Hakutulokset

  1. Q

    Paljonko teidän 9kk syö?

    Hei! Otsikossa tulikin jo kysymykseni, eli kuinka paljon kiinteitä teidän noin 9kk ikäisiin vauvoihin uppoaa päivässä? Mun poika on koko kiinteiden syönnin ajan ollut tosi pieniruokainen ja olen siitä vähän huolissani... Aamuisin menee puolisen desiä vauvanpuuroa, aina ei tätäkään suostu...
  2. Q

    Punaiset läikät 8kk:n poskilla

    Hei! Onko muilla kokemusta tai tietoa mistä voisi johtua kun 8kk ikäisen poikani poskilla (ajoittain vain toisella) on pienet (ehkä noin 10 sentin kolikon kokoiset) punaiset kuivahkot läikät. Nämä läikät ovat olleet poskilla jo ainakin kuukauden ajan. Muutama viikko sitten pojalle puhkesivat...
  3. Q

    6 kk vatsallaan nukutus

    Meillä poika alkoi noin 2kk iässä itse kääntyä kyljeltä vatsalleen nukkumaan ja siitä lähtien on nukkunut lähes aina vatsallaan. Nyt ikää puolisen vuotta.
  4. Q

    Miten pian allergiaoireet ilmaantuvat?

    Joo siis alunperin kokeilin antaa yhtenä aamuna pienen määrän sitä samaa puuroa eikä siitä silloin tullut oireita päivän aikana... Nyt tänä aamuna annoin taas, saa nyt nähdä miten päivä sujuu... Siis jotain tommosta sopeutumisvaihettakin voi olla vai? Oon kyllä niin avuton näissä asioissa!! :/
  5. Q

    Miten pian allergiaoireet ilmaantuvat?

    Moikka! Semmosta kysyisin että jos vauvalle antaa uutta ruoka-ainetta niin kuinka pian siitä tulee mahdollisia allergia-oireita, lähinnä suoli-oireista olisin kiinnostunut. Olen nyt muutamana iltana antanut 6kk pojalleni puuroa ja seuraavina öinä on aamuyöstä heräillyt ja vääntelehtinyt...
  6. Q

    Kauanko 5-6kk jaksaa olla hereillä?

    Otsikossa tulikin taas jo kysymykseni eli miten pitkään teidän 5-6kk ikäiset vauvat jaksaa päivällä olla hereillä päiväunien välissä? Ja kuinka monet päikkärit teillä otetaan? Meidän reilu 5kk on nyt parin viikon ajan syönyt soseita (2x päivässä pieniä määriä vasta) ja sen myötä on tullut...
  7. Q

    minkä ikäisenä tutti?

    Alusta asti olen yrittänyt tarjota pojalle tuttia, mutta vasta nyt hiukan yli 5kk iässä hän sen yhtäkkiä huolii. Helpottaa kyllä elämää huomattavasti! :)
  8. Q

    Vinkkejä Tukholmaan?

    Nostelen tätä pinoa jos jollakulla on vielä jotain vinkkejä. Olemme nyt kesällä menossa 6kk pojan kanssa päivä Tukholmassa-risteilylle Vikingin laivalla. B)
  9. Q

    minkä kokoisia vauvoja 5 kk

    Poika 8090g, 64,2cm. (synt. 3270g, 50cm)
  10. Q

    Kakka kysymys

    Meidän poika on kans koko pienen ikänsä (ensi viikolla 5kk) ollut varsinainen kakan panttaaja! Hyvä jos kerran viikossa kakkaa. Hiljattain teki ennätyksen, 11 päivää kakkaamatta!! Mutta ei tunnu yhtään menoa tuo asia haittaavan. Ja kakka on ihan normaalia löysää tavaraa. Täysimetyksellä ollaan...
  11. Q

    munatorven aukiolotutkimus!!!!!

