Hakutulokset

  1. I

    Raskaana vai ei?????

    Torstaina oli menkkoihin liittyvät oireet. Vuosin ihan pikkuisen. Vuoto loppui nopeasti. Tein illalla raskaustestin. Haalea plussa tuli Predictorilla. Aamulla tein toisela merkillä. En muista merkkiä, mutta on hehkuteltu, että se näyttäisi jo HCG 10: kohdalla. Ei mitään. Nyt taas Predictor...
  2. I

    Mitä uskoa???

    Torstaina oli menkkoihin liittyvät oireet. Vuosin ihan pikkuisen. Vuoto loppui nopeasti. Tein illalla raskaustestin. Haalea plussa tuli Predictorilla. Aamulla tein toisela merkillä. En muista merkkiä, mutta on hehkuteltu, että se näyttäisi jo HCG 10: kohdalla. Ei mitään. Nyt taas Predictor...
  3. I

    VOIMAVARAKETJU

    No en keksinyt parempaa nimeä. "Iloketju" olisi varmaan herättänyt suuttumusta ja asiaa olis sitten puitu kiukkuketjussa :laugh: :laugh: :laugh: Mutta pointtini on: Mikä auttaa meitä jaksamaan tätä lapsettomuuspaskaa? Mikä tuo hyvää mieltä kaiken p:n keskellä? Ehkä jotkut meistä jaksavat...
  4. I

    Alkion kiinnittyminen - elintavat??

    Hei, voitteko laittaa tähän pinoon, mitä tiedätte elintapojen merkityksestä alkion kiinnittymiseen? Eli: mitä esim. ei pidä syödä, mitä lääkkeitä tulee välttää jne. Ja muutkin kuin syömiseen liittyvät jutut, please! Mielellään myös tieto, mistä olette saaneet sen käsityksen, mikä...
  5. I

    kk-kierto 36 päivää vaikka ovistesti näytti normaalisti plussaa

    ... Eli ovistesti näytti plussaa n. 14. päivänä, kuten yleensä. Ja kierron pituus on ollut viime aikoina 28-30 päivää. Nyt meni 36 päivää. Eikä testi näyttänyt mitään plussaa, joten menkat ei vaan tulleet aikaisemmin. Miksi? Voiko olla, ettei munasolu sitten irronnutkaan? Testin + ei kuulemma...
  6. I

    Mieheni ei lohduta

    Oon jo vähän kertonut tilannettamme. Mutta kertausta: 2 vuotta yritetty. Miehelläni yksi lapsi aikuinen lapsi edellisestä liitosta. Mulla lievä PCO. Menin tutkimuksiin, kun oltiin ½ vuotta yritetty. Minut haluttiin ensin tutkia PCO:n takia. Kaikki kunnossa. Mieheni ei suostunut antamaan...
  7. I

    Miehet, neuvokaa mua!

    Miten saisin oman mieheni myönteisemmäksi lapsettomuustutkimuksiin? Itseni on tutkittu, ja lääkärit nyt hokee, että mies pitäisi tutkia, mutta... ei se suostu. Yksi lapsi sillä on ed. liitosta, jo 17v. Ja minä olen kerran tullut hänestä raskaaksi, yli vuosi sitten (meni kesken). Joten jotain...
  8. I

    Mitä tehdä??

    Viime vuonna olin lapsettomuusklinikalla tutkimuksissa. Varmistettiin ovulaatio, munatorvien aukiolo jne. mm. ultralla ja verikokeilla. Missään ei häikkää. Lievä PCO taustalla. Kuitenkin lääkäri lykkäsi reseptin kouraan. Clomeja ja piikkiä. En alkanut näiden kanssa toimimaan, kun ei kerran...
  9. I

    ... kun mies ei ymmärrä...

    Pari vuotta on yritetty. Miehellä ed. liitosta yksi lapsi. Ja kerran olen varmasti ollut raskaana miehestäni. Se meni aikaisin kesken. Toisenkin kerran Raskaustesti näytti tosi haaleaa plussaa, mutta... kuukautiset tulivat ajallaan. Vuotojen jälkeen vieläkin haalea plussa. Menin tutkimuksiin...
  10. I

    Milloin näkyy positiivinen tulos? Ovulaation tarkka ajankohta?

