11/08 masunkasvattajien murut *elokuussa*

iru
Sanse: Tärppionnea teille nyt seuraavalle kierrolle!! :heart:

Mä en oikeen usko vieläkään et oon oikeesti raskaana. Ku mun kierron väli oli edellisessä 43 niin oikeestaan testasin liian aikaste.. mut plussaa se näytti. Voiko näyttää plussaa vaikkei oliskaa raskaana? Huomenna pakko mennä ostaan uusi testi ku en voi uskoa todeksi tätä. Voihan se olla että tämä kierto olis ollu jo normaalimpi elikkä lyhempi ja siks niin "aikaste" plussa?? Auttakaa mua, oon ihan sekasi näistä jutuista!! Sorry, ku pukkaan nyt tänne tällaisia raskausjuttuja mut ku ootte mun tuki ja turva :D
 
Juu, muistaakseni nuo testit näyttävät herkemmin negatiivista kuin positiivista vastausta :) Me tästä suunnataan taas kohti mökkiä. Pitää käydä keräilemässä viinimarjat talteen. ILOISTA VIIKONLOPPUA KAIKILLE :flower:
 
iru: eiköhän se plussa oo aina plussa!! :) Ja täähän on just oikee paikka pohdiskella tuommoisia juttuja!!

Viikonloppu aluillaan, jee! Ja ihan kotiviikonloppua taas vietetään. Tuntuu että on yhtä kiirettä ja menemistä ollu koko kesä, aina on jotain suunnitelmia ja ohjelmaa. Ihana välillä vaan olla kotona. Melkosta härdelliä pitää tuo meidän 3,5-vee välillä tosin, on vähän pinna kireellä. Mutta eteenpäin vaan, sanoi mummo lumessa!
 
Työviikko pulkassa, huomenna ajellaan 300 km päähän serkun häihin.

Kävin ostamassa syksyksi city-marketin alesta kurahanskat ja collegehupparin. Voi kun osais arvioida, mitä pojalle tarvitaan syksyllä päälle päiväkodissa!

Odottelen edelleen vaippakankaita postista, sormet syyhyäis jo ompelemaan uusia vaippoja. Muutamasta vanhastakin tosin pitäis tuunata tarroja (tein alunperin liian lyhyet läpät ja nyt loppuu säätövara), taidan tehdä sen iltapuhteena. Jonkun sortin harrastus kai tääkin on...

Anzkuli, harmaat hetket kuuluu asiaan aina välillä. Sitten taas uuteen nousuun!
 
heippa, mulla on vähän sellanen olo että oon tulossa kipeeks, lisäks pinna kireellä, pää kipee ja sitä rataa!!! Esikoinen oli kanssa aamulla aika yskänen, siksi sitten peruttiin yksi kyläily tälle päivää, saameri kun jänskättää että koska se sikaflunssa iskee tänne! :/

Pikkumies osaa kanssa olla aika ärsyssä vaiheessa ,telonut tänään jo huulensa turpeeksi ja ottaansa kuhmun!

Ja vielä, esikoinen tälläkin hetellä juoksee rinkiä keittiö-eteinen-olkkari ja riekkuu!!! Ei jaksais kuunnella.

Mitäs vielä marisis......... :LOL:

Eilen soitteli yksityisen perhepäivähoidon ohjaaja, kun olin jättänyt soittopyynnön, tulee nyt sitten 3.9 tekemään kotikäynnin ja katsomaan asuntomme soveltuvuuden sekä tuo tarvittavia papereita kelaa, verojuttuja ym. varten. Katsotaan nyt sitten saanko vielä ne hoidokit jostain. =)

Niin ja sitten osallistun sellaiseen 10 viikon kurssiin (etäkurssi) joka liittyy ravitsemusasioihin, eli terveellisemmän elämän puolesta. Katsotaa nyt miten eukon käy, muita vaatimuksia ei kurssille ollut, kuin piti hankkia blenderi, se on nyt ostettu ja ekat smoothiet pyöräytetty. :p

Nyt tarttis hilata peffa ylös ja alkaa imuroitteen, ja sitten pitsantekoon.

mukavaa viikonloppua kaikille!

