ongelman pohdintaa

Oon taas miettimässä mitä elämälläni pitäisi tehdä, Olen 1 pojan yh-äiti. asun nyt 60 kilsaa kotipaikkakunnaltani käyn vakituisesti töissä täällä myös, mietin että jäänkö tänne vai koitanko saada asunnon kotipaikkakunnaltani jolloin kyllä kulkisin vielä nykyiseen työpaikkaani, verotuksessahan saa takaisin jonkin verran bensakuluja ja kimppakyytiläisiäkin löytyisi. Oon saannut itseni aikamoiseen velkahelvettiin josta koitan selvitä ja mietin nyt mikä on paras vaihtoehto. Autosta en luovo koska se on ainoa keino olla yhteydessä ihmisiin jotka kuuluvat elämäämme.

-nykyisellä paikkakunnallani ei ole sukulaisia tukena, pari suht hyvää ystävää joista seuraa silloin tällöin saan. Täältä on lyhyt matka töihin.

-Kotipaikkakunnallani on paljon tuttuja ja sukulaisia ja lapseni isovanhemmat. pitkätyömatka, mutta ei periaatteessa tarvitse herätä kuin 20 min aikasemmin. Ja saisin vuokrattua asunnon paljon halvemmalla.

Mitä tekisit tilanteessani??
 
Kotipaikkakunnallani oisi varmasti enemmän tekemistä koska sielä olisi tuttuja joiden kanssa käydä paikoissa ja muutenkin poika pääsisi harrastamaan kun olisi sukulaiset auttamassa kun itselläni on vuorotyö ja mitään vakituista harrastusta en pysty hänelle tarjoamaan täällä. kouluja on kyllä kummassakin ihan hyvin, laadusta en nyk paikkakunnalla tiedä... Kivempaa asuntoa ei tässä elämäntilanteessa voi saada, myö asumme siinnä minkä satumme saamaan.

Velkoihin jouduin omaa tyhmyyttäni, ottamalla kaiken omiin nimiini pojan isän kanssa asuessani, ja milläs niitä sitten äitiyspäivärahoista makselet kun toinen ei osallistunutkaan. No sillepä ei mahda mitään, niistä nyt koitan selvitä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Kysynpä vielä, että miten se paikkakunnan vaihto vaikuttaisi velkoihin? En ihan ymmärtänyt miten ne velat tohon ongelmaan liittyy? :ashamed:

Se että on pitkä työmatka ja jaksaako kulkea vai palaako loppuun... ja velat eivät lyhene...
 
On kyllä vaikea tilanne :( Itse olin kerran hyvinkin vastaavassa tilanteessa. Siitä on nyt kaksi vuotta ja vaikka minäkään en autosta luopunut, sain kun sainkin kaikki maksettua ja nyt ei ole kun asuntolaina (ja sen siis otin nykyisen mieheni kanssa kimpassa ).
Eli neuvoisin sua edelleenkin muuttamaan.
Siinä missä on vanhempasi jne niin siellä on myös sun tuki ja turva. Vaikka velat on maksettava ja se tuntuu kurjalta, niin paljon helpompaa se on jaksaa kun on paljon läheisiä ympärillä.
Ei muuta kun asunnon etsintään ja kamat kasaan! :hug:
 

Yhteistyössä