Hakutulokset

  1. J

    Vertaistukea muista nuorista mammoista!

    Olis kiva koota tänne joku aktiivinen rinki jossa sais muista nuorista äideistä vertaistukea joskus haastavaankin vauva-arkeen. Jaettas kokemuksia, vinkkejä ja tsempattas toisiamme.=) Itse olen 18 v äiti pirkanmaalta ja äidin seurana täällä kotosalla temmeltää 7 kk poika. :heart...
  2. J

    Nopeasti vastauksia vauvalle syötettävän lihan pakastamisesta?

    Elikkä olen ostanut tuoreena possunlihaa ja nyt teen siitä yhden lihasoseen mutta siitä jää vielä paljon jäljelle, joten voinko pakastaa sen ja sitten taas soseuttaa siitä lihan ja pakastaa sen? Millä tapaa te muut olette tehneet? Oletteko keittäneet aina kerralla? Kun eihän periaattessa...
  3. J

    Raskausarvet ja bikinit

    Olen tässä miettinyt, kun menen ensimmäistä kertaa uimaan raskausarvet vatsassa niin onko soveliasta tällöin käyttää silti bikineitä? Oletteko itse käyttäneet? Arpeni ovat jo aika hyvin haalentuneet, etteivät mitään punaisia enää ole mutta niitä on aika paljon alavattalla. 5 kk synnytyksestä...
  4. J

    Missä astiassa pakastatte maitoa?

    Eli olen ajatellut pumpata äidinmaitoa pakkaseen, mutta missä asiassa sitä kannattaisi siellä säilyttää? Suoraa tuttipulloihin vai? Jostain luin myös, että säilyttävät minigrip- pusseissa. Missä itse pakastatte maidon?
  5. J

    Kotikaljaa raskaana?

    Elikkä joulu tulossa ja kotikaljaa ois joulupöydässä juomana. Saanko siis juoda sitä vaikka olenkin raskaana? Kun eihän niissä mitään prosentteja pitäis olla.. siis itsetehdystä kotikaljasta on nyt kysymys.
  6. J

    Rivitalon sähkölämmityskustannukset?

    Oltas yhtä kämppää kattomassa ja se siis on vuokralla oleva rivitalo jossa 60 neliöö ja sähkölämmitys, eli siis kiinnostaisi vaan tietää, etttä kuinka paljon noin menisi kuukaudessa lämmityskustannuksiin? :) Lattialämmitys on korkeintaan kylppärissä, mutta siinäkin voi tinkiä varmasti monia...
  7. J

    Onko pakastekala ravintoarvoltaan samanlainen kuin tiskiltä ostettu?

    Kun raskaana pitäisi kalaa syödä paljon ja haluaisin syödä tietty sellaista kalaa mistä saa parhaiten niitä ravintoaineita. Onko siis väliä ostanko esimerkiksi kalafileitä pakastealtaasta vai tiskiltä? Sitten on näitä kaloja mitä kuulemma sais syödä: kirjolohi, taimen, muikku, siika...
  8. J

    "Viimeinen käyttöpäivä" raskaana

    Eli kun ois einesruoka, joka on eilen menny huonoks "viimeinen käyttöpäivä" merkinnällä ni enkö voi enää tänää syödä? En muuten oo nii tarkka mutkun raskaana oon niin ei haluais vauvan takia mitään turhia riskejä ottaa.
  9. J

    Äitiyspakkauksen saaminen

    Olen nyt rv 13+0 ja käynyt kaikissa neuvolajutuissa minne on ajat varattukkin. Katsoin vain kelan sivuilta edellytyksiä pakkauksen saamiseen ja siellä mainitaan " Liitä hakemukseen neuvolan todistus siitä, että raskaus on kestänyt 154 päivää ja että olet käynyt terveystarkastuksessa ennen 4...
  10. J

    Saako tuoreita herneitä odotusaikana syödä?

    Niin, torilta tänään ostin ja nyt iski epäryys kun aina kaikki pitäisi kuumentaa. Mutta saako siis ihan tuoreita herneitä syödä raskaana? Ja tarviiko pestä (mukava vaan syödä suoraan noista herneenpalkoista) :D
  11. J

    Kirvelyä emättimessä raskauden aikana?

