Hakutulokset

  1. O

    Pienokaisen putoaminen

    Hei Onko kenelläkään kokemuksia pienokaisen putoamisesta lattialle? Vaatiiko lääkärikäyntiä? Aiheuttaako vammoja? Tilanteen jälkeen on vauva syönyt, itkenyt, alkanut nukkumaan... Oma nyyttini on 2 vk ikäinen ja putosi sohvalta (välimatka 40-50cm) matolle lattialle...käänsin hetkeksi selkäni...
  2. O

    Yli 3-kymppiset esikkoa odottavat vol.4

    Moi kaikille... en oo pitkiin aikoihin piipahtanut täällä :( En ole jaksanut keskittyä..hm.. En jaksanut ihan kaikkea lukea, joten sori jos tulee toistoa...koettakaa kestää?? Mulla oli viime viikolla lääkäri, se joka "kuuluu" olla vk. 35. Olihan käynti. Päivystävä terveyskeskuslääkäri...
  3. O

    Mitä vastasyntynyt tarvitsee? -lista

    Nostan minäkin. Tosi hyvä ketju..tärkeitä asioita..joista voi poimia itselleen ne tärkeät! Kiitos aloittajalle. Nyt kun h-hetki lähenee, sitä miettii et onkohan muistanut kaiken oleellisen...minäkin kun asun vähän syrjemmässä, eikä kauppoja ole joka nurkalla...Koskaan kun ei tiedä, millainen...
  4. O

    Onko jo nimiä mietitty?

    Tytölle on nimi olemassa...se oli helppo..Mut jos meille syntyy poika, niin täytynee vielä miettiä...se on jotenkin vaikeempaa..vaihtoehtoja on tällä hetkellä 3, mut mikään niistä ei ole sellainen "varma"...ehkä se tulee sit jotenki kun näkee vauvan? Pojallekin on toinen nimi jo olemassa...
  5. O

    ~~~~ELOMASSUT HEINÄKUUSSA~~~~

    Nyt kaikki elomassukat... Meillä täällä on se systeemi että lääkärikäyntejä on tasan 2 kpl eli alkuraskaudessa ja sit tässä kuukautta ennen laskettua aikaa. MITÄ teille on tehty vikalla lääkärikäynnillä? Itelle jäi hieman outo olo. Mitä nyt oon kuullu muiden kokemuksia. Eli kävin ensin...
  6. O

    ~~~~ELOMASSUT HEINÄKUUSSA~~~~

    Valvoin taas viime yönä...oli niin vilkasta elämää masussa.. Pitäis alkaa pestä noita vauvan vaatteita. Sisko tulee viikonlopuksi auttelemaan raskaimmissa kotihommissa kuten isojen mattojen pesu. Kiva viettää sen kanssa aikaa muutenkin =) Mites teidän muiden mielialat tässä vaiheessa? Olen...
  7. O

    ~~~~ELOMASSUT HEINÄKUUSSA~~~~

    Aurinkoinen tervehdys kaikille... Huonosti nukuttu yö takana :( Kävin illalla kävelyllä ja siitäkös vauva innostui ja tuonne kl.2 asti liikuskeli enemmän ja vähemmän mukavasti..meno oli hurjaa...siihen päälle sitten vessakäynnit ja kun ei muka saanut kunnolla hengitettyä ym Muutenkin tuntuu...
  8. O

    ~~~~ELOMASSUT HEINÄKUUSSA~~~~

    Vimppa: joo, uudessa kaksplussassa oli ihan hyviä juttuja...sain eilen ilmaisen näytenumeron ja uppouduin siihen koko illaksi :) Ihailtava juttu, että osaat ottaa rennosti...munkin pitäis tuota asennetta harjoitella...??
  9. O

    Turvakaukalo-käytännön kokemuksia?

