Rv9+6 ja verta on hulahtanut housuihin neljä kertaa. Ei kipuja. Onko kellään ollut vastaavaa?

Eli raskausviikkoja 9+6 ja vauvan syke nähty viikolla 7 ultrassa. Eilen päivällä hulahti verta housuihin ja kaksi kertaa vielä illan aikana uudestaan. Näiden hulahdusten välissä ei tule verta tippaakaan. Tänä aamuna vielä hulahti ja sen jälkeen ei ole taas tullut.

Kipuja ei ole ollut ollenkaan. Eilen sen ensimmäisen halhduksen jälkeen vähän niinkuin vihloi hetken vasemman munasarjan kohdalta.

Ja veri on siis ihan kirkasta, ei muuta kuin muutama pieni hyytymä.

Kysymys siis onkin, että onko tämä selvä keskenmeno vai onko jollain ollut tällaista ja silti kaikki hyvin?

Esikoisesta mulla hulahti myös verta kerran viikolla 7. Silloin kaikki oli kuitenkin hyvin.
Olen erittäin kiitollinen kaikista vastauksista. Huolissaan olen, tietysti.
 
ei oo henkilökohtaista kokemusta, mutta oon sen verran selannut näitä juttuja netistä, kun myös huolissani oon ollut...se voi johtua edessä olevasta istukasta...ei oo vaarallista. koska sulla on nt ultra? siellä se syy selviää. jos keskenmeno tulee, niin siihen liittyy yleensä kovat kivut, ja runsas vuoto. vuotoja voi tulla raskauden aikana monestakin syystä.
tietty, jos lompakko kestää, niin yksityiselle ultraan, siellä se syy ainakin selviää.
 
Minulla hulahti sunnuntai aamuna viikoilla 10+5 verta housuihin niin että lakanat ja kaikki sotkeentu. Ei mitään kipuja vain verta. Olin aivan varma keskenmenosata. Menimme päivystykseen. Siellä ei tietenkään ollut ultraa ja TAYS ei suostunut meitä ottamaan kun ei ollut niitä kipuja :| Päädyimme sitten ajamaan täältä tampereen kupeesta helsinkiin yksityselle gynekologille silloin sunnuntaina. Onneksi kävimme, saimme mielenrauhan.
Kaikki oli papusella kunnossa. Sydän löi ja kova oli liikkumaan. Istukkan reuna vain sattui olemaan hieman kohdunsuun päällä ja siitä oli sitten vuotanut. Lääkäri sanoi että kohdun kasvaessa istukka siirtyy kokonaan sinne takaseinään missä se nytkin suurimaksi osaksi sijaitsi. Eli ei hätiämitiä =) Nyt viikkoja 12+5 ja vuotoja ei enään ole ollut.

Käy tarkastuttamassa tilanne ja toivottavasti kaikki hyvin myös teillä :hug:
 
Mulla kyllä ollut aivan kivuton keskenmeno, alkoi vuodolla vielä ihan samoilla viikoilla eli 9+6. Jos olisin emilja sinä, menisin käymään päivystyksessä, mulla viime raskaudessa tuli myös verta samoilla viikoilla ja ottivat äitipolille vaikken np-ultrassa ollut vielä käynytkään, silloin oli onneksi kaikki verestä huolimatta hyvin.

Toivottavasti syynä on etinen istukka, mutta kävisin kyllä näytillä silti, jotta saat ohjeita mitä varoa yms.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Maricce:
Minulla hulahti sunnuntai aamuna viikoilla 10+5 verta housuihin niin että lakanat ja kaikki sotkeentu. Ei mitään kipuja vain verta. Olin aivan varma keskenmenosata. Menimme päivystykseen. Siellä ei tietenkään ollut ultraa ja TAYS ei suostunut meitä ottamaan kun ei ollut niitä kipuja :| Päädyimme sitten ajamaan täältä tampereen kupeesta helsinkiin yksityselle gynekologille silloin sunnuntaina. Onneksi kävimme, saimme mielenrauhan.
Kaikki oli papusella kunnossa. Sydän löi ja kova oli liikkumaan. Istukkan reuna vain sattui olemaan hieman kohdunsuun päällä ja siitä oli sitten vuotanut. Lääkäri sanoi että kohdun kasvaessa istukka siirtyy kokonaan sinne takaseinään missä se nytkin suurimaksi osaksi sijaitsi. Eli ei hätiämitiä =) Nyt viikkoja 12+5 ja vuotoja ei enään ole ollut.

