10kk ei "ehdi" nukkumaan päiväunia :-(

Viimeisen viikon aikana poikamme on jostain saanut päähänsä, ettei voi nukkua päiväunia! Vaikuttaa siltä, että ympärillä tapahtuu ja sattuu kaikenlaista mielenkiintoista niin paljon ettei ehdi nukkumaan.

Pitääkö vaan odottaa, että tämä kausi menee ohi, vai tarvitsisiko hän kovempaa otetta nukutukseen?

Illalla menee 20 aikaan nukkumaan ja herää n. 7:ltä. Päiväunia ottaa nyt noin vajaat 2 tuntia yhdesä tai kahdessa pätkässä. Ja silmänaluset on sinisenä... Väsymyskiukkua tms. en ole havainnut.
 
Täsmälleen sama ongelma...

Lapsella ikää 9kk. Huutaa aivan raivona jos yritän nukkumaan, oli nukutuskeinona sitten mikä vaan. Olen tullut siihen tulokseen et jos ei nuku, niin valvokoon sitten. Nukkuu vasta kun on niin väsynyt ettei silmät pysy auki. Aika liikuttavaakin mun mielestä kun ei vaan malta nukkua. Voi mun mielestä liittyä eroahdistukseenkin tuo asia, ei uskalla päästää äitiä silmistään unien ajaksi ;) Onko teillä muuten eroahdistusta havaittavissa?

Sama on meilläkin tuo yöunirytmi. Mun mielestä se että nukkuu yöt noin hyvin, takaa sen et saa riittävästi unta. Ja sit ne muutamat pikku torkut päivän aikana, jotka suostuu ottamaan. Uskon et kyseessä on vaihe joka menee ohi ja luultavasti siirtyy sit vain yksiin uniin sen tuloksena.
 
Samaa meilläkin....

ja ikää 10 kk.
Noita kausia tai päiviä itseasiassa on ettei millään suostu nukkumaan päiväunia ihan mitä vaan on sitten yrittänykkin. Ei edes ulkona rattaissa liikkuessa ole suostunu.
Oon kanssa vaan aatellu et on jotain niin kiinnostavaa ettei ehdi edes nukkua.
Mutta se on menny sit aina itellään ohi että eilenkin nukkui yhdet 2,5 h tunnin päikkärit.
Tänään malttoi taas nukkua vaan pätkittäin kahdet puolen tunnin unet.
Illalla on sitten aina niin väsy että menee aina jo 18.30-19 nukkumaan ja herää ennen 7:ää
Eli siis tuo teidän rytmi mitä kuvailit et 2 tunnin päiväunet on meillä normaali

Tuota eroahdistusta mitä alba kuvailit en oo tullu ajatelleeksikaan. Sehän voikin olla syy...meillä nimittäin on eroahdistusta eli en saa hetkeksikään lähteä pojan silmistä.

tai sit toi et siirtyy kaksista unista yhteen. Että kun ennen meillä nukuttiin päiväunet pelkästään noissa puolentunnin pätkissä parin tunnin välein. Ja toi on nyt menossa siihen yksien päikkärien suuntaan, vaikka välillä taas päiviä että nukkuu vaan pätkissä tai sitten ei suostu nukkumaan ollenkaan.

Mut eihän toista kyllä saa millään väkisin nukkumaan, niin on kovatahtoinen poika et kun on saanu jotain päähänsä niin ei ;)
 
Kiitoksia, oli helpottavaa kuulla, että muitakin löytyy! Isä lähti tänään pojan kanssa päiväksi ulos telmimään, jotta minä sain levätä... ;) Olivat kuusi tuntia poissa, josta kaksi poika sitten nukkui. Nähtävästi täällä ollaan muuttamassa tuota päivärytmiä.

Eroahdistusta saattaa olla, mutta kyllä tuo poika aika itsenäisesti seikkailee :|
Välillä iskee vierastaminen päälle ja välillä mennään vauhdilla eri suuntaan kuin äiti.
 

Yhteistyössä