Miehet, neuvokaa mua!

Miten saisin oman mieheni myönteisemmäksi lapsettomuustutkimuksiin? Itseni on tutkittu, ja lääkärit nyt hokee, että mies pitäisi tutkia, mutta... ei se suostu. Yksi lapsi sillä on ed. liitosta, jo 17v. Ja minä olen kerran tullut hänestä raskaaksi, yli vuosi sitten (meni kesken). Joten jotain elämää sillä on. Kuitenkaan en oikein meinaa tulla raskaaksi, ainakaan hänestä. Ja muita suhteita mulla ei ole ollut. Mussa ei mitään hälyttävää ole kuulemma.

Mitä teen??
 
En oo isä vaan äiti, mutta sanakäänteet on hieman ahdistavia minustakin. "jotain elämää on" "en meinaa tulla raskaaksi hänestä". En ihmettele, jos on miehellä ruvennut nappaamaan tutkimuksiin lähtö. Toivottavasti asiasta ei kuitenkaan näillä lauseilla keskustella asiasta.

Oletteko kauan yrittäneet? Joittenkin parien kemiathan ei vaan sovi samalla tavalla yhteen ja sinulla ehkä tullut ikää=vaikeampi raskautua? Ja suurin osahan on tuntematomasta syystä lapsettomia. Eli vikaa ei löydy kummastakaan.
 
En ole sentään noilla sanoilla hänelle asiasta puhunut. Oltiin vastaanotolla, ja hän itsekin kuuli, milloin spermaa kannattaisi tutkia. Eivät ensimmäiseksi halunneet sitä tutkia, koska mulla on PCO. Ja vastaanotolle mentiin, koska suositeltiin sinne menemistä puoli vuotta yrittämisen aloittamisesta, mun PCO:n vuoksi. Lääkäri suositellut sperman tutkimista vuosi sitten ekan kerran. Kun olen puhunut asiasta, olen vedonnut siihen, että mua ahdistaa koko juttu ja että lääkärikin on suositellut sen tutkimista,

Yrittämistä kohta 2 vuotta takana. Voi olla, että mun kierrot on pielessä, mutta... mieheni yritti aika kauan ensimmäisessäkin suhteessa ennen kuin tärppäsi...
 
En ole sentään noilla sanoilla hänelle asiasta puhunut. Oltiin vastaanotolla, ja hän itsekin kuuli, milloin spermaa kannattaisi tutkia. Eivät ensimmäiseksi halunneet sitä tutkia, koska mulla on PCO ja hänellä oli yksi lapsi. Ja vastaanotolle mentiin, koska suositeltiin sinne menemistä puoli vuotta yrittämisen aloittamisesta, mun PCO:n vuoksi. Lääkäri suositellut sperman tutkimista vuosi sitten ekan kerran. Kun olen puhunut asiasta, olen vedonnut siihen, että mua ahdistaa koko juttu ja että lääkärikin on suositellut sen tutkimista,

Yrittämistä kohta 2 vuotta takana. Voi olla, että mun kierrot on pielessä, mutta... mieheni yritti aika kauan ensimmäisessäkin suhteessa ennen kuin tärppäsi...
 

Yhteistyössä