Mäkin luulin aiemmin, että karppaus on vaarallista!

Mutta nyt kun olen uskaltautunut aloittamaan, en voi kuin kehua! Kun en syö riisiä, pastaa enkä perunaa, mahaan mahtuu ja innokkaammintulee syötyä KASVIKSIA! Lisäksi on ihanaa kun saa huoletta syödä kaikkea hyvää eli pekonia, kermaa, rypsiöljyä, pähkinöitä, blå castelloa, 10% maustamatonta jugurttia hedelmillä jne... Lisäksi syön hyvää rasvaa kaloista ja kuituna pellavansiemenrouhetta.

Lisäksi on ihanaa kun kesken päivän ei heikota, vaan verensokerin heilumista ei edes huomaa (koska sitä ei tapahdu!) ja jaksan monta tuntia, vaikken söisi, koska rasva pitää nälkää hyvin. Pirteämpikin olen, kuin tärkkelystä syödessäni olin. Mahdollinen laihtuminen on oikeastaan sivuseikka, jos tämä näin jatkuu. Pari viikkoa vasta takana ja 30-70g hiilihydraattia päivässä -tasolla mennään tässä vaiheessa.

Se tarkoittaa mm.

aamupalalla 17g hh seuraavista: pähkinät, kiivi, mustikat, kermaviili
0g hh seuraavista: kinkku, emmental

lounaalla 16g hh: keitetty ja raaka porkkana, parsakaalia, kurpitsansiemen, piimä ja 70% tumma suklaa
0g hh seuraavista: rypsiöljy, kirjolohifile uunissa, lehtisalaatti

kahvitauolla 7g hh kermasta ja maidosta
0g hh kahvista ja steviasta

illalla 16g hh keitetystä ja raa'asta porkkanasta, piimästä, turkkilaiseta jugurtista
0g hh pekonista, herkkusienistä
 
No kivat sulle :flower: Jos vaivat helpotti ja sä tykkäät tuosta dieetistä ja vielä nautit noista ruoista niin go for it.

Mä söin just sitruunaista savulohi-katkarapupastaa ja voin taas kerran myöntää että musta ei karppaajaa sais ikinä ;)
 
Mulle äitiysneuvolan th ja sairaalan väki suositteli "karppausta".

Eli tosiaan pastat, riisit, peruna mahdollisuuksien mukaan veks, ja tilalle vihanneksia & lihaa. Sokerit pois. Leipä vain täysjyvää ja sitäkin se 2 siivua päivässä, ei enempää.
 
"vieras"
Good for you. Tosin karppauksen vaarojahan sä et voi vielä tietää, kuten ei suurin osa muistakaan karppaajista. Katsotaan kahdenkymmenen vuoden päästä mitä se liha ja rasva ovat saaneet aikaan ihmisten suolistoissa ja verisuonissa.

Yksi havainto, jota monet karppaajat eivät itse huomaa: henki saattaa haista todella hirveälle.

Kyllä se hyvän olon ja alhaisen painon saa muillakin keinoilla. Kandeis kokeilla esim. kohtuutta, monipuolisuutta ja riittävää liikuntaa.
 
  • Tykkää
Reactions: tiiru
No mulle ei ole ongelma vaihtaa siitä se pasta kasviksiin. Ja totta on, että rasvaiset herkut (kunhan eivät ole teollisia) hakkaavat mun makunystyröissä makeat herkut suurimmaksi osaksi aikaa :)
On toi blå castellokin melko teollinen ;)

Sori, oikeesti kiva jos sulle sopii ja voit hyvin. Mä vaan en ikinäkoskaanmilloinkaan itse pystyisi olemaan noin ehdoton. Jotkut karppiruoat on oikeinkin maukkaita, mut esim jokainen maistamani karppijälkiruoka on maistunut mun suuhun ihan kauhealle. Lisäksi mun tekee usein mieli valmistaa jotain herkullista pastaa tai risottoa :p Ja fanitan myös ruisleipää ja puuroa.
 
