1 vuotias puree

  • Viestiketjun aloittaja Ärde
  • Ensimmäinen viesti
Ärde
meillä on alkanut tyttö tarrata hampailla kiinni vähän liian innokkaasti...

Luulee sen olevan hauskaa. Olen kieltänyt ja laskenut sylistä pois, josko menisi perille että näin ei saa tehdä :\|

Mitä vinkkejä teillä on tuolle asialle? Tyttö on siis tasan 12kk.
Eihän noin pieni ymmärrä että se sattuu toista ja lujaa kun puree.

 
Meillä poika on vähän yli vuoden ja puree myös, yleensä kun on väsynyt tai nälkäinen tai vaan huomion kipee. Eikä tee sitä muille paitsi mulle. Olen kanssa yrittänyt torua, kieltää, laskea lattialle ja jopa vähän nipistää takaisin jotta ymmärtäisi että se sattuu. Mutta ei ole tuottanut tulosta! Jos jollain on vinkkejä otan myös niitä ilomielin vastaan!
 
Meillä 1v puree joskus kanssa.
Kiellän tosi vihaisesti ja jyrkästi,korotan ääntä,no tyttö alkaa itkeä ja huomaan että tietää tehneensä väärin.Joka lapsella tehonnut tuo että tiukasti komennetaan asiasta,vaikka se pahalle tuntuu mutta tuottaa nopeasti tulosta.
 
Meidänkin poika puri ollessaan noin 1 v ikäinen. Lähinnä hän puri ollessaan väsynyt ja halutessaan olla äidille tai isille "hyvä". Eli ei osannut vielä halailla. Tuo tapa jäi jossain vaiheessa n 1,5 vuoden iässä pois.
 
Meillä myös purraan aina silloin kun kiukutellaan...Tai ei saa tahtoaan periksi... Oon komentanut jyrkästi, purrut takaisin, leikkinyt itkeväni että sattuis mukamas tosi paljon.. mikää ei auta....
Jos ei purra niin sitten lyödään tai raavitaan, tempperamenttia tuolta pojalta löytyy
 

Yhteistyössä