<3<3 ELOMASSUT huhtikuussa <3<3

Heido mammat!! Ootte kirjotellu niin hirveesti, että en jaksanu ees lukee kaikkia =) Pikasesti tulin kirjotteleen, kohta TÖIHIN, ihanaa olla vappu töissä :kieh:
Kuvan päivitin profiiliin, hieman epäselvä mutta ajaa asia.. Neukussa käyty viimevkolla, painoa tullut alusta asti kaiken kaikkiaan 6kg.. Muutenkin kaikki hyvin!
Poitsu liikkuu masussa kovasti, oppinut lähipäivinä muksimaan kylkiluihin, ai ai kun tekeekin kipeetä :) Kävin Jyskissä äsken, kun kuulin että siel olis ollu semmosia sinisiä nallepuh pinnasängyn reunapehmusteita, niin EI kun ne oli loppu.. :kieh: Mutta eihän niillä vielä kiire.. Mukaan tarttu kuitenkin samaa settiä oleva nallepuh fleecepeitto :heart:

En enää edes muista mitä ootte kirjoitellu!! Apua.. Raskausdementtia vaivaa.. Lämmin halaus kaikille jotka sitä tarvivat ja voimia :hug:

Mä lähen tästä syömään ja kiukutteleen kun joudun töihin..

katham ja vaavi 26+3 :heart: :heart:
 
Aurinkoista vappua kaikille B)

Juuri kun ehdin kirjoittelemaan tänne, että kaikki on hyvin. Niin epäillään raskaushepatoosia! Onko kokemuksia kellään? Perjantaina tule verikokeen tulokset, kun huominen on pyhä. :headwall: Taidan tulla hulluksi kun kuuntelen vauvaa, että liikkuuko se normaalisti. Mistä mie tiedän, että mikä on normaalia. Kyseessä kumminkin ensimmäinen raskaus ja en osaa vielä sanoa milloin veitikka liikkuu normaalisti. No jos epäilyttää niin pitää ottaa kuulemma yhetyttä huomenna yhteispäivystykseen. Savonlinnassa kun on terveyskeskus ja sairaalan päivystys yhdistetty... Toivotaan parasta!

Mutta töihin!

Terkuin Pippuri ja "Nestori"
 
moro! piti ihan pikaseen tulla lukeen uudet viestit. ja kiitos kaikille vastaajille siitä sokerirasituksesta, ei kait niissä verikokeissa muuten mitään mutta kun mulla on tapana pyörtyä. Joku siellä kyseli ventolinestä mulla on aika hyvät kokemukset siitä edellisessä raskaudessa jouduin kyseistä lääkettä käyttään rv23 kun oli kipeitä supistuksia ja pari kertaa jouduin oleen neste tipassa sairaalassakin, mulla ainakin auttoi toisinaan niitä tabletteja joutui ottaan useamman. Mulle ainakin silloin sanottiin että ne auttaa rentouttamaan kohtulihasta ja näin supistukset rauhoittuun, muistaakseni söin niitä viikolle 34 päivittäin ja ultrissa ja tutkimuksissa jouduin käymään kolmen viikon välein ton 34 viikon jälkeen lääkärit sit sanoi että enään ei ruveta esteleen jos vauva on etuajassa tullakseen. mulla kyllä oli hyvä tuuri siinä nimittäin tämä vauveli synty rv40+4 ja sekin käynnistettin raskausmyrkytyksen takia. eli suosittelen kyllä hakemaan ton lääkkeen ja käyttään sitä. mut nyt hetkeksi pihahommiin ja keskimmäistä viemään fysioterapiaan.
 
Juohan lapsetkin simaa, niin eiköhän mekin voida.=) ..mä oon ainaki jo juonu.. :whistle: Oi kun oisi ihana aloittaa grillauskausi, mutta tuo takapiha edelleen melko luminen.. eikä meillä oo grilliä :D

Ääh, lauantaina ouluun etsimään yo juhlakenkiä... :kieh: Menee takuuvarmasti hermot, varsinki kun äitikin lähtee mukaan.. (sillä on tapana hössöttää melkoisesti) Mutta jos kaiken korvais käynti kangas- ja vaippakaupoissa...;) Ainaki hahtuvaa ois tarkotus ostaa imujen tekoa varten. Ja joku kangaskin ois kiva saaha...jajaja......
 
