1 v syöminen

Kirjoitanpa jo tänne osastolle, kun poika täyttää sunnuntaina 1 v. Mites teidän muiden samanikäiset syö? Onko kaikkiruokaisia vai vain tietyt ruoat kelpaa? Kun meidän poika on nyt alkanu "pärisyttää" melkein kaikki ruoat ulos. Ennen syönyt melkein mitä vaan ja onhan sillä tuota kokoakin sen mukaisesti... Nyt oon ihan ihmeissäni, kun ei tunnu ees hedelmäsoseet maistuvan.
 
meillä oli pojan kanssa sama juttu just ton ikäsenä. päristi ruuat ulos. annoin syödä minkä syö ja en alkanu tekee siitä päristelystä numeroa. siis olin ku en olis huomannutkaan ja kiinnitin pojan huomion johonki muuhun, esi. annoin katsella värikästä oho- lehtee ja sit sain huomamatta mätettyä ruokaa suuhun :)

poika unohti päristelyt ihan viikossa-kahdessa ja nyt taas kaikki ruuat kelpaa! kyllä lapsi syö jos ja kun on nälkä.
 
Meijän tyttö ei syö ollenkaa oma tekemää tai keittmää perunaa tai paistettua jauhelihaa vaan purkista syödyt sellaset kelpaa..Makarooni ja makkara parhaita mut syö jotain erillaista ruokaa kyl mielelläänn..
 
Anna oma lusikka ja vaikka minikokoinen annos omalle lautaselle itse syötäväksi. Saa keksittyä johonkin "järkevään" eikä tarvii pellelillä turhautuneen kyllästyneenä. Sitten samalla syötät itse isommalta lauatselta ja lapsi voi hämmentää omaa annostaan...

Monille lapsille ruokailu on tylsä tapahtuma, johon eivät oikein jaksa keksittyä. Toisinaan on pakko keksiä hieman "viihdettä". ;)
 
ThiRStyCoW
meilolä rupes syömään ite n. 10 kuukuden iässä. söi ekaks purkkiruokaa mut sit sotkin sitä oma tekemään ruokaan ja nyt menee... tosin tuli vaihe että tuntui ettei syö mitään koska sylki kaikn ulos tai ei muuten suostunut syömään mutta malttia se vaatii
 

Yhteistyössä