    Hei Turvakaukalon hankinta on ajankohtainen. Kaipaisin neuvoja ja vinkkejä teiltä joilla jo kokemusta on. Mielellään hankkisimme jalustallisen, olisi helpompi ja turvallisempi vaihtoehto. Isofix-kiinnikkeitä ei valitettavasti autossa ole jossa eniten kaukaloa tullaan käyttämään...
  10. O

    Äidiksi ensikertaa 30+

    Täytän 35 v ja esikoinen syntyy elokuussa...
  11. O

    Jyväskylän Odottajat & Äidit

    Keski-Suomessa asustelen minäkin eli tähän pinoon lie kuulun? LA on 23.8. Kuulitteko eilen uutisissa että elokuu on vilkkainta aikaa Keskussairaalassa? Noin 300 synnytystä tulossa laskettujen aikojen perusteella?? Huh...sinne sitä varmaan hulinaan joutuu.. Onko täällä muita jotka on...
  12. O

    ~~~~ELOMASSUT HEINÄKUUSSA~~~~

    Hei kaikille elomassuille Minäkin olen ollut laiska enkä ole jaksanut aikoihin istua koneella, lueskella kuulumisia tms. tahi kirjoitella omia. Olen kesälomalla ja äippäloma alkaa reilun viikon päästä. Nyt kun olen neljättä viikkoa kotona, niin alkaa välillä tuntua että seinät kaatuu...
  13. O

    Helsingissä kivoja vauvakauppoja?

    Kiitos vinkistä... :)
  14. O

    Helsingissä kivoja vauvakauppoja?

    Hei ajattelin ensi viikolla piipahtaa helsingissä, lomamatkalla. Olisiko kenelläkään antaa vinkkiä missä liikkeissä kannattaisi piipahtaa...esim ajatellen kivoja kesäisiä odotusajan vaatteita? Tai muita "vauvakauppoja"?
  15. O

    OoO ELOMASSUT TOUKOKUUSSA OoO

    Ajattelinpä minäkin kirjotella kuulumisia, pitkästä aikaa... Masu kasvaa, väsyttää..vauveli liikuskelee ahkerasti, aamulla sillä oli ilmeisesti hikka ;) Mullakin on öisin "lonkkakipuja", en kyl yhtään tykkää nukkua kyljellään... En tiedä olenko outo lintu, mut hankintoja ei oo juurikaan...
  16. O

    Perhevalmennus

    Meillä on perhevalmennus takana. Taidettiin 4 kertaa kokoontua, 2 h kerrallaan. Vielä on tutustuminen sairaalaan jäljellä. Tykättiin kyl molemmat. Olin aidosti hämmästynyt, kun mieskin vielä ekan kerran jälkeen oli innoissaan seuraavan kerran lähdössä..miehethän ei tunnetusti niin kamalasti...
  17. O

    Kumartelu ja kyykkiminen

    Kiitos kaikille kommenteista :flower: näin olen itsekin toiminut, kyykkinyt ja kumarrellut siinä määrin kun hyvältä tuntuu..voihan se sitten viimeisillä viikoilla olla vähän hankalampaa.. Tsemppiä kaikille odottajille ja toivotaan et kelit lämpiää et pääsee tositoimiin puutarhassa :)
  18. O

    Kumartelu ja kyykkiminen

    Ajattelin kysyä teiltä, miten on...nyt kun on puutarha ym pihatöiden aika niin kuinka "terveellistä" on kyykkiminen ja kumartelu? Vai voiko sitä harrastaa siinä määrin kun ei tunnu pahalta? Ajattelin kysyä seuraavan kerran neuvolassa...mut ehkä joku osaa antaa vinkkiä jo etukäteen...
  19. O

    <3<3 ELOMASSUT huhtikuussa <3<3

    Hauskaa Vappua kaikille! Pihatöitä tuossa oltiin tekemässä, aivan upea keli..kohta saunaan ja iltapalalle.. Vaavi on ollut tänään erityisen paljon liikkeellä, se ilahduttaa mieltä, koska töissä oli aivan kamalan rankka päivä. No, nyt saa huilata 4 pvää ja sen aion tehdä, hyvällä omalla...
  20. O

    Brion yhdistelmävaunut-kokemuksia?

    Kiitokset taas kaikille kokemuksia kertoneille...olen kyllä kuullut tuttaviltakin hyviä asioita Brioista. Nyt kun vielä löytäis aikaa lähteä vaunuja tutkailemaan...phuuh.. Kiirettä pukkaa töissä...ei kivaa..

Yhteistyössä