MAIKILLE: päiväkotia ajatellen ja syksyä:
* kuravaatteet
*välikausihaalari
* lenkkarit yms.
* kumpparit
* tumppuja (useampi pari)
* sisätossut/jarrusukat
* mukavia, "helppoja" vaatteita sisäoloihin
 
Hei vaan, piti tulla hehkuttamaan =)

Meillä otettu tänään ekat askeleen omin voimin. Eli olin ottamassa pojua kädestä kävelyyn, kun tuo jo tuli mua vastaan 3-4 askeleella. Ja vielä kahteen otteeseen, eli siitä se sitten lähtee... Ja ei kun mamma perässä!

Poikahan meillä vain liikkuisi jommankumman kädestä kiinni pitäen kävellen, ja vain 1 kädestä saa enää tukea. Jos nyt vähitellen lähtisi itse käveleen, niin voisi juosta sitten perässä, eikä enää vieressä :LOL:

Niin, ikäähän tuolla ipanalla on ihan 9 kk ja 12 vrk! Johan sitä olikin aika kävellä |O

Maikki, laitoin yv:tä
 
Heh, täällä kun muut hehkuttavat pienten kävelyn oppimisista, mä oon innoissani vasta kun likka ryömii :D Tänään on saanut pari kertaa pelastaa rattaiden alta sekä keittiön pöydän alta. Sit terassille ei voi jättää, joko on rämpimässä koristekiviä heti lattian vierestä tai repimässä nurmikkoa toiselta reunalta :LOL:
Oikeastaan olen tyytyväinen että saatiin kesä olla vielä suht rauhassa, sai jättää tuohon terassin lattialle köllöttelee =) Kun joskus ne oppii liikkumaan ja sit ei voi vauhtia pysäyttää :D

Meillä tytöt nukkuvat, olivat ihan väsyjä molemmat. Isompi ei nukkunut päikkäreitä ollenkaan, pienin oli valvonut yli 5h ennen kuin meni yöunille!

Anzkuli:
Halitukset sulle, itelläki ollut pari päivää vähän sellaisia ettei mikään innosta... Onneks mies pääsi jo kuudelta pois iltavuorosta, oli vähän helpottamassa iltahommissa =)

Mut nyt hakee illan pelastus, kultalonkero ;) On tullut vähän jo tavaksi ottaa viikonloppuna se yks. Vähän turhaa energiaa kun paino jumittunut tuohon samaan lukemaan :(
 
Lyhykäinen moi. Viime yö meni taas ihan pusikkoon, neiti heräsi illalla 23 aikaan ja valvoskeli toista tuntia, nukahti mun viereen ja siinä koko yön tuhisi. Arvatkaas oonko minä saanut nukuttua. Ja jälleen tuolla itkusteli, saapi nähdä tuleeko tästä samanmoinen yö. Mä en jaksa.

Tänä viikonloppuna olis tarkoitus juhlia Artturin 7 vuotisia. Leivoin juuri korvapuusteja, muutoin melkolailla kaupasta ostettua tarjotaan koska mä en nyt vaan jaksa leipoa. Huono minä.. :ashamed: Tänään olin sankarin, pikkukaksikon ja mun siskon kanssa kaupungilla, sisko osti Artulle lahjan. Nyt tohkeissaan esittelee kauko-ohjattavaansa (auto). Tai esitteli, nyt jo nukkuvat. Ehkä munkin pitäs, juttu ei oiken nyt pysy kasassa... Mutta koneelle en varmaan pahemmin ehdi, juhlitaan koko viikonloppu. Eli mukavaa viikonvaihdetta, leidit!

HM ja ihanat pienet 10 kk :heart: :heart:
 
Kiitokset halauksista!! :)

Tänään vähän mukavampi olo, koko mammakööri oli aamulla puistossa. Pari viikkoa ollaanki oltu tynkäpoppoolla, kun osa siis on siirtynyt työelämään. Mammojen kuntosali-iltaaki sovittiin, aletaan porukalla käydä tuossa lähisalilla vähän habaa kasvattamassa! ;) Sitä kaipaanki, siis että kotoa vähän pääsee pois. Tuntuu taas että oon ihan vaan aina kotona ja aina nuo muksut pyörii helmoissa vaikka ei kotona oltaska. Jotain omaa siis minulle välillä! Eilen kävin tunnin lenkillä ja huomenna ois suunnitelmissa sama uusiks. Jospa se vähän piristäis.

