Hakutulokset

  1. FreezeCat

    Tulliselvityksen tekeminen

    Moikka! Auttakaas tietämätöntä nyt hädässä, kiitos :). Eli pitäs yhtäkkiä tehdä tulliselvitys noin 50euron arvoisesta elektroniikkahärpäkkeestä. Miten tämä oikeesti käytännössä tapahtuu eli mitä mä teen *ufopääkkönen*?!
  2. FreezeCat

    Hei, sinä ihana neuletaitoinen ihminen :)

    ...jeesaisitko mua :)? Eli ongelmani on seuraava : tahtoohaluun tehdä neuleen, missä on käytetty eripaksuista lankaa kuin mistä minä sen tahtoisin tehdä. Onko missään olemassakaan mitään muuntotaulukkoa, mistä vois nähdä miten vois suhteuttaa eripaksuiset langat toisiinsa? Vai onko sulla jo...
  3. FreezeCat

    Vaatteista pihka lähti pois....niin, millä?!

    Voi morjens taas :D - auttakaapahan nyt mäessä mua viisaammat, kiitos! Tytön tirpana sai sotkettua ulkovaatteensa pahimman kerran pihkaan. Matkassa mukana oli runsaasti karvakorvaisuutta eli kun ehdin kieltää olemasta likelläkään juuri kuorittuja hirsiä, niin - tyttöpä ilmeisesti kuuli...
  4. FreezeCat

    Kaverisynttäreiden järjestelijäkonkarit kerääntykää :D! Eskarilaisen juhlat edessä...

    ...ja mietintämyssy meinaa mennä hukkaan heti :snotty: Elikäs: mä haluaisin nyt päivittää omia tietojani tarjoamisten sekä mahdollisten ohjelmanumeroiden suhteen. Viime kaverisynttäreistä on kuitenkin vierähtänyt jo tovi, joten varmasti ovat suuntaukset ehtineet muuttua. Toki tässä huomioin...
  5. FreezeCat

    Heiiii...elämä ON kaunis, on se! Toivottavasti sinunkin?

    Just nyt se hymyilee yhtä leveästi kuin elämälle avoin hampaaton vauva, jolle matka on vasta aluillaan ja hyvää täynnänsä. Tuntuu siunatulta... Mulla on siis hyvä päivä :). Meillä oli perheenä aivan ihanaa iloisessa ja moottorinkatkuisessa tapahtumassa, missä näkyi mukavia ihmisiä yllin...
  6. FreezeCat

    Ompeluihmiset, nyt vinkkinne trikoon ompeluun - kiitos!

    Eli tilanne on tämä: mieleni minun tekevi ja aivoni ajattelevi...lähteä tekemään trikookankaasta lapselleni puseroa/tunikaa. Malli on jo katsottuna, sopivan simppelitekoinen meikäläiselle, joka on herättämässä ompeluharrastustaan henkiin monen monituisen vuoden jälkeen. Kamala kokemuksen...
  7. FreezeCat

    Perjantai- kalluppia - mikä buugie palstakaveri?

    Heiii...yksi ihana kesäinen viikko jälleen pinoon taputeltuna ja edessä siintää kiva viikonloppu :). Mimmonen maku viikosta jäänyt eli oliko antava vai ottava? Mikä on rinnassa läikähtänyt riemuisasti, mikä kenties mieltä painanut? Onko mitään suunnitelmia viikonlopulle? Höpistään tovi...
  8. FreezeCat

    ...kusu vaan...eli sulatetun marjan uusiokäytöstä....

    ...etsin eilistä päivää :D Eli - aattelin tässä ihan itekseni yllättää tämän rakkaan köörini tekemällä tuonne pakkaseen omakutoista mansikkajäätelöä :p. Huomenna siis herkuteltais tai se aatoksena. Mutta. Mulla ois tuolla tyrkyllänsä pakastemansikkarasia, minkä nyt meinasin tuohon änkeä -...
  9. FreezeCat

    Gallupia pukkaa: Päivän plussat ja miinukset

    Pistetääs vyörymään ihanaisen Eino Leinon, suomalaisten syvimpien ja herkimpien tuntojen taikojan kunniaksi päivän saldoa. Laitetaan ensin tää mättöosasto eli missä meni vikaan ja sitten hehkutetaan sitä hyvää oloa, jookosta? Päivän mättö :mad:: kaksi riekkuvaa ja toisiansa "rajusti...
  10. FreezeCat

    Nauti elostasi ja rakasta itseäsi! *hetkellistä liiba laabaa*

    Tiiätkö mitä? Mä oon tässä saanut olla aitiopaikalla katsomassa, kuinka löyhässä se elon liekki onkaan kiinni. Tai kuinka vähästä asiasta kaikki todellakin muuttuu. Tulee se suuri stoppi. Ja vasta silloin silmät ja mieli aukeaa. Tajuamaan sen että. Tää elämä on oikeesti tässä. Just...
  11. FreezeCat

