Hakutulokset

  1. C

    ** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.10 **

    Heipparallaa :) Koitan saada jotakin tekstiä aikaan.. Poika siis tosiaan tuli, ja mitoilla 55cm/3765g. Hyvä siis kun annettiin kasvaa sinne 43 viikonkin yli, tais saada viimesen viiden päivän aikana sen reilun kilon lisää ;) No, niin tai näin niin pääasia että kaikki oli/on pojalla hyvin...
  2. C

    ** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.10 **

    Tulinpa ilmoittautumaan.. Poika tuli ilman käynnistelyjä maailmaan 28.3. Ei ollut painoarviot paljoa pielessä kun alle 3kg:n vauva olikin liki 4kg syntyessään, sanokohan se kätilö et 1215g vaan heitti arvio. Mutta eipä tuo haittaa, maailman täydellisin vauva <3 Palailen paremmalla ajalla :)
  3. C

    ** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.9 **

    Nyt sitten ollaan kunnolla yliaikaisia ja torstaina käynnistellään 43+4:n kunniaksi..kohta tää on ohi :)
  4. C

    ** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.9 **

    Mä sain neuvolasta ne lappuset joissa oli 3 valmennusaikaa ja aiheet, ja siinä oli vastasytyneen hoito, sit oli psykologin pitämä elämä muuttuu-juttu ja viimenen ois ollu imetyksestä ja nimen antamisesta. Ei siis ollut mun neuvolassa synnytykseen liittyvää, mutta joissain voi varmasti olla :)...
  5. C

    ** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.9 **

    TAYS:n sivuilla on verkkovalmennusta (Tampereen kaupunki - Terveyspalvelut - Neuvolat - ), mutta muuta ei ole tarjolla :/ Kai se on yksi säästötoimenpide sekin..kaikki ns. normaaliraskauden kokeneet kaverit ei oo käyneet edes synnytystapa-arviossa, koska sitäkään ei täällä käsittääkseni tehdä...
  6. C

    ** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.9 **

    Kivaa lukea synnytyksistä :) Omani suhteen oon vähän epäileväinen..tosin se onneks varmistu viime viikolla että ei ainakaan sovitusti tarvi leikata, kun kaveri tajus kääntyä pää alaspäin ja ankkuroida itsensä sinne minne pitääkin. Jostakin lantioon kiinnittymisestä puhuttiin siis, mutta en...
  7. C

    Miten toimia,jos rotukoiran myy osamaksulla?

    Mihin näyttelyihin pääsee noin halvalla?? yleensä ne halvimmat ilmot alkaa jostain 38e:sta.. Mä oon ostanut 2 koiristani osamaksulla, ja 2 saanut sijoitukseen.. kaikille maksan sekä henki- että ell-kuluvakuutukset, hoidatan kaikki vaivat heti kun niitä ilmenee,käytän silmätarkastuksissa...
  8. C

    ** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.9 **

    Onnea Samirja :) Onnea myös kaikille uusille tulokkaille, ja tervetuloa :) Minä se oon edelleen kotona, eikä merkkiäkään.. juuri manasin että on se aikamoista kun ensin vuodelevolla estetään lasta syntymästä ennen aikojaan, ja nyt kun oon jättäny vuodelevot ym taakseni niin ei oo kiireen kierää...
  9. C

    ** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.9 **

    Täällä ollaan edelleen kotona, ja yhtenä kappaleena..puuh. Käyn lueskelemassa säännöllisesti, mutta alan oleen niin kiukkunen koko ajan etten oo kirjotellu, ihan kaikkien viihtyvyyden takia..josko tää kohta olis ohi :rolleyes:
  10. C

    ** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.9 **

    Onnea lallaa ja perhe! Melkein olen kateellinen, mutta en sitten kuitenkaan koska kaikki tulee pihalle aikanaan :) Ultrassa on tullut käytyä alkuviikosta, ja siellä se olla möllöttelee. Sektiota ei sitten lopunkaiken tarvita, ainakaan suunnitellusti. Hiukan jäi huolettamaan tai oikeastaan...
  11. C

    ** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.9 **

    Eiks tähän laskettuun aikaan vois saada jotain takuuta..et se kans syntyis sillon kun luvataan. Kaikki on kyllä sanonu että kannattaa laskee siihen se 2 viikkoo vielä päälle, mutta en oo uskonu.. Toki tässä on vielä 10h aikaa syntyä, mutta aika heikolta näyttää ku ei oo elettäkään siihen...
  12. C

    ** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.9 **

    Ikävä romuttaa iinastiina sun haaveet mutta viime vuoden äippäpakkausta on arvioitu riittämään syyskuulle asti..näin muistelisin jossain kelan systeemissä lukeneen.
  13. C

    ** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.9 **

    Sara miten se insuliinin NOSTO muka vaikuttaa tyypin kasvuun?? Vai tajusinko nyt ihan oikein? Mulle on sanottu että nimenomaan pitää nostaa, jotta verensokerit ei oo liian korkeita koska ne korkeet sokerit just kasvattaa vauvaa.. :O Siitäpä syystä oon nyt kuluneen viikon aikana 2 kertaa nostanu...
  14. C

    Onko aikuisille koirille kysyntää?

    Jo ihan niiden koirien takia toivon että kysyntää ei ole! Yleensä ihmiset onneks haluaa pennun.. Ensin siis koira elää vuoden perheessä jonka jälkeen se annetaan koeajalle johonkin perheeseen, sitten ehkä toiseen ja kolmanteen. Ei helvetissä! Ihanko tsekeistä tai muista luvatuista maista aiot...
  15. C

    ** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.9 **

    Kirjota Myymeli jo siihen työhakemukseen että olet raskaana, ja vielä muka jäämässä äitiyslomalle sen 50 päivää ennen laskettua aikaa niin en usko että olet tarpeeksi "pätevä" edes haastateltavaksi :) Ettei pääse se työkkärintäti antaan mitään lausuntoo ettei sua edes kiinnosta hakea...
  16. C

    miten pärjäätte rahallisesti yksinhuoltajat?

    Pööppis täällä missä mä asun on toimeentulotuen raja yksinasuvalla 1030€/kk. Mä kun jouduin oleen sairaslomalla ja sain vaan 2/3 palkasta niin sossun täti oli niin ihana että se laski jo vauvankin mukaan:heart: yllätyin tosi positiivisesti..se perusteli että onhan mulla oltava sille vauvalle...
  17. C

    ** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.9 **

    Marjutan kyllä ne näytettiin..jotakin siellä heilahti, mutta nyt ajattelin että saattoi se olla napanuorakin. Kiveksiä ei esitelty, ne käsittääkseni voi nähdä erillisinä valkosina pisteinä. Ens viikolla on uusi aika jossa vauvaa taas katsotaan niin saa tosiaan nähdä mitä silloin sanotaan :) Ja...
  18. C

    eronnut ja raskaana(?)

    Tähän on tosi vaikee kenenkään sanoo mitään..edes sen lapsen isän. Omasta kokemuksesta voin sanoa että abortti on asia josta pääsee vuosien kuluessa yli, mutta sitä ei unohda. Olin 10v sitten samassa tilanteessa, tuolloin siis 19-vuotiaana. En osaa sanoo oonko katunu päätöstä sinänsä, koska...
  19. C

    hoijajien nimikkeistä?

    Voin vastata oman työpaikkani puolesta, en tiedä onko käytännöt kaikissa samat. Omahoitaja on meidän päiväkodissa se henkilö joka käy esim. vasu-keskustelut vanhempien kanssa ja osallistuu tarvittaessa kaikkien yhteistyötahojen palavereihin lapsesta. Yhdellä lastentarhanopettajalla tai...
  20. C

    Onko mielestänne ok jos päiväkodissa on joka perjantai lelupäivä?

    Mun ryhmässä erityislapset on tuoneet mm. oman värityskirjan,palapelin tai jonkun lautapelin. Yksi toi aina kirjan jossa oli erilaisia materiaaleja ja niitä sitten yhdessä tunnusteltiin. Myös puuhelmiä on yksi lapsi tuonut ja niitä pujotellut. Ainakaan meidän päiväkodissa sen lelupäivän tavaran...

Yhteistyössä