11/08 masunkasvattajien murut *elokuussa*

No nyt iski nuha sitten muhun. Ei kiva.

Mutta pakko teille krtoa koska oon niin innoissaan... me käytiin kattoon rivariasuntoa tänään ja me muutetaan!!!!! On se rivari pienellä pihalla aina kivempi kun kerrostalo. Mä rakastuin siihen kämppään heti. On tosin 4 h+k niinkuin tämäkin, mutta jonotellaan viisiöön eikä kiirettä ole. Ihanaa päästä täältä pois...

Nuhainen ja iloinen HM
 
Onnea uusia taitoja oppineille! :flower:

Voi sanonko mitä... Nyt mulle tulee nuha, ja pienimmällä vähän vettä valui illalla nenusta :headwall: :kieh: |O
Toivottavasti ei tän pahemmaks kellään tuu, ja jos tulee niin heti huomenna että ennätetään parantua ensi lauantaihin mennessä!!
Kyllä mä itse voin helmin mennä tapaamaan vaikka pää kainalossa, mut en raaskis noita nappuloita kipeenä jättää iskälle... :D

Nyt vaan lääkettä napaan itelle...
Me aletaan kohta kattoo miehen kanssa elokuvaa ja parit tortillat ois tarkoitus iltapalaks vääntää, kauhee nälkä onkin kun en oo syönyt pitkään aikaan mitään..

Illanjatkoja :wave:
 
Oon käyny aina lukasemassa, mut ei kerkee ikinä kirjottaa...

Onnittelut käveleville Sansen Onnille ja Keijun Leeville!! :flower: :flower:

ja irulle onnittelut raskaudesta!!! :flower: ihanaa :heart:
ja tärppionnea ensikiertoon muille vielä yrittäville!

Sööttejä kuvia ootte kans laitelleet!

jaksuja kaikille pikkupotilaille ja isommillekin! :hug:

Meil oli pojalla pari päivää pientä lämpöä 37,6 ja oli rauhallisempaa menoa kuin muuten
Jos lisää hampaita pukkais?
Yhteensä on 6 hammasta. Alhaalla 4 ja ylhäällä 2. Taitaa seuraavaks tulla ne kulmahampaat ylhäälle.
Nyt on treenailtu kökköjen syömistä...siis kokkareisemman ruuan. Noita vauvan keksejä syö ja hedelmien paloja kun annan, mut ei vieläkään laita ite mitään sinne suuhun. Outoo.

vauvakengistä, Meillä on pojalla kans tosi iso jalka 20/21 ja se jalkapöytä on tosi korkee vai miten se sanotaan tosi pullukka jalka ettei mene oikein mitkään kengät jalkaan.
Yhessä kenkäliikkeessä käytiin ni ei löytyny pojalle kenkiä mitkä ois mahtunu jalkaan :D
Meil on käytössä Suomen reissulta sellasseet kengäsukat, niinku sukat mis on muovipohjat. Ja sit yhet pehmeet nahkatossut menee. No nyt näin lämpösillä ilmoilla oon kävelyttäny ihan paljain varpain pihalla. Toivottavasti muuttuis toi jalka, muuten tulee kyllä ongelma kun lähtee ite kävelemään et mistä löytyy sopivat kengät...
Muuten on pituus ja paino sama kuin viime kuussa 74 cm ja 9,6 kg. Tukka on vaan ruvennu kasvamaan ja taakse tulee kiharoita ;)
 
Kuunkulta: Leevillä on kanssa sellanen pullerojalka ja kenkiä on /oli vaikea löytää mut cittarista jopa löyty ja olivat vielä alessa. Muuten tollaset tossut oiskin ollu kivat mutta täällä on jo aika kylmät ilmat.
 
Onnille onnittelut ensiaskelista! :flower:

Meilläpäin suositellaan vauvoille lahkeellista uimapukua. Sen alle en ole mitää uimahousuja tai uimavaippoja yms laittanu. Ei ole ollut tarvetta.

maitooo: Eiköhän niitä hampaita viel tuu :D. Milkalle on tulossa koko ajan lisää hampaita. Isot takahampaat on varmasti aika kivuliaita.. Hienolta näyttää, kun pilkistää alhaalla :D.