Isäntä on tänään rc-autoajeluilla, saan nauttia poikien seurasta ihan yksikseni... Eikä nuutti taida ees nukahtaa.. Onneks ei sentään riehu ja hillu niin saa leevi ees nukkua. Pitää kohta pyytää nuutti tuolta pois, katotaan vaikka sit joku elokuva kun leevi vielä uniaan jatkaa. Pinokkio ois serkulta lainassa, se ois varmaan kiva! :)
 
toi OMA-AIKA, on aika kova sana kyllä!!!! siitä kun koittaa pitää kiinni niin jaksaa kummasti paremmin. =) Mä oon ollut todella pahantuulinen nyt pari päivää, eikä ota laantuakseen, ihan kummallisista asioista saan raivareita sekä miehelle että esikoisella. Ja mietin että mistä se johtuis, niin huomasin etten oo moneen viikkoon muutakuin ruokakaupassa ollut itekseni ja kirpparilla, jippii! :D (josta muuten löysin eilen ja tänään itelle kaikkee kivaa: farkut 4e, toiset farkut 4e, ja kolmannet 10e...pakko-ostoksia kun kerrankin sopi jalkaan :), toppi 1e, poncho 1e, ja suorat housut 1e)
Niin, siis nää kauppavisiitit on ollut mun omaa aikaa. Enkä siis voi tästä syyttää kuin itseäni, illat on ollut koko viikon vapaita, kun mies ihan kotosalla, ei vaan saa aikaseksi. Mutta nyt mä ootan kuin kuuta nousevaa, elokuun vikaa viikonloppua, kun ois tarkoitus tuon luminkan kanssa treffata ja viettää mammojen laatuaikaa. =)
 
leppoisaa lauantaita kaikille!

tänään on ollut kiva päivä, sain nukkua tooooooosi pitkään!
vähän on semmonen olo että flunssa iskis kun en meinannut millään herätä ja tänään on nenä vuotanut ja päässä vähän hassu olo. yks lähes varma merkki on myös aina se että flunssan alkumetreillä mulla alkaa iho menemään huonompaan kuntoon (on atooppinen herkkä iho) ja nyt oon ihan ihottumainen kauttaaltaan...blaah

mutta tänään sain vihdoin varattua kampaaja-ajan (toivotaan nyt että viime kerran katastrofin jälkeen saisin vähän ees siedettävämmän kuontalon) tiistaille, käytiin koko porukka shoppailemassa ja nyt oon siivonnut huushollia ja pessyt pyykkiä kerrankin ihan rauhassa!

miehellä alkoi kesäloma joten nyt on vähän ehkä rennompia päiviä kaikilla meillä.toivottavasti ilmat ois kivoja että päästäis istuskelemaan ja leikkimään tohon ihan mahtavaan lähipuistoon.

laitoin kirpparille kans joitain omia ja vilhon vanhoja vaatteita ja enpä paljoa tienannut, vähän runsas 50e vaan (mutta oli viikon semmosella pikkupaikkakunnan pienellä kirpparilla) täytyy viedä toiselle kirppikselle täällä helsingissä jos tienais vähän enemmän.

jaahas, vielä yks koneellinen pyykkiä pyörimään ja kun poika nukahtaa niin aukeaa hyvin ansaittu siideri lauantai-illan kunniaksi!
 
Helmi: mä tässä oon vähän ajatellut et en mä sittenkään sua tahtois tavata... :/

NO EI TOSI :D Ei ois pitkä aika enää, päiviä jo lasken =) Katotaan vieläkö pyöritään samalla palstalla sen viikonlopun jälkeen :LOL: Kuiteskii tapellaan ja haukutaan toisia ja lopulta lähtetään kaatokännissä kotiin :LOL: :LOL:
 
Treffi on hyvä!!!! :D Mekin treffattiin viikko takaperin Kuunkullan kanssa ja käytiin eläintarhassa. Hauskaa oli!!! Lapset otti unet vuorotahtiin ja tykkäsivät ihmetellä eläimiä.

