Miten toimia,jos rotukoiran myy osamaksulla?

  • Viestiketjun aloittaja "hmmm"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="mievaaataaas";25897472]Ja lisään vielä, hyvin uteliaille ihmisille.

Yhden koiran elättäminen on kuukaudessa n 100e luokkaa, eli yht. n. 200e
Koiramme käy näyttelyissä, yksi ilmo n. 30e
Molemmilla on kaikista kattavimmat vakuutukset n. 160e vuosi/koira yht. 320e !

+

Tietenkin lääkärit yms.
JA MULLA EI OLE VARAA? menkää jo itseenne =)[/QUOTE]

Mihin näyttelyihin pääsee noin halvalla?? yleensä ne halvimmat ilmot alkaa jostain 38e:sta..

Mä oon ostanut 2 koiristani osamaksulla, ja 2 saanut sijoitukseen.. kaikille maksan sekä henki- että ell-kuluvakuutukset, hoidatan kaikki vaivat heti kun niitä ilmenee,käytän silmätarkastuksissa kerran vuodessa(joita ei vakuutus korvaa) ja syövät hyvälaatuista ruokaa. Myöskin siis näyttelyissä käydään ihan ulkomaita myöten, mutta silti olin niin "köyhä" etten pystynyt maksamaan 1400 euroa yhdessä erässä. Nyt tosin oon säästänyt uuteen koiraan etukäteen, kun on näyttelyt jääneet vähemmälle.
 
kauhee ämmä??
koirat on elämän tapa.... mutta kukun tyylillään. en luopus koirasta miehen takia. en.

eri ois jos lapset tulis allergiseksi sitte lupusin mutta miehen takia en luopus. varsinki, koira oli ensin... eläin otetaan sen loppu iäksi, ei hetkeksi ja siksi aikaa ku se sopii kuvioihin.
En ottas sua mun akaksi ikinä:D kauheeta jos joku vitun koira menee ihmisen edelle:O???
 
Ja mä aiheutan vielä enemmän paheksuntaa.

Mä olen ostanut kaikki koirani hetken mielijohteesta. :)

Yksi niistä kuoli aivokasvaimeen 10v. ikäisenä. Toinen tuolla häkissään nukkuu vielä 13,5v:nä, kolmas nukkuu jaloissa 1,5v:nä ja neljäs nukkuu sylissä kerällä 5kk:na.
meillä on 4 koiraa 3 niistä tuli päätöksellä än-yy-tee nyt :)

hoijettu, syötetty-rokotetty ja puunattu niin hyvin ku taijettu :) juuri oli yhellä iso leikkaus :/ onneks iselvis lasku oli iso mutta hoijettu jo pois.
 
"aapee"
enpä ajatellut että mies jonka kanssa menen naimisiin ja perustan perheen on allerginen koiralle. otin koiran kun se oli 7viikkoinen ja nyt vaan kävi näin... en olis muuten sitä antamassa pois mut enhän voi ukostakaan erota sen takia että on allergia... häät ollaan kaikki jo suunniteltu vuodenpäähän ym...
 
Alkuperäinen kirjoittaja kauhee ämmä??;25897660:
En ottas sua mun akaksi ikinä:D kauheeta jos joku vitun koira menee ihmisen edelle:O???
en voi ikinä ottaa elämän kumppaniksi ihmistä joka ei tykkää koirista tai olisallerginn eläimille.

ja kyllä on ilkeä ämmä, ja ylpeä siitä... :saint:

ja kyllä nuo koirat mennee useamman ihmisen eelle. eläin ei puukota selkään kuten ihmiset...
 
Viimeksi muokattu:
Blue
Alkuperäinen kirjoittaja kauhee ämmä??;25897660:
En ottas sua mun akaksi ikinä:D kauheeta jos joku vitun koira menee ihmisen edelle:O???
Mä en alkanut seurustelemaan yhden aivan ihanan tyypin kanssa vain sen takia että hän oli allerginen koirille ja mä kun en voi elää ilman niitä. Joo, olen kauhea tyyppi.
 
  • Tykkää
Reactions: narikka83
"mievaaantaas"
Mihin näyttelyihin pääsee noin halvalla?? yleensä ne halvimmat ilmot alkaa jostain 38e:sta..

