Hakutulokset

  1. J

    Missä vaiheessa vaihdoitte kopan ratasosaan vaunuissa?

    Meillä vauva päälle 4kk, mietin milloin olisi aika vaihtaa tuo kova kantokoppa ratasosaan, poika kun alkaa olla jo kiinnostunut ympäristöstä, tosin ei saa tietenkään istuttaa
  2. J

    Suositelkaa hyvää imuria koira/lapsiperheeseen

    13 vuotta vanha imurimme vetää viimeisiään ja pitäisi ostaa uusi imuri. meillä on koiria, joten karvoja riittää, joten imurissa pitäisi olla tehoa, ja toisaalta sen pitäisi olla kevyttä hommaa. suositelkaa imuria ja kertokaa minkä hintainen ko. kapistus suunnilleen on. kiitos =) !
  3. J

    Vauva 2,5kk ei kannattele päätä mahallaan eikä seuraa lelua

    Eilen oli lääkärineuvola ja siellä lääkäri puhui jotain "laiskasta motorisesta kehityksestä", eli viittasi varmaan puhumaani kun vauva ei tosiaan edes kauheasti yritä nostaa päätä kun on mahallaan. Sylissä pystyasennossa kannattelee jo ihan hyvin päätä ja ns. sivuttain nostaessa pää tulee...
  4. J

    Kuinka moni harrastaa liikuntaa? :)

    Ajattelin kysellä täällä tämmöistä liikuntaa harrastavilta :) . Eli: 1. kuinka pian synnytyksen jälkeen lähdit liikkeelle ja miten/kuinka usein? 2. tuntuiko että kunto on huonontunut? 3. Miltä liikunta on tuntunut raskauden jälkeen? Mitkä lajit kävelyn lisäksi sopii suht rapakuntoiselle...
  5. J

    SF-mitta ei kasva loppuraskaudessa?

    Eli mun sf-mitta on ollut rv 30+0 29 cm rv 31+6 30 cm rv 33+6 31 cm rv 36+0 32 cm Onkohan ihan normaalia, kun kasvu on noin hidasta? Täällä ei ole loppuraskaudessa mitään kokoarvioita tai ultraa. Viimeksi terkka sanoi, että "vauva on aika alhaalla jo, painaa sua varmaan tuolla", eli...
  6. J

    Rv 34+4 ja hirveä kipu rakossa välillä:(??

    Mistä ihmeestä johtuu että tänään on välillä tullut äkillinen inhottava kipu aivan alavatsaan ja etenkin rakkoon, siis tekee _todella pahaa_, rakkoa viiltää ja kirvelee (naama meni kaupungilla väkisinkin irvistykseen) ? N. 6 tuollaista vihlaisua oli ja samalla sellaista paineen tunnetta ihan...
  7. J

    Sattuuko ne vikat ponnistukset eniten synnytyksessä?

    Oon kattonut tota Sairaala-sarjaa ja monesti näyttää siltä, että ponnistusvaiheessa ne viimeiset ponnistukset sattuu ihan älyttömän paljon. Onko totta? Toinen kysymys koskee sitä, että täällä annettiin ensisynnyttäjälle ohjeet, että sairaalaan pitää lähteä lapsiveden menosta 6h kuluttua...
  8. J

    Minkä kokoinen hattu sopii vastasynt., 46??

    Yritän katsella jotain hattua vastasyntyneelle, jota voisi käyttää parin ekan kuukauden ajan pakkasilla, sairaalasta tullessa jne.. nuo koot alkaa lähinnä koosta 46, eikö se ole tosi iso vauvalle?
  9. J

    Pitäiskö mun soittaa neuvolaan?

    Mulla on pari päivää ollut ylämahassa kumma tunne.. lisäksi maha on kuralla ja vatsa pinkeänä (esim. ei tunnu hyvältä kun mies pitää kättä mahan päällä). Ja omituisia "nipistelyjä" menee pitkin vatsaa. Viikkoja 29+. Pitäiskö soittaa neuvolaan? Olen sellainen etten mielelläni soita ellei ole "pakko"
  10. J

    Voi hemmetti, motivaatio-ongelma opiskelussa..

    Tentti alkaa kahdeltatoista. Neljäs vuosi opiskeluja menossa. Aiemmin on sentään ollut motivaatiota, mutta nyt ihan rehellisesti sanoen mua ei liikuta yhtään miten se tentti menee tai saanko opintopisteitä. Tuskin edes pääsen läpi tuolla pikaluvulla. En vaan tajua mihin on hävinnyt se...
  11. J

    Rv 27 - ei edes harkkasuppareita? Onko normaalia?

