Hakutulokset

  1. T

    Kaksplus-keskustelu: Mitä mieltä perhevapaauudistuksesta?

    esitys on muuten varsin kannatettava, monissa perheissä isä vaan ei halua jäädä kotiin lapsen kanssa, ja onhan se lapsellekkin iso muutos jos isä tekee esim. 12 tunnin työpäivää tai reissaa työksensä ja yhtäkkiä isä onkin kotona puoli vuotta ja äiti töissä ja puolen vuoden päästä taas äiti...
  2. T

    opiskelusta

    se kannattaa varmistaa työkkäristä, tietääkseni aikuisopiskeluihin voi jossain tapauksessa saada muutenkin kuin työvoimapoliittisena. en mene vannomaan. kannattaa varmistaa. mutta jos ihan toisen asteen koulutukseen ammattioppilaitokseen menet niin silloin ei.
  3. T

    opiskelusta

    niin ja opiskelen ihan täyspäiväisesti ja ammattitutkintoa
  4. T

    opiskelusta

    ite opiskelen liiton koulutustuella, eli työttömyyskorvaus plus päiväraha mikä maksetaan joko 8 tai 16e riippuen opiskelupaikkakunnasta. noi saa jos hakee aikuiskoulutukseen työvoimatoimiston kautta.
  5. T

    äitiyspäiväraha???

    Liiton maksama koulutustuki on kyseessä. Noilla tuloilla kun laskelin niin etuus ois huomattavasti suurempi kuin 2007 vuoden verotuksen mukaan tai nykyisen liitonrahan.
  6. T

    äitiyspäiväraha???

    tuota mietin kun kelan sivuilla lukee et jos syntynyt vuonna 2008 lasketaan 2006 vuoden mukaan niin tänä vuonna vissiin menis 2007 vuoden mukaan. Tuloissa on niin suuri ero. et ajattelin saako sumplittua viimeisen työtulon mukaan eikä 2007.
  7. T

    äitiyspäiväraha???

    Onko kellään kokemusta saako sovittua äitiyspäivärahan ja muut kelan etuudet vuoden 2008-2009 aikaisille palkkatuloille vaikka ennen vanhempainvapaata olisi ollut opiskelemassa koulutustuella??? vanhempainvapaa alkaisi loppuvuonna
  8. T

    ?

    Miten tehdä asiat? Olisin muuttamassa takaisin kotipaikkakunnalle. Minulla on nykyisellä paikkakunnallani vaituinen työ mutta se on 5 vuoro ja jalat sekä selkä alkanut reistailemaan ja muutenkin jaksaminen on mitä on. Olen tällä hetkellä toimeentulotuen asiakkaana. työpaikan saisin tulevalta...
  9. T

    päivähoitomaksuista.osaako joku kertoa paljon menis meiltä?

    Juu elikkä ne mitä käteen jää... päivähoitoa määritellessä ei lasketa veroja taikka palkasta meneviä ulosottomaksuja mukaan... Mutta sossu taas huomioi vain käteenjäävän osuuden elikkä jos uo vie palkasta suoraan niin sitä ei lasketa tuloiksi joka taas lisää mahdollisuutta saada toimeentulotukea...
  10. T

    päivähoitomaksuista.osaako joku kertoa paljon menis meiltä?

    Sitten kannattaapi käydä linkissä http://www.tampere.fi/sosiaalipalvelut/toimeentulotuki/toimeentulotukilaskuri/index.html ja laskea meneekö niin että sossu maksaapi teidän hoitomaksut.
  11. T

    päivähoitomaksuista.osaako joku kertoa paljon menis meiltä?

    mutta un viet lapset päivähoitoon pystyt tekemään niitä tuloja... itellä käteen jää elarista ja palkasta 1150e ja maksan hoitomaksua pojasta 110e. et halvemmalla te pääsette noiden kahden kanssa...
  12. T

    ongelman pohdintaa

    Se että on pitkä työmatka ja jaksaako kulkea vai palaako loppuun... ja velat eivät lyhene...
  13. T

    ongelman pohdintaa

    Kotipaikkakunnallani oisi varmasti enemmän tekemistä koska sielä olisi tuttuja joiden kanssa käydä paikoissa ja muutenkin poika pääsisi harrastamaan kun olisi sukulaiset auttamassa kun itselläni on vuorotyö ja mitään vakituista harrastusta en pysty hänelle tarjoamaan täällä. kouluja on kyllä...
  14. T

    ongelman pohdintaa

    Oon taas miettimässä mitä elämälläni pitäisi tehdä, Olen 1 pojan yh-äiti. asun nyt 60 kilsaa kotipaikkakunnaltani käyn vakituisesti töissä täällä myös, mietin että jäänkö tänne vai koitanko saada asunnon kotipaikkakunnaltani jolloin kyllä kulkisin vielä nykyiseen työpaikkaani, verotuksessahan...
  15. T

    Voiko paketin jättää hakemastta postista?

    ei ne siitä mitään laskuta annat olla postissa vaan lähtee sieltä ajan kanssa takaisin, ja sinulla on aikaa myös hakea se jos mielesi muuttuu...
  16. T

    Läksiäislahja pph:lle?

    kukan itse vein ja näin sen parhaaksi vahtoehdoksi...
  17. T

    Vuorotyö ja pienet lapset

    Itse jaksan tuota paljon paremmin kuin päivä tai 2 vuorotyötä, nyt on 6 päivän työviikko ja pitkät vapaat kun ennen viikko samaa joko aamua taikka sitten myös iltaa joka toinen viikko niin silloin aamuviikot olin umpiväsynyt kokoajan ja iltaviikoilla ei kerennyt tekemään mitään, ja päivätöissä...
  18. T

    Mitä ruokia sit ostatte jos 4henk pärjää 100e/2vko HYVIN?

    meitä on kaks ja me just normaaleilla kauppa ostoksilla pärjätään tuolla viikko... ruoka koostuu esim. nakkisopasta, kanapastasta, pihveistä, lihakastikkeista, yleensä ruoan kanssa perunaa ja salaattia. lisäks tietenkin jugurtit, myslit, hedelmät, vihannekset ja leivänpäälliset. mehut kyllä...
  19. T

    patti tilanne

    nostetaas nyt ylöspäin jos joku vastais jotakin
  20. T

    patti tilanne

    Mitäsköhän tehdä kun ollaan muuttamassa paikkakuntaa ja lapselle on juuri myönnetty hoitopaikka perhepäivähoitajalla ja kävimme tutustumassa paikkaan ja pihaan ajaessa huomasin kaksi koiraa mistä ei ollut mainittu ollenkaan. Ongelma on vain siinä että pelkään koiria itse ja poika ei osaa...

Yhteistyössä