Käy tarkastuttamassa tilanne ja toivottavasti kaikki hyvin myös teillä :hug:
mä muistan kun kerroit sun tilanteesta täällä palstalla. onneksi kaikki oli hyvin :hug:
 
Kiitos kaikille vastauksista. Ei ole vieläkään sen aamuisen jälkeen tullut uudelleen verta. Eikä ole kipuja. Ajattelin, että jos malttais odottaa huomiseen ja sit soittaisin neuvolaan, jos vaikka mun kiva neuvolatäti järkkäis lähetteen Kättärille, kun asutaan täällä Helsingissä.

Tietääkö kukaan, voiko odottamisesta olla jotain haittaa?
 
Myös mulla on ollut sama tilanne ja syy oli eteisistukka. Ja huom! jos sulla todetaan eteisistukka niin suosittelen ottamaan alkuraskauden ajan rauhallisesti, mulla nimittäin alkoi uudestaan vuotamaan viikolla viikolla 12, jolloin kaikki vielä hyvin. seuraavan kerran alkoi vuotamaan viikolla 18 ja se aiheutti tulehduksen kohtuun, jonka seurauksena raskaus meni kesken viikolla 20+3 eli ei se eteisistukka ihan leikin asia ole.

Toivottavasti kaikki sujuu hyvin ja mitään ongelmia ei tule :hug:
 
Mulla vuosi rv10+ ja rv12 kahteen otteeseen niin, että pönttö vaan lorisi. Alkoi kummallakin kerralla päiväunilla eikä mitään kipuja ollut. Lorotteli jonkin aikaa ja muuttui ruskeaksi tuhruksi, jota kesti vuotojen välin ja muutaman viikon viimeisen vuodon jälkeen. Kaksosraskaus oli kyseessä ja molempien vuotojen jälkeen pääsin ultrattavaksi. Mitään syytä vuodolle ei koskaan löytynyt, istukkakin oli korkealla takana ja nyt nuo terveyskeskuslääkärin diagnosoimat keskenmenot ovat kahdeksankuukautisia pojanvesseleitä. =)
 
Hassua, kun mullakin hulahti ekan kerran päiväunilla.

En oikein löytänyt ultraavia lääkäreitä mistään ja naistenklinikalle ei oteta, ellei ole hengenvaarassa, joten menen huomenna aamulla sinne Kätilöopiston päivystykseen. On kyllä aika luovuttanu fiilis.
 
Mulla justiinsa viime viikolla kävi noin, viikolla 7. Ja sitä tuli siis ihan niin paljon, että valui ihan reisille. Sitä jatkui vuorokauden ja verta tuli todella paljon. Kipuja ei ollut lainkaan. Seuraavana päivänä lekuri sanoi, että paikat auki joten selvä keskenmeno. No seuraavana maanantaina sairaalaan ultraan ja siellä meidän Sissi köllötteli. :D Joten voi olla harmintonta!
Verenvuoto johtui verestä kohdussa, jota siellä on vieläkin. Joten edelleen on suurentunut keskenmenon riski, mutta katotaan nyt päivä kerrallaan.
 