Nyt annoin tytölle miehen kännykän käteen niin saan nopsasti kirjottaa!!! Hihii, toivottavasti ei soita mihinkään. Tykkää niin puhua puhelimessa tuo tyttö.

Meil oli eilen hääpäivä ja oltiin illalla ulkon kaksisteen! Miehen kaveri oli vahtimassa tyttöä, mut kiltisti oli nukkunu koko ajan 21-24:30 kun oltiin pois. Oon nyt enempi jättäny tyttöä hoitoon aina kun hoitoapua on tarjolla, treenaillaan päiväkotia varten. Mä odotan innolla työelämän alkua (marraskuussa) mutta siirtymää helpottaa se että mies pitää 2kk isyysvapaata. Onneks täällä on pitempi tuo äitiysloma 12 kk, niin ei tarvi ihan viellä jättää tyttöä tarhaan, Maikki ja muut "työläiset", hengessä mukana ollaan.

Meillä tyttö on varsin ehtiväinen pikku neiti, eilen oli purrut palan kaikista olkkarin pöydällä kulhossa olleista nektariineista... sitten on oppinut naksuttamaan suulla kuten delfiini. Ja tottakai pitää naksuttamalla vastata. Käymme siis keskusteluit delfiinikielellä. Kyllä mä välillä lämmöllä mietin teitä, joilla on kaks pientä, varsinki vaippahousua... miten te ehditte? Mulla riittää hermot just ja just tähän yhteen.

Muutto meillä alkaa onneks olla pulkassa! Ihanaa kun on vähän enempi tilaa!

Pottailusta kysymys. Miten olette käytännössä aloittaneet sen? Kuinka usein, missä iässä, missä yhteydessä? Oletteko pitäneet lasta potalla "käsin" vai puhumalla? Täällä on kovasti vallalla muotisuuntaus, jossa lapset opetetaan kuivaksi vasta 2-3 vuoden iässä... musta tuntuis vähän hölmöltä odottaa niin kauan.

Helmi: Hienot kirpparilöydöt! Tekee itekin mieli penkomaan!

Ja onnea kaikille kävelijöille! Huhhuh, kauhistuttaa jo nyt mitä kaikkea sitten pitää laittaa suojaan kun tuo tuosta liikkeelle ampasee... ;)

 
Luminka: Kiitos taas uudesta pinosta! :flower:

Minulla on niin vähälle jäänyt koneella olo, etten mie kerkee lueskelemaan saati sitten kirjoittelemaan. :ashamed:
Neulomon sivuille olen hurahtanut & pari käsityötä saanut jopa valmiiksi.

--

Mie aloitin torstaina työt, joten mies jäi kodinhoidon tuella hoitamaan Milkaa. Päätöstä ei ole vielä tullut, koska minun pitää ilmoittaa tuloni.. Tai viedä työsopimukseni heille, jonka olen kyllä heille toimittanut maaliskuussa 2007.. Mutta heiltä ei sitä ei löydy koneelta
:eek: Ja, kun vein heille hakemuksen & kysyin, pitääkö minun vielä toimittaa jotain tositteita. Nainen vastaa selvästi suomen kielellä, ettei tarvitse :headwall: .

--

Viime viikon ma-ke saatiin miehen kanssa olla ihan kahdestaan. Emma & Suvi-Tuuli menivät mökille yökylään Elinan & Terhon seuraksi. Milka meni kummitätinsä luokse. Onneksi sattui hyvät ilmat, että pystyivät olee mahdollisimman paljon pihalla. Yöt oli sujuneet hyvin.

Miehellä & minulla oikeastaan oli aika tylsää, toisaalta. Ollaanko me niin erilleen toisistamme kasvettu vai mitä.. Maanantai ja tiistai kierreltii kaupungissa.. Illat puuhasteltii jotain.. Leffojen parissahan tuo meni. Oli kyllä hiljaista. En muistakaan, milloin oli viimeksi noin hiljaista.

