Hakutulokset

  1. J

    Millaiset välit etä-äidillä ja äitipuolella?

    Oletteko yhteyksissä lasten asioista ja kuinka homma toimii teillä?Poteeko etä-äiti huonoa omaatuntoa ja purkaako sen sitten äitipuoleen? Kiinnostaa muiden kokemukset..monenmoista on saanut kokea/nähdä tässä äippäpuolen roolissa ja nyt etenkin kun lapset asuvat meillä.
  2. J

    Oletteko saanut raskauskilot pois?

    Mä en..kirjoitinkin jo tonne laihdutus-osioon.Synnytin toisen lapsemme kesäkuussa. En pysty vähentään radikaalisti syömistäni, koska sen huomaa heti maidon vähenemisenä.Miten siis voisin laihduttaa niin et imetys jatkuisi? Liikun jo nyt paljon eli se puoli on kunnossa.
  3. J

    Paljonko imetys kuluttaa?

    Sain kesällä vauvan ja nyt pitäis alkaa tiputtaan kiireesti painoa...Alunperin aioin olla jouluun mennessä normaalimitoissani.Kuntoilen paljon jo nyt mut paino junnaa silti..Imetän vielä ja se vähän hirvittää kun heti jos alan syödä liian "vähän" niin maitoa ei tule tarpeeksi. Paljonkohan tuo...
  4. J

    Harrastitteko seksiä exän kanssa eronne jälkeen?

    Ja oliko teillä siinä vaiheessa jo uusia kumppaneita kuviossa?Miten homma siitä eteni?
  5. J

    Auttaako isovanhemmat lapsien hoidossa ym.?

    Minun vanhemmat jonkinverran ovat tarvittaessa auttaneet, mutta heidän työnsä takia en viitsi apua pahemmin pyytää.Mieheni vanhemmat eivät taas ole pätkääkään kiinnostuneita lapsenlapsistaan.. Minusta tämä on aika surullista.Lapsien olisi hyvä saada viettää ainutlaatuisia hetkiä isovanhempie...
  6. J

    Elatusmaksut kesän ajalta...

    Miten teillä muilla uusperheellisillä menee nämä elatusmaksuasiat kesän aikana? Meillä menee mieheltä ulosoton kautta elatusmaksut exälle ja ulosoton kautta siksi että olivat aikoinaan sopineet et mieheni maksaa hoitomaksut ym.kuluja ja ei varsinaisia elareita. Myöhemmin kun exää kiukutti et...
  7. J

    Kuinka kauan oli jälkivuotoa?

    Minulla esikon aikaan ehkä n.2 viikkoa.Nyt toisen lapsemme syntymästä on yli 3 viikkoa ja vuodan yhä...Välillä vuoto jo loppui mutta alkoi uudestaan kun aloin ilmeisesti liian innokkaasti lenkin jälkeen tekemään kyykkyjä yms. Muuten olen parantunut synnytyksestä tosi hyvin, tikkejäkään ei ollut...
  8. J

    Otatteko lapsellenne rota-rokotteen?

    Kokemuksia muilta äideiltä...Itse ehkä otan lapselleni kyseisen rokoitteen vai annettiinko se suun kautta?! Tuliko aineesta sivuvaikutuksia?
  9. J

    Kuinka pian jälkitarkastukseen?

    Kuinka pian olette saaneet ajan jälkitarkastukseen?Minulla takana helppo synnytys, jossa ei tullut yhtään tikkiä/repeämiä ja heti kun jälkivuoto loppuu, olisin halukas kokeilemaan peittojen heiluttelua... Täällä neuvolassa suosittelevat sitä jälkitarkastusta 8 viikon päähän synnytyksestä, mutta...
  10. J

    Oulaskankaalla synnytäneiden kokemuksia...

    Itse olen synnyttänyt kaksi lastani Oulaskankaalla ja minun mielestäni aivan ihana paikka. Pieni, kodinomainen paikka jossa aivan älytömän mukava henkilökunta.Plussana vielä sekin että ruokakin on hyvää... :p Juttelin hoitajien kanssa kokemuksistani oulaskankaan sairaalasta ja he olivat...
  11. J

    Lapsivesien menosta..

    Missä meni ja voimistuiko supistukset huomattavasti vesien menon jälkeen? Mulla meni esikkoa tehdessä(käynnistys) sairaalassa ja kipu oli kova heti vesien menon jälkeen.
  12. J

    Supistukset loppuvat...

    Minulla oli laskettu aika 2.6 eli jatko-ajalla mennään.Nyt oon jo 4 peräkkäisenä yönä valvonu usean tunnin ajan kipeitä supistuksia.Ensimmäisinä öinä supistukset tuli 20 min.välein ja kestivät n.40sek. Viime yö oli todella tuskainen.Supistelin yli 4 h ajan noin 7 min.välein...Tein jo lähtöä...
  13. J

    Puutarhavadelman taimia...

    Mistä ostitte ja onko suht helppohoitoisia?Hinta? Mulle iski kamala pihanlaitto-buumi ja suunnittelin kasvimaan laitaan istuttavani mansikkaa ja puutarhavadelmaakin. Onko kokemuksia kenelläkään Maurin Makea-lajikkeesta?
  14. J

    Paljonko olis kohtuulinen hinta leikkimökistä?

    Mistä ostitte?Kokemuksia?
  15. J

    Vesirokosta raskaana ollessa...

    Onko kenelläkään kokemusta vesirokkoon sairastumisesta raskausaikana?Paikkakunnallamme on raju vesirokko-epidemia ja kauhulla odotan milloin tauti pesiytyy esikkomme hoitopaikkaan.Itselläni ei ole ollut vesirokkoa ja olen parhaillaan raskaana raskausviikolla 30. Juttelin neuvolassa asiasta ja...
  16. J

    Millaiset pihakivetykset?

    Mä ajattelin rajata jollain sepelin ja nurmikon välin...Mutta mitä suosittelisitte?Luonnonkiveä ajattelin aluksi mutta piha on aika iso eli kamala vaiva...Löytyiskö täältä hyviä vinkkejä!Kiitollisna ottaisin vastaan. =)
  17. J

    Kuinka pian "tärppäsi"?

    Meillä esikoinen sai alkunsa samantien kun jätin pillerit pois...Nyt jännätään kuinka käy pikkukakkosen kanssa. :o
  18. J

    Onko soveliasta että exä...

    soittelee kännissä ex-anopille(jonka kanssa ei väleissä lähes 10 v) ja poika on mennyt uusiin naimisiin ja on yhteinen lapsikin.(erosivat exän huorattua) Meillä menee tällä hetkellä todella hyvin ja harmittaa exän yritys puuttua asioihin...oli vuodattanu Ex-anopille vanhoja juttuja ja koittanu...
  19. J

    Rakentaneet/rakentajat

    Minkälainen talo teillä on?Teittekö itse vai teetittekö?Minkä firman talo on?Oletteko tyytyväisiä?Kaikenlaista tietoa otan mielelläni vastaan...Meillä kilpailutus parhaillaan menossa.
  20. J

    Kesäloma takana ja morkkistaa...

    Oon repsahtanu lomani aikana ihan täysin ruokavalioni suhteen.Liikkunut olen lähes joka päivä mutta jotenkin on niin "turvonnut" olo...kait kaikki juodut "saunasidut" oikein paistaa läpi.Morkkistaa kamalasti....En uskalla edes puntarilla käydä vaan aloitan suosiolla kamalan itseni rääkkäyksen...

Yhteistyössä