10kk ikäinen päivähoitoon?

  • Viestiketjun aloittaja mietiskelee
  • Ensimmäinen viesti
mietiskelee
Tuli kutsu työhaastatteluun,mutta nyt hiukan mietityttää,kun kuopus on vasta 10kk,että miten pärjää sitten hoidossa?Voiko niin pienen laittaa jo päiväkotiin vai pph:lle?Meillä kuitenkinvanhemmat menisivät ihan päiväkotiin niin onko järkeä kuljettaa pienin sit eri paikkaan?Vaan onko päiväkoti sit hirveä paikka näin pienelle?:(
 
Pienille suositellaan perhepäivähoitoa, koska sehän on kodinomaista hoitoa eikä siellä ole niin iso ryhmä lapsia.

Äitini on pph ja hän on sanonut, että kaikkein parhaiten hoitoon sopeutuvat pienet lapset.
 
äiti
Meillä joudutaan valitsemaan pph:n sijaan päiväkoti, koska tarvitsemme hoitoa myös iltaisin ja viikonlopppuisin. Hoitopäiviä tulee kuukaudessa noin kymmenen, teen tällöin lyhennettyä työaikaa. Ja lapsi on silloin 10 kuukauden ikäinen.
 
Mää vaan
Mä laitoin meidän vauvelin heti hoitoon, kun äitiysloma loppui. Eli oli sen 9 kk vai mitä se nyt onkaan... Minulle se oli kova paikka, mutta tyttö pärjäsi hienosti. On ollut samassa hoitopaikassa siitä lähtien ja ei kyllä ole ollut mitään ongelmia unien, syönnin tai kuivaksiopettelun suhteen. PPH:ssa siis ollut.
 
Eikös päiväkodissakin eri ryhmät ole eri ikäisille? Itse olen myös menossa töihin (lapsi 9kk) ja onneksi saatiin vuorot järjesteltyä niin, että ollaan eri vuoroissa ja lapsi on aina kotona toisen vanhemman kanssa.
 
Meillä kuopus oli 10kk mennessään vajaa vuosis sitten päiväkotiin, silloin siihen perustettiin pienille oma ryhmä. Lapsia siellä oli 6 alle 3 vuotiasta.
Neiti sopeutui mielestäni tosi hyvin, kertaakaan tän vuoden aikana ei ole jäänyt itkemään, kun olen hoitoon vienyt. Isoveli on myös samassa hoitopaikassa, mutta eri ryhmässä.
Eli meillä ainakin on päiväkoti hyvä ratkaisu. Ja toiseksi täällä ei ole kuin yksi pph, enkä veisi edes kenellekkään sellaiselle, jota en tuntisi.. Päiväkodista tunsin entuudestaan osan hoitajista ja he ovat aivan ihania!!!!
 
Meillä poika (nyt 1½v.) meni pph:lle heti mun vanhempainvapaan päätyttyä. Meille ratkaisu on ollut ihanteellinen; poika sopeutui tilanteeseen helposti ja nopeasti ja viihtyy hoidossa mainiosti.

Pojan varahoitopaikka (esim. nyt kesällä) on päiväkodissa, ja ihan hyvin hää on sielläkin viihtynyt, mutta itseäni jotenkin hirvittää se melu ja kova meno mitä siellä on... ja jotenkin aina hiipii mieleen, että kun on monta hoitajaa, niin muistaako kukaan pitää just meidän kullanmurusta huolta ;) vai jääkö isossa ryhmässä liikaa oman onnensa nojaan.
 
lastenhoitaja
Laittaisin ehdottomasti noin pienen pph:lle.Päiväkoti ei ole oikea paikka alle 2-vuotiaalle jossa hoitajat vaihtuu,tauteja liikkuu,eikä lapsille ole riittävästi aikaa.Siis noin pienelle joka tarvitsee vielä paljon syliä.
 

Yhteistyössä