Mie ostin ainakin yhden kokonaisen 0,5 l light-siiderin ja ajattelin sen juoda tänään! :D
Ihan niin neuroottinen en ole, että kuvittelisin sen vaikuttavan vauvaan millään tavalla. On muuten ensimmäinen koko raskausaikana, mutta en aio yhtään potea huonoa omaatuntoa. :)

Edelleen, kertokaas jotain noista kestovaipoista, jos jaksatte..en tajua :ashamed:
 
Paistaa se päivä risukasaankin ja pienistä on ilot revittävä. Soittelin tuossa sokerirasituksen tuloksista ja yllätys: tulokset täysin normaalit. En oikeen heti ymmärtänyt, kun th sanoi, että ei edellytä mitään jatkotoimenpiteitä. Kolmessa aikaisemmassa raskaudessa on ollut ruokavaliohoitoinen raskausdiabetes ja olen käynyt vuorokausiseurannassa synnytyssairaalassa. Nyt tulokset siis 5,1-8,8-7,8. Olin ihan varma, että nyt tulee sitten vielä insuliinit, kun on tuota lääkitystä jo muutenkin (verenohennus- ja kilpirauhaslääke). Viime raskauden jälkeen olen noudattanut tuota rd-diettiä vähän helpotettuna ja ilmeisesti se on auttanut. Huomasin, että en ole syönyt suklaata valovuosiin, tummaleipä on herkkua ja juustot ja jukurtit on koko meidän perhe vaihtanut rasvattomiin/vähärasvaisiin. Se nyt sitten ilmeisesti riittää pitämään mun sokerit suht normaalina. Ehkäpä siinä myös syy miksi tämä vauveli painaa nyt n. 800g ja edellinen tässä vaiheessa jo 1050g. Minä painan 2kg vähemmän kuin viime raskaudessa tässä vaiheessa, mutta edelleen kuitenkin riittävästi.

Ikeasta käytiin tänään hakemassa meidän makkariin uusi, pienempi sänky meille vanhemmille ja vauvan vaatteille lipasto. Sitten onkin kaikki tavarat melkein kasassa. Pinnasängyn ajattelin suosiolla ostaa vasta syksyllä. Ensisängyksi meillä on perintökehto, turhaa sitä sänkyä on vielä hommata tänne tilaa viemään. Äitiyspakkaushakemuksen laitoin eilen netin kautta ja aina sitä odottaa yhtä innolla kuin pieni lapsi joulua.

Ostin silloin kuukausi sitten juurikaan ajattelematta Emmaljungan Cangaroo -yhdistelmät, ja tuossa Ikean reissulla sitten tuli kiinnitettyä huomiota tuohon minun auton takaluukun kokoon. Eipä taida rattaat sinne mahtua leveytensä puolesta. Ei meinannut miehellä huumori riittää, kun kysyin, että ostanko uudet vaunut vai vaihdanko autoa? No, luulenpa, että selviän sillä kun ostan jotkut vähän tukevammat matkarattaat. Onko teillä muuten tietoa, käykö Brion Primo-kaukalo johonkin matkaratasmerkkiin samalla tavoin kuin Cragoihin saa turvakaukalon?

Scala rv 26+5
 
Pieniananas... Kestovaipoista! =)

Vaipassa tulee olla imuosa ja kosteussulku.

Imuosa voi olla yksinkertaisimmillaan taiteltu harso tai flanelliliina, tai sitten muotoonommeltu vaippa, joita on monenmoisia eri materiaaleista. Puuvilla(froteet, flanellit, harsokankaat), bambu ja hamppu on hyviä materiaaleja, mutta uusi kangas vaatii monenmonta pesua ennen kuin on parhaassa imukyvyssään, varsinkin bambu ja hamppu!

