1 vuotiaan selkä...

1 vuotias näyttänyt pari kertaa, että selkään koskee.. oon huomannu, että selän asento muuttunut notkommaksi... onko normaalia, että muuttuu ku kävelly jo 10kk iästä, eli asento kai muuttuu jonkin verran... lisäksi syö isoja annoksia ruokaa, jonka jälkeen pallomaha korostaa selän notkoa entisestään... vai onko syytä huoleen? kipua ei nyt ole oikeastaan ollut, oli alussa kun aloin huomata että asento jotenki muuttunu..
 
hei2
erikoista että sun 1v osaa näyttää tommosen asian. Sillä aina kun mä vuosi ja 3kk vanhalta kysyn sattuuko jonnekkin, niin näyttää aina päätä. Ja kun kysyn missä on pipi niin näyttää maata ;)
 
hei2
no paljonko tämmönen paljon syövä sitten painaa? Siis onko jotenkin epätavallisen painava? Onko ummetusta tms. Jos ois vaikka kakka jumissa maha siksi turvonnut.
En mä ainakaan pahalla sanonut, ihmettelin vaan että erikoista jos osaa jo näyttää.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Raffeli:
Tarttukaa taas epäolennaisuuksiin :headwall: Kyllä äiti varmaan osaa lastaan tulkita. Ei se lapsi välttämättä oo just niillä sanoilla sanonut ja sormella osoittanut, vaan omalla tavallaan niin, että äiti on asian ymmärtänyt.
mutta onneksi täm' sun viestisi osasi tarttua olennaiseen ap:n kannalta...
 
rosaj
suosittelisin viemään lääkäriin näytettäväksi. Minun tytär on 11kk ja osaa näyttää mihin sattuu ku kysyy! joidenkin lapset vain kehittyvät nopeammin ja äiti saattaa opettaa lapsellensa erilaisia kommunikointeja. Turha alkaa toiselle inttää siitä että miten lapsi muka osaa näyttää mihin sattuu. ja äiti osaa kommunikoida lapsensa kanssa. Joillakin on vain luonnonlahjakkaat lapset !
 
no... todellakin meni epäolennaisuuksiin keskustelu. lapsi jos näyttää selkäänsä ja irvistää samalla sellaisella ilmeellä, että koskee... osaan tulkita hänen ilmeensä ja eleensä.. ei ole lihava, ennemmin hoikka. selän asennon muuttumisesta oli kyse, eli onko kukaan huomannut, että taaperoilla alkaa selkä notkistua, joka mahdollisesti tekisi hetkellisiä tuntemuksia sinne selkään. vauvoillahan selkä on suora. ehkä ei kannata tarttua tässä lapsen kommunikointi taitoihin, jotka sattuvat olemaan tällä kaverilla varsin kehittyneet, vaan itse kysymykseen. tottakai lääkäriltä voin kysyä, mutta kipu tuntuu ohi menneen, kyse on muuttuneesta selän asennosta. eikä vertailua voi tehdä tässä taas asaman ikäsiten kanssa vaan siis noin kolme kuukautta jo kävelleestä on kyse ja hänen selästään.... ei oo lapsi kovin vanha ymmärsitte oikein nimimerkistä, 1v 1kk.
 
hei2..

menetköhän nyt taas ihan epäolennaisuuksiin. jokainen kehittyy omaan tahtiinsa ja eri asioissa eri tahdissa. taidanpa soittaa sinne lääkäriin, ei tarvitse ainakaan hänen kanssaan käydä lisäksi ylimääräistä keskustelua tästä lapsen henkisestä kehityksestä samalla vaan asia tulee hoidettua.
 
No eiköhän tuo mun vastaus ollut ihan siksi noin ärsyttävä, että mä en tiedä mitään noin raivostuttavaa kuin kaikentietävä ja parhaat ja viisaimmat lapset omaava henkilö joka tulee pätemään jokaiseen ketjuun.
Ihmettelin edelleen vaan ääneen, että erikoista että lapsesi osaa näyttää sen mihin sattuu. Pienet kun eivät vielä oikein hahmota omaa vartaloaankaan niin kauhean hyvin.
 
huhuu
Alkuperäinen kirjoittaja Harmailija:
No eiköhän tuo mun vastaus ollut ihan siksi noin ärsyttävä, että mä en tiedä mitään noin raivostuttavaa kuin kaikentietävä ja parhaat ja viisaimmat lapset omaava henkilö joka tulee pätemään jokaiseen ketjuun.
Ihmettelin edelleen vaan ääneen, että erikoista että lapsesi osaa näyttää sen mihin sattuu. Pienet kun eivät vielä oikein hahmota omaa vartaloaankaan niin kauhean hyvin.
Ethän sä ees sanonut mitään?? Vai sanoitko harmaana? ;)
 

Yhteistyössä