--

Meillä on nyt kuin uusi asunto. Kolme viikkoa maalattiin seiniä, kattoja & listat hiottii+maalattiin. Miten maali saakaan niin erilaiseksi. Tytöt sai ihanan pinkin huoneen :heart:

--

Meillä on myös kissanpentu, joka saa seuralaisen 8 viikon päästä :D.

--

Milka kasvaa hurjasti. Varmaankin jo sen 10 kg painaa & pituutta yli 73 cm. Ensi kuuhun pitäisi se seuraava nla:kin varata.
Viime kuun alussa oppi: 1. istumaan, josta lähti ryömimään & konttaamaan. Yhdessä huljauksessa oppi kaiken! Ja kiipeää portaat yms. Ei neitiä pidättele enää mikään. Kissa tykkää, kun toinen on hännästä repimässä.

Neiti nousee myös tukea vasten + liikkuu sivuttain kävellen. Ihan hirmuista vauhtia tosiaan kehittyy.

Ruoka maistuu & sen huomaa :D. Meidän perheen pieni nasu <3

Muutama kuva Milkasta:







Kuva Emmasta:



Kuva Suvi-Tuulista:



--

Tosiaan torstaina aloitin työt.. Ja hiljaista oli.. Kerkesin neulomaan Emman toista villasukkaa, joka on kohta valmis.

Minä viime kuussa sain vihdoin ja viimein Pirkko-mummon villahousut valmiiksi.. onneksi mummo oli niihin tyytyväinen.

Villahousut:



Olen tehnyt myös pyöryläliivin:

edestä:


takaa:


liivi:


Olen minä lapasetkin saanut viime kuukauden aikana tehtyä. Kerrankin lapaset on sellaiset, että varsi on sopivan pituinen.



Minä noiden villahousujen jälkeen sanoin monille, etten mihinkään isotöiseen enää rupea, että tilaustyönä saatan tehdä lapasia + villasukkia, jos vain tilaaja maksaa langat ja vähän vaivan palkkaa..

Noh, pomo ihastui tuohon pyöryläliiviin, joten joku lupautui tekee.. Tuli hieman paineita, koska nyt pitää yrittää palat yhdistää hieman paremmin.. Omaan tuli vain yhdistettyä
:whistle:

--

Itse oon saanut poimittua 26 L punaviinimarjoja + 7 L mustaviinimarjoja & edelleen jäi pensaaseen punasia.. Mulla on vain pakkaset täynnä jo noita marjoja.. Joten jos loput käyn vielä keräämässä, ni pakko kai on mehuksi laitettava.

Kukaan muu ei niitä kerää, joten ne jää pensaaseen, jos en minäkään niitä kerää. Olenpahan jo kuitenkin suurimman osan kerännyt, joten ei sen puoleen.

Olen miettinyt, että mustikoita & vattuja kävisin myös keräilemässä, mutta ei mahdu enää pakkaseen.. Ni katsotaan nyt miten käy. Ja jaksanko enää töiden jälkeen lähteä keräämään.

--

apilanirppu: Tervetuloa! :flower:

--

iru: Voi, kun ihanaa!! Oikein paljon Onnea plussan johdosta! :flower:

Itsellä on mahdoton vauvakuume.. Katsotaan milloin me aloitetaan yrittäminen. Oppisopimusta jatkettiin 31.5.2010 asti, mutta koulua on varmaankin maaliskuun puoleen väliin 2010 & jos tuohon mennessä olen näytöt saanut suoritettua, niin silloin olisin merkonomi, mutta taloushallinto on pahin.. Mutta mie haluun kans vauvan..

--

sanse: Tsemiä ensi kiertoon! :hug:

--

Mie niin kateellisena luen uutisia, että ketkä yrittää.. Kyllähän mies tuossa on moneen otteeseen sanonut, että eikö voitaisiin ruveta yrittää. Mut mie haluan pudottaa painoni edes siihen 65 kg.. 60 kg olisi ihanne

--

Mutta nyt iltahommeleiden pariin. ja jos jatkaisi neulomista. Tämä päivä on mennyt siivotessa.

--

Red Dragon & Milka 9 kk

--
 
Iltaa!

