11/08 masunkasvattajien murut *loka-marraskuussa*

Meillä on nyt juhlat sit juhlittu. Kiva viikonloppu oli vaikkakin melkoisen raskas kun oli vierasta vähän valiä. Onneks isäntä kunnostautui ja teki koko viikonlopun kotihommia ihan kunnon sykkeellä ja ihan ilman pyytämistä. Kiva niin!

Tänään käytiin leeville possu- ja kausi-influenssapiikit. Saatiin ne tuossa lähineuvolassa. Vietiin nuutti ensin kerhoon ja sit päästiin ihan rauhassa menemään. 33 lasta oli meitä ennen jonossa ja melkein 1,5 tuntia sit jonotettiin. Onneks leevi viihtyi hyvin. Nyt pitää vaan toivoa että ei mitään oireita tulis... No, todennäköisesti tulee... Molempiin jalkoihin on piikki laitettu eli saattaa olla sylissä kanneltava pikkumies tänään! Toivottavasti ei kuumetta nostais että ei tarviis sitä lääkettä sit antaa.

Paranemista kaikille sairastelijoille!! Ja parempia öitä huonosti nukkuneille!
 
Mä kävin ottaa esikoiselle sikatautirokotteen...

Toisin kuin Anzkuli, me päästiin nopsaan pois =) Rokottamisen aloittivat klo.12, oltiin 11.40 paikalla jo ensimmäisenä. 12.05 päästiin jo huoneesta pois, hetki odottelua tuleeko mitään...

Tytöt ovat keskenään leikkimässä esikoisen huoneessa =) Titi-nallea kuuntelevat, ihana rauha täällä olkkarissa/keittiössä =)
Pitäisi lähteä laittamaan leivät uuniin, sitten ruoka tekemään..

Nyt on kädet taas neulomiskondiksessa, tein jo eilen itelle toisen sukan valmiiks. Uusin projekti tehdä vielä kaverini kummilapselle.
Varmuuden vuoksi kaksi erilaista josta saa valita ;)
 
Todella nopeeta toimintaa teidän neuvolassa Luminka! Mä voin vaan kanssa kuvitella, että ootellaan pitkään tuota rokotetta ensi viikolla, kun aloittavat noiden pienten rokottamisen. Täällä vaan ei rokoteta molempia rokotuksia samalla kertaa. Sanoivat, että on liian suuri rasitus pienelle kropalle, antaa molemat samalla kertaa.

Jaksamista Luminka sinulle :hug: Mä itse olen ihan rikki jo yhdestä huonosta yöstä :| Onneksi Leo on alkanut taas nukkua paremmin, kun siirryin taas täysin tutteliin. Me varmaan ryypätää täällä tuttelia vielä kun armeijaan pitäis lähteä :D En halua rikkinäisiä öitä :D
 
luminka, nuo teitin huonot yöt on kyllä varmaan aika rankkoja :( jaksuja!!!! :hug:

keijun perheeseen pikaista paranemista! :hug:

täällä esikoinen 39-39,5 asteen kuumeessa, oli tuossa iltapäivällä todella voimaton, nukahtikin sitten sohvalle hetkeksi, olen onneksi saanut juomaan ja vähän jo syökin. Yskä kuulostaa pahalle, mutta urhea pieni mies ei valita että sattuisi. KUITENKIN tähän saakka täytyy sanoa että tauti ei vaikuta mitenkään erityisen rankalta, toivon että näin tällä selviäisimmekin, ilman ikäviä jäkitauteja. Myös muilla sairastaneilla on vastaavia kokemuksia.

Nyt jäätelöannoksia tekemään pikkupotilaalle ja saadaan me aikuisetkin siinä samassa. :p
 
Kiitos haleista...

