10kk eikä syö 8kk soseita??

Elikkäs tilanne on tämä. Mulla on tollanen 10kk ikänen pojan nassikka joka syö edelleen 5-6kk soseita. On saanut kiinteitä jo 4kk lähtien. Ollaan tässä pari kk yritetty opetella syömään nuita 8kk soseita joissa paloja jo vähän seassa mutta ei. Alkaa aina kakomaan ja joskus jopa oksentanut ku niin hankala niellä. Olen makaroonia ja jauhelihakastiketta- sosetta soseuttanut sauvasekoittimella hienoksi jotta syö. Vaikka kuinka haarukalla hienonnan ei mene ei millään. Miten ihmeessä saan pojan syömään nuita isompien ruokia?
Hampaitakin on jo 8kpl mutta ei osaa ilmeisesti käyttää niitä. yrittää varmaan nielaista heti kun suuhun tulee niinkun hienoakin sosetta.
Syö kyllä riisimuroja ja leivän palasia että sillon pureskelu onnistuu mutta nuita soseita ei. Olen yrittäny "huijata" eli antanut ensin 5kk sosetta ja sitten vaihtanutkin 8kk, mutta syöminen loppuukin siihen. Mitä siis tehdä? Lopetanko kokonaan antamasta nuita 5-6kk soseita ja tarjoan aina vain haarukalla hienonnettua 8k sosetta?
Vai onko vielä aihetta mihinkään...että annanko pienempien sosetta ja kokeilen parin viikon päästä taas sitä 8kk sosetta?
 
Meillä samanalainen siihtikurkku. Esim tavis puuro ei mene vieläkään jostain syystä. Yökkäilee vaan ja yritetty on sentään aikasen monta kertaa. Ikää nyt siis hiukka reilu 10 kk. 8 kk ruuat ovat upponneet vasta kuukuden verran.
Muistaakseni Muksulla on sellaisia 8 kk ruokia, joissa lukee pieniä, pehmeitä paloja. Kannattaa aloittaa niillä. Samoin Hippin luomuruuissa on pieniä paloja. Meillä ne rupesivat menemään ja siitä sitten pikkuhiljaa siirryttiin karkeampiin versioihin.
Hiljaa hyvä tulee....
 
Joo pitääkin kokeilal nuita muksuja ja hippejä. Kun annetaan bonaa/pilttiä. Meilläkään ei mene oikea puuro. pitää anta aina nuita tosi hienoja puuroja... :headwall: :headwall: Alkaa tympimään nuo syöttöhetket kun ei uppoa millään saa yrittää ainaki en puol tuntia. sit yleensä annan periks, eli lopetetaan ja syödään jonkun ajan päästä sitä 5kk sosetta.. :ashamed:
 
Meillä kans 10kk ikäinen tyttö ja sama ongelma. Mä olen laittanut 4-5kk soseita niihin 8kk soseisiin sekaan ja sit menee joten kuten, mut katon vähän mitä sekotan. Esim.4-5kk soseista laitan riisiä ja broileria ja 8kk soseista kasviksia ja broileria. Mössään vielä haarukalla, mut yritän jättää mössäämisen pois, että alkais tottua. Meillä on vielä jotain pikkuviihdykkeitä pöydällä esim.lusikka, muovimuki yms..., mut ei leluja.
 
Esikoinen tais vasta 1v. ruveta sypmään palaruokaa kunnolla ja siirty sit suoraan kotiruokaan. Joten älä hätäile! Sit silloin ei edes kelvannu kuin yksi 5-6kk ruokapurkki ja arvaa nolottiko julkisilla paikoilla antaa "isolle" tytälle pikkuvauvojen ruokaa, mutta kun ei menny alas niin ei. Minkäs voit? Mutta nyt ei mitään syö kaikkea maan ja taivaan väliltä, välillä kirjaimellisestikin :)
 
Meillä oli samanlaista. Ikää taisi olla 11 kk ,kun sai pikku hiljaa siirtyä kokonaan 8 kk:n soseisiin 5-6 kk soseista. Meillä sihtikurkkua "paransi" se ,kun tyttö ihastui maissinaksuihin. Niitä oli kiva itse mutustaa ja sen varran rapeita olivat ,että tämä auttoi sietämään kokkareita suussa ja nielussa.
 

Yhteistyössä