11/08 masunkasvattajien murut *loka-marraskuussa*

Sanse: Meillä esikoinen kaatui mun sylistä lattialle tuti suussa jossain 6-7kk ikäisenä. Alahammas jysähti yläikeneen ja tuli paljo verta! Pikkasen mä säikähdin, ei koskaan ollut mitään tuollasta ollut. Tuon jälkeen aina alko herkästi vuotaa jos johonkii kopsahti..

Ja onnitteluja yksivuotiaille!

Maikille jaksuja taudin pariin! Ja Helmille kanssa :hug:

Meillä neiti tykkää hirveesti kun käsistä kävelytellään =) Äiti tosin lopettaa touhun jossain vaiheessa kun selkään alkaa käymään. Nousee nyt jopa tukea vasten seisomaan, et eiköhän tääki joskus perästä tule =) Hassulta vaan näyttää kun nousee vaikka rahia vasten seisomaan, kun ei ole vielä silleen tottunut että pää näkyy jo niin korkealta :LOL:

Pienempi neiti otti eilen illalla ihmeellisen itkukohtauksen. Tai se oli vähän sekavan kuulloista, ei varsinaista itkua. Sängyn päädyssä oli, ihan kuin pahaa unta ois nähnyt. Esikoinen tietty heräs itkemään kans, ja päätettiin pienempi ottaa meidän kans olkkariin valvomaan. Hirvee huuto vaan tuli jos sänkyyn laittoi. Sit 22.15 laitoin takas nukkumaan, vieläkii vetelee :D

Mut nyt esikoisen kanssa aamupalalle :wave:
 
moikka

Eilen Leevi sai kausi-inflluenssarokotteen ja jo viime viikol sikapiikin. Kummastakaan ei tullut mitää. Täällä päin paljon päiväkodeissa tauti jyllää. Töissäkin asian kanssa päivittäin tekemisissä. Mies vielä rokottamatta ja menee varmaan joulukuun puoli väliin hänen ikäistensä rokotukset.

Sanse: Leevilläkin pariin otteeseen se huulijänne napsahtanut, paranee hyvin itsestään ja kertaalleen menny ylähammas alahuulesta läpi.Mut hyvin on parantuneet, vertahan niistä tulee kamalasti mutta säikähdyksellä selvitty. Mä oon varmaan niin tottunut tollasiin "kolhuihin" kun tuo isompi ooli pienempänä mahoton koheltaja.
 
Kiitos tsemppitoivotuksista, oonkin jo selvästi paranemaan päin sikaflunssastani, mutta vielä tämän päivän kotosalla. Mies eilen huokaisi väsyneenä, että "mitenköhän ne yksinhuoltajaisät oikein jaksaa!". Mä totesin siihen, että varmaan yhtä hyvin/huonosti kuin yksinhuoltajaäiditkin...

Onneksi kohta pääsen taas halailemaan ja pussailemaan poikaa, oon ollut karanteenissa koko viikon :ashamed:

Keiju, mukava kuulla että on muitakin kolhuihin tottuneita äitejä :D Päiväkodissa hoitaja harva se päivä esittelee huolissaan, että "voi voi kun tänään tuli tuollainen kolhu". Mä oon ihan että ai tuoko, mitäs sitten...

Tekevälle sattuu, mutta tietenkin osan kolhuista voisi välttääkin. Kotona juuri asennettiin tyhjien pullojen laatikkoon stoppari, kun poika otti sieltä tyhjän siideritölkin ja tunki sormensa tölkin reikään niin että keskisormeen tuli kauhea palkeenkieli :(

Jouluvalmisteluista ootte puhuneet. Me asennettiin jo joulukynttelikkö, kun viime vuonna (vauvana :heart: ) poika tykkäs siitä ihan kauheasti. Viime vuonna taidettiin luopua siitä vasta helmikuussa, kun poika aina tuijotteli sitä niin haltioituneena. Nytkin tuo kynttelikkö on ihan suosikki, poika seisoo sohvan selkänojaa vasten (kynttelikkö on ikkunalaudalla sohvan takana), hyppii ja hihkuu ja tuijottelee sähkökynttilöitä.
 
Meilläkin näyttää tuo sikapiikki menevän ilman suurempia oireita. Vähän jänskätti, että josko nostaa kuumeen tai pistokohta kipeytyy paljon, mutta hyvältä näyttää =)
:hug: jaksamista teille taudin kassa painiville!