Mun ahdistaa kun on taas ilta ja kohta yö :/ Tuntuu ettei tahtois mennä nukkumaan, kun kohta show taas alkaa. Miehen kanssa mietittiin että jos jäätäis nukkumaan olohuoneeseen. Kun neiti saadaan sänkyyn rauhoitettua, ja kömpii ite takas sänkyyn niin peitto kahisee ja joustinpatjan pinnat pitää ääntä. Jos nukkuis toisessa huoneessa, pääsee hiljaa hiippailemaan pois.
Mut jos tälleen saadaan tyttö nukkumaan, niin miten me oikeesti järjestellään hommat?! Ei me sänkyä tänne viitsitä tuoda.
Ollaankin vitsailtu että pinnasänky kodinhoitohuoneeseen :LOL:

Mut nyt antaa esikoiselle aikaa, kohta laitan hänetkin nukkumaan. Villasukkabisnekseet odottaa :D
 
Helmi, pikaista paranemista esikoiselle :hug: Kuulostaa tosiaan sikainfluenssalta, ja kun sitä tavallista influenssaa ei vielä pitäisi olla liikkeellä.

Meilläkin alkoi tänään pojalla kova yskä ja lämpöä 38. Täytyy tässä tarkkailla ettei kuume nouse enempää. Muuten on kyllä pirteästi leikkinyt tänään, toivotaan että tavallinen flunssavirus.
Pelkään vaan tuleeko taas sellainen kurkunpääntulehduskohtaus. Se oli kyllä tosi pelottavaa silloin kun ei poika saanut henkeä :( Siitä on jääny ihan kammo.
Täällä alkaa vasta ne SI-rokotukset kuun lopulla, siis tällä alueella. Muilla Saksan alueilla ovat jo hyvässä vauhdissa, mutta täällä lääkärit saa sitä rokotetta jotenkin myöhässä. Ensi viikolla tai sitä seuraavalla saavat vasta rokotteet. Ja sitten täytyy etsiä lääkärit, jotka rokottaa. Meidän oma lastenlääkäri on sellainen 'kasvitohtori', ei varmaan edes rokota.
Mennään sitten jollekin muulle rokotuttamaan poika.

Luminka, kurja noita huonosti nukuttuja öitä
:( :hug: Jaksuja sinnepäin! Meilläkin on ollu niin rikkinäisiä öitä viimeaikoina. Rankkaa se on. En tiedä johtuisko eroahdistuksesta? Yöllä juodaan jotain 2 kertaa maitoa. Oon nyt yrittäny antaa välillä teetä ensin ja joskus onnistuu, et nukahtaa siihen, mutta herää kuiteskin sitten vaatimaan sitä maitoa. Ja niin kovaa, ettei tuota kyllä huudattaa vois.

No nyt on tällä virallisesti taaperolla :D 1 vee:heart: ja kävelee 4 askelta yksin.( Osais kyllä varmasti enemmänkin, mutta ei uskalla vielä ihan yksin taapertaa) 2 uudet talvikengät!
Jee mä löysin sämlyläjalalle kengät. Elephant-merkkiset ja kunnon levee lestiset. Nauhalliset ja kun ne saa kunnolla auki niin saa sen jalan mahtumaan. Sitten tänään Lidlistä hain vielä kunnon talvisaappaat. Maksoi vaan 8 euroa ja niissä on vetoketju sivulla ja vielä nauhat, niin saa sen jalan myös hyvin sinne. Nyt on koko 21 kengissä.
Sitten tilasin uuden reimatec-puvun puoleen hintaan 45 ? 80/86 kokoinen.

Nii noista rokotuksista vielä, meillä ei ole tullut mistään rokotuksista kuumetta.
En tiedä sitten onko johtunut siitä, että ollaan annettu sellainen homeopaattinen suppo rokotuksien jälkeen, mut ei mitään oireita ole ollu.

 
Meillä nyt leeville nous illasta kuume. Kainalosta mittasin 38.2. En nyt kuitenka antanu sit lääkettä - en tiijä oisko kuitenki pitäny... Siirsin sängyn tuonne meidän makariin niin sit voin yöllä vähän kurkkailla ja tarkkailla. Toivottavasti laskis nopsaan. Miusta on ihan kauheeta kun muksut sairastaa!! Oon aina heti niin huolissani... Eli edessä varmaan miulla huonosti nukuttu yö.
 
Voisin sanoa että oikein ihanaa huomenta =)
Eli meillä siis nukuttiin viimeyö! :eek: Heräsin neljältä, kauhee pissihätä. Sit pinnasängyssä kuului pientä itkua, kävin heittää tutin ja siihen asettui. Esikoinen tosin heräs mun mielestä liian aikaisin, seiskalta jo :/ No, ei voi mitään, parempi aina noin et aamu alkaa aiemmin kuin et yöllä huudetaan...