    Eli siis nyt on rv 12+5. Pissaamisen jälkeen on emätintä kirvellyt ja se menee hiljalleen ohi sit, noin puolessa tunnissa. Varsinkin jos käy "muuten vaan" pissalla, että edellisestä ei oo paljoo aikaa. Oon kaks kertaa nyt käynyt alkuraskaudessa ultrassa ja lääkäri kyl sano et paikat hyvässä...
  12. J

    Miten isän saisi mukaan odotukseen?

    Niin siis nyt menossa mulla rv 12+4, ei taideta molemmat miehen kanssa vieläkään ymmärtää että meille tulee vauva. :) Mutta mies ei varsinkaan. Tuntuu että hän ei ole hirveästi tässä mukana ja ollaan puhuttukkin siitä. Voi olla että se ajatus on niin kaukainen ja sanoikin, että ois kivempi vaan...
  13. J

    Saako herneitä jo torilta?

    Niin, ei jaksa käydä tarkistamassa. :D Missä paikkakunnilla saa (jos saa) ?
  14. J

    Mitä söit odotusaikana?

    Eli siis kun olen hieman krääli ollut ruokien kanssa, kun on paha olokin vaivannut. Nyt on rv 12+3. Pikkuhiljaa olen silti pystynyt taas aloittaa lämpimien ruokien syömisen, mutta alkaa jotenkin vaihtoehdot loppumaan. :D Kun sen pitäisi olla aika vähäsuolaista, neutraalin makuista, ei mieluiten...
  15. J

    Onko 17 vuotiaita odottajia?

    Olen nyt rv 12 ja ois kiva vaihdella kuulumisia jonkun nuoren odottajan kanssa, itse kun olen 17 vuotta. Miten on lähipiiri suhtautunut ja millä tapaa elämä on muuttunut? Ois kiva kuulla. =)
  16. J

    Alkuraskauden gynekologinen sisätutkimus

    Elikkä mulla ois np-ultra viikon päästä (alakautta) ja samalla tehdään gynekologinen sisätutkimus. Mitä tuossa sisätutkimuksessa tehdään, sattuuko ja kestääkö se kauan? Mies olisi tulossa mukaan, ihan katsomaan ultrasta pikkuistaan, joten toivottavasti siinä sisätutkimuksessa ei menisi kauheasti...
  17. J

    Raskauden seulonnat, veriseulonta?

    Niin elikkä ekalla neuvolakäynnillä sain lähetteet laboratorioon verinäytteeseen. En vaan enää muista, että millä viikoilla se sano et mun kannattas mennä, muistikuva että viikoilla 10-12. Kyse siis varmaan tälläsestä seulonnasta vai? Kun lähetteissä lukee " Raskaudenaikaiset...
  18. J

    Te jotka kärsitte pahoinvoinnista - vkl menee ain pilalle?

    Niin. Eli te jotka kärsitte tästä ihanasta raskauspahoinvoinnista. Meneekö teilläkin nyt aina nää viikonloput pilalle sen takia? Että sisällä vaan kökitte. Nytkin siellä ois hieno ilma ja vois miehen kaa mennä vaikka veneilee mutta prkl mulla kauhee olo. :( Ei se arkipäivisin nii paljo haittaa...
  19. J

    Raskauspahoinvointi - yhtäkkiä helpottaa?

    Olen kärsinyt pahasta raskauden ajan pahoinvoinnista rv5 lähtien. Välillä ollut ehkä yksi helpompi päivä ja sitten taas kaikki päivät oksentelua. Olen nyt rv 9+4, ja nyt ollut kaks päivää ollut helpompia päiviä pitkään aikaan. Eihän se näillä viikoilla kai yhtäkkiä pitäisi loppua. On siis hiukan...
  20. J

    Miten alakautta tehty ultra tapahtuu?

    Niin siis käytännössä. Sellainen olisi luvassa nyt ensiviikolla. En ole käynyt koskaan edes gynekologisessa tutkimuksessa joten en tiedä yhtään miten nuo tilanteet menee, ja tietty jännittää. Riisutaanko siis kaikki vaatteet ja puetaan joku sellainen hamemainen sairaalavaate ylle vai otetaanko...

Yhteistyössä