Hakutulokset

  1. S

    Äidit,jotka syntyneet 1980

    Minä myös kasikymppinen Pirkanmaalta. Naimisissa ollaan ja meillä on 9kk-ikäinen tyttö. Toisesta haaveillaan, kuten myös omakotitalosta! Tonttia olemme hakeneet kunnalta, mutta arpaonni ei suonut tällä kerralla. Hakijoita oli 145 ja tontteja vain 20!!! Yksityisellä tontit maksaa n.80000e, eikä...
  2. S

    Hoitovapaasta

    Mulle tuli lappunen kotiin kuukautta aikaisemmin. Kohta kun loppuu äippäloma. Löysin kelan sivuilta tiedon (kotihoidon tuen alta) et takautuva hakuaika on 6 kuukautta. Voi myös tehdä niin, et hakee hoitorahan ensin ennen loman alkua ja sit takautuvasti hoitolisän, kun tietää tarkemmin...
  3. S

    Onkohan mahdollista että lapsi ripuloi koska pelkää isää?

    Neuvottomalle: Kiitos, että selvensit tilannettanne. Miehesi saattaa olla myös neuvoton ja ehkä turhautunut, jos ei osaa "lukea" lastanne kuten sinä. Teidän kannattaisi varmaan mennä parisuhdeterapiaan, jos rakkautta tuntuu vielä olevan jäljellä. Mutta tuollaisena tilanne ei voi jatkua, mitä...
  4. S

    nettikaupasta kokemuksia?

    Meillä on haberkorn vaunut ostettu juuri samaisesta paikasta. Nopeasti tulivat tilauksen jälkeen suoraan kotiovelle ja ovat ihan hintansa väärtit. Ainut mikä ei meidän vaunuissa oikein toimi kunnolla on aisan työntökorkeuden säätönappi. Se jumittaa pohjaan aina kun korkeutta säätää ja saa...
  5. S

    kelan tuki?

    Mun tietääkseni voidaan maksaa joko edellisten 6 kuukauden tulojen mukaan tai sit edellisen äitiyspäivärahan / verotuksen mukaan (alle 2 vuotta)... Mut kelasta saa tarkempaa tietoa. :)
  6. S

    kauan yrititte esikoistanne?

    Meillä meni pari kuukautta, ei ollut pahemmin yritystä, päätettiin vain et lapsi tervetullut jos on tullakseen. Nyt jätän pillerit pois, jos vaikka toinen lähtis alulle. Esikoinen nyt reilu 8kk! Tsemppiä kaikille yrittäville! Kaikille lapsen saaminen ei valitettavasti ole yhtä helppoa...
  7. S

    perätilassa synnyttäneet

    \ Perätilassa olevan lapsen voi synnyttää jos lantio antaa myöden ja jos peppu on tulossa edellä tai toinen jalka edellä. Jos lapsi on sen sijaan tulossa molemmat jalat edellä tulee kyseeseen ilman muuta sektio. Varmaan on paljon sairaalakohtaisia eroja, mutta näin ainakin taysissa sanottiin...
  8. S

    Raskausdiabetes ja laskettuaika?

    Mulla alettiin käynnisteleen 39+3 viikoilla, painoarvio oli rv39+0 4200g. Lopulta tyttö syntyi laskettuna päivänä sektiolla. Paino 3,9kg. Että tuo painoarvio oli hieman yläkanttiin. On varmaan hyvin tapauskohtaista annetaanko mennä yli. Mulla oli kohdunsuu aikalailla kypsymätön, muuten olisi...
  9. S

    Kasvot ylöspäin

    Hei! Itsellä lapsi oli myös kasvo/otsatarjonnassa, en voinut synnyttää alakautta, koska kohdunsuu ei yksinkertaisesti auennut kuin 5cm vaikka kuinka tipalla yritettiin vauhdittaa monta tuntia. Olisiko sun tapauksessa vauva kääntänyt päänsä ihan viime hetkellä väärään asentoon??? Luulin...
  10. S

    Lapsivettä vai valkovuotoa?

    Mun käsittääkseni lapsivettä voi alkaa tihkua hyvin pieniäkin määriä... Kannattaa laittaa side tms ja katsoa minkä väristä vuoto on.. Yleensä lapsivesi on selkeästi vaaleanpunaista. Huonetoverini luuli sitä ensin jopa vereksi. (Olimme käynnisteltävänä sairaalassa kun vettä alkoi tihkua). Itsellä...
  11. S

    Ja mitähän tänään ruoaksi?

    \ Kertoisitko mitä itse teet ruoaksi ja onko aina aikaa tehdä ruoat alusta asti itse kun tuollaisen kommentin laitoit? Ollaanhan me joo lihavin kansa jenkkien jälkeen, mut siihen kyl vaikuttaa enemmän sohvaperunakulttuuri kuin kalapuikot ja makaroni+jauheliha!!! Meillä syödään harvoin kyseisiä...
  12. S

    Oma pino Tampereen suunnan äideille...

    Kangasalla asustellaan pikkuneidin 7kk kanssa, äippä 25 ja isä 24. :) En huomannut, et olisi pinossa ollut muita kangasalta???
  13. S

    Ikäsi ja lasten lukumäärä?

    Ihan ensimmäiseks onnea plussasta! :hug: Mulla ikää 25 ja pikkuneiti 7kk, toista yritellään piakkoin... ;)
  14. S

    Kapselit ??

    Nosto! :attn: Kiinnostaa itseäkin...
  15. S

    pesuhuone remppa/hinta?

    Myös meillä tehtiin kylpyhuone ja sauna lattiasta kattoon uusiksi, tuli mäntypanelikatto, uusi lavuaari tasoineen ja kaappeineen sekä uusi pytty kylppäriin, haapapaneli saunaan + uusi kiuas. Teimme itse appiukon avustukselle kaiken, myös vesieristeen (isännöitsijä toki tarkisti jäljen) ja rahaa...
  16. S

    aquarakkulat?

    Heippa! Laittaminen sattui ihan pirusti, huusin niin että koko huone raikui ja puristin mieheni käsiä, mut ihme kyllä auttoi pari tuntia kipuun. Selässä tuntui vain lämpöinen tunne kun laittamiskipu hellitti (melkein heti). Mulle laitettiin kaksi rakkulaa kerralla, eli kipua tuntui vain kaksi...

Yhteistyössä