Hakutulokset

  1. M

    Miten eskarilaisilla on lähtenyt arki rullamaan?

    Meidänkin tyttö aloitti maanantaina eskarin, koulun yhteudessä sekin. Ei tuntenut luokaltaan ketään, mutta vaikuttaisi siltä, että leikkikavereita on löytynyt. On ollut omasta toivomuksesta myös iltapäivän hoidossa, en olisi jättänyt muuten (maksamaan joudumme aamun takia kuitenkin sen 5h...
  2. M

    *~*Maaliskuun mussukat 2010*~*

    HEI KAIKILLE tosi pitkän tauon jälkeen. Olimme koko kesän mökillä ilman nettiä. Meidän pojan mitat toissapäivänä 4kk3vk iässä 65,5 cm ja tasan 7000g. Ihmellsitä kyllä, painokin on minuksella (pituudesta puhumattakaan) vaikka on mielestäni aika pyöreä. Liikkuminen Mahalle on kääntynyt...
  3. M

    kokemuksia huudatusunikoulusta?

    http://yle.fi/akuutti/arkisto2004/231104_b.htm tuo oli muistaakseni hyvä, en nyt kerkinyt lukemaan
  4. M

    kokemuksia huudatusunikoulusta?

    Onhan sekin tavallaan kokemus, että on ollut väsynyt usein heräilevän vauvan kanssa, ja etsinyt tietoa,lukenut, konsultoinut - ja joutunut kokemaan, että perinteisen unikoulun pitäminen ei ole lapsen etujen mukaista ja jättänyt sen pitämättä. Jos lukisit vaan niiten kokemuksia, jotka ovat...
  5. M

    Eskariin tutustuminen, onko sellaista?

    tuommoinen voisi meilläkin tulla!
  6. M

    Eskariin tutustuminen, onko sellaista?

    Meidän tyttö menee eskariin, joka koulun yhteydessä. Tähän asti pph:ssa. Minustakin tuntuu, että olisi kivaa, jos pääsisi vähän nyt keväällä käymään ja ktaselemaan, minkänlainen paikka jne, olisi kivempi kuin kuvittelisi, mihin on menossa. Tuleeko virallinen päätös? Meillä on puhelimessa sanottu...
  7. M

    kokemuksia huudatusunikoulusta?

    Juu, sama mieltä, kauniisti sanottu se, jota tuo minun tuttu kasvatustieteilijakin sanoi. Itse en ole myös siksi öisiä herämisiä henkisesti vaikeiksi kokenut (vaikka kuinka väsynyt olen fyysisesti ollut), että olen aina pelänyt kätkytkuolemaa ja joka kerta, ihan joka päivä jaksan miettiä...
  8. M

    kokemuksia huudatusunikoulusta?

    Olen lopettanut kahden lapsen yöimetykset aikoinaan n.10kk tienoilla ja samalla siirtänyt ne pinnasänkyyn perhepetistä niin, että laitoin pinnasänkyyn, kun heräsi, olin itse pinnasängyn vieressä, ekalla yöllä useita tunteja, pitin pinnojen välistä huutava lasta halailussani, lauloin ja puhelin...
  9. M

    Ping-pong Online'sta tilanneet kokemuksia!?

    Olisiko millaisia kokemuksia muilla Saksasta Ping-ponngista tilamisesta? Tilasin itse helmikuussa vaunut ja turvakaukalon, kaukalo tuli alle kuukaudessa (pitkät toimitusajat on tiedossa, olin ottanut huomioon), mutta vaunuista ei ole mitään kuulunut (2,5kk). Eikä s-postiin ei ole ainakaan heti...
  10. M

    Maaliskuun Mussukat 2010 ~ näin me kasvamme

    Pitkästä aika kerkisin minäkin lukemaan, mutta onneksi tekstiäkään ei tule sitä vauhtia kuin loppuvaiheessa siihen odotuspinoon. Kaikilla muita kiireitä. :) Poika on huomenna 6 viikkoa. Täysimetyksellä, välillä saa nopetastikin syötyä, mutta välillä pitkiä ja tiheitä imusessioita pitää...
  11. M

    Voiko ajokiellon muka saada siitäkin

    Tuntuu kieltämätt liioittelulta! Mutta Suomen sakko-systeemi onkin melko outoa! Harmillista!
  12. M

    paljonko löytöpalkkiota lompakon löytäjälle?

    Ei siellä paljon rahaa ollut, mutta pankkikortti ja kaikki-kaikki muuut kortit. Enkä saanut tytön tavattuani tietenkin automaatista rahaa, kun olin jo pankkikortin sulkenut. Lähetän sille sitten 30 euroa, oli niin suloinen tyttö, ja kyllä hänelle on se 30 paljon isompi voitto kuin minulle...
  13. M

    paljonko löytöpalkkiota lompakon löytäjälle?

    Lompakko oli tippunut matkalla kauppaan, koulutyttö löysi sen ja palautti. Kaikki pankkikortti (jonka kerkisin jo sulkemaan) ja ajokortti jne kaikki kortit ym. Paljonko lähetän sille löytöpalkkiota?
  14. M

    mitä tapettia? (sis. kuvia)

    Laitetaan kipsilevy panelin päälle? Eikö panelia saa alta pois? Me juuri remonttoitiin taloa, johon 60 vuoden aikana vaan kerros toisensa päälle laitettu... Kun se kaikki poistettiin, tuli esim 5cm huonekorkeutta lisää ja kapean eteisen seinätkin avartuivat. Jos alla olevan poistaa, tiedä myös...
  15. M

    mitä tapettia? (sis. kuvia)

    Oikeanpuolinenylin kiiltävät lehdet ja alakuvasta ehkä ylimmäinen, mutta kuvasta vaiketa päätellä.
  16. M

    Vastasyntyneen nukkuminen ja röyhtäyttäminen!

    En, vaikka olen miettinyt, että ehkä pitäisi, mutta en herä itse riittävästi, että jaksaisin sitä. En kyllä siirrä vauvaa meidän säkystäkään mihinkään (ekan yön jälkeen, silloin yritin, nyt 5vko ikää), pääsee paljon helpommalla.
  17. M

    Onko lapsi pakko käyttää neuvolassa joka vuosi?

    Jos on hyvin kehittynyt lapsi ja pärjää testeissäm ne tekee mielestäni ne palikka-jutut mielellään (ainakin kun on mukava neuvolatäti, joka osaa lasten kanssa seurustella). Ja jos lapsi niissä ei pärjä, on se todella hyvä ajoissa selivttä, jotta saa mahdollisesti tarpeellista hoitoakin ajoissa.
  18. M

    Mistä hullusta löydän tämän tyyliset verhot??

    KAngaskaupat ompelevat, kun maksat, heillä ne renkaatkin myynnissä. Taitaa kuitenkin olla kalliimpa kuin tuo Jotos. Eurokankaasta hiljattain tilasin makuhuoneen pimennysverhot niillä purjerenkailla.
  19. M

    Miksei toi lapsi nuku?????

    Meidän esikoinen aikoinaan heräsi aina 5 aikaan, öisin heräsi 2-4h välein 2v:ksi asti. päivisin nukkui 9kk ikään asti korkeintaan 30min kerrallaan, jo ekoina kuukausina. Kakkonen nukkui aamuisin pitkään, ja lopetti myös yöheräilyt aiemmin. Nyt kun ne on isommat ja aamulla pitää herätä...

Yhteistyössä