Hakutulokset

  1. A

    Joulukuun tontut -15 *toukokuussa*

    Hei. Tänään oli meillä NT-ultra. Sikiö oli pari päivää arveltua isompi ja halusivat sitten siirtää LA:n. Kovasti viuhtoi menemään ja sormiaan esitteli <3 Niskaturvotusta oli 0,8mm. Nenäluun kohtaloakin kyselin ja kyllä sellainen sieltä löytyi. Vielä odotellaan verikokeen vastauksia. Joku...
  2. A

    Joulukuun tontut -15 *toukokuussa*

    Hei Louhi, paljon voimia teille ja toivottavasti ensi kerralla saatte pienen syliin asti <3 Pitkästä aikaa taas kirjoittelen. Alkuraskaus meni kamalan pahoinvoinnin ja flunssan kourissa. Työpäivien jälkeen ei oikein jäänyt energiaa muuhun kuin tuon esikoisen hoitamiseen. Nyt kuitenkin jo...
  3. A

    Joulukuun tontut -15

    Hei pitkästä aikaa :) Anteeksi, en ole ollut kovin aktiivinen kirjoittelija. Pahoinvointi tuli yllättäen ja sängyn pohjalla olen joutunut makoilemaan viimeiset pari viikkoa. Nyt on olo jo helpottanut ja toivon todella, ettei oksetusoloa enää takaisin tulisi. Meillä oli viime viikolla ultra...
  4. A

    Joulukuun tontut -15

    Tässä nämä minun tiedot :) 5.12 / ann85 / 29 / 2. lapsi / TAYS
  5. A

    Joulukuun tontut -15

    No toivotaan, että tämä kuuluu asiaan :) Minullakin jomotus helpottuu, kun paikallani lepäilen. Aamuisin ei ole mitään, mutta iltapäivällä alkaa. Olen kuullut, että joillakin vain on supistusherkkä kohtu, ei sen tarvitse huonoa tarkoittaa :)
  6. A

    Joulukuun tontut -15

    Minullakin on ollut koko päivän outoa oloa alavatsassa. Sellaista jatkuvaa jomotusta ja painon tunnetta. Myös reisiä polttelee, ihan kuin supistelisi :( Toivottavasti ei tarkoita mitään huonoa. Esikoista odotellessa supisteli kyllä myös ja vuotoakin tuli, kipeät supistukset alkoivat rv 18, mutta...
  7. A

    Joulukuun tontut -15

    Meillä ei työnimeä tälle pikkuiselle ole. Ei keksitty esikoisellekkaan mitään, joten turha väkisin yrittää :D Samoja ajatuksia täälläkin on, kuin sinnis sinulla. Voiko tosiaan olla niin hyvä tuuri, että toisen kerran saataisiin terve lapsi maailmaan. Nimenomaan tuo lapsen terveys jännittää nyt...
  8. A

    Joulukuun tontut -15

    Hei Minäkin varovasti kurkistelen tänne. Laskettuaika osuu joulukuun alkuun, kuukautisten mukaan 4.12, mutta ovulaatio oli tässä kierrossa pari päivää myöhemmin kuin yleensä. Varmasti LA tarkentuu alkuraskauden ultrassa parin viikon päästä. Positiivisen raskaustestin tein viikko sitten, kun...
  9. A

    Gynekologini väittää että raskaustesti näyttää aina positiivista ennen menkkoja...

    Laboratoriossa, jossa itse työskentelen, hcg arvon tulee olla alle viisi. Jos arvo on yli viiden, tulkitaan tulos positiiviseksi. Nämä ovat tietenkin analysaattori -ja menetelmäkohtaisia. Mutta en ole koskaan kuullut, että missäänpäin Suomea hcg:n viitearvot olisivat muuta kuin tuon alle viiden...
  10. A

    Vaipan vuotaminen yöllä, poika 9 kk

    Hei! En tiedä vieläkö luet näitä vastauksia ja onko ongelma ratkaistu, mutta meillä oli myös sama tilanne. Kahdeksan kuukauden iässä vaipoista tuli lähes joka yö pissat yli ja lakanoita sai olla vaihtamassa. Käytimme Liberon 4 kokoa tuolloin. Kokeilimme yöksi laittaa Liberon housuvaipat ja...
  11. A

    Kilpirauhasarvoista raskausaikana....!

    Hei! Minulla tutkittiin nuo kilpirauhasarvot kahden peräkkäisen keskenmenon jälkeen. Tuolloin TSH oli 3,2 ja T4V 12. Lääkärin (gynekologi yksityisellä) mielestä tuo TSH oli raskautta ajatellen turhan korkea ja kilpirauhaslääkitys aloitettiin heti, kun uusi raskaus alkoi. Nyt arvoja...
  12. A

    pelottaa

    Hei Eeän, kiitos tsempeistä ja siitä, että vastasit viestiini :) Rauhoittavaa kuulla että noita vuotoja voi olla ihan normaalissakin raskaudessa ja vieläpä kovia kipuja. Pieni on vielä matkassa mukana, kävin ultrassa 8+3 ja sykkihän se sydän silloinkin ja pikkuinen liikahtelikin vähän. Vuotoa...
  13. A

    pelottaa

    Hei taas. Vastailen tässä itselleni, kun en ole muilta viestejä saanut. Kaksi viikkoa sitten pelkäsin kovasti kolmatta keskenemenoa ja luultavasti näin taitaa käydä. Viime viikolla 6+3 kävin alkuraskauden ultrassa, jolloin näkyi kyllä oikean kokoinen sikiö sekä myös syke. Eilen kuitenkin alkoin...
  14. A

    pelottaa

    Kaksi keskenmenoa takana, eikä yhtää onnistunutta raskautta. nyt olen taas raskaana, vasta 5+2 ja tuntuu että ne vähäisetkin raskausoireet katoavat. miten sitä jaksaa taas nousta ylös, jos tulee kolmas keskenmeno? aikaisemmat ovat sattuneet samoihin aikoihin viikolla 6+.. tutkimuksiakin tehtiin...

Yhteistyössä