1,4 v:n kanssa Kreikkaan

  • Viestiketjun aloittaja Helena
  • Ensimmäinen viesti
Helena
Millaiset rattaat sinne kannattaisi hankkia mukaan? Onko Finnairilla määräyksiä, kuinka isot ne rattaat saa olla? Tiedän, että matkatavaroita saa Aurinkomatkojen lomalennoilla olla 10kg ja yhdet rattaat lisäksi. Painosta ei ole mainintaa.

Saako Haniasta vaippoja?
 
Jeps, saa tod näk vaippoja mutta saattavat olla voimakkaasti hajustettuja, kuten esim pampersit on joskus ollut jossain kanarialla kun on ostettu. Rattailla ei käsittääkseni ole painorajioutsta, meidän brion tuplat on ainakin kulkeneet mukavasti matkassa.

Ja mielellään hyväkulkuiset menopelit mukaan, joidenkin matkaratas rimpuloiden kanssa ei mene kun järki ja hermot :headwall:
 
joanna
=) saa vaippoja,varaa kuitenkin muutama käsimatkatavaroihin,ainakin niin että parjäät yhden kokopäivän. samoten lapselle ruokaa käsimatkatavaroihin. matkarattaat mukaan,ei niille mitään painorajaa ole. lapsella saa myös itsellään olla 10kg matkatavaraa ja sitten teillä vanhemmilla viä 10kg kummallakin.
 
helena
Alkuperäinen kirjoittaja PellekaijaPum:
Alkuperäinen kirjoittaja Helena:
Saako Haniasta vaippoja?
:D
Ootko ollu ennen missään reissussa?
Tiiätkö, että kreikkalaisillakin on lapsia?!



Ihku kysymys meinaan...
No kai minä sen tiedän, että kreikkalaisillakin on lapsia, mutta mistäs minä sitä tiedän, käyttävätkö he harsoja, suorakaiteita vai mitä lie retuja....

Ja olen reissannut aiemminkin Kreikassa, en tosin vaippaikäisen kanssa.

 
Helena
Tuota ratasjuttua mietin lähinnä siksi, että olisiko kevyet matkarattaat kätevämmät kuin nuo, mitkä nyt omistetaan. Ajattelin kaikkia portaita ym....

Se vielä, että meneekö ne rattaat koneeseen pelkällä tarralla vai pitääkö ne pakata? siis suojata?

 
XXS
Meillä oli Kreikassa mukana kevyet matkarattaat, joissa aurinkovarjo. Kannattaa valita hyvälaatuiset rattaat, sillä Kreikassa paljon esim. mukulakivikatuja. Aurinkovarjo/suoja ihan ehdoton ja lapsi kannattaa jo etukäteen opettaa käyttämään aurinkolaseja. Rattaita varten saa lentokentältä hyvän suojapussin, johon ne on helppo pakata. Meillä tosin pariinkin otteeseen kävi niin, että lapsi veteli koko lentokentällä odotusajan unia rattaissa ja hänet vietiin rattaissa lentsikan portaille saakka, josta lentokentän väki huolehti rattaat koneeseen.

Pullovettä voi huoletta juottaa. Meillä oli mukana valmiita liha/kala/kasvissoseita, joihin esim ravintolassa sai keitetyn perunan tai kananmunan sekaan sekoitettavaksi. Kreikassa mielestäni vauvanruuat ja vaipat ovat kalliimpia kuin Suomessa joten omat vietiin joka kerran mukana ja tulomatkalla olikin sitten mukavasti tilaa tuliaisille.

Kreikkalaiset ovat erittäin lapsirakkaita, joten ei kannata ihmetellä, jos vaikka ravintolassa tarjoilija nappaa pikkuisen syliinsä ja kantaa tätä pitkin ravintolaa. Kaupoissa hyvinkin pienille saatetaan antaa tikkari tai muuta namia käteen.

Lentokoneeseen suosittelen varaamaan "vauvankopan", jolloin aikuiset saavat esim. syödä rauhassa. ja hotellihuoneeseen tietysti varattava vauvansänky.
 
Vanilja
Ei Haniassa ole paljon portaita, tavalliset rattaat on hyvät. Enpä oo ikinä kuullut Finskiltä valitusta meidän Gracoista ainakaan.

Osta iso pullo pullotettua vettä, niin ei tarvi keitellä... Mä olen ottanut vaipat kotimaasta, aika tiiviisti ne matkalaukkuun menee, ja jää tilaa tuliaisille. Kreikassa on ihanaa!

Muuten, ne vauvankopat pitää nykyään varata siten, että varaat teille eturivin paikan. Itse en ainakaan viitsinyt, ois maksanut parikymppiä per hlö per suunta, meitä on 5. Hyvin pärjättiin ilmankin, ja voi hyvinkin olla, että tuon ikäinen ei missään kopassa suostu enää olemaan muutenkaan.
 

Yhteistyössä