1 vuotiaan mitat

Täällä poika 1v. ja 10 pv neuvolassa 11,8 kg/81 cm/48 cm. Olin kanssa tosta päänympäryksestä kiinnostunut siinä mielessä kun hänelle tehtiin 4 kk ikäisenä sagittaali- ja koronaalisaumojen kraniosynostoosi, eli suomeks hänellä oli syntyessään jo osa aukileesta ja ohimosaumasta luutunut kiinni, joten ne piti leikata auki, jotta aivot pääsevät kasvamaan normaalisti. Kyllä toi py meillä menee ihan "oikeilla" käyrillä.
 
Meil neuvolatäti sano, et ton päänympäryksen mittaamisessa pitää olla tosi tarkka että mittaa leveimmältä kohtaa. Tärkee mitta sen takia, et tarkkailevat pään kasvua, jotta aivot pääsee tosiaankin kasvamaan normaalisti. Myöskään aukileet ei sen takia saa luutua liian aikaisin kiinni.

Mut meil laps yks vuotisneuvolassa oli 79,5cm ja 10 430gr. Pipo oli 46,5cm.
 
Meillä pari päivää sitten mitattu 8290gr ja 73,5cm. Pipo taisi olla 48. Menee käyrällä -15, pituus- ja painokontrolliin parin kuukauden päästä. Terve ja hirveän reipas poika, pian kävelee ja varmaan puhuukin. On vaan ä-l-y-t-t-ö-m-ä-n huono syömään. Nyt oon antanu sen yrittää itse syödä myös jos se innostaisi syömispuuhiin.
 

Yhteistyössä