Tultiin iltapäivällä reissusta sukulaisen häistä, ajeltiin sinne 4,5 tuntia suuntaansa, yötä sentään oltiin välillä. Otso oli ihan turkasen pahalla tuulella kun päästiin kotiin, itkeä röllötti vaan ja lopulta laitoin nukkumaan jo tuntia aiemmin kuin yleensä. Taisi olla rankka reissu ja nenäkin tuntuu olevan tukkoinen. Valvoi eilen illalla 23:30 saakka hotellilla, unirytmi taisi mennä vähän pepulleen.

Kiitos helmi päiväkotilistasta! Kaikkea muuta löytyy, paitsi lämpöisiä käsineitä ei pojalla ole sopivan kokoisia. Mutta niitä on nopsa neuloa.

Jaahas, ei se kaveri nukahtanutkaan... Oon itse ihan poikki kun ajoin molempiin suuntiin, kunpa pääsis ajoissa tänään nukkumaan.
 
Oi kun on ollu mukava päivä! Aamulla isi nous poikien kans ja teki kaikki aamuhommat. Mie heräsin vähän myöhemmin ja oli sit heti aamusta lenkkitreffit kaverin kans. Käytiin kevyellä lenkillä tänään sauvomassa kun hällä vähän selkä vaivaa. Sit tulin hiljaiseen kotiin kun pojat olivat ulkoilemassa. Sain tehtyä videoeditointihommia taas vähän eteenpäin. Suihkuunki menin vasta sitten kun ukot tuli kotiin ja olivat syömässä. Päikkäreiden loppuun saakka vietin ihan omaa laatuaikaa. Ja olipas ihanaa!

Päikkäreiden jälkeen käytiin prismalla. Ostettiin nuutille vielä uudet lenkkari kun ne pihakengät on aivan karmeessa kunnossa. On nyt sit siistit lenkkarit millä kerhoon kulkee. Kerhotossutki ostettiin. Ja kaikkee pientä sekalaista mitä on listaan kertyny ja mitä prismalta halvemmalla saa. Yleensä käyn siis tuossa viereisessä s-marketissa, mutta esim. vaippapussi on prismalla melkein 3e halvempi niin ostetaan sit aina sieltä kerralla pari pussia. 2-3 vaippaa meillä päivään menee (+ yövaippa), melko hyvin sujuu pottailut. Eli ei onneks kauheesti mee rahaa tuohon riemuun enää! Nuutilta otettiin päivävaippa pois 1,5-vuotiaana ja siitä tosi nopsaan oppiki sit kuivaks. Kauheeta aatella että ei leevilläkä siihen oo enää kuin ... ööö .... *kaivelee laskinta* ... n. 8kk!! Voi kun sujuis leevin kans kuivaks opettelu yhtä helposti!! Tää vaippashow ei oo ollenka kivaa!

Ilta meniki sit miehen siskon luona. Anoppi oli siellä kylättelemässä niin mentiin meki sit mummoa moikkaamaan. Oli oikein rauhaisa ilta! Serkukset leikkivät tosi rauhallisesti eikä perinteistä kotiinlähtökiukkuaka ollu. IHME! Onkohan tuo meidän hulivili tulossa kipeeks... No, kyllä se kotona jaksaa riekkua...

Menkatki alko tänään ja itelläki on nyt parempi mieli. Liekkö ollu sit taas jotain hormoniahistuksia. On se vaan kummallista tää naisen elämä! :)
 
iru
Red Dragon: Kiitos onnitteluista, mulla alkaa painonpudotus urakka tän jälkeen.. haluttiin että olis lapset pienellä aikavälillä enkä tässä välissä saanu itseä niskasta kiinni, joten urakka odottelee ensi kesää. :whistle: Olit tehny tosi ihania käsitöitä :heart: itse oon maailman huonoin tekeen :ashamed: tykkään kyllä itsetehdyistä enemmän.. jospa mää joskus oppisin edes villasukat tekeen ettei muiden tarvitse meille tehdä.. Ihania kuvia tytöistä :heart:

Munhan piti sitte perjantaina tehdä vielä uus testi ku en uskonu sitä maanantain testiä... nyt uskon :LOL: elikkä huomenna neuvolaan soitto.