Sitten kosteussulku. Mun mielestä villahousut on paras vaihtoehto pienelle, se hengittää kaikkein parhaiten. Villahousuja voi kutoa itse esim hahtuvasta tai merinolangasta, niitä löytää myös kirppikseltä ja vaippakaupoista(käsin ja teollisesti kudottuja). Villahousut täytyy uittaa lanoliinikylvyssä, jotta kosteudenpitokyky säilyy. Niitä ei tarvitse pestä kovin usein, tuuletus riittää(paitsi jos on kakkatahroja). Villanpesuaineita, ohjeita ja lanoliinia saa vaippakaupoista. Sitten teolliset villikset vaatii yleensä pidemmän "sisäänajon" eli monta pesua ennen kuin toimii hyvin.

PUL-kuoria voi myös käyttää kosteussulkuna, niiden täytyy olla hyvinistuvat jottei ohivuotoja satu. Myöskään niitä ei tartte joka käytön jälkeen pestä.

Sitten on olemassa PUL-taskuvaippoja, joissa on kosteussulku ja yleensä peppua vasten kuivaliina(voi olla fleece tmv), ja täyttöaukko, jonne sujautetaan imuosa. Nämä on käteviä ja nopsia kuivumaan, tosin mallin täytyy olla justa vauvelille sopiva, ettei tule ohivuotoja.

Aio-vaipat on ihan sillain käyttövalmiita, puetaan päälle ja käytön jälkeen pesuun, mutta näissäkin täytyy löytää just sopiva malli vauvalle.

 
neitiperho
Heips

*pyyhkii hikeä* Sainpahan kämpän tai siis alakerran siivottua. Yläkerran taidan suosiolla jättää siivoamatta, kun ei siellä kukaan oikein mitään kuitenkaan tee. Kauppa reissu olisi sitten seuraavaksi edessä, jospa ei siellä vielä olisi hirveitä ruuhkia.
Onkos porukalla kovasti vappusuunnitelmia?? Meillä ei itseasiassa tällä kertaa mitään. Tai saa nähdä mennäänkö miehen kaverille kylään tänään ja huomenna kaveriporukalla rannalle piknikille =) Se vähän jo sellanen perinnekin joka vappu ollu.

Tänne nyt ei tosiaan mitään kummempaa ja vastahan mä eilen kuulumisia kirjoittelin. Eipä tässä siis muuta kuin HAUSKAA VAPPUA KAIKILLE TASAPUOLISESTI!! Juokaa simaa ja herkutelkaa :heart:


 
Kyllä minä ainakin aion simaa juoda ja oon sitä jo muutama viikko maistellut tätini luona :D Simassa on kuitenkin NIIN pieni se alkoholin prosenttipitoisuus (jotain 0,), että ei siitä haittaa ole. Nautitaanhan vapusta täysin rinnoin simakupit nenän alla :LOL: Eli Hyvää Vappua kaikille!!!

Mulla viime raskauden sokerirasitustestis tuli aivan älyttömän huono olo. Labrahoitajan piti taluttaa mut ihan jonnekin sänkyyn maata lopputestien ajaksi. Ihan tuli tuskan hiki, huippas ja kävelin kuin juoppo. Mulla kun tonne labraan on 15 km/suunta (yht. 30 km), niin oon aina ottanu eväät autoon mukaan ja syönyt ne ennen kotiin lähtöä. Jo olo siitä helpottuu!!! Kaikille se paha olo ei edes tule, kuten siskolle ei tullut sitten mitän vaivoja.

Täällä sokerirasitus tehdään toisen (ja viimeisen) kerran viikoilla 24-28. Neuvolatäti suositteli mulle, että jättäisin testin ihan viime tippaan, eli 27 viikolle asti. Ei muutakuin sit labraan soitto ja ajanvaraus. Jännittää jo 13.5., että tuleeko taas äly huono olo :/

Tulipa täs aamupäivästä tehtyä iso satsi sämpylöitä!! Ai että, kun olivatkin hyviä pitkästä aikaa, nami.

Meillä ei mitään vappusuunnitelmia. Anoppi tulee huomenna käymään ja sitä varten ostin pakastealtaasta kakun, heh. Tänään tai huomenna saadaan uusi 6 hengen keittiönpöytä ja tuolit. Vanhan saa heittää niin kauan kuin jaksaa!! Sit viikonlopuksi on tulossa mun pikkuveli tyttöystävänsä kanssa.