Esikoinen odottelee innoissaan leikkikaveria (kuuttipieni tulee siis lasten kanssa käymään.. mä näköjään treffailen palstalaisia vähän väliä :D )...
Mut nyt pitää lähtee ottaa pikkuätisijä syliin, jalkojen juuressa pyörii...! Moido! :wave:
 
Kivaa kuulla, että Luminkan huushollissa on taas uni maittanut :heart:

Mä pidin pientä nukahtamiskoulua eilen illalla, kun Otso on ottanut tavaksi seistä huudella sängyssä ja heitellä tuttia siinä vaiheessa kun pitäisi laittaa päätä tyynyyn. Mies on sitten istuskellut sängyn vierellä ja jutellut pojalle, mikä on mun mielestä aavistuksen huono tapa.

Eilen illalla annoin kaksi kertaa 5 minuutin ajan huudella sängyssä ennenkuin menin katsomaan. Ei siis varsinaisesti itkenyt, vaan huuteli ensin kutsuvasti ja sitten kiukkuisesti, kun kukaan ei tullut. Toisella kerralla oli tutti pudonnut ja kun laitoin sen suuhun, poika rauhoittui ja nukahti. Sovittiin miehen kanssa, että tutti lähtee joulupukin matkaan.

Meillä on pottailun kanssa taas joku vaihe päällä... Istuu ja istuu, mutta potta on tyhjä. Parina aamuna on kakannut lattialle ja eilen myös pissasi lattialle :headwall: On ensin istunut hyvän aikaa potalla ja sitten poika on noussut ylös tai oon sanonut, että riittää, mennäänpä laittamaan vaippa. Poika on kävellyt mun perässä makkaria kohti, mutta matkalla pysähtynyt pissaamaan/kakkaamaan eteisen lattialle. Päiväkodissa oli eilen kakannut kaksi kertaa pottaan ja pissaakin kuulemma hienosti melkein joka kerta. Mutta kotona ei. Vinkkejä otetaan vastaan...
 
huomenta...onkin paljon sairastavia, paranemista kaikille! :hug:

mä pidän kuumetta sikäli hyvänä asiana, että sillähän on ihan selvä tarkoitus paranemisen suhteen. Mä en alenna sitä lääkkeillä, kuin siellä 39asteen kieppeillä, tai jos muuten selkeesti kipuinen. Ja koitan jaksaa ajatella niin että taas tässä vastustuskyky pojalla kasvaa. Nyt on tosiaan pienempikin TOSI yskänen, mutta ei kuumetta, vielä.

Sellaista asiaa vielä mietin, että kun tautia ei testata, vaan siis todetaan oireiden perusteella, ja kun monet eivät sitten usko että tauti olisi sikaa vaan esim. kausi-influenssaa (tuttavissani tälläistä), niin VAIKKA he sairastaisivat lapsineen oireineen täsmäävän taudin, OTTAVAT silti rokotteen! :eek:
MITÄ OLETTE TÄSTÄ MIELTÄ?
 
Kiva että Luminkan luona on nukuttu! :)

helmi: mieki tykkään pitää kuumeen kuumeena, aattelen kans että kuumeella on kuitenki tarkoituksensa. Päivällä annan vaan jos menee yli 38.5, yötä vasten annan helpommin lääkkeen että saa potilas levättyä kunnolla. Seki kuitenki sit edesauttaa paranemista.

Meillä leevillä laski kuume yön aikana. 01-03 oli levotonta ja kolmen aikaan sit jo meni ihan itkuks. Otin sit ylös että mittaan kuumeen jos on nousussa. Mutta oliki onneks laskenu jo 37.3:ään. Aamulla oli sit 36.6. Eikä se rokotuskohta jalassaka tunnu vaivaavan.

Tänään leevi pääs sit ekaa kertaa kunnon pulkka-ajelulle kun käytiin nuutti kerhosta hakemassa. Hyvin sujui ja hyvin nukkui pulkassakin! :D Olipas kepeä olo vedellä muksut pulkissa kun ei tarvinnu lykkiä rattaita! On tää talvi vaan kivaa! :)
 
Huomenna tää rouva yrittää taas kerran ennättää lukee ja kirjoittelee, mutta miten tää elämä on näin kiireiseksi tullut :whistle: . Pitäisi kai sitä raskautua, että enemmän ennättäisi olla koneella :whistle: . Yritystä ehkä päällä, mutta katsotaan nyt ;) . Mie teen vaan käsitöitä, yritän jaksaa käydä sekä koulussa että töissä ja siihen päälle hoitaa kodin + perhettä.