HM: Onnittelut uuteen kotiin! On varmaan mukava päästä muuttaa! Rivarissa ollaan itsekin tykätty olla.
 
huomenta!!!
pikkumies tänään 10kk :heart:

hyvä kun otitte puheeksi tuon kenkäkeskustelut, taidan alkaa penkoo esikoisen kenkävarastoo, tällä vaan on paljon isompi jalka kuin veljellään oli.. :/

hm:lle onnea kun pääsette uuteen ja mieluisampaan kotiin!!!! :flower:

mä meen nyt tekeen lauantaisiivouksen ja sitten vattupuskiin ja isomummulaan kyläileen poikien kanssa. Mies onkin kalassa, tulee huomenna. Moro!
 
Pikainen tervehdys. Olo on aika tukkoinen, liekö nöfnuha vai mikä mutta ei sormeensa jaksais nostaa... ja tietysti mies ja isot pojat ovat koko illan jäähallilla niin mä saan pinnistää täällä noiden kahden Duracel-pupun kanssa. Huomenna kyllä makaan koko päivän, saa ukko puolestaan hoitaa. Minä hoidin kaikki viime viikolla kun hän oli kipee. Nih.

Nyt päätä tyynyyn, kaksikko hakee unta myös (tosin kuuluu koko ajan "äiti, äiti" tuolta makkarista :LOL: )

HM nöfnöf
 
hm...voi sinua, paranehan pian!! :hug:

mä oon jotenkin pitkästynyt, kauheen pitkältä tuntunut tää päivä...suursiivon sain tehtyä aamupäivällä, oltiin puistossa ja isomummulla ja nyt leivoin kääretortun ja kello vasta viiis!!! :whistle: Mä olisin jo ihan valmis laittaan pojat yöunille, ja itekin pötkötteleen soffalle. Niskat jotenkin jumissa taas ja vaan tylsäääääääääääääääääääää.
 
Mun päivä taas mennyt super nopeasti. Ensin töissä 7-14, sitten äkkiä piirakan paistoon ja puolukoita keräämään. Sitten tulikin jo vieraat ja nyt sitten vieraiden lähdettyä keittelen tässä vispipuuroa :p Huomenna olis sitten iltavuoro. Onneksi pääsen jo kahdeksalta, niin pääsen itse laittamaan Leoa nukkumaan :) Meillä on omat rituaalit :whistle:

Tänään töistä tullessani olin kyllä lentää perseelleni. Mies on kyllä joka päivä hoitanut perheelle ruoat ja paikkojakin on järjestellyt, mutta tänään se oli pessyt kylppäri-vessan lattian kloritilla! Siin ei se ikinä mitään tommosta tee, mutta nyt oli tullut joku mielen häiriö :eek: Ihan kiva, että mieskin osallistuu kodin töihin :D

Mä en ole vielä ajatellut kenkiä, kun Leo on kulkenut koko kesän paljain jaloin :D Jos olen laittanut lenkkarit jalkaan, niin ei se ole enää noussut pystyyn, vaan sitten se istuu ja konttailee mieluummin. Ajattelinkin, että ollaan nyt niin kauan paljain jaloin kuin vaan pystytään ja kävely sujuu paremmin :) Mies oli eilen ihan innoissaan, kun Leo oli ottanut ainakin viisitoista askelta putkeen. Sitten isänä illalla vielä mietiskeli, että voiko hän nyt sanoa, että poika jo kävelee :D Kyllä nuo miehet joskus on niiiin ihania....
 
ja koska mulla on tylsää, niin saan maleksia täällä koneella koko illan, tai koko päivän :saint:

maarias, saako udella mitä teet työksesi? saatko siis tehdä sen verran työtä kuin itse haluat?

aloin myös seuraavaa miettiin, että eipä olla kauaa enää tässä vauvat-osiossa :'( ja sitten että kun ite ei meinata enää vauvautua, niin voidaanko sitten jatkaa porukassa vaikka tonne rippi-ikään saakka? :LOL: :LOL:
 
Mä olen sairaanhoitaja. Duunia olen nyt paiskinut vanhainkodilla ja siellä saan päättää mitä vuoroja ja kuinka paljon teen :D Kotihoidontuen lisäosaanhan tuo vaikuttaa, mutta muuten saan tehdä työtä niin paljon kuin vaan mies suostuu hoitamaan lapsia omilta töiltään :)

Se on kyllä ihan järkkyä, että nää pienet mussukat täyttää kohta jo täysiä vuosia :eek: Aika kuluu niin vietävän nopeesti... Paitsi tänä päivänä sulla helmi :LOL:
 
maarias, mä saisin kanssa tuolleen tehdä duunia, mutta koitan vielä ketkutella niin pitkälle kun pystyn, ilman niitä työvuoroja, se on kuitenkin hyvä tietää että on työtä tarjolla tarvittaessa. =) Niin ja viikon päästä tosiaan tulee se pph tätsykin käymään, monta asiaa meneillään.

