Miten pian allergiaoireet ilmaantuvat?

Moikka!

Semmosta kysyisin että jos vauvalle antaa uutta ruoka-ainetta niin kuinka pian siitä tulee mahdollisia allergia-oireita, lähinnä suoli-oireista olisin kiinnostunut. Olen nyt muutamana iltana antanut 6kk pojalleni puuroa ja seuraavina öinä on aamuyöstä heräillyt ja vääntelehtinyt sängyssään, mitä ei ole ennen juuri tapahtunut... Kuulostaako allergiaoireilulta?
 
Kyllähän tuo voi olla allergiaa, mutta toki pelkkää sopeutumisvaihettakin. Viljat käsittääkseni on kuitenkin pienen suolistolle niitä "vaativimpia". Oletko antanut tuota samaa puuroa aamulla? Aamupuuron vaikutukset näkyisivät ehkä jo päivällä, eikä välttämättä sitten yöunet häiriintyisi. Ja sit jos kaikki menisi hyvin, pienen sopeutumisen jälkeen se jo voisi onnistua illallakin ilman unihäiriöitä. Näin itse ajattelisin (ja tekisin) jos voisin omalle lapselleni puuroa antaa...
 
Joo siis alunperin kokeilin antaa yhtenä aamuna pienen määrän sitä samaa puuroa eikä siitä silloin tullut oireita päivän aikana... Nyt tänä aamuna annoin taas, saa nyt nähdä miten päivä sujuu... Siis jotain tommosta sopeutumisvaihettakin voi olla vai? Oon kyllä niin avuton näissä asioissa!! :/
 
Millä puurolla aloitit? Itse oon kuullu semmoisen järjestyksen että kaura, ohra, ruis, vehnä olisi hyvä, mutta jostain oon kuullu myös että viljat kannattaisi aloittaa vasta 7kuisena suolinukan takia. Meillä vehnä tökki pojalla eli ei suostunu syömään sitä ja pidin kuukauden tauon ennen kuin annoin uudelleen ja kelpasi.
 

Yhteistyössä