Meillä asunto edelleen myynnissä ja isompaa katsellaan.. tehtiin tarjous yhdestä ihanasta talosta (oman asunnon myyntiehdolla), mut se kerkes nyt sitte mennä ku ei saatu tätä myytyä.. :( mies on ihan maansa myyny eikä suostu edes katseleen nyt mitään. Vuokralle muutetaan jos tämä menee kaupaksi eikä löydy kivaa taloa sillä hetkellä.

Mut nyt nukkumaan :wave:
 
Moi!
Tylsää ku sataa vettä :/ ajattelin kuitenkin käydä ulkona mutkan..ei jaksa sisällä vaan olla.
Mulla tuli perjantaina se kodinhoidontuen päätös. 356? ja siitä verot pois ja sit saan vielä sitä lisäosaa, mut siitä verotus sivutulo% mukaan, eli siitä jää n. 90? käteen, että näillä pitäis sitten pärjätä prkle..ei tuolla ukollakaan mitkään huipputulot ole mut silti meni vähän yli sen tulorajan.Masentavaa :$ Olli tuossa alkoi jo kitisemään, taitaa olla eka päiksyjen aika ku ollaan niin aikasin herätty( klo. 7.00)... :wave:
 
Huoh ja huomenta. Tulin vasta kymmeneen töihin, kun yöllä taas valvottiin. Onneksi on tätä akateemista vapautta, niin voi joustaa aikatauluista.

Erehdyin jättämään kestovaipan yöksi, pojalla oli nenä tukossa ja hampaitakin vissiin tulee, kun piehtaroi ja kitisi puolen tunnin välein koko yön. Poika ei siis varsinaisesti herännyt, mutta me vanhemmat tietenkin valvoimme... Aamulla kuuden jälkeen sitten mies vaihtoi kertakäyttövaipan, kun taskuvaipan sisukset oli ihan litsmärät. Mies vastustaa yökestoilua, kun väittää että poika nukkuu huonommin kestovaipalla, ja kai siinä jotain perää voi olla...

Onko jollain teidän (marraskuun) muksuista jo puhjennut kulmahampaat? Meillä sormia on tungettu suuhun nyt niin kovalla tarmolla, että epäilen hampaita olevan tulossa taas. Otsollahan tuli ekat hampaat tosi aikaisin (3,5 kk) ja nyt on 8 hammasta ollut suussa jo kolmen kuukauden ajan, joten en ihmettelisi jos ne kulmahampaatkin tulis etuajassa. Oon käyttänyt lasten hammastahnaa hampaiden harjauksessa ja poika alkaa hihkua aina innoissaan kun hammastahnatuubi otetaan esille :D

Anzkuli, kuulostaa tosi ihanalta että vain 2-3 vaippaa menee päivässä ja muuten käy potalla! Oliskin tosi hyvä jos lapsi oppisi niin nuorena kuivaksi! Meillä pottailu on taas ottanut takapakkia, poika ei viihdy siinä istumassa ja nyt parit kerrat on pissannut lattialle potalta nostamisen jälkeen. Ja epäilen, ettei mies käytä poikaa potalla kovin ahkerasti nyt kun on koti-isänä... Ainiin, toivottavasti iskä76 ei käy täällä lukemassa ;)

Anzkuli, mulla myös menkat alkoi ja selvisi syy, miksi mies oli saanut huutia edellisellä viikolla. Nyt on ekat kunnon menkat, kun vaihdoin minipillereistä yhdistelmiin (kun imetys loppui). Olinkin unohtanut minkälaista tää on, vatsakipuineen kaikkineen.

Iru, toivotaan että teidän asuntohommat kääntyisi positiiviseen suuntaan! Nyt kun on perhekin kasvamassa kovaa vauhtia :hug:

RD, hienoja käsitöitä! Ja mikäli sinä olet itse mannekiinina villahousukuvassa, ei sulla mielestäni ole mitään tarvetta laihduttaa!!

Loppuviikko mulla onkin töissä tiukempaa aikataulua ja loppuviikolla on pojan korvakontrolli. Miehellä on kammo korvalääkäreistä, joten minä vien Otson sinne. Otso on ehtinyt tulla uudelleen nuhaan viime korvatulehduksen jälkeen, mutta toivotaan ettei korvatulehdus uusi.
 

Yhteistyössä