Niin ja hoksasin että kun varattiin se tallinnanmatka, niin mehän tarvitaan passikin pikkuiselle!! tulee vähän kiirus, mutta maanantaina sitten vaan passikuvaan ja poliisilaitokselle.
 
Omps täällä rauhallista ja hiljasta! Pitääs ny jotain kirjotella, ettei Helmin tarvi yksi pinoa nostella ;) Vissiin aika monet jo Suomessa on menny töihin. Täällä äitiysloma on vuoden, niin on ihan kiva kun saa viellä luvan kanssa hetken oll kotona. Kuhee paperityö + vierailurumba tosin päiväkotien kanssa jo käynnissä... tai itseasiassa oon kesäkuusta alkaen jo tosissani etsiny paikkaa, mutta ei oo viellä napannu kohdalle. On lapsirikasta aluett tää jolla asutaan.

Meidän onneen ei kuulu mitään ihmeempiä. Tyttö spurttaa laitoja ja seiniä pitkin ja välimatkat konttaa hirmu vauhtia. On muuttunu olemukseltaan ihan pikkulapseksi, kovasti pyöreyttä hävinnyt. Syötän jo 4 x päivässä kiinteitä ja imetän vaan aamulla, iltapäivällä kerran ja illalla. Huoh. Ja viimeaikoina viellä pari kerta yöllä. Näyttää olevan liikkeellä tätä heräilytautia. No ny viikonloppuna mies onneks hoiti aamut että sain nukkua.

Mitään sanoja ei oikeen tuu tytöltä, paitsi äiti ja miau ja mau. Selittää kyllä kovasti.

Siihen pottailujuttuun kukan ei jaksanu vastailla, että miten ne lapset pysyy siinä potalla??? Luulette vaan et mä vitsailen täällä vai??? Ihan tosissaan kysyn. Meidän pottailuharjotusten saldo on yhdet pissat lattialla. No ei kyllä montaa kertaa olla koitettukaan.

Muuten täällä jatkuu viellä kesä, koitan nyt nauttia viellä oikeen kovasti näistä viimeisistä kuukausista kotona ja istuskelen tytön kanssa leikkipuistoiss ja puistoissa päivät pitkät.

 
Hiljaista on, ei oo kyllä itelläkään ollut asiaa...

Meillä meni viimeyö onneks hyvin, pikku nuhanenä ei herännyt kuin kerran 23 aikaan itkemään hetkeksi =) Nukkui ysiin saakka aamulla. Voi kun ois itekin osannut nukkua, jotenkin jäin kahdesta eteenpäin odottelee miestä joka kotiutui työpaikan bileistä vasta 04!
Oma nuhakin taitaa olla paranemaan päin, ONNEKS! Vähän tukossa vielä, mut on tässä aikaa viel parantua...

Likka vetelee ittee kovaa kyytiä pitkin lattioita ja huoneita. Ei vielä näyttäs vähään aikaan lähtevän konttaamaan, käy tosin monesti kontallaan lattialla.

Päikkärit on vähentyneet, 2x tunnista kahteen enää ottaa! Ja aamupäivällä valvoo jotain 4-5h, aiemmin saattaa kyllä vaunuihin nukahtaa jos ollaan ulkona. Sänkyyn ei varmasti jää ennen kuin 12 tienoilla.

Esikoinen kiristelee hermoja. Luonteeltaan on kyllä kiltti, mutta nyt on uhma taas puskenut pintaan :kieh: Käy tönimässä siskoaan, läpsii ja joskus potkaisee!! Nauraa vaan räkäisesti päälle, ja lopulta tulee itku kun kiellän kovasti ja kiikutan toiseen huoneeseen. Rassaavaa... Ja kaikista raastavinta on kuunnella "purkkaa, purkkaa"-huutoa :headwall: Ollaan annettu vaan ruoan jälkeen palanen (ja täytyy myös syödä hyvin ). Sit kun keksii väillä et nyt haluunki sitä purkkaa... Toiv. menee pian ohi!!!