    Mulle tehtiin se muutama vuosi sitten eikä sattunut ainakaan mun kohdalla lainkaan! Tsemppiä tutkimukseen! :)
  12. Q

    Harvoin kakkaava vauva 4,5kk

    Moikka! Onko täällä muilla vauvoja jotka kakkaavat harvakseltaan? Mun 4,5kk vanhan pojan vatsa toimii vain noin kerran viikossa, tämä tahti on ollut aina, toki ihan ensi viikkoina tuli kakka joka päivä. Tänään edellisestä kakasta on jo 8 päivää!:( Kakka on ihan normaalin oloista ja löysää...
  13. Q

    **Tammivauvat2008**vol2

    Moikka! JenniS: Meidän poitsu on myös noin 3kk ikäisestä asti ollut tuollainen päikkäreiden pätkä-nukkuja. Mutta nyt vajaan viikon ajan on yhtäkkiä alkanut sen suhteen mennä paremmin taas :) . Nyt muutamana päivänä on nukkunut 1,5 tai jopa 2 tuntia kerrallaan kerran päivässä ja sit muutaman...
  14. Q

    *Tammivauvat 2008*

    Terveppä terve pitkästä aikaa! :flower: En ole aikoihin jaksanut tänne kirjoitella, kaikki energia on mennyt pojan kanssa... Meillä on edelleen ollut ihmeellistä kitinää ja itkuisuutta pojalla, jatkunut siis jo monta viikkoa. :( Tänään oli 4kk lääkäri-neuvola, eipä sielläkään tohtori...
  15. Q

    Hampaitten teko

    Oletko, milla-maria, kurkannut sinne suuhun? Mun mielestä meidän pojalla kuultaa hampaat siitä alaikenen kohdalta läpi, mutta samanlaisen näköiset ne on olleet kaikki nämä "kitinäviikot", en ole huomannut edistystä... Meillä oli kanssa silloin näiden kitinöiden alkuvaiheessa pari päivää...
  16. Q

    Hampaitten teko

    Mua kiinnostaa tämä aihe myös. Meidän 4kk poika on jo monta viikkoa ollut kiukkuinen, huutaa välillä kans suoraa huutoa tai pitää kummaa kitinää, ei ole tyytyväinen oikein mihinkään... Kuolaa kamalasti ja koko ajan on kädet tai hiha tms. suussa. Yöt kyllä onneks nukkuu hyvin yhdellä syötöllä...
  17. Q

    *Tammivauvat 2008*

    Vappuaamua! :flower: Tulempas pitkästä aikaa kertomaan kuulumisia! Poitsulla tulee ensi viikolla 4kk täyteen, kamala, miten aika kuluu nopeesti! Kiinteitä ei olla vielä maisteltu, mutta tissittelyajat on viime päivinä venyneet välillä tuntiinkin, että jospa tässä hiljalleen alkais jotain...
  18. Q

    Milloin ensimmäiset hampaat?

    Misse81: Mulla on samanikäinen poika ja myös alaikenissä näyttäis hamput olevan tulollaan! Onko sun poika oireillut hampaiden tulon takia mitenkään? Meidän poitsu on vähä kiukkuinen ja kitisevä ja kuolaa kamalasti! :o
  19. Q

    *Tammivauvat 2008*

    Huomenta päivää! Poika simahti aamutirsoille tuonne sohvalle. Tuntuu teillä kaikilla muilla olevan aurinkoisia vauvoja, jotka ei paljoa kitise. Musta tuntuu ettei meidän poika välillä muuta teekään! Te, jotka olette jo antaneet kiinteitä: Onko vauva ennen kiinteiden aloitusta ollut...
  20. Q

    *Tammivauvat 2008*

    Lauantaita! Poitsu nukahti juuri aamupäivätorkuille ja eilen viihteellä ollut iskäkin nukkuu vielä... Ne kummat huutokohtaukset, joista aiemmin kirjoittelin, ovat nyt onneksi loppuneet ja tissikin taas kelpaa. Tosin kaipaan sitä aikaa, kun poika oli ihan pikkunen ja tissitteli sillain...

Yhteistyössä