Verenpaine ja raskausmyrkytys???


Mulla koko raskauden ajan ollu verenpaine vähän koholla. Tänään neuvolassa oli n.144/92, levossakin. Huomenna meen uudestaan mittauttamaan. Raskausmyrkytyksestä varotteli, et jos alkaa oleen korkeella paineet tai vielä kohoaa.Kovasta pääkivusta sano ja turvotuksesta, et sit pitäs olla yhteyksissä. No pääkipua oli viime vkolla pari päivää peräkkäin, mut se meni sit ohi (oli huonosti nukuttu yö. Tänä iltana on ollu vähä pää kipee,(viime yönä kans aika huonosti tuli nukuttua), mut ei mitään kummempaa. Onko mun syytä nyt epäillä et jotain ois vialla? Pelkään vaan et ei sitä myrkytystä tulis.
Muuten on kaikki arvot ollu ok.
 
Kyllä varmaan pistää sinut toksemia kokeisiin, jos huomenna vielä paineet koholla. Ei kannata hirveesti jännittää. Nousee paineet vaan turhaan. Tosin se on helppo sanoo. Mulla ed. raskaudessa tuli paha raskausmyrkytys. Mulla oli paineet reilusti koholla ja valkuaista virtsassa. Pelkkä korkea paine ei aina tarkota myrkytystä. Tosin tarkka täytyy olla. Millä rv:llä oot?

Venla ja Tauno 18+3
 
Muista juoda runsaasti ja olla mahdollisimman paljon levossa. Munuaiset toimii kuulemma silloin parhaiten. Niin mulle ainakin viimeksi sairaalassa sanottiin. Onneks olet jo aika hyvillä viikoilla, mutta uskon että kaikki menee hyvin. :heart:
 
Tuuhan sitte ilmotteleen.

Itse odotan rv20 kauhulla, sillä silloin voi alkaa myrkytyksen oireet ilmaantumaan. Esikoiseni siis syntyi jo rv26+5 sektiolla kun mulla oli pahin mahdollinen raskausmyrkytys ja kuulemma tulee myös tässä. Toivotaan vaan, että myöhemmillä viikoilla. Olen itse jo todella iloinen, jos päästään rv30 asti.

Itse kerkesin olla sairaalassa vain viikon ennen sektiota, mutta tätini oli monta viikkoa levossa ja sai täysiaikaisen vauvan, eli kaikki voi mennä hyvin, vaikka myrkytys tulisikin päälle :heart:
 
No niin, neuvolasta tultu. Vieläkin paineet oli koholla 144/91, mutta levossa mitattuna laski 136/80. Ja pissa oli puhdas. Neukkutäti sanoi, että raskausmyrkytyksessä paineet ei laskisi levossakaan. Sanoi että hän vielä huomenna mittaa paineet ettei mun tarvi mietiskellä näitä asioita v-loppuna :)
Eli vähän paremmalla mielellä nyt :) Lähden tästä koiran kanssa pienelle kävelylle ja sitten lepäilemään taasen.
 
pinja79
onkos muita jolla on toisestakin lapsesta ollu tuo myrkytys?

mulla oli esikosta myrkytys ja sit istukan virtauksissa häikkää sektio rv 37+1
sairaalassa olin maannut jo 2 viikkoa!sairaalaan mentäessä valkuaiset 2+ ja verenpaine 144/94 ja lähtö oli 105/58

nyt rv 34 ja valkuaiset 1+ ja verenpaine oli 137/76 lähtö oli 106/63, eli vissiin tästäkin sit ois tuo sama eessä?
 
Hyvä juttu jos sulla Marie on kaikki hyvin. Ja Pinja79, itse odotan toista lasta viikolla 28 ja kolmisen viikkoa on ollu pissassa vähän valkuaista välillä heikko+ ja välillä yhdellä plussalla lisäksi nyt verenpaineet on ollu pari päivää vähän kohollaan, n. 120-135/80-87 ja nämä paineet on kotona mitattuja arvoja jotka aikaisemmin on ollu vähän matalammat. Niin ja minulla esikoinen syntyi rajun myrkytyksen takia viikolla 32 silloin pissassa kun eka kerran oli valkuaista niin ei menny kuin reilu viikko vauvan syntymään, silloin kuin sairaalaan jouduin oli paineet n. 140-150/95-105. Ja sairaalassa ollessa nuo valkuaiset nous hurjaa vauhtia. Toivotaan lisäviikkoja vielä meille molemmille :)
 

Yhteistyössä