Triinulle :hug: sekä muille jotka :hug: tarvitsee. Eiköhän kaikki käänny parhain päin.

Kiitos kaikille :hug: ja lohdutussanoista :heart: Toivotaan, että pikapuoliin sais selvyyden exän tilaan, että onko se todellakin kuollut, kun ruumis oli löydetty ja kaikki sopii tosi hyvin yhteen. Huh huh. Alkaa jo stressaamaan, että miten kertoa 6-v pojalle ja pian 5-v tytölle isänsä kuolemasta jos se siihen menee :'(

Mut päivän jatkoja kaikille ja mä en varmaan koneelle ehdikään huomenna enkä viikonlopun aikana. Mut ensviikolla sitten taas :flower:

Tatjana80 ja tyttö 25+5
 
:hug: niille jotka sitä tarvitsee..Triinu, Tatjana..jaksuja!!

Scala Onnea hyvistä tuloksista.

Juuri tuossa join lasin simaa. 0.7 oli prosentit. En kyllä raskausainaka mitään alkoholipitoista juo ,mutta tuo siman kyllä join. Meillä ei Vappua mitenkään kummoisesti juhlita, ehkä mennään huomenna jonnekin ravintolaan syömään. Tytölle ostettiin Vappu-pillejä, joista se ei jaksanut ääntä puhaltaa, mutta tykkäs silti.

Haimme tänään maktiskesta ne Habby Babyn sisarisrattaat. Olivat yli-ihanat. Nyt kelpaa kahden kanssa huristella.

Eipä tänne kummempaa. Melko herkässä supparit on ja kova uupumus välillä pakottaa maate. Vauva on tod.näk. koko ajan rt:ssa ja jotenkin hän tai joku painaa virtsarakkoon niin ,että vessassa saa ravata koko ajan. Unettomuus kiusaa myös öisin niin sitten on päivällä entistä väsympi. No pitää vaan levätä aina ,kun voi. Jos ei olo ala tästä kohentua niin perjantaina soittelen neuvolaan..Mutta kaikesta huolimatta nautin raskaana olemisesta :). Niin valituslistaa vielä lisättävä ,että liitoskivut ovat palanneet :kieh: .

Rauhallista Vappua kaikille!!
-Poni ja Manteli 24+0
 
Hei pitkästä aikaa!

Muutama viikko taas vierähtänyt siitä kun viimeksi kirjoittelin. Josko sitä nyt vapun kunniaksi muutaman rivin kirjoittelisin minäkin.

Simasta: juu aion juoda sitä minäkin ehdottomasti. Tuoreiden munkkien kanssa mikään ei maistu sen paremmalle kuin perinteinen sima. Eihän siinä nyt niin paljon niitä prosentteja ole että siitä mitään haittaa olisi. Niin ja määrä kun mulla rajoittuu kuitenkin muutamaan lasilliseen koko vapun aikana yhteensä. Joten huoletta aion herkutella simalla ja munkeilla tänäkin vappuna! :p

Suppareista ollut myös puhetta. Yhdyn täysin hemulin mielipiteeseen suppareiden normaaliudesta ja siitä että ne todellakin kuuluvat raskausaikaan. Kohtuhan se tosiaan vaan harjoittelee tulevaa koitosta varten ja kovasti kun kohtu kasvaa niin eihän se ole ihmekään jos välillä supistelee. Mulla itellä hirmuisen supistusherkkä kohtu, oli esikon aikana ja on nytkin. Ei juuri kummoisia tarvii tehdä niin vatsa kovettuu ja tuntuu painetta alavatsalla. Huomasin juuri yks päivä että kyykistyminen etukumaraan saa helpoiten aikaan mulla supistuksia, tyttöä kun suihkuttelin kylppärissä niin huomasin supistelun lisääntyvän. Mutta mitään suurempaa vaaraahan noista harjoitussupistuksista ei ole, joten huoletta aion jatkaa myös niitä hommia joista vatsa kovettuu helpommin. Se on sitten asia erikseen jos supisteluun liittyy kipua yms niin sitten on aika hillitä tahtia.

Tatjaanalle :hug: exäsi kohtalon selviämisen suhteen, toivottavasti saatte pian selvyyden asiaan!