Mun pitäis kanssa ottaa esiin meidän ikkunakynttilät. Tulee heti jotenkin talvinen/jouluinen fiilis, kun saa vähän ekstravaloja taloon. Yksi läpinäkyvä valopallo roikkuu jo keskimmäisen ikkunassa. Käly toi sen viime viikonloppuna lahjaksi ja heti se piti ottaa käyttöön.

Mä laitoin tänään vasta ekaa kertaa Leolle lautasen eteen ja lusikan käteen. Voi sitä riemua, kun kauhoi perunaa ja kastiketta kitusiinsa :D Hirmuinen sotku siitä tietty tuli ja poika pääsi ruokapöydästä suoraan suihkuun, mutta oli se sen arvoista! Eipä ole aiemmin tullut mieleen, että toinen osaa syödä itse. Taida olla ollut sen verran mukavuudenhaluinen, että säästyn isoimmilta sotkuilta, kun lapan ruoan pijan suuhun, mutta nyt saa kyllä alkaa itse popsimaan :whistle:

Jumppa kutsuu taas! Eilen tuli taas vedettyä kaikkea turhaa sapuskaa, kun oli hyvää :kieh: Ja hilloviikotkin pukkaa päälle, että kaikki maistuu hyvältä ja nälkä on koko ajan :kieh:
 
Mä kanssa taidan kallistua sikapiikin puoleen. Esikoinen on saanut jo 2 viikkoa sitten astman takia. Taidanpa huomenna käydä piikittää toisenkin tytön. Toki sen 2vk kestää ennen kuin teho tulee, mut jospa ei sitä ennen tartuntaa tulis! Kerran muutkin uskaltavat laittaa pienille =)

Ihanaa, tytöt leikkivät huoneessa kahdestaan :heart: Hirmuinen kolina käy, esikoinen höpöttää taukoamatta... Välillä laulelee jotain titi-nallea, välillä komentaa siskoaan =) Yleensä pienempi loukkaantuu EI-sanoista ja alkaa itkemään :snotty:
Mä oon tässä sitten koneella, mies kattoo töllöö... Että voi tää kahden lapsen kanssa eläminen olla välillä helppoakin :D Mut kohta ovat molemmat kintuissa roikkumassa.

Mä lähden lauantaina tyttöjen kanssa mummolaan yöksi! Mies tahtoo pitää vapaata ja me sitten karataan tieltä pois.
Teen pikkusiskolleni juustokakkua synttärilahjaks, toinen täyttää vasta 16v. Kauheeta miten pitkä aika on tuosta iästä itsellä jo :eek: Vien kyllä lapaset myös siskolle, meidän neiti antaa tädille niiskuneiti-karkkilaatikon siinä toivossa että saavat yhdessä sen syödä :LOL:
 
tulin ilmottautuun että hengissä ollaan, vaikkakin kovin kiukkuisella päällä (koko perhe). Tää oman perheen kesken oleminen alkas jo riittään...kiristelee pinnaa aikalailla. Terveempiä tässä alettas taas oleen ja suunnittelen sunnuntaisia poikien synttäreitä!
 
maikki, meiltäkin löytyy stopparit melkeinpä joka kaapista/laatikosta keittiössä. Rupes ottaa päähän ku tonki roskikset ja kaikki kaapit läpi aj teki sitä taukoamatta. No nyt kun noin on laitettu ja ei voi keittiössä terrorisoida niin on alkanu rämppäämään tv:n virtanappia ja pöytä konen käy sammuttaa jos mies siinä sattuu olemaan.Tietokone ei oikeestaan muulloin kiinnosta kun sillon ku isi siinä on :D saanpahan mie netteillä rauhassa.
 
lisään vielä että meillä tietsikka huollossa ja TAAS tää varaläppär, joka on H I D A S!'

lisään myös että PIKAISTA PARANEMISTA KAIKILLE PIENILLE JA ISOILLE POTILAILLE! koittakaa jaksella taudin kanssa.... :hug:
 
Siis jes, koko päivä ollut ilman kuumetta!! Näin ollen huomenna pääsen yksiin akateemisiin juhliin, joita oon oottanut kuin kuuta nousevaa (paljon vanhoja ystäviä tulossa). Mallasin juuri iltapukua ja se näytti tosi hyvältä päällä, kun ei ole kolmeen päivään syönyt :$ :LOL: Taudin takia ruokahalu ollut nolla ja oon elänyt omenamehulla, digestive-kekseillä ja kaatissäkki-karkeilla. En kuitenkaa suosittele tätä dieettiä kenellekään...

