1-vuotias herää kolme kertaa

Meidän poika herää kolme kertaa yössä, eikä muu auta kuin maitopullo. Vatsa on aina ollut löysä ja nyt yö huudot on muuttuneet vaikertamiseksi, siksi aloimme kokeilla maidotonta diettiä. Korviketta on vielä juonu, koska normi maidosta meni vatsa enemmän kuralle ja puklailuja tuli.Kokeilin myös hyla maitoa muttei mitään muutosta.
Voisko ite kokeilla gluteenitonta diettiä?
Alkaa olla melko loppu olo koska tää heräilyä menee turhan raskaaksi, mitään huudatus unikoulu juttuja en lähde kokeilemaan,koska miehen ja isosiskojenkin täytyy saada nukkua.
VÄSYTTÄÄ :ashamed:
 
Meillä lähes vuoden ikäinen lapsi. Herää 2-4 kertaa yössä ja 1 kerran on saatava maitoa. Mitään allergiaa ei ole todettu. Mua väsyttää myös aivan kauheasti. Ei ole ikinä nukkunut hyvin vaan jo siis vuoden päivät olen joutunut heräämään keskimäärin 4 kertaa yössä. Unikoulu ei auta. En oikein enää tiedä mitä tekisin. Neuvolasta ei saa apua. Mutta positiivisesti olen vain ajatellut, kyllä se lapsi sitten nukkuu, kun pitää kouluun mennä :LOL: .

Teillä kuulostaisi siltä, että lapsella on jotain sairautta. Oletko ollut testeissä tai tutkituttanut korvat. Meillä huusi yöllä nuhan aikana, kun oli lievä korvatulehdus. Onneksi älysin vielä lääkäriin ennen kuin tuli ärhäkämpi tauti.

 
Ei olla oltu testeissä, kerran on ollu korvatulehdus ja sen kyllä silloin huomas, oli poika todella kipeä.

Olen tässä miettiny että koska alkaa oma terveys pettämään, kun jo loppu raskaudesta meni pari vikaa kuukautta kaikkien vaivojen takia heräilyyn ja nyt voi yhdellä kädellä laskea monta yötä on nukkunut kokonaan viimeisiin vuoteen. Ja joku vielä ihmettelee miksi halusin sterilisaation.....
Kyllä sitä miettii että varmasti kohta poika nukkuu ja että eihän se enää viisi vuotiaana herää muttei se paljon tässä auta :ashamed:
 
Jep, kyllä pakko myöntää, että aikas loppu minäkin olen vaikka heitinkin tuon "nukkuu, kun kouluun menee". Meillä ei neuvolalääkäri ihan oikeasti ottanut ollenkaan tosissaan, kun valitin,että poika ei nuku. Pikkuisen petyin kyllä. Kommetti oli vaan, että toiset ei nuku, toiset nukkuu. Ajattelin tuossa 1v.neuvolassa (joka on aivan pian) valitella taas kerran. Alkaa meinaan parisuhdekin kärsiä, kun olen koko ajan aivan poikki ja ainut ajatus on:saispa nukkua.

Me on kokeiltu unikoulu, perhepeti, omahuone, ulkoilu ennen nukkumaan menoa. Yhdet päikkärit, kahdet päikkäri, rutiinit on ollut koko ajan kunnossa, kokeiltu ei myöhempää laittaa nukkumaan ja aiemmin yms. ei mitään vaikutusta.

Mutta teillä tod.näk. vatsavaivoja voisi olla. Oletko kokeillut luomu/yömaitoa? Meillä yömaito kokeilussa ja katsotaan auttaako se. Annan tällä hetkellä n. 25-30 ml vastikkeen joukossa päivisin ja teen ilta/aamupuuron siihen.
 