Itselläni oli myös suunnilleen tuohon aikaan vuotoja ja välillä tuli oikein hulahtamalla. muutama päivän jouduin odottamaan,että pääsin neuvolaan ultraan ja kaikki oli kunnossa. Täällä löytyi etinen istukka....nyt rv 28+1 =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja emilija:
Mihin muuten menitte Helsingissä ykstyiselle sunnuntaina?
Oli kyllä ihan kiven alla löytää edes Helsingistä päivystävää gynekologia silloin. Taisi olla Terveystalo (oliko se nyt siellä graniittitalossa) missä sitten pitkän soittorumban jälkeen nappasi.

 
Hei!

Toivottavasti kaikki on hyvin :hug:
Itselläni oli runsasta vuotoa (kuin härän kurkusta) rv 14, ilman kipua ja supistuksia. Menin sairaalaan vasta seuraavana päivänä kun vuoto hieman hellitti. Mitään ei ole valitettavasti tehtävissä jos on mennäkseen kesken varhaisilla viikoilla... Minulla kysymyksessä oli hematooma, joka sitten tuhruili noin 6 viikkoa. Nyt ollaan viikolla 33 :heart: Ja mennyt mainiosti.
 
emilja :hug: mulla vuosi verta kun esikoista odotin, n. rv 6-7. Hulahti pari kertaa, minkä jälkeen tuli ruskeaa ns. vanhaa verta tuhruna sekä pari hyytymääkin. Yhteensä vuotoa kesti muutaman päivän. Olin varma keskenmenosta. Pääsin ultraan, missä ei näkynyt muuta kuin ruskuaispussi, ei sykettä eikä alkiota. Sain parin viikon päähän uuden ultra-ajan ja siellä olikin sitten pikkuinen kera sydämensykkeen. Eli mullakin vuoto oli harmitonta. Syytä ei löytynyt.

Nyt odotan kakkosta rv 24, eikä tässä raskaudessa ole tullut onneksi vuotoja, lukuunottamatta muutamaa vaaleanpunaista tippaa.

Toivottavasti olisi sullakin harmitonta, ja mun mielestä ihan lupaavalle kuulostaakin, kun ei kipuja ole :hug:
 
Eli kävin tosiaan tänään Kättärillä päivystyksessä ja siellä ultrattiin. Masussa köllötteli pieni, jolla näkyi selkeä syke. Lääkäri sanoi, että nyt pitää elää päivä kerrallaan. Syytä vuotoihin ei löytynyt, mutta kohdallani keskenmenon riski on kuulema vielä korkea, koska vuotoja on kuitenkin ollut. Otettiin tulehdusnäyte kohdunkaulalta, mutta jos siinä ei näy mitään, niin syytä vuotoihin ei tiedetä.

Olen tietenkin onnellinen, että syke löytyi, mutta helpottunut en ole. Nyt alkaa sitten se päivä kerrallaan eläminen ja odottaminen.

Kiitos kaikille vastauksista ja tuesta.
 
Minulla oli esikoisen odotusaikana ensin pientä tummaa tuhrua. Ja rv12 kunnon vuoto. Kirkasta verta reisille asti ja hyytymiä. Toista vuorokautta vuoti ilman kipuja, mikään side ei tuntunut riittävän. Ultarssa todettiin sikiön voivan ihan hyvin, istukan olevan takaseivässä ylhäällä. Mitään syytä vuodolle ei löytynyt. Erilaisia vuotoja oli aina rv25 asti. Loppujen lopuksi raskaus meni yliaikasisksi ja jouduttiin käynnistämään :D

Toinen raskaus oli kaksosraskaus. Tässä ei alkuraskaudesta ollut mitään. Vasta rv25 oli pienen pientä tuhrua ja pistelyn tunnetta virtsarakossa. Ei mitään sellaista oiretta josta olisin huolestunut. Kävin kuitenkin päivystyksessä näytillä, kun kyseessä oli kaksosraskaus. Ja sille reissulle jäätiin. Pienet syntyivät parin päivän päästä. Syynä oli pitkän oireettomana muhinut tulehdus joka käynnisti synnytyksen.

Toivotaan parasta :hug: toivottavasti jokin syy löytyy, epätietoisuus on pahinta.
 

Yhteistyössä