Toivon pikaista paranemista kaikille potilaille, tiedän että on kamala tauti!! Minulla meni varmaan siksi kolmen päivän kuumeella ohi, kun oli kuitenkin se rokotus alla.

Mun sairaana ollessa mies ei oo vienyt kestovaippoja päiväkotiin ja sen takia meiltä oli tänään kertakäyttövaipat loppu. Menin Otson kanssa kauppaan ja vaunujen kanssa siitä vaippahyllyltä jouduin soittamaan miehelle, että "minkäslaisia vaippoja tää meidän lapsi käyttää?" :headwall: :LOL: Siinä samalla käytävällä joku mies latasi vaippapakettia ostoskärryyn ja katsoi mua todella kieroon :whistle:
 
:LOL: Me palailtiin just ekasta tarhan vanheimpaillasta ja siellä mies sai kultaa ja kunniaa koti-isyydestä... ja mie vaan olin "se toinen vanhempi". varmaan ajattelivat, että ompas pitkällä toi skandinaavinen tasa-arvo. (eikä ees oo..) :$ Mut kivalta tuntuu kyllä ryhmä: 10 1-3-vuotiasta lasta, kaks hoitajaa, yks lisäapuopiskelijapoika ja yks puolpäivänen keittäjä-siivoja-aputyöläinen. Mukava tunnelma oli myös vanhempien kesken. Kovasti on jo noin pienillä ohjelmaa: musiikkia, liikuntaa, eläintarhaa ja vaikka mitä. Ihan kiva, sopii varmaan meidän vauhtimimmille.

Tytöllä oli sitten ekaa kertaa "ulkopuolinen" maksettu hoitaja (suomalainen tutuntuttu), mutta nukkui (20-22:30) koko ajan hienosti. Me ei uskalleta ihan vierasta ottaa hoitamaan.

Kuunkulta: U6 normirokotusten eka satsi meillä annettiin muutama viikko sitten j joulukuun alussa seur toinen satsi. Nosti pientä kuumetta n. 5 pv:n kuluttua, luulisin. Ei mitattu, mut fiilispohjlta näin arvioin. Sikarokotusta ei oteta, vaikka tuossa naapuritalossa yks lekuri rokottais kuulemma.

Mitäs muuta, mulla nyt pää niin täynnä tota vanhempainiltaa, että unohdin mitä piti kirjottaa! Mut :wave:
 
huomenet

Leevillä on tänään päiväkodissa valokuvaus =) ei tarttennu mennä liikkeeseen otattaa 1v kuvia ku tuolla tuo näin piakkoin synttäreiden jälkeen ja kaverihan jo jotain kuvia kävi Leevistä räpsimässä.
Jännä juttu vaan tuossa kuvauksessa että päiväkodit käyttävät erikuvaamoita vaikka sijaitsevat melko vierekkäin. Leevin pk:ssa kuvaus 10? halvempi ku Juuson ja siin Leevin hommas tulee enemmän kuvia siihen rahaan. :eek:

Vanhempain iltoja meillä ei ole vielä ollut Leevin pk:lla mutta eiköhän sekin ala tulla piakkoin.
Nuissakin paljon eroja eri paikoilla.
Meillähän oli tarkoitus siirtää Leevi Juuson kanssa samaan pkhon ku paikka vapautuu mut on mietitty että siirretäänkö olleskaan ku on tykätty siitä paikasta kovin ja Juusokin menee jo eskaan ens syksynä ja luulatavsti siirtyy lähemmäs kotia olevaan esikouluun. Meidän kaupunginosassa on kaks koulua, mompiin noin 500m matka eikä tien ylityksiä mutta toisessa on paljon mamu lapsia ja isot luokat 20-30 henkeä, toinen taas on pieni koulu jossa 12-16henkeä luokassaan mutta luultavammin Juuso saisi olla siinä vain parisen vuotta ennen kuin se lakkautetaan. Tyhmä kai minä olen kun näitä nyt jo mietin mut oon tällänen joka miettii kaikki etukäteen vaikkei välil kantsiskaan.
Niin Juuso siis siirtyy lähemmäs kotia olevaan eskaan jos laitetaan se tonne kouluun mis pienemmät luokat.

