Hakutulokset

  1. E

    Tietääkö kukaan kilpirauhasarvoista?

    Terveyskeskuslääkäri määräsi kilpirauhaskokeet oireideni perusteella. Oireina palan tunne kurkussa, hiusten lähtö, ihon, limakalvojen ja silmien kuivuus sekä ärtyneisyys ja outo tunne päässä. Tuloksista lääkäri ilmoitti vain että kaikki ok. Kävin katsomassa omakannasta tulokset ja ne oli...
  2. E

    Käynnistys edellisen nopean synnytyksen takia! Kokemuksia!

    Eli onko kellään kokemuksia edellisen nopean synnytyksen takia käynnistetystä synnytyksestä? Itselläni on sellainen tilanne, että edellinen vauva syntyi hyvin nopeasti, eikä tällä kertaa taida olla toivoakaan ehtiä sairaalaan jos synnytys käynnistyy spontaanisti. Olisi kiva kuulla muiden...
  3. E

    Rv9+6 ja verta on hulahtanut housuihin neljä kertaa. Ei kipuja. Onko kellään ollut vastaavaa?

    Eli raskausviikkoja 9+6 ja vauvan syke nähty viikolla 7 ultrassa. Eilen päivällä hulahti verta housuihin ja kaksi kertaa vielä illan aikana uudestaan. Näiden hulahdusten välissä ei tule verta tippaakaan. Tänä aamuna vielä hulahti ja sen jälkeen ei ole taas tullut. Kipuja ei ole ollut...
  4. E

    Lapset pienellä ikäerolla ja synnytys!

    Heippa! Eli kertokaahan omia kokemuksianne toisen lapsen syntymästä jos lapset pienellä ikäerolla. Tuliko toinen nopeammin kuin ensimmäinen? Tuliko toinen aikaisemmin kuin ensimmäinen? Meillä tulee lapsille ikäeroa 1v4kk ja olen nyt raskausviikolla 30+6. Meillä on todella kummallinen...
  5. E

    Kohdun laskeuma

    Heippa! Onkos kellään tietoa kohdun laskeumasta tai siitä mitä tää mun tilanne vois olla? Eli meillä on vuoden ikäinen tyttö ja olen nyt raskaana rv26+4. Olen 27 vuotias ja ensimmäinen raskaus oli normaali ja helppo. Synnytyksen jälkeen papaa ottaessaan kätilö sanoi kohdun "materiaalin"...
  6. E

    Alkuraskauden ultra Helsingissä

    Eli missä olette käyneet alkuraskauden ultrassa Helsingissä ja kuinka paljon maksoi? Kiitos jo etukäteen.
  7. E

    Acon ovistesti

    Heips, Kertokaahan te, joilla kokemuksia aconin netistä tilattavasta ovistestistä. Kysymys siis viivan väristä. Kontrolliviiva alaosasta todella tumma ja yläosasta vaalea. Testiviiva pystysuunnassa vasemmalta puolelta tumma ja oikealta vaalea. Molempien tummat mielestäni yhtä tummat, mutta...
  8. E

    Aamulämmöistä!!

    Eli kertokaahan te viisaammat ja kokeneemmat aamulämpöjen mittailijat, että nousevatko lämmöt vaikka ovulaatiota ei tapahtuisikaan? Mistään en ole löytänyt tätä tietoa. Kaikissa asiaa käsittelevissä jutuissa vaan lukee, että ovulaation jälkeen lämmöt nousevat. En ole varma, että ovuloinko...
  9. E

    Rintojen kipeys

    Te joilla alkuraskaudessa oireena rintojen arkuus ja kipeys, niin miten kuvailisitte tunnetta? Minulla kun tunne on sellaista poltetta ja kuumotusta ja särkyä, ei niinkään kosketusarkuutta. Mietin vaan, että onko ihan normaalia?
  10. E

    imetyksen lopettaminen

    Heippa! Sellainen kysymys, että kun olette lopetelleet tai vähentäneet imetystä, onko teillä ollut rinnat kipeät. En siis tarkoita, että kipeät pakkautumisesta vaan sillä lailla särkien kipeät. Meillä tyttö 7kk on ryhtynyt syömään kiinteitä sen viisi ateriaa päivässä ja lopettanut kokonaan...
  11. E

    Lämmöistä!!

    Eli kertokaahan lämpöjen tarkkailijat, että mites se nyt menikään? Millon siis lämmöt nousee ja millon laskee? Nouseeko, vaikka ei oiskaan raskautunu? Mulla normaalisti 36,6 ja nyt ollu neljä päivää 36,7 ja sit eilen 36.8 ja tänään 37,2.
  12. E

    7kk ja päiväunet

    Eli kuinka monet päikkärit teidän 7kk vanhat vauvat nukkuvat? Meillä nukutaan vielä kahdet pitkät ja yhdet lyhyet. Pitkät ovat noin 1,5-2 tuntia. Mietin vaan, että pitäiskö yrittää nipistää vähän päikkäreistä, niin sais enemmän tunteja yöhön. Nyt nukkuu yöllä 10 tuntia heräämättä. Kiitos.
  13. E

    Nopeasti uudelleen raskaaksi vauvan jälkeen!

    Eli kysymys on teille, jotka halusitte tehdä lapset pienellä ikäerolla. Miten nopeasti tulit raskaaksi synnytyksen jalkeen? Imetitkö? Jouduitko lopettamaan imetyksen? Milloin kuukautisesi alkoivat? Meillä on vauva 5kk ja haluaisimme saada toisen heti putkeen. Täysimetän vielä, mutta olemme...
  14. E

    kuinka monta kertaa...

    päivässä 4kk vauvanne syö rintamaitoa?
  15. E

    kohta 4kk ja kitisee paljon

    Sellaisesta asiasta kyselen kokemuksia, että meidän neiti kohta 4kk on nyt kuukauden verran kitissyt todella paljon. Neuvolassa ollaan käyty, eikä siellä löydetty mitään syytä kitinälle. Ei siis korvatulehdusta tai muuta. Vauva myös kasvaa hienosti. Ainoa asia, minkä neuvola-täti osasi sanoa...

Yhteistyössä