"vieras"
On toi blå castellokin melko teollinen ;)

Sori, oikeesti kiva jos sulle sopii ja voit hyvin. Mä vaan en ikinäkoskaanmilloinkaan itse pystyisi olemaan noin ehdoton. Jotkut karppiruoat on oikeinkin maukkaita, mut esim jokainen maistamani karppijälkiruoka on maistunut mun suuhun ihan kauhealle. Lisäksi mun tekee usein mieli valmistaa jotain herkullista pastaa tai risottoa :p Ja fanitan myös ruisleipää ja puuroa.
No jos minä karppaan niin minun on silloin tarkoitus pudottaa painoa, en tarvitse jälkiruokia ja ylläpitovaiheessa taas voi nostaa niitä hiilareita niin voi syösä vaikka ihan normaalia jälkiruokaa, jos se nyt on autuaaksi tekevä juttu.
 
[QUOTE="vieras";25448351]No jos minä karppaan niin minun on silloin tarkoitus pudottaa painoa, en tarvitse jälkiruokia ja ylläpitovaiheessa taas voi nostaa niitä hiilareita niin voi syösä vaikka ihan normaalia jälkiruokaa, jos se nyt on autuaaksi tekevä juttu.[/QUOTE]

Mut karppaustahan mainostetaan nimenomaan kaikille eikä pelkästään laihduttajille. Mun painoindeksi on nytkin alle normipainon joten mä varmaan kuihtuisin noilla karppieväillä.
 
No totta, blå castello ei ole peruselintarvike. Mutta nyt sitä saa sentään syödä :D Ja steviaa löysin Life luontaistuotekaupasta, ostin nestemäistä, koska se on helppoa lisätä kahviin. Sitä myytiin virallisesti siellä kasvohoidoksi, mutta se tuli sivulauseessa ilmi, että "sitä sopii vaikka syödä" :D

Aluksi tykkäsin mausta että yäk, mutta sittemmin siihen on tottunut. Sanotaan nyt niin että mieluummin stevialla kuin ihan ilman makeutusta. Ja mikä kummallista, kaakaossa (vanhouten ja kermaa paljon) se toimii makeuttajana oikein hyvin, siis ei yhtään häiritse maku, vaan on luonnollisen makuista. Mutta ei sen makua voi sokeriin verrata, aluksi olin pettynyt nimenomaan siihen, että se oli minusta hermesetaksen maun tyyppistä. Kun olin odottanut jotain ihan muuta kumminkin...

Kyllä karppaajat tietää, että henki haisee ketoosissa hirveälle. En ole varma, onko mulla ketoosia, en ole ainakaan itse huomannut sitä hajua.
 
Heh, mä kans naureskelin tolle karppibuumille tos keväällä ja julistin kovaan ääneen et Mähän en sit muute vois ikinä alkaa karppaa, ku rakastan RUISLEIPÄÄ ja PASTAA niin maan perkeleesti et voisin elää vaan niillä, mut sit siihen turvonneeseen löysään ilmapallovatsaan vaan kyllästyin ja aattelin et, mä ny koitan vaikka vajaan viikon, et tekeekös se jotain ku ruikkarin ja pastan jättää pois ja muitaki vehnäjaujoisia ja sokerisia tuotteita vähennän ja morjes, SILLÄ TIELLÄ OLLAAN!!!
Ikinä ei oo laihtuminen näin helppoo ollu! Välillä ihan naurattaa ku nostan paidan helmaa ja sieltä kurkkii vanhat ystäväni, vatsalihakset! :)
Mun mielest kans karppauksessa parasta o se, että vatsasta se turvotus on nyt pois ja semmonen ilmapallo- olo! Herkkuja saa syödä eikä oo juuri pahemmin ees nälkä, sopii mulle!!:p Mutta sit taas jollekin toiselle ei välttis sovi, ihmiskohtaista.
 
"vieras"
Mut karppaustahan mainostetaan nimenomaan kaikille eikä pelkästään laihduttajille. Mun painoindeksi on nytkin alle normipainon joten mä varmaan kuihtuisin noilla karppieväillä.
No kun sinulla ei ole takoitus painoa pudottaa, pitääksesi tämän hetkisen painon loppuelämäsi suosittelen käyttämään hyväkarppausta eli noin 150g hiilareita päivässä, siihen mahtuu kyllä vaikka tavallinen jälkiruokakin, kunhan sitten katsot muut hiilarit vähemmälle.
 

Yhteistyössä