    Kertokaas tässä, milloin näkyi positiivinen tulos teillä? Onko tietoa ovulaation ajankohdasta, eli kuinka monta päivää ovulaatiosta/hedelmöittymisestä? Miten lääkäri pystyy ultrassa arvioimaan ovulaation ajankohdan? Olin nyt kiertopäivällä 14 lekurissa, ja ultrassa todettiin ovulaation...
  11. I

    Vuosi sitten

    Vuosi sitten meni kesken. Se oli tosi rankka, traumaattinen kokemus, vaikka tapahtui rv. 6 tienoilla, eli ihan alussa. Lasketun ajan kohdilla olin tosi vereslihalla, itkuherkkä ja ärtynyt. Nyt, kun vuosi on kulunut, elän viimevuotista uudestaan, ja itku on herkässä. Sain kesän lopussa...
  12. I

    Lapsettomuushoidot ja keskenmenot?

    Kertokaas te, jotka enemmän tiedätte hoidoista! Mulla on 1½ vuoden aikana tärpännyt kaksi kertaa ja mennyt kesken. Eräs lääkäri vihjaisi Clomifemin mahdollisuudesta. Mulla on PCO, mutta ovulaatio on viime vuoden alkua lukuunottamatta tullut joka kuukausi. Miksi siis jotain hormoneja, jos paikat...
  13. I

    Keskenmeno vai ei?

    Viime lauantaina alkoi menkat, jotka olivat voimakkuudeltaan sitä luokkaa, että epäilin keskenmenoa ja olin hyvinkin varma viitä. Näkyi mielestäni myös muuta kiuin verta ja vuodon luonne oli sama kuin syksyn keskenmenossa. Epäilin myös olevani raskaana ennen menkkoja, koska väsytti ihan...
  14. I

    Keskenmeno vai kuukautiset??? Saankohan koskaan lasta???

    Sýksyllä sain keskenmenon, ja nyt vaikutti siltä, että olisi mahdollisesti tärpännyt uudestaan. Tein useita raskaustestejä. Yhdessä testissä punaiset, kapeat viivat testialueella kaksi kpl, varsinaisen viivan paikan reunoissa. Muissa mietin osassa testejä (tein 2 eri merkin kanssa), onko...
  15. I

    Lapsettomuus, ei hoitoja??

    Onko täällä sellaisia, jotka ei käy missään hoidoissa, vaan yritätte vain luomuna, mutta kestää? Meillä tilanne seuraava: Yritetty on puolitoista vuotta. Oma hedelmällisyyteni oli alussa ongelma, mutta se korjaantui, kun stressi väheni. tulin syksyllä raskaaksi, se meni kesken. Olin...
  16. I

    HERMOT MENEE!!!

    Taas tilitän samaa kuin ennenkin. Tänään alkoi taas menkat, tottakai. Keskenmeno oli syksyllä, eikä uudesta raskaudesta tietoakaan. Ja sain tänään myös tietää, että ystäväni odottaa kolmatta lasta! Voi tätä Hel.....tin riemullista päivää!!! Poistin jo toisen raskaana olevan kaverini...
  17. I

    Laskettu aika lähestyy...

    On ollut aika rankat fiilikset... Keskenmeno tuli syksyllä 6. viikolla. Lasketun ajan piti olla n. viikon päästä. Oon ollut viime aikoina perhejuhlissa. Siskoni kertoi hiljattain odottavansa lasta, ja kaikki tietysti menee hyvin! On rankkaa kuunnella onnitteluja, kun MINULLA pitäisi olla...
  18. I

    Ovulaatiotesti, ovulaatio ja menkkojen alkaminen????

    Siis... ovulaatio pitäisi tulla 14 vuorokautta ennen menkkojen alkamista. Itselläni ovulaatiotesti näyttää aina positiivista 16. päivän korvilla, eli ovulaatiota ei ole voinut tulla silloin. Viime kerralla menkat alkoi kuitenkin jo 28. päivänä. yleensä kierto n. 29-31 päivää. Mulla on...
  19. I

    Raskaana??

    Olin syksyllä raskaana, ja se päättyi keskenmenoon viikon 7 tietämillä. Nyt tuntuu, että alavatsa tahtoo turvota, pikkuisen ällö fiilis, tupakansavu löyhkää TOSI etovalle, rinnat ehkä vähän turvonneet, ei mitenkään erityisesti. Olotila muistuttaa vähän ekaa lyhyeksi jäänyttä raskautta...
  20. I

    Miten pitkään poissa töistä varhaisessa keskenmenossa?

    Itselläni tuli keskenmeno viikko sitten maanantaina, vko 6+1. Alkuviikon fyysiset syyt estivät töihin menon. Kun olo parani fyysisesti, psyykkinen olo huononi, olin tosi itkuinen. Totesin, etten ole loppuviikkoon työkykyinen. Kättärin lääkäri suostui kirjoittamaan s-lomaa niin, että voin olla...

Yhteistyössä