Vappua me vietetään ihan rauhallisesti kotosalla. Saunotaan, grillataan ja herkutellaan. Vappujuhlat ei ole oikeastaan koskaan kuuluneet meillä mitenkään suosikkeihin, joten ihan mieluusti vietetään oman perheen kesken aikaa kotona. Tytölle tietty hankittu vappupallot sun muut, mutta mitään sen suurempia vappujuhlia ei meillä vietetä.

Ihanan keväsitä tosiaan jo ulkona. Omaan vointiinkin vaikuttanut positiivisesti aurinko ja lämpimät päivät. Toki väsymystäkin esiintyy, eritoten aamuisin. Mulla myös tuota unettomuutta öisin jonkin verran. Muistan ekasta raskaudesta kuinka jossain vaiheessa raskautta saatoin valvoa tuntikausia öisin, lueskelin kirjoja tai katselin elokuvia aikani kuluksi. Silloin oli vielä helppoa kun sai sitten aamusta ottaa univelkoja takas, mutta nyt ei ihan onnistu enää aamulla pitkään nukkuminen, siitä tuo esikoisneiti pitää kyllä huolen. :LOL:
Uutena "vaivana" mulle on tullut yläselkäkivut ja kutina käsivarsiin. Ranteita ja kyynärtaipeita eritoten kutittaa ja kihelmöi päivittäin. Kummastuttaa kun kutina ei ole levinnyt muualle kehoon. Katselen tilannetta nyt vielä vapun yli ja soittelen neuvolaan sitten ensi viikolla jos tilanne ei muutu. Liitoskivut ja muut krempat tällä hetkellä aika hyvin kurissa, toivottavasti ei ihan heti palaakaan.

Jaahas nyt näyttää mies tulevan töistä kotiin, pitsojen kera, nam! Paras lähteä herkuttelemaan heti. Oikein mukavaa ja aurinkoista vappua jokaiselle mammalle ja masulle!

Hyviä vointeja!

:heart: haaveilija ja poju 24+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja pippuri83:
Aurinkoista vappua kaikille B)

Juuri kun ehdin kirjoittelemaan tänne, että kaikki on hyvin. Niin epäillään raskaushepatoosia! Onko kokemuksia kellään? Perjantaina tule verikokeen tulokset, kun huominen on pyhä. :headwall: Taidan tulla hulluksi kun kuuntelen vauvaa, että liikkuuko se normaalisti. Mistä mie tiedän, että mikä on normaalia. Kyseessä kumminkin ensimmäinen raskaus ja en osaa vielä sanoa milloin veitikka liikkuu normaalisti. No jos epäilyttää niin pitää ottaa kuulemma yhetyttä huomenna yhteispäivystykseen. Savonlinnassa kun on terveyskeskus ja sairaalan päivystys yhdistetty... Toivotaan parasta!

Terkuin Pippuri ja "Nestori"
Minulla on. Minulle tuli viime odotuksessa tuo hepatoosi :( . Tässä odotuksessa ei ole vielä merkkejä ilmaantunut ja toivon tietysti ettei tulisikaan. Toivottavasti sinulla ois arvot normaalit ja ei olisikaan kyseessä hepatoosi. Alkoiko sulla kutittamaan ihoa?

Täällä on nyt menossa rv. 26+1 :). Olo on ollut hyvä ja vauveli liikkuu mukavasti! Potkuja satelee paljon, virtsarakkokin saa kivasti osansa niistä. Onneksi ei ole vielä pissavahinkoja sattunut ;) .

miija+ masu veijari 26+1
 
Glada vappen!
Mä en oo ees jaksanut miettiä siman alkoholipitoisuutta... kotiin ei kyllä olla tehty, mutta huomenna meinasin vappujuhlassa maistella =) . Mut oonki niin juoppo, et oon juonut sen 2 lasia siideriä tän raskauden aikana, oliko siinä 4,7 volttia alkoholia..