Mä oon ostanut 2 koiristani osamaksulla, ja 2 saanut sijoitukseen.. kaikille maksan sekä henki- että ell-kuluvakuutukset, hoidatan kaikki vaivat heti kun niitä ilmenee,käytän silmätarkastuksissa kerran vuodessa(joita ei vakuutus korvaa) ja syövät hyvälaatuista ruokaa. Myöskin siis näyttelyissä käydään ihan ulkomaita myöten, mutta silti olin niin "köyhä" etten pystynyt maksamaan 1400 euroa yhdessä erässä. Nyt tosin oon säästänyt uuteen koiraan etukäteen, kun on näyttelyt jääneet vähemmälle.
Esim. jotkin ryhmikset voi olla juurikin 30e, mutta joo, on ne kalliimpia oikeastikkin =) Aika köyhiä me ollaan, tosiaa :)
 
huntarr
Mä oon ostanut kaikki koirani osamaksulla ja lyhyen harkinnan jälkeen :D
Lattialla nukkuu yli 11v koira, 5v koira ja 2v koira. Kaikki hoidettu, rokotettu, terveystutkimukset tehty ja vakuutukset kunnossa. Nuorimman kanssa käydään näyttelyissä ja kokeissa.
 
  • Tykkää
Reactions: narikka83
"mietaasvaan"
[QUOTE="mietaasvaan";25897772]Ihan on meillä lähivakuutuksessa. Riippunee kai se vakuutuksen hinta siitä koiran ostohinnasta :)[/QUOTE]

Ja itseasiassa, se taitaakin olla n. 140e/v, koska molemmilla on se et jos ne rikkoo jotain niin korvataan, ja se on 20e/v ja laskutetaan samalla laskulla :)
 
huntarr
[QUOTE="mietaasvaan";25897772]Ihan on meillä lähivakuutuksessa. Riippunee kai se vakuutuksen hinta siitä koiran ostohinnasta :)[/QUOTE]

Paljon riippuu myös siitä, minkä rotuinen koira on.. mihin maksuluokkaan kuuluu. Näin ainakin tapiolassa ja ifillä.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25897492]Miksi kummassa täällä paasataan ettei koiraan ole yhtäkkiä varaa laittaa esim. 1000 euroa!?!! Mun mielestäni koiran ei pitäisi olla niin heräteostos, etteikö ostosummaan olisi varauduttu. Ennemmin vaikka sitten säästetään se 2 vuotta ja samalla otetaan asioista selvää ja sitten ostetaa se koira kerralla omaksi. Tai painutaan vaikka pankkiin ja maksetaan sinne sitä osamaksua kuukausittain. Mutta joillakin on kai vaan tyyli että kaikki pitää saada heti ja nyt.[/QUOTE]

No mun koirista kaikki viimeistä lukuunottamatta ovat olleet jonkin sortin heräteostoksia. Vanhin tuli, kun edeltävä koira kuoli tapaturmaisesti ja sattui olemaan juuri sopiva pentue silloin juuri syntynyt.
Seuraava tuli kun olin sanonut tutulle, että vuoden päästä voisi pentu tulla taloon, niin laittoi mulle heti tiedot yhdestä pentueesta ja mähän kiinnostuin ja pentu tulikin vuotta aiemmin taloon.
Tuo nuorin on ihan suunniteltu juttu, mutta siitä en ole kyllä senttiäkään maksanut, kun on ns. sijoituskoira.

Tosin osamaksulla en ole noista yhtäkään maksanut, mutta eivät ole mitään vuosien pähkäilyjen tuloksia.
Seuraava pentu on kyllä tällainen päihkäilyn tulos, sillä narttua ei vielä ole edes astutettu, mutta tuokin taitaa olla ns. sijoituskoira, jos nyt vaan sopiva sattuu syntymään.

Niin ja ei meillä eläinlääkärit maksa 5000-100000 euroa, tuollaisen summan jos joku jalan korjaaminen maksaisi, niin miettisin 2 kertaa onko siinä mitään järkeä ja saako siitä jalasta enää kunnollista. Tosin minä en asukaan missään Helsingissä, jossa hinnat on ihan älyttömät.
 

Yhteistyössä