Hakutulokset

  1. K

    Milloin mielestäsi päivähoito on laadukasta?

    Kun ryhmäkoko on riittävän pieni, lasten yksilöllisyyttä voidaan ottaa huomioon ja tukea, ja yhteistyö ja kommunikaatio päivähoidon ja vanhempien välillä on runsasta ja sujuvaa.
  2. K

    narttu vai uros? Kumpi parempi perhekoiraksi?

    Sanoisin omasta kokemuksesta että narttu pienten lasten kanssa. Tosin mun mielipidettä värittää niin voimakkaasti meidän juuri edesmennyt koirarouvamme, jota ihanampaa ei voi olla olemassakaan :'(. Luuli varmaan meidän vauvaa puoliksi omakseen, en usko että olisi omaan pentuunsa ollut enemmän...
  3. K

    MIten paljon maitoa puolivuotiaalle?

    Minä tosiaan samaa mietin mutta uskon varassa mennään kun ei muutakaan voi :saint: ...Ei kun tosissaan, kyllä luulis riittävän jos ei hän vettäkään juo niin kai sitä nestettä menee jo janoonkin! Ja se imemisajan lyheneminenkin saattaa olla imutehon paranemista eikä sitä että syö vähemmän...
  4. K

    MIten paljon maitoa puolivuotiaalle?

    Moi Meme :wave: ! Minä neuvolassa pähkäsin tuota samaa niin terkka sanoi, että yhdellä imetyskerralla voi tulla jopa 200 ml (!) jos oikein hyvin imee. Suositus on kai 6-8 dl, pitää mukanaan siis kaiken (jos annat lasten jogurttia tai maitoon tehtyä puuroa tms.)
  5. K

    Vanhat mainokset - mitä muistat?

    Hehheh, näistä ei tuhatta vuotta ole mutta ulvoin sitä Arlan kampanjaa jossa oli se yrmeä ukko..."Där kommer han som äter oss utom huset!" Tuosta Valintatalon mainoksesta: aina oon jaksanu hupia repiä siitä, että eikös vatupassin vanhasuomalainen nimi ole "vaakalauta"? "Valintatalon kassissa...
  6. K

    Mikä on paras kuulemasi/lukemasi lausahdus?

    "Aina ei voi voittaa mut aina voi hävitä" :laugh:
  7. K

    Yli 30-v ensikertalaiset

    ILTAA! Täällä tää tyhmä kysyy kun en noita kerhojuttuja ole aiemmin katsonut, että riittääkö se salasana vai haetaanko kirjautumisen jälkeen sit jäsenyyttä? Sorry tyhmän kysyjää... :ashamed: Ai ja peesaan noita muita Piupan kuvan ihailijoita, oletpa tosi upean näköinen ja söpö oli se...
  8. K

    Yli 30-v ensikertalaiset

    Hei taas ja kiitokset vastauksista MyrskyTuuli :flower: ! Meillä jokellellaan ja osataan kanssa jo tiukasti protestoida jos erehtyy kivan lelun ottamaan pois. Nauretaan monelle jutulle (pelottavan usein Äidille, hm hm...). Mahalleen osataan kääntyä mutta ei vielä siitä takaisin selälleen. Tästä...
  9. K

    Yli 30-v ensikertalaiset

    Täällä nauroin tuota Auringonkukan ristiäistarinaa :D...Hyvin ajoitetut selkäkakat on just sitä elämän pikkusuolaa joka myöhemmin unehtuu pois. Piupa, ihanko tosissaan se teidän terkka kiukkuaa rytmistä?!? Meillä ei kai ole neuvolassa ollut mitään puhetta koko asiasta, terkka on tosi mukava...
  10. K

    Yli 30-v ensikertalaiset

    Hei Dana, mähän voisin kanssa kokeilla tuota kynsiviilaa! Onpa tosi Einstein-olo kun ei tullu itelle mieleenkään :ashamed:. Silläpä nokkelasti saisi ne pienet terävät kulmat pois eikä tarttisi silmät ristissä sihtailla saksilla ylläkuvatulla lopputuloksella... Minimi, meillä on kanssa...
  11. K

    Yli 30-v ensikertalaiset

    On sitten niitä päiviä voi p****n suti..täällä yks "hyvä äiti" ilmoittautuu :headwall:. Ensteks leikkasin pojalta palan pikkusormen nahkaa kun trimmasin kynsiä, ei se mitään huomannut kuten en minäkään - vasta myöhemmin kun oli pikku sormenpää ihan veressä. Ja sitten meillä "aloitettiin...
  12. K

    Yli 30-v ensikertalaiset

    Voimia sulle auringonkukka :hug: ! Et varmasti ole huono äiti, väsynyt vain - eikä ihmekään kun tuollaisella nukkumisella vielä töitäkin koitat painaa. Väsymys on kamalaa, silloin ei kyllä näy mitään valoa tunnelin päässä! Mutta kohti kevättä mennään ja valoa...ja sullakin tilanne varmasti...
  13. K

    Yli 30-v ensikertalaiset

    Iltaa taas! Juu sama juttu mulla siis kuin sulla Ginnifer tuon nukahtamisen kanssa! Kyllä mä sit nukun kun nukahdan mutta tosiaan, välillä pötköttelen niitä näitä miettien yön selkään... Pitäisköhän se kantoliina kaivaa uudestansa esiin paussin jälkeen? Mites te jotka käytätte, pystyykö...
  14. K

    Yli 30-v ensikertalaiset

    Iltaa taas! Sympatiat teille kaikille valvojille siellä, minua ei valvota vauva vaan ensimmäistä kertaa elämässä iskenyt unettomuus! Onkohan nää jotain hormonijuttuja? Pitäis sen pedin jo houkutella mutta ei väsytä ei... Kiinteiden alotuksesta: minä myös mietin sitä, että pitäiskö se...
  15. K

    G: Mikä on positiivisesti & negatiivisesti yllättänyt sinut omassa äitiydessäsi/vanhemmuudessasi?

    Mulla kanssa positiivisesti yllätti se suunnaton rakkaus ja se, että se kuuluisa "lapsen takia luopuminen" ei tunnukaan yhtään luopumiselta...sitä on kuin kuka tahansa höhlä umpirakastunut, haluaa vain viettää aikaa armaansa lähellä =) Negatiivista tai tavallaan negatiivista on se, miten...
  16. K

    Yli 30-v ensikertalaiset

    Hei taas! Ja kiitos Lauralein vastauksesta, on tosiaan hyvä pitää mielessä sekin, että tässä hetkessähän sitä eletään ja siitä on lupa nauttia just nyt :) . Ja tosiaan kun miettii meidän ikäpolven lapsuutta niin äitiyslomathan oli sen 3kk...meidänkin äiti on kertonut, miten pahalta tuntui...
  17. K

    Minkä ikäisiä lapsia teillä on?

    Meillä ihana pojanköllykkä 4,5 kk :heart: . Ite 35, mies 37.
  18. K

    Yli 30-v ensikertalaiset

    HEI kaikki! Ai kun kiva oli löytää tämmöinen ketju, olin jo laittamassa omaa kun huomasin...täällä yksi kolmevitonen 4,5 kk pojan äiti ilmoittautuisi joukkoonne iloiseen. Itse "uraputkesta" vauvaelämään pötkähtäneenä olen yllättynyt miten paljon sitä voikaan sydämensä menettää pikku...

Yhteistyössä