Mäkin ajattelin valittaa neuvolassa nukkumattomuutta, neuvola (1v) on ens viikolla.
Yömaitoa mietin, mutta kun siitä normimaidosta meni vatsa todella sekaisin niin en sitä sitten ole vielä ostanut. miettinyt vain, mikä on välillä ihme että se edes onnistuu...
Viime yönä annoin riisimaitoa ja nyt on poika ollu kaksivuorokautta maidottomalla kuurilla, mutta kun noi yhdet valmisteet on ainakin kaurasta tehty, niin en tiedä onko sekään hyvä...

Jos haluaisit ihan laittaa itselle suoraa postia niin osoite on vanukas@phnet.fi
Vois vaihtaa väsymys kokemuksia :p
Meilläkin mies välillä haluais urheasti valvoa mutta kun reppanan on myös mentävä töihin..
 
stina


Meillä nyt kaksi nukuttua yötä takana...ihanaaa!!!!!Poika on 1,3 kk ja meinas jo tuo maidon juonti öisin mennä överiksi.Pahimmillaan parintunnin välein huudettiin mammaaaaa....Viikonloppuna päätettiin,että nyt riittää!!!Eka yönä poika huusi vähän yli tunnin ja toisena yönä yritti vielä kysellä mammaa....vettä tarjosin,mutta ei kelvannut ja jatkoi unia.
Itekin olen aivan ymmällään,että näinkö helposti se kävi.
Jatkuva maidon tankkaaminen öisin aiheuttaa varmasti vatsa vaivoja.Kokeillaanpa me aikuiset juoda 1,5 l:n pullo maitoa öisin parintunnin välein,kuinkahan käy....
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.11.2005 klo 15:29 vilivilperi kirjoitti:
Mäkin ajattelin valittaa neuvolassa nukkumattomuutta, neuvola (1v) on ens viikolla.
Yömaitoa mietin, mutta kun siitä normimaidosta meni vatsa todella sekaisin niin en sitä sitten ole vielä ostanut. miettinyt vain, mikä on välillä ihme että se edes onnistuu...
Viime yönä annoin riisimaitoa ja nyt on poika ollu kaksivuorokautta maidottomalla kuurilla, mutta kun noi yhdet valmisteet on ainakin kaurasta tehty, niin en tiedä onko sekään hyvä...

Jos haluaisit ihan laittaa itselle suoraa postia niin osoite on vanukas@phnet.fi
Vois vaihtaa väsymys kokemuksia :p
Meilläkin mies välillä haluais urheasti valvoa mutta kun reppanan on myös mentävä töihin..
Laitoin postia sulle.
 
Meilläkin vähän yli yks vuotias keksi puolen vuoden tauon jälkeen et yöllähän on kiva syödä! Poika on sairastellu masuaan (sekä ripulia että ummetusta :/ ), niin en raaskinut olla antamatta. Ja se oli se helpoin tie että sai ite edes vähän nukuttua. Sit päätettiin miehen kanssa et aamuyöstä saa maitoo, ei ennen. Pieni kyseli maitoo kahdesti yöllä, mut rauhottu helposti takas nukkumaan ja nukkui aamuun ja pääsi viekkuun, niinkuin aina. Pari yötä tätä ja yösyönti unohtu. En mä itekään usko että tää oli mikään taikatemppu, enemmän uskon että pieni vaan oli valmis luopumaan yösyönnistä.
Meillä syötiin reilu kuukausi öisin ja silloin päivällä meni tosi huonosti maitoo, mutta se tietty korjaantu, kun ei yöllä syönyt.
Munkin pieni on valvottanu kolmee yötä lukuunottamatta joka yö, milloin enemmän milloin vähemmä, eli univelkaa täälläkin on.
Mä totutin pojan Kefilusmaidolla tavalliseen maitoon ja siirtymä meni musta tosi hyvin (koputtaa puuta!). Yömaito on toinen kuulemma hyväks havaittu.
Mun kokemus neuvolasta: Ihan sama mitä vaivaa valitat, ne tädit on immuuneja valituksille varsinkin jos laps kasvaa "käyrillä".
Mut jaksamista kaikille kohtalotovereille, aina se vähän helpottaa kun ei oo ainoo ongelmansa kanssa. :flower:
 

Yhteistyössä