Mutta tänään meidän Milka täytti 1 vee :heart: . Miten tämä aika meneekään niin nopiaa.

Mutta nyt jatkaa villasukkia (tällä kertaa jopa tekemässä itselle).

RD + Milka 1 wee :heart:
 
Onnea RD:n Milka!

Ja samalla ilmoitan, että Lumikin täytti tänään 1v! :flower: :heart:

Ja flunssa alkaa olee voitettu, itellä jo paljon parempi olo. Käytiin kaupassakin tänään. Lumillakin viime yö sujui paremmin, sai hengitettyä (oli valkosipulia sukkahousussa roikkumassa sängyn reunalla :) ). Nenä vielä Lumilla on kyllä tukossa, et sen puolesta hengitys on melko hankalaa, mutta tosi pirteä tyttö on.
Ja tuli se kummitätikin tänään käymään synttärien kunniaks, vaikka marmatinkin hänestä täällä, niin kyllä tuli nyt hyvä mieli kun tuli!
 
iltaa! Täällä yks ihan väsynyt naatti ilmottautuu. Koko päivän lohdutellu ja kanniskellu itkevää poikaa.
Tänään romahti niin, ettei jaksanu edes leikkiä. Nukkui pitkät tovit ja sitten oli taas niin yliväsy ettei halunnu nukkua. "äiti aiaiaiaiaai" valitti vaan kokoajan ja meni välillä ihan hysteeriseksi se itku, että tuli yskän mukana limainen oksennus. Nokka vuotaa ihan solkenaan ja se yskä on sellainen rohiseva. Kurkku myös kipeänä, kun ei suostunut syömään. Juomaan sain onneks. Se on tärkeetä et saa nesteitä. Pientä lämpöä vaan, mutta annoin sitten kipusupon, kun ihan selvästi kipuaan huuti kokoajan. Lähdettiin sitten vielä 4 jalkeen lääkärin tarkastuttamaan. Korvat on ok. Saatiin yskänlääkettä ja suolatippoja nenään.
Kauhulla odotan yötä ja pelkään taas sitä pseudokruppikohtausta :eek:
Tää on aina ihan kauheeta kun lapsi sairastaa.

Helmi, Kurjaa kun ne ei voi sitä testiä ottaa. Mut tuolleen oireiden perusteella kun tietää et on influenssaa ja kun sanotaan että sitä tavallista ei olis vielä likkeellä, että se on sitten sikaa se. Niin jos mä oisin 100% varma et se on ollu sitä oireiden perusteella ni en mä kyllä sitten enää rokotuttais. Tai kävisin varmuuden vuoks ottaa vaikka yksityisellä sen testin, et tietää varmasti. Hankalaksihan tuo menee sitten kun molempia influenssia on liikkeellä, että mistä sitä tietää kumpaa se on. Mutta hölmöö, kun eivät ota testejä. Milläs ihmiset sitten ilmottaa tautitapauksia, kun ei ole täyttä varmuutta. Mutta nehän sanoo, että noi tilastot menee reilusti yli, niitä sairastuneita mitä ei ole ilmoitettu.

 
Haukoitus |O
Unen päästä taisin saada kiinni vasta 23.30... Yö meni muuten ihan hyvin, mutta päivä alkoi jo 5.30! Ja tapansa mukaan neiti ei asetu uudelleen nukkumaan tuosta noin vaan... Käytiin 2 kertaa keittiön lattialla (ei viitsitty olkkariin mennä kun mun sisko nukkui/torkkui siellä ). Kello oli 6.45 kun vikan kerran koitin mennä neidin kanssa takas nukkumaan. Itkua vaan joten puuron keittoon. Siihen esikoinen heräs, ois saanut nukkua pidempään.
Hitto, nyt pitäs esikoinen sitte saada nukkumaan päikkärit, ei varmasti jaksa valvoa iltaan.

