandoz, voiko niitä syödä?
  3. M

    Migreenilääkkeet ja raskaus

    Osaako kukaan sanoa, onko haittaa, jos syö migreeniin estolääkitystä (Triptyl 10mg) 3kpl iltaisin, jos olisikin raskaana, eikä tiedä sitä vielä? Mites sitten raskaana ollessa tuo estolääkitys, sekä kohtauksiin minulla Sumatriptal sandoz, voiko niitä syödä?
  4. M

    Iho rikki!

    Moi! Onko teidän muiden vauvoilla tuolla kaulalla poimuja? Meiän pojalla on ja nyt tänään huomasin kun yiritin pyyhkiä niitä, niin ylempi poimu heti leuan alla oli ihan vereslihalla, eli se vissiin on niin hautunu sielä, kun ei sinne pääse ilmaa ja sitä ei saa edes kunnolla kylvyn jälkeenkään...
  5. M

    Milloin lapsi istumaan?

    Elikkä millon voi lasta pitää esim. sylissä istuma asennossa? Minkä ikäisenä suunnilleen ja mistä tietää milloin voi alkaa pitää istumassa? Meillä poika nyt 10vkoa vanha ja päätään kannattelee jo tosi hyvin.
  6. M

    Onko normaalia?

    Sektiosta on aikaa reilu 5 vkoa ja vieläkin tulee jälkivuotoa, tosin pari vkoa ollut vain tuhrua ja välillä saattaa olla päivä välissä ettei tule mitään ja sitten taas vähän verta ja limaa. Eli onko se ihan normaalia ja kuinka kauan jälkivuoto voi kestää?
  7. M

    Onko normaalia?

    Sektiosta on aikaa reilu 5 vkoa ja vieläkin tulee jälkivuotoa, tosin pari vkoa ollut vain tuhrua ja välillä saattaa olla päivä välissä ettei tule mitään ja sitten taas vähän verta ja limaa. Eli onko se ihan normaalia ja kuinka kauan jälkivuoto voi kestää?
  8. M

    Olikohan kunnon supistus?

    Eli tuohon supistukseen, illalla kun olin mennyt jo nukkumaan, yhtäkkiä tuli ylävatsa kipeeksi, nousin sitten ylös ja se vaan paheni, lopuksi olin kontallani lattialla, enkä tiennyt miten päin ois ollu hyvä olla kun ylävatsaa puristi ja tuntu et poksahtaa koko maha kohta ja sit maha tosiaan oli...
  9. M

    Kertokaapas..

    Mitä pitäs varata tänne kotiin valmiiksi vauvalle? Siis lähinnä nyt tarkoitan hygienia ym. tarvikkeita. Vaippoja, millasia rasvoja, pyyhkeitä, tutti, tuttipullo ym. ym. ? Ja mitä äidille, liivinsuojuksia, rintapumppu? Et muistas kaikkee sit ostaa nyt ennen vauvan syntymää. Marie82 ja...
  10. M

    Verenpaine ja raskausmyrkytys???

    Mulla koko raskauden ajan ollu verenpaine vähän koholla. Tänään neuvolassa oli n.144/92, levossakin. Huomenna meen uudestaan mittauttamaan. Raskausmyrkytyksestä varotteli, et jos alkaa oleen korkeella paineet tai vielä kohoaa.Kovasta pääkivusta sano ja turvotuksesta, et sit pitäs olla...
  11. M

    Mitä tämä on????

    Minulla menossa rv26+4. N.viikon verran on ollut häpyluun kohta ja hieman nivusiin päin kipeänä ja koko ajan pahentunut. Seisomaan nouseminen sattuu, sängyssä kääntyminen ja käveleminenkin sattuu jo aikalailla. Nämä kivut ovat ilmeisesti liitoskipuja tms. Mutta sitten eilen illalla kun menin...
  12. M

    Kysymys

    Olisi kysymys, mistähän mahtaa johtua, kun mulla ollut nyt muutamia päiviä tuosta häpyluun kohdalta ja nivusista päin kipeänä paikat? Viimeyönä, kun käännyin ja vaihdoin asentoa niin sattu alapäähän ja tänäaamuna kun heräsin ni oli ihan tuosta häpyluun päältä kipeä ja kun kumarteli ym. ni sattu...
  13. M

    Kysymys..

    Saako ennen sokerirasitusta 12 tunnin aikana edes juoda vettä? Mulla aamulla puoli kaheksan sokerirasitus ja vois kyl vähän vettä ennen nukkumaanmenoa haluta juoda.
  14. M

    Sokerirasitus koe

    Te jotka olette siinä olleet, onko sen jälkeen heikko olo? Kauanko? Tarvisko olla ns.kuski mukana, ettei itte tarvis sit kotiin körötellä jos heikottaa. Itellä sokerirasitus edessä keskiviikkoaamuna. Kai sitä töihin kuitenkin pystyy sit sen jälkeen menemään, seisomatyö kuitenkin. Jos tällasta...
  15. M

    Mitä tämä on???

    Mulla on koko raskaudenajan aina välillä tuntunu alavatsalla sellasta menkkamaista kipua. Nyt siis rv18 menossa ja toissa iltana ja viime yönä tuli alavatsa tosi kipeäksi, munasarjoista ja keskemmältä. Se oli kuin menkkakipua,mutta voimakkaampaa. Ja kun kävin pissalla, tuntui sellasta pientä...
  16. M

    Mistäs mahtas johtua?

    Nyt rv8+2 menossa. Aina välistä tuntuu kuin tuosta navasta alapuolelta joku vetäis alaspäin navan sisältä. Johtuuko kohtukasvusta tms.? Sitte tällanen, et mulla on jo jonku aikaa (ennen raskauttakin) ollut välillä maha kipeä tuosta rinnan alta, mitähän se vois olla? Onko haima siinä kohilla...
  17. M

    Miten on?

    Voiko Samarinia ottaa raskaana ollessa. Närästystä mulla tänään ollu aikasta lailla ja jotain helpotusta kaipaisin.
  18. M

    Onko ihan normaalia?

    Siis että mulla on ollu niinku vatsalihakset ois sillee vähän kipeenä koko ajan. Oon nyt rv5+ jotain. Muuten vatsa ollu turvonnut, nippaillut alavatsalla, vihlaissut välillä jos äkisti tekee jotain, menkkamaista kipua, tosin enää harvoin, pissalla saa juosta aika tiheään tahtiin. Tämmöstä.
  19. M

    Raskaudesta ilmoittaminen..

    Olisko jollain kivoja värssyjä/runoja, millä ilmoittaa ystäville ja sukulaisille tulevasta vaavista?
  20. M

    Menkkamainen kipu..

    Onko normaalia, että minulla on menkkakipua alavatsalla edelleen? Nyt on 5 raskausviikko menossa ja menkkakivut alkoivat pari päivää ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa ja luulinkin että ne alkavat, mutta eivät alkaneetkaan. Torstaina sitten tein positiivisen testin. Mutta mietityttää vain...

Yhteistyössä