Mä arvasin, et tuo mun kirjoitus suppareista jakaa ihmisiä ja painotan vielä, et SUURIMMALLE OSALLE ne on täysin vaarattomia! Ne on niin harvassa, kellä harjotussupparit rupee paikkoja löystyttämään tms. Mulla ei juuri muuta tekemistä olis, kun laukata lääkärissä niiden takia, jos jokaiseen reagoisin... plus välillä nää muuten niin oivat vertaistuen palstat tuntuu enemmänkin "kilpailulta" siitä, kenellä on vaikein raskaus... enkä nyt tarkoita tätä elokuisten ketjua!!

Koirista taas, "parhaat" neuvothan tulee, kuten asiaan kuin asiaan, ihmisiltä, joilla ei itsellään ole koiria. Monen tuntuu olevan mahdoton käsittää, miksi herätä aikaisin aamulla, että ehtii lenkittää koiran ennen nukkumaan menoa, siivota sen sotkuja, hoitaa turkkia, reissaa ympäri Suomea eri kokeissa, käyttää kaikki rahansa koiriin... :D Kun taas koiraihmisiä kuuntelee, ni ainakaan meidän tuttavapiirissä ei ole ketään, jolla koirien ja lasten yhteiselo ei olisi toiminut hyvin. Eikun lapsuudenkodissa meillä oli koira, joka annettiin edellisestä paikasta pois, kun oli murissut sen yli konttaavalle lapselle tms. "Paras" neuvo oli, että kun meillä oli lapsuuden kodissa paljon koiria, parhaimmillaan/pahimmillaan 6 yhtä aikaa, ni ne ois pitänyt lopettaa ja laittaa rahat kehitysmaiden lapsille.

Tänään olin kätilön luona, kaikki oli ihan ok. Rr taas noussut, nyt jo 136/74, mut kuulema edelleen hyvä odottajalle. Hemppa oli laskenut 113 joten rautaa aletaan täälläkin napsia. Syke kuului hyvin, painoa tullut nyt yhteensä n.5kg ja sf-mitta ihan omalla käyrällään, mut niin se taitaa täällä olla melkein kaikilla? Mulla se oli 23cm, viikkoja 23+4. Seuraava käynti onkin sitten Suomessa, soitin jo omaan neuvolaani, varattiin toukokuun lopulle ja huimat 1,5 tuntia aikaa!!! Ehtii sitten rauhassa ihmetellä täti näitä norjalaisia papereita ja laittaa paperit Suomen päässä ajan tasalle... :D Lääkärineuvolakin kuulema laitetaan sitten melkein heti perään, kun täällä ei tosiaan noita gynen tarkastuksia tehdä ilman painavaa syytä. Kai sitä kroppa jotain kertois, jos ei kaikki olis kunnossa?

Kelan papruista tuli mieleen, nytkun sain ton kätilön todistuksen siihen mukaan, niin ootteko laittaneet ne suoraan kelalle, vai kierrätteneet työpaikan kautta? Ei niissä lomakkeissa nyt kysytty mitään työantajasta, mutta mistäs ne sitten tietää, miten pitkään työantaja maksaa palkan? Meidän palkkasihteeri on lomalla, ni en saa sieltä vastausta...


nyt tiskaamaan ja pyykkäämään, sit munkkien paistoon :D

Hemuli 23 ja 4
 
Ihanaa vappua kaikille!!! :heart: :)

Itellä vähän kuiva tää vappuaatto, ku mies on töissä varmaan ainaki kymmeneen asti ellei myöhempään, niin istutaan vaan pojan kanssa ilta kotona.. noh, täytyy mennä ulos nauttimaan vielä ilta-auringosta.. :) Aivan mahtavat ilmat kyllä ollu nyt monena päivänä.. niin kesäistä.. :) Tänäänki ku kävin kaupassa ni ihmiset oli jo t-paita päällä, osalla shortsitki... B)

