Hakutulokset

  1. Sydänjää-

    Lapsettomuus kirjoissa..

    Ben Elton: Vauvahorkka Rakkaustestistä en tykännyt. Sitten on joku 30 tositarinaa lapsettomuudesta -kokoelma. Romaaneissa Jane Greenillä on joku kirja, jonka nimi ei muistu mieleen ja Emily Giffinillä myös.
  2. Sydänjää-

    Hyvä hoitolaukku?

    Millaisia hoitolaukkuja teillä on? Etsinnässä olisi sellainen, missä olisi mahdollisimman paljon taskuja - saisi lusikat omaan osastoonsa, samoin pilttipurkit ja tutit ja lelut ja ... :)
  3. Sydänjää-

    Miten saada vauva syömään rintaa?

    Heippa vaan! Kuulumisia tulin kirjoittelemaan. Nyt on syömiset menneet paremmin, vähän. Varsinaiset raivarit jäivät pois, kun vietin vauvan kanssa viikon sängyssä. Edelleen kuitenkin jokainen syönti on kysymysmerkki, että miten menee. Yleensä vaatii houkuttelua tai tuttiharhautuksen. Välillä...
  4. Sydänjää-

    Pahimmat palstakilarisi?

    Tulen lukemaan mitäsnyttiä aina, kun koen sairasta tarvetta provosoitua.
  5. Sydänjää-

    Miten saada vauva syömään rintaa?

    Neljän kuukauden ikäinen vauva lakkoilee rinnalla pahasti. Tällä hetkellä suostuu syömään oikeastaan vain heti herättyään. Kaiholla muistelen aikoja, kun tissi kelpasi aina ja sitä suorastaan vaadittiin vähän väliä. Tilanne on niin tulehtunut, että kun vain otan vauvan syöttöpaikalle, alkaa...
  6. Sydänjää-

    **2010 loppu- ja 2011 alkuvuoden lapsettomuushoidoista VAUVAUTUNEET**

    Ihana lukea teidän vauvajuttuja! Meille syntyi jo kymmenen viikkoa sitten pikkuinen tyttönen vähän ennen aikojaan :) Vauva on tyytyväinen ja rauhallinen, maailman ihanin <3
  7. Sydänjää-

    Munasolun luovutus

    Munasoluttomalle Marjutille... Meillä maksoi ICSI Väestöliitolla 2 000 € plus lääkkeet vähän alle tonnin (kaikki lääkkeet eivät kuulu maksukaton piiriin). Teiltä varmaan veloitetaan tämä plus sitten luovuttajalle maksetut korvaukset.
  8. Sydänjää-

    Onko hölmöä säästää luontoa, jos saalla shoppailee Kiinassa valmistettuja tuotteita?

    Minulle tuli mieleen, että haetaanko aloituksella lupaa elää kuin pellossa. Tämä on sinällään mielenkiintoinen aihe, josta on keskusteltu monelta kantilta. Itse koen, että en voi vaikuttaa siihen, mitä Kiinassa tapahtuu, mutta voin vaikuttaa siihen, mitä itse kulutan ja miten itse toimin...
  9. Sydänjää-

    Unettomuus raskauden aikana

    Moikka! Onko unettomuus sinulla siis raskauteen liittyvä vaiva? Täällä yksi, joka on kärsinyt unettomuudesta ihan koko ikänsä. Joten elimistö ja psyyke ovat tottuneet asiaan. Mutta nyt raskausaikana se on pahentunut mm. kipeiden lonkkien vuoksi ja raskaana väsymys on painanut ihan eri...
  10. Sydänjää-

    ajattelemattomat lauseet

    Pistähän linkki blogiin sitten kun saat sen aikaiseksi :) Ei mulla näihin ole mitään lisättävää.
  11. Sydänjää-

    **2010 loppu- ja 2011 alkuvuonna lapsettomuushoidoista plussanneet**

    Elli, olen käynyt hierojalla (vaikka aluksi mietityttikin!). Viimeisimmän kerran oon käynyt joskus viikolla 23-25. Sitten tuli kesäloma ja sairasloma ja ei oo niskat vaivanneet, joten en varmaan enää käy. Mutta uskaltaisin kyllä vieläkin :) Mutta en suostunut mahallani olemaan, joten istuin ja...
  12. Sydänjää-

    Kuinka kaaun raskaana ollessa pystyy harrastamaan reipasta liikuntaa?