    Niin tosiaan mulla ei ole ollut minkäänlaisia kipuja enkä ole ainakaan tunnistanut harjoitussuppareita. Onkohan sekin ihan yhtä normaalia kuin tuo supistelu? Neuvolassa on kyselty supistamisesta ja tuossa neuvolan odotuskirjassa sanotaan 20+ viikon jälkeen, että "näihin aikoihin tunnet...
  12. J

    Minkä kokoiset haalarit ostaisitte jouluvauvalle?

    Äp:n haalari on iso, tuttavilta saadaan 62cm toppahaalari. Pärjääköhän tuolla 62cm haalarilla vai pitäisikö ostaa vielä pienempi? LA joulun tienoilla. Kiitos kommenteista =)!
  13. J

    Aloin tässä miettiä, kun mun veli syntyi pienipainoisena

    Mitat oli tuolloin 70-luvulla n. 2800 grammaa ja pituus 50 cm, rv 36. Äitini ei polttanut, mutta isä poltti sisällä, ts. raskaana oleva äiti sai paljon passiivista tupakointia osakseen. Minä synnyin 3500 gramma 46 cm rv 40, jolloin isäni ei polttanut enää sisällä. Kuitenkin sekä minä että...
  14. J

    Ruokaryhmä massiivipuuta vai kalustelevyä? Kumman ostaisitte

    Eli olisi tarjouksessa massiivikoivusta tehty ruokaryhmä 600 euroa, vaihtoehtona kalustelevystä (?) tehty ruokailuryhmä 300 euroa (näyttää kyllä melkein samalta kuin massiivipuu). Kumman ostaisitte ja miksi? Onko sillä niin väliä, onko materiaalia oikeaa puuta vai ei?
  15. J

    Sanokaas nyt vielä onko 400euroa emmaljungista

    Myyjä sanoo, että vaunut (emmaljunga cerox) ovat vuoden 2007 mallia, takuuta jäljellä. Uutena rattaiden ovh on 545 euroa (en tiedä kuuluuko siihen koppa vai ei). Pakettiin kuuluisi vuoden 2007 rattaat, kantokoppa, jalkapeite ja hoitolaukku yhteensä 400 euroa. Onko paha hinta? nimim. miettii...
  16. J

    HuutoNetistä ekaa kertaa ostamassa.. Neuvoja?

    Eli olen näin alkuun ostamassa käytettyjä yhdistelmävaunuja. Katsoin, että ne rahat pitää maksaa aina ensin tilille. Myyjä sanoo vaunujen olevan täysin ehjät ja tahrattomat, voikohan noihin luottaa? Minä ainakin olen luotettava ostaja ja lunastan pakettini varmasti, joten voiko samaa...
  17. J

    Ostaisinko kuitenkin uuden turvakaukalon? Neuvoja!

    Saatiin veljeltä 7 vuotta vanha turvakaukalo, joka ei ole ollut kolarissa. Se on ollut käytössä kolmella lapsella. Merkkiä ei kaukalossa näy missään, vaikka sitä yritin etsiä, mutta uskoisin sen olevan ihan laadukasta tavaraa. Se "lippa"/"katos" on vaan jotenkin hajonnut toiselta puolelta, ja...
  18. J

    Millainen matto koiraperheeseen?? Neuvoja tarvitaan

    Ainakaan tavalliset puuvillamatot kerää kaikki karvat ja pölyt. Toisella koiralla on sileä tumma karva, toinen on alusvillainen paimenkoira, eli irtoaa sellaisia karheita tupsuja karvanlähtöaikana. Millainen matto on kätevin koiraperheeseen? Joskus ripuliaikaan tulee vahinkoja lattiallekin...
  19. J

    Kumpi nimi pojalle: Topias vai Aleksi?

    Raskausaikana on kiva suunnitella nimiä. Ultran mukaan on tulossa poika, joten kysynkin, kumpi teistä on parempi nimi, Topias vai Aleksi :) ? Sukunimi on tavallinen suomalainen nimi ja halutaan antaa myös pojalle tavallinen nimi.
  20. J

    Äitini suhtautuminen raskauteen, jännä muutos

    Aluksi se oli ihan tyrmistynyt ja vihainen, ehdotti aborttia (vaikka lapsi oli toivottu ja parisuhde kunnossa, myös taloud.puoli ok). Äidillä meni itsellään parisuhde pieleen ja on ollut aina todella kyyninen (suositellut lapsen hankkimista +30-vuotiaana, inhoaa nykyään melkein kaikkia miehiä)...

Yhteistyössä