Noista pienemmän uniongelmista alkaa siis kärsiä koko perhe jo! Esikoinen herää yöllä jo huutoihin, ja jos aamulla herätään pienemmän kanssa tosia aikaisin herää myös hän :( Ja päikkäreille laitto on yhtä huutoa, ei millään halua (ei oo siis kk ainakaa nukkunut kuin kerran).

Vauvakuumeesta vielä...

Aiemmin kun olin sitä mieltä et tahdon vielä kolmannen. Olen tajunnut että ainoastaan kaipaan raskaus-aikaa ja pientä vauvaa! Mä varmaan pimahtaisin jos joutuisin raskaanaollessakin valvomaan näin hulluna pitkin öitä! Eri juttu jos kaikki nukkuisivat koko yön, mutta tähän tilanteeseen ei todellakaan mitään vauvoja enää... Jos vaikka tää pienin neiti oppisikin nukkumaan hyvin, entä sitten uuden vauvan yösyötöt jne, isommat heräis kuudelta jne... Ei jäis montaa tuntia unta itelle.
Jos saa yhden yön nukkua hyvin, eron huomaa samantien.
Meillä miehen kanssa ottaa niin voimille näiden kahden kanssa. En tiiä kui jaksettas jos minunkin täytyis mennä töihin! Miehelle sanoinkin että silloin sinäkin joutuisit vieläkin vähemmille unille, joutuisit tekee kotihommia enemmän ym... Et hyvä jos mä voisin olla vielä kotona!

Mun kaverini kertoi että sikainfluenssa-testi maksaa 120 vai jopa 150?/ hlö! :eek:
On kyllä ikävää kun ei saa tietää varmaksi onko mikä tauti päällä! Olikohan siinä 45min-ohjelmassa että jos sairastaa possunuhan, kannattaa ottaa silti rokote? Et antaa suojaa jos tulee uusi aalto? Mut eikös se itse tauti anna suojan. Vähän sekavaa kyllä. Ja jos viruskanta muuttuukin, eihän sairastetusta taudista eikä rokotteesta ole mitään hyötyä enää?

Onnea synttärisankareille! =)

 
Huomenet!

Luminka, täältä tulee iso kasa halauksia ja symppausta! :hug: Itse oon niin uniriippuvainen (onko se sana?), että yksikin valvottu yö vetää ihan zombieksi. Saatikka pidempi valvomisketju... Teillähän ei kai Luminka ole kiirettä kolmannen lapsen kanssa (jos vielä joskus tulee sellainen olo että haluaisi kolmannen). Muutaman vuoden päästä voi olla ihan eri tilanne ja sitten taas jaksaa :hug:

Meillä on ollut miehen kanssa aina puheissa, että hankitaan "kaksi poikaa ja tyttö". Mutta oon myös alkanut miettiä, että miten jaksan sitä kaikkea arjen pyöritystä, jos lapsia olisi kolme. Toisin kuin Luminka mainitsit omalta kohdaltasi, mulle se vauva-aika oli välillä vähän uuvuttavaa ja puuduttavaa, kun olin niin yksin kotona. En oikein saanut mitään aikaan ja päivät vain valuivat peräjälkeen. Nyt oon paljon tasapainoisempi.

Vieläkö oot muuten Sarppa ehtinyt lueskella palstaa? :wave: Miten teidän päivähoitoura on jatkunut?
 
mä vielä jauhan kanssa tätä possunuhaa...sori jos ja kun moni on varmaan ihan kypsä aiheeseen!

Olen kuullut että testi maksaa kanssa n.100 eur ja yksityisellähän sen vois ottaa, jos ois silleen ylimäärästä laittaa.
Ymmärrän että tässä sanelee raha, mutta ne rokotteetkin maksaa! :D etenkin jos rokotetaan päällekäin, eli jo vastustuskyvyn saaneita.
Mun kanta on että sairastamalla saa sen parhaimman suojan, ja rokotehan ei varsinaisesti luultavammin tehoa jos virus muuntautuu, tai niinhän se tekee kokoajan. Ja periaatteessa rokote tulee niin paljon myöhässä että sen ovat jo ministeritason tyypitkin myöntäneet. Eli kun rokote on jo AIKAA sitten valmistettu, niin ja virushan keksii kokoajan tapaa muuntautua, niin mun järki sanoo että ei ole suoja siitä kovin pitkäaikainen..niinhän "normi-influenssarokotekin" pitää ottaa JOKA vuosi, jos sen haluaa ottaa.