    Rauhallista liikuntaa olen harrastanut läpi raskauden. Agilityyn en uskaltanut plussan jälkeen mennä. Siinä tulee kuitenkin juoksemista ja juoksua ei käsittääkseni suositella. Tai kävin yksissä treeneissä ja olin juoksematta - no arvannet tuliko siitä yhtään mitään! :D Mutta olen itse...
  13. Sydänjää-

    Kellään päivät heittänyt varhaisultrassa? (IVF-hoidossa)

    Mitenkäs ap:lle on käynyt? Oletko ollut jo toisessa ultrassa? Mulla on negatiiviset kokemukset päivien heittämisestä... Varhaisultrassa oli viikon jäljessä ja sanottiin heti, ettei voi olla normaalisti etenevä raskaus eikä sitten ollutkaan. Tässä raskaudessa alkuraskauden ultrassa oli...
  14. Sydänjää-

    Toivoa

    Oys:issa on myös niin, että yksityisen hoidot eivät vähentäneet julkisen puolen hoitoja. Mutta jonottaessa ei voinut olla hoidoissa muualla. Kannattaa melkeinpä soitella sinne omaan sairaalaan ja kysyä, miten juuri siellä on käytännöt ja samalla vois tiedustella niistä ovulaation...
  15. Sydänjää-

    Mitä jonkun toisen tapaa et ymmärrä?

    En nyt sano, ettenkö ymmärtäisi tätä tapaa, mutta saapa hauskahkon anekdootin kerrottua... Kaveri laittaa palkkapäivänä puoliltaöin kellon soimaan ja heti rahan tullessa tilille maksaa kaikki kuun laskut.
  16. Sydänjää-

    Toivoa

    Amanda, kiva kuulla jos tarinasta oli apua :) Mulla lapsettomuusaikoina vaihteli, halusinko kuulla onnistumistarinoita vai en. Joskus niistä sai rohkaisua ja toisinaan tuntui klassisesti siltä, että ihmeet tapahtuu aina niille muille. Tykkäsin kyllä olla julkisella puolella hoidossa...
  17. Sydänjää-

    pyöräileminen....

    Kysyin viime viikolla neuvolalääkäriltä varta vasten, että saako pyöräillä niin pitkään kun vain hyvältä tuntuu ja sanoi, että saa. Itse olen viikolla 30. En ole kuullut pyöräilyyn liittyvän napanuoran kiertymisvaaraa. Mikä ei tietenkään tarkoita sitä, etteikö sellainen vaara voisi siihen...
  18. Sydänjää-

    Toivoa

    Heippa! Meidän kohdallamme asiat menivät sillä tavoin, että aloitimme yrittämisen vuonna 2007. Ensimmäinen vuosi tietenkin toivottiin luomuplussaa, turhaan. Syksyllä 2008 käynnistettiin tutkimukset ja loppuvuodesta 2008 saimme diagnoosiksi miehestä johtuvan lapsettomuuden ja ainoaksi...
  19. Sydänjää-

    **2010 loppu- ja 2011 alkuvuonna lapsettomuushoidoista plussanneet**

    Pinvi, olen todella pahoillani puolestanne. Voimia ja jaksamista!
  20. Sydänjää-

    **2010 loppu- ja 2011 alkuvuonna lapsettomuushoidoista plussanneet**

    Onnea pimpam ja apsu! Hugsy, kyllä mä ainakin pelkään, edelleen. Pelkään ensinnäkin sitä pahinta ja vahvana kakkosena tulee, että jos vauva ei olekaan terve... Ei yhtä paljon kuin alussa, mutta kuitenkin. Ja uutena juttuna on alkanut miettiä sitä synnytystä... Kun tuntuu, että joka paikassa...

Yhteistyössä