Pippuri83, mulla oli viime raskaudessa tuo maksahepatoosi ja nyt pelottaa että uusiiko se tässäkin raskaudessa... Millaisilla oireilla sulla alkoi se? Tai mistä epäilevät hepatoosia?
Mulla tuli sillon viime raskaudessa rv.35-36 ekaks mielettömät kutinat ympäri kehoa ja verenpaineet nousi. Sitte otettiin sappi-ja maksa-arvot ja ne oli koholla!! Noh, loppuraskauden sainki sitte rampata verikokeissa, ultrassa ja ktg-käyrässä, missä seurasivat noita arvoja ja vauvan vointia!! Yleensähhän raskaus käynnistetään jos arvot nousee vaarallisen korkealle taikka jos raskausviikkoja on jo 38-39. Mulla tuo poitsu lähti onneksi itestään syntymään rv.38+5, eikä käynnistystä siten tarvittu.
Mut voimia kovasti sulle, maksahepatoosi on kyllä kurja juttu!! :hug:

Oma olo on ollu nyt ihan hyvä taas, lukuunottamatta melkein joka iltaisia "levottomia jalkoja".. unen saantiki tuntuu olevan jotenki aina niin hankalaa, vaikka oonki ihan rättiväsyny. Kävin muuten ostaan rautaa apteekista, jospa se helpottais tuota väsymystä.
Pikkunen masu-asukki on kylä tosi vilkas kaveri, mahotonta elämää pitää varsinki sillon ku pitäs itellä nukkua... :heart:

Tällasia tänne.. voimia Tatjanalle ja kaikille muille sitä tarvitseville!! :hug:

Annilia + Nuppu 25+2
 
Hauskaa Vappua kaikille!
Pihatöitä tuossa oltiin tekemässä, aivan upea keli..kohta saunaan ja iltapalalle..
Vaavi on ollut tänään erityisen paljon liikkeellä, se ilahduttaa mieltä, koska töissä oli aivan kamalan rankka päivä. No, nyt saa huilata 4 pvää ja sen aion tehdä, hyvällä omalla tunnolla...

Nauttikaahan auringosta ja keväästä :)
 
Heippa!

Oltiin koko päivä menossa, vasta tultiin kotiin. Kaveri perheen kanssa vaunulla grillailtiin ja yhden alkoholittoman karpalo sidun nautin ruoan kanssa. :D

Huomenna vapputorille miehen siskon perheen kanssa. =)

Sone, mä ainakin oon kärsimätön! Välillä tuntuu, että ei haluu enää koskaa tulla raskaaks tän jälkee. Varsinki nyt ku ilmat on ollu näin ihania ja porukka painelee menee pikku topeissa hoikkina ja sit kattoo itteä... :headwall: Mut onneks pikkunen masussa aina muksauttaa ja mieli on taas parempi, kun saa tuntea elämää masussa. :heart:

mammaliini83, mä oon lisänny kuvia tänne tekstii aina ton imageshack ohjelman avulla. Kuva pitää ensin muokata pienemmäks, sitte selaa kuva ja host it! Sit sivu vaihtuu ja valitset niistä kolmesta keskimmäisen, siinä perässä lukee Thumbnail for forums (1), kopio koko liuta tekstiä ja liität sen täällä teksti alueelle. Toivottavasti osasin selittää tarpeeks epäselvästi... :whistle: Ei vaa, noilla ohjeilla pitäis toimia. :wave:

Nyt syömää viel munkkia ja sit koisii.



Herttinen, nyt huomasin, et alle sata päivää jäljellä!! :eek: :eek: Jee, voiton puolella jo. =)
 
Hellurei!

Yöllisiä terkkuja täältä vapun viettäjältä.. just kotiuduin, mies jäi vielä jatkamaan..saa nähä moneenko pystyn aamulla nukkumaan..ollu taas uni ongelmia..

sokerirasitustuloksen sain tänään ja terkka oli pettyny niihi arvoihi.. NE OLI NIIN HYVÄT ET SE EI PÄÄSSY LAITTAA MIUTA DIEETILLE :kieh: !!!!!! se vaan nyt jo vähän voivotteli tota miun painoa.. n. 800g tullu / vk.. mut yritämpä nyt kiltisti olla herkuttelematta liikoja..

muutenkin kaikki oli kondiksessa, ja kohsun suu kiintee ja 3 senttii..plaa plaa, mie veikkaan ku elokuu lähestyy ja synnytys alkaa tulla ajankohtasex, ni meikäläisellä on varmaan kohdunsuu kivikova ja 6 senttii tai jotai :kieh: .. ei vaineskaa, hyvähän se on ku on paikat kiinni!! ja vaavi oli poikkitilassa, niiku oon arvannu potkuista ja sano näppituntumalla, että ihan hyvän kokosta vauvaa sie nytkin ootat!! poitsu oli sen 4kg syntyessäään..

mut nyt lähettävä nukkuu, huomenna lisää!!