Anteeksi taas paasaus, mutta mä ehkä aattelen vaan turhan kriittisesti.

Meillä kuumetta vielä tai lämpöä, mutta paranemaan päin. Mulla lisäksi kurkku kipee ja lihakset kipeet ja pikkumies tosi räkänen. Muuten en jaksa valittaa, hengissä ollaan! Sunnuntaihin saakka kuitenkin vielä ollaan ihan rauhassa ja poissa ihmisistä ettei tartuteta.

Mua kanssa ihmetyttää suuresti että mistö ne tilastot revitään, kun kerran murto-osa testataan?? :eek:
JOssainhan oli myös mielenkiintoinen artikkeli että ei testata siksi, että tämä influenssa ei olisikaan niin "yleinen" eli suurinosa olisi tavallista kausi-influenssaa, ja näin asiantuntioiden ennustukset menisi pyllylleen, eikä sekään ole "sopivaa"...ja että kun ne rokotteet on tilattu, niin nehän on KÄYTETTÄVÄ... :whistle:

 
Huomenta!

oon aika samoilla linjoilla helmin kanssa tosta sikainfluenssasta ja rokotteesta. Jotenkin hirvittää, että tästä on nyt saatu näin suuri hysteria aikaan. Itekin kyllä luen kaikkia uutísia aiheesta ja otan selvää koko ajan, mutta liikaa sitä on mun mielestä peloteltu ihmisiä ja liioiteltu vaaroja. Mutta tästä aiheesta kun alkaa jauhaa, tulee varmasti erimielisyyksiä :/
Meille ei edelleenkään rokotteita oteta.

Meilläkin yöt on melkoisia tappeluja. Eilen Lumi nukahti jo seitsemältä illalla, kun jäi käytännössä päikkärit kokonaan väliin. Nykyään on järkyttävää taistelua noi päiväunet, selkeästi on väsynyt ja itkee, muttei malta nukkua ja jos saan nukahtamaan, herää vartin päästä virkeänä.
No takaisin eiliseen, yhdeksältä sitten jo huuteli ekan kerran pystyssä. Menin viereen lauleskelemaan ja vartissa nukahti uudelleen.
Kymmeneltä huusi taas pystyssä. Vieressä silittelyt ei auttanut, tunnin verran huusi ja annoin periksi ja tissiä suuhun (on kuitenkin toi flunssa päällä ni hyvää se juominen tekee) ja sen jälkeen vielä piti silitellä sängyssä hetken.
Sitten huusi about 00.30 ja olin jo ehtinyt ite sänkyyn, otin viereen tissille. Siitä sit aamuun asti tissiä vähän väliä... Mä oon niin pulassa kun tää tauti on ohi, Lumi on jo tottunut takas tohon et öisin saa koko ajan syödä :(
Edelleen pidän siitä kiinni, et niin kauan ku tässä asutaan ni antaa syödä öisin, muutetaan parin viikon päästä niin sitten voi alkaa unikouluttaa, ei oo noita naapureita niin.
 
mua alkoi maikki naurattaan toi sun kommentti :LOL: :LOL: Oikeesti musta kanssa tuntuu että mä oon ottanut pian elämäntehtävän tän asian jauhamisesta...alkoi ittee oikeen huvittaan!
DARA, niin tää on sellainen tunteita ja mielipiteitä kuohauttava aihe, että menee jo melkein sille linjalle että mistä ei ruokapyödässä keskustella: uskonto, politiikka, raha ja SIKAINFLUENSSA! :LOL:

nyt koitan olla paasaamatta...piste.
 
Samalla linjalla olen helmin kanssa että ei rokotetta jos sairastaa sen. Vaikka ite en ota eikä meil muutkaa ota rokotetta niin kuitenki ne jotka haluaa ei välttämättä saa sitä jos ei kaikille riitä ja sit niitä annetaan niille ketkä sairastanu mahollisesti sen mutta ei tutkittu et on sekin väärin!! tosiaan oon ite ehottomasti ei rokotetta kannalla MEIDÄN perheelle niin en tuomitse niitä jotka sen haluaa ottaa.
 