    Meillä kävi vaippakeiju :D! *turhis lörpötys*

    Nyt se tapahtui! Kauan sitä ooteltiin, niin pieni jos minäkin. Kovasti haluttiin jo isoja olla. Mutta aina illan tullen kuitenkin rupesi jännittämään, jolloin oli paljon turvallisempaa siirtyä siihen tuttuun...ja mikäs siihen siirtyessä, aikaahan on meillä vaikka kuinka... Mutta nyt se...
  12. FreezeCat

    Piparitalojen taiturit - jeesatkaas nyt kämmikäpälää, pliis :)

    Eli tilanne tämä: lähdin - hullu! - väsäämään intopinkeänä (unohtaen vajaavaiset kykyni) piparkakkutaloa, missä on miljoona osaa... Millä hiiellä mä ne nyt nykerrän kiinni toisiinsa? Tai siis - tiiänhän mä, että nyt puhuu pikeerin sijaan se kamala, kammoksuttava kuuma sokeri. Mutta. Siis...
  13. FreezeCat

    Flupar- vaccin- influenssarokote...

    ..onko kenellekään tuttu/annettu kausi- influenssarokotteena? Tuliko mitään sivuvaikutuksia?
  14. FreezeCat

    Oi jeekuRa!! Nyt se päRRää....

    ...nimittäin ihan just äsken SE tuli! Ja ihan oikein! Meijen viisvuotias oppi vihdoin sanomaan ja aivan upeasti R- äänteen!! :) Oi, että! Poika on niin intona, niin iloinen että nauraa käkättää ihan hervottomana ja töräyttää R- alkuisia sanoja ilmoille rinta rottingilla :). Meijen...
  15. FreezeCat

    Onko oikeesti vaikeeta opettaa alakoululaiselle käytöstapoja?

    Kun lastasi tulee kaveri pyytämään ulos leikkimään, niin onko niin vaikeeta lähteä sanomaan esim. "Sori, just nyt ei käy. Katotaanko joku toinen kerta?" Kuin että: - Painu muualle! Tiedätkö sinä, miten lapsesi sanoo kaverilleen vastaavassa tilanteessa? Vai onko edes väliksikään?
  16. FreezeCat

    Puutarhurit ho-HOI!! Omppupuista tietävät heti tänne nyt!! Apuanne tarvitaan!!

    TbQr][/URL] No oho! :D - lähti lapasista enne juttua.. Eli - meijen puutarhassa komeilee heklutin iso omppupuu, varmaan jo iäkäskin, ja nyt huomasin kupeessa tuommoset ihanat kolot, jotka ovat täynnänsä - ylläripylläri!! - multaa :O!! Voi Synnöve - mitä nyt?!?! Onko tuo tuolle puulle...
  17. FreezeCat

    Pieni eteinen ja useamman lapsen perhe= aivan toivotontako??

    Hei! Jälleen kerran meni käämit hehkutuksen puolelle, kun aamulla siunailin ja sätin tuota meidän maanantaiversio- eteistämme. Se on pieni. JA ei, sitä ei millään saa isommaksi - ei pysty kykenemän seinien kaatoon tai muutoin laajentamaan. Mutta. Toimivaksi se on saatava. Etes jotenkin...
  18. FreezeCat

    Omppupuiden omistajat ja niistä tietävät, ho- hoi....!

    Kävin tuolla puutarhassamme lompsimassa reissustamme kotiuduttua ja nyt huomasin, että...puut ovat tiputtaneet kohtuullisen paljon (mun mittapuun mukaan) raakileita. Tosin tällä nurkalla on reissussaoloaikanamme satanut aivan kaatamalla vettä, varmaan osasyytä löytyy siis rankkasateistakin...
  19. FreezeCat

    Voi ryönä näitä vesisateita... (turhishöpötystä :) )

    ...ja se Suomen kesä oli lyhyt ja vähäluminen :D! Ei tässä voi kuin nauraa, kun kelit on legendaarisesti kohdallaan silloin, kun erehtyy kerrankin reissaamaan hiukan isommalti. Toisaalta eipä tarvii helteestä kärsiä, kun autossa istutaan mutta on se tää kaatosadekin karua. Lähti muuten...
  20. FreezeCat

    Palttoonapit ja...

    ...savuporotuorejuustopursotukset päälle sekä puolikas kirsikkatomaatti tai pari paprikasuikaltetta. Tuleeko ihan pöljä tarjottava :snotty:? (on mulla toki muutakin...)

Yhteistyössä