Nyt jos lähtis nukkumaan, otin kyllä päikkärit kun väsytti kauheasti!
 
pottajuttuun.. Mä en ole käyttänyt moneen kuukauteen potalla :whistle: Pari kertaa esikoiselle malliks istutin vauvan... Mulle riittää toistaiseks kun isompi osaa jo potalla käydä :) Hän sai 1v. lahjaksi, ei tajunnut hommaa vasta kuin tänä kesänä eli 2v. Toki meillä vauvan synnyttyä jäi potalla käynnit, eikä neiti edes siinä malttanut istumaan.
Kattoo sitten kun oppii vaikka kävelemään, jos siskonsa perässä pitäs istumaan päästä ;)
 
Iltaa. Viikonloppu meni juhliessa kaverin mökkikolmekymppisissä, vaikka suoraan sanottuna olisin halunnut vain olla kotona perheeni kanssa. Olin se tylsä äitihenkilö, joka istui illan jauhamassa syntyjä syviä ja meni nukkumaan puolilta öin.

Juhlissa oli kaksi raskaana olevaa kaveria ja elin täysillä mukana heidän juttujaan. Ihanaa!

Nyt askartelen Ifolor -ohjelman kanssa, kun yritän saada aikaiseksi valokuvakirjaa Otsosta.
 
Hyvä Maotao kun muistutit tosta pottajutusta, siitä mun pitikin kommentoida.
Siis meillähän tapahtui sellanen hassu juttu et pottaan tuli eka kakka :D !!!
Kun mun mies on päättäny opettaa pojan potalle ja pitää pottatreenejä et joka kerran kun vaipat vaihdetaan ni istutetaan potalla ja sit toistaa pojalle kakkakakkapissapissa :LOL: Mä en ite ole perustanut mitään noista pottatreeneistä kun olen kaikista vauvaopuksista täällä lukenut et se on ihan sama onko pottatreenejä vai ei, nii kuivaksi opitaan vasta kun vauva osaa säädellä ite sitä pissan ja kakan tuloa eli kun ne elimet on tarpeeksi kehittyneet siihen säätelyyn ja joku tutkimuskin tästä oli että alle 3-vuotiaana kuivaksi opittiin pottatreeneillä tai ilman, ihan sama.
Mies on nyt sitä mieltä että pottatreenit tuotti tulosta kun kakka saatiin aikaan ja minä taas että se oli puhdasta sattumaa :) Kun noi kakat ei meillä ole mitenkään säännölliseen aikaan. Välillä on aamukakka, välillä tulee päivällä, välillä illalla, eikä sitä oikeen pysty arvaa millon se tulee, sit ku tulee on jo myöhästä kun alkaa hiljakseen tinnaamaan. Mutta siis hyvähän toi on että tottuu siihen potalle ja tietää mitä siinä tehdään :D

helmi, Täällä samanlaista haikeutta ilmassa ja niinku maotao jo sanoi et pikkulapsen olemus, ni hokasin tässä et se vauva-aika alkaa olee jo ohi :eek: Voi kauhistus miten tää näin äkkiä meni. Aluks oli silleen et voiku tää nyt kasvais et tää rankka vauvavaihe menis ohi ja nyt kun ottaa ekoja askeleita itsenäisyyteen ni haluis vaan pitää vauvasta kiinni.
 
Maotao, meillä on pottailut vähän vähentyneet, mutta vähintään kerran päivässä istutan siihen. Meillä on vessassa kaikenlaista rekvisiittaa (mm. kirja, muoviankka, Kodin kuvalehti, minun punaiset helmet), joilla viihdytän poikaa siinä istuessa. Myös pyykkikone (jos sattuu olemaan päällä) on hyvää viihdykettä. Ei se siinä kovin kauaa malta olla ja meilläkin parit pissat on tulleet sitten lattialle, kun poika on noussut potalta. Mutta juttelen pojalle ja katsellaan yhdessä kaikkia tavaroita, niin istuu kyllä siinä potalla niiden voimalla. Välillä tulee kauheat raivarit ja poika heittäytyy potalta taaksepäin... Noin kerran viikossa saattaa kakat tulla pottaan, pissat muutaman kerran viikossa, mutta ei se pottailu kovin palkitsevaa oo nyt vime aikoina ollut.
 
No kiva kun nyt ihmiset innostuitte kirjottaan! :heart: :wave:

Mä laitan meidän neiti näpsästä viellä kuvan.




Ja vielä piti utelemani, että oliko Luminka ja Helmi treffeillä jo ja miten meni?

Mä oon Maikki myös tehny noita valokuvakirjoja, kivaa hommaa mut aika vie reippasti.

Päikkärit meilläkin lyhentyny, nukkuu 2x 1-1,5 tuntia ja yöllä 11 tuntia.
 

Yhteistyössä