Yhdyn edellisiin keskustelijoihin possuflunssan osalta! Me aiomme olla ottamatta rokotetta ja toivomme parasta ja pelkäämme pahinta.. Sairastamalla saa vastustuskykyä.. Ja tosiaan tuo on aihe, joka voi aiheuttaa kovasti väittelyä ja eripuraa. Välillä tuntuu, että julkinen sana vaan lietsoo turhaa hysteriaa..

Hirveesti jaksamisia yökukkujien perheisiin!! Toivottavasti yönne pian paranee! :hug: Itse olen kuin zombie parin huonosti nukutun yön jälkeen, joten olen onnellinen, että yömme menevät kohtuullisen hyvin.
Ja jaksamisia ja pikaisia paranemisia sairastupiin! Ja toivotaan, että possuflunssat pysyy kaukana!

Ihanan pirteä keli ulkona, mutta ei ehditty jäämään sinne pitemmäks aikaa. Käytiin äsken perhekerhossa ja nyt pitäisi alkaa valmistelemaan illan kestitystä varten.
Äitin kultamuru täyttää tänään vuoden!!! :heart: :heart:
Paljon onnea muillekin tänään täyttäville sekä viime pvinä ja lähipäivinä täyttäville! :flower: Nyt taitaa marrasmurujen keskuudessa olla buumi kovimmillaan..
Illalla tosiaan tulee muutamia sukulaisia miehen puolelta käymään. Alkuviikosta oli minun sukulaisia käymässä, joten nämä nyt juhlitaan vähän tipotellen.

RD, kiitos paljon siitä huivilinkistä!! Mä viime vkolla sitä tein 4 vai 5 päivänä ja sain sen jo tosi pitkälle valmiiks (3 kaavio n. puoleen väliin) ja yllätyin, että se on niin nopeatekoinen ja helppo! Tällä viikolla en olekaan ehtinyt tarttua kutimeen ollenkaan.. :(

Mutta nyt jos sais tytön päikkäreille, niin sais rauhassa siistiä huushollia ja tehdä valmisteluita! Kyllä mun piti jotain juttua kommentoida, mutta en nyt muista mitä.. Toisella kertaa sitten.
 
Onnea Lumille! :flower:

päätettiin pitää pojan synttärit nyt sittenkin mummolassa tänä viikonloppuna, vaikka pitkään pistin hanttiin. alkoi näyttämään siltä ettei silloin oikeana syntpvänä kukaan ehtisi käymään,mikä tietysti lievästi ottaa päähän että kaikki muu muka ois tärkeempää kuin oman kummilapsen/lapsenlapsen eka syntymäpäivä,mutta minkäs teet... :| näin sit ainakin joitain vieraita saadaan tulemaan...

just kun vilho alkoi toipua edellisestä flunssasta, iski toinen kesken parantumisen päälle. nyt tuo raukka rohisee ja räkä lentää kunnolla :( en tiedä miten tän kierteen sais loppumaan.tuntuu että vilho on ehkä viikon ollut kokonaan terveenä tänä syksynä...
kuumetta ei oo nytkään joten en sikainfluenssaa epäile.
mut oliko se niin että jos on pitkittynyt flunssa tai aina vaan palaa takas että korvissa vois olla jotain?? no silti en kyllä tällä viikolla tänne landen neuvolaan mene,pitää sit ens viikon alusta soitella omaan neuvolaan jos vielä ongelmat jatkuu.
ärsyttävää ku nyt yksin hoidan tuon pojan yöhuudot ja kieppumiset niin alan oleen ihan rikkiväsynyt.päivällä vielä mummolassa on mun veljen poika hoidossa joten mummolla ei aika riitä vilhon hoitoon, eikä varsinkaan yöllä ja mies on siellä reissussaan ja palailee vasta viikonloppuna... |O hauskaahan täällä päivisin on kun nuo kaks vilperttiä viipeltää minkä kerkeevät mut ei siitä jaksa ottaa iloa irti kun oon niin poikki. onneks itellä ei vielä flunssan oireita oo,mut eiköhän nekin kerkiä tulemaan tässä--

äh,taidan testata päikkäreitä, jos poika vaikka antas hetken nukkua
 

Yhteistyössä