Öitä

äiti lpr 26+2
 
Hemuli: En nyt muista kohtaa, mutta kyllähän niissä papereissa kysyttiin työnantajan nimeä ja sitä, että miltä ajalta työnantaja maksaa palkkaa. Ensiksi itsekin katsoin, että niitä kohtia ei tarvitse täyttää. Jos tiedät jo, että miltä ajalta saat palkkaa, niin voit pistää paperit vain postiin. Jos et saa yhtään palkkaa, niin silloin työnantajaa ei tarvitse sotkea lainkaan kuvioon. Jos saat palkkaa, niin työnantajan pitää täyttää oma lappunsa Kelaan. Meidän palkkis halusi lähettää mun paperit samalla, kun hän lähetti työnantajan paperin, joten annoin paprut hänelle. Muuta syytä siihen ei ollut. Oletko muuten Norjassa töissä? Olen kuullut, että norjalaiset työnantajat "joutuvat" maksamaan palkkaa jopa puolen vuoden ajalta.

Minä sain nukuttua viime yönä 8,5 tuntia. =) Olo on heti paljon parempi. Tällaisia yleisiä vapaapäiviä pitäisi olla enemmän!

Tänään Ullikselle tapaamaan ystäviä! Ja sitten on vuorossa ikkunanpesua ja yleistä siivousta...

Marikki ja pikkuinen 24+2
 
Hauskaa Vappu päivää!!

Sain eilen inspiksen ja kävin läpi tytön vauvanvaatteet. Ne oli pestyinä laatikoissa ,mutta pesin vielä kaikki uudelleen. Meillä on nyt kuivausrumpu niin siinä lähtee nukat ja karvat vaatteista hyvin pois. Kyllä oli ihana viikata pikkuruisia vaatteita kaappiin odottamaan. Osa vaatteista on 45 cm ja tuntui ihan hassulle ,että tuo taapero on niitä joskus pitänyt.

Meillä noita karvoja myös kertyy ,kun on kaksi pitkäkarvaista kissaa. Noista kisuista meille myös paljon huomauteltiin silloin ,kun esikko syntyi. Mitää ongelmia ei tullut.. toinen lähinnä pelkäsi vauvaa ja toinen halusi hoivata. Vahittavahan niitä on, mutta nyt kisut on tytön parhaita ystäviä. Eräs ystäväni joutui kyllä koiransa lopettamaan ,kun vauva tuli taloon. Koiralla oli jo ennenstää joku sellainen "yliaktiivisuus" sairaus ,joten se meni aika sekaisin vauvasta. Mutta tosiaan tässä taustalla oli sairaus.

Poni ja Manteli 24+1
 
Huomenta ja mukavaa vappupäivää!

Kiitos kaikille lohduttavista sanoista, olette ihania :hug: nyt on ollut vähän parempi olo, ei vaan mitään saisi tehdä, kun alkaa vähästäkin mahaan pistämään.. ensi viikolla yritän kyllä takaisin töihin, olen päiväkodissa ja siellähän täytyy tottakai nostella pienimpiä lapsia ja noukkia leluja lattialta..ei siis paras mahdollinen työpaikka tähän tilanteeseen :/

asiasta kolmanteen oletteko kiinnittäneet huomiota siihen miten ihmiset tuijottaa teidän masujanne? oonkohan sitten niin itsetietoinen että huomaan heti jos joku katsoo vähän pitempään, varsinkin vanhemmat ihmiset. Ja niinkuin HooÄssäkin sanoi itse on tämmönen pallomaha vähän kadehtii niitä jotka voi minihameissa ja topeissa hypellä kaupungilla ja istuskella baarien terasseilla =) mutta kyllä tämä pikkuinen salamatkustaja päihittää kaiken, ja onhan sitä itsekin saanut pitää hauskaa ihan yllinkyllin ennen raskautta.
 

Yhteistyössä