Menipäs nyt omaan napaan :ashamed:
 
Uskomattoman huono yö takana, tällä kertaa yöshowsta vastasi isompi tyttö!
No toki ekaks illalla pienempi itki pariin otteeseen (onneks nukkui 9.40 asti kun menin jo herättää ). Isompi alkoi itkemään joskus 02? aikaan. Alkoi vaatimuksia tulemaan, VETTÄ, EI NUKUTA, MAHAAN KOSKEE (oli nälkä vissiin kun huonosti söi illalla) ym. kivaa eikä äänenvoimakkuudessa säästelty :headwall:
Lopulta sain jossain 4 aikaan nukkumaan, sitä ennen oli pakko ottaa ja juottaa jogurttia (oon kyllä norm. vastaan yösyömistä mut nyt oli oikeesti pakko et mies sais ees pari tuntia nukkua). Sen jälkeen kyllä kiltisti meni nukkuu kunnes heräs ja otin viereen olkkarin lattialle.

Koskahan nää asettuis nukkuu, yleensä vuoronperään pitävät yöunet äitillä ja iskällä huonoina :(

Sori taas valitusta...
Mut elämä jatkuu, ei voi jäädä koko päiväks vaan marisemaan! Pyykit kuivumaan ja lisää kyytiin :wave:
 
huuomenta vaan! tänään lähti sit se hormonikierukka huitsinnevadaan (siirsivät ajan eiliseltä tälle päivälle)! B) kävin yksityisellä lääkärillä joka sit teki samalla kunnon perustarkastuksen. ja terve kuin ööö pukki! :) mut se kierukka oli kuin olikin ollut jotenkin huonosti paikallaan, siitä ilmeisesti tiputteleva vuoto ja kivut sit johtui (perhanan mummo joka mulle sen terv.keskuksessa söhläs paikalleen...mrrr).
lääkärsetä toivotteli vaan hyvät jatkot ja onnea yritykselle. nyt oon sit täysin luomu naikkonen (lukuunottamatta hiusten überblondiväriä :LOL: )

eilen vilho nukahti vasta joskus puol 11 illalla vaikka oli vaan yhdet päikkärit alla.sit yöllä vähän väliä kitisi ja kieppui, jossain vaiheessa taas taisin ottaa pojan viereen ja sit sain kasiin asti pysymään unten mailla.ite olin jokseenkin hereillä koko ajan. mut ei se mitään, nyt on kierukka poooois (tuulettaa... ;) )!

nyt pojalle ruokaa naamariin ja sit ostoksille ruoholahden cittariin :wave:
 

onnea noonie yritykseen ja muillekin vauvahaaveissa eläville, lykkyä tykö!! :heart:

ompa sateinen päivä, me ollaan oltu koko päivä sisällä toistaiseksi, pienet on nyt unilla ja pelattiin esikoisen kanssa afrikantähteä pari kertaa! sain myös pyykkitouhua tehtyä ja siistittyä paikkoja...huomenna alkaakin armoton leipominen sunnuntain tuplasynttäreille! miehellä on huomenna vielä yhdet hautajaisetkin, mutta onneksi äitini tulee meille poikia paimentaan ja lupas tuoda lasagnea salaatin kera tullessaan. :p Kuola jo valuu kun huomista aattelee...

Noi on ihan hauskoja nuo vanhempainillat! ja kaikki vasu-keskustelutkin..itseasiassa niitä vähän kaipaan jopa tarhaelämästä, mutta kaippa tuolta kerhostakin jotain vastaavaa kuuluu, ainakin juuri tuli loppuvuoden tiedote ja on joulukirkkoa luvassa johon pääsee muukin perhe sekä joulujuhla! myös perhekerhossa on kaikkee kivaa joulukuussa, kun nyt sitten uskallamme sinnekin kun pojat sairastaneet.

että tämmöistä, taidan mennä kirjoittaan vastaavaa tiedotetta oman hoitotytö vanhemmille, jotta hekin ovat vähän jyvällä mitä kaikkee milloinkin puuhaillaan, kun ei ne päivämäärät jää niin päähän!
 
hei pitkästä aikaa, oli 3 kuukauven nettilakko ja hyvin selvisin. meillä vietettin i vuotis synttäreitä 19,11 timppa on sairastellut korvia jo kolome kuukautta ja varmaan putket on paras vaihtoehto tähän nykyään elämä on ollu aika hektistä aloitin uuden ihmissuhteenkin ja kaikki ainaki tällä hetkellä tuntuu hyvältä on se vaan kumma kuinka toinen ihminen vierellä jolla on samanlaisia kokemuksia elämässä voi antaa korvaamatonta vertaistukea
 
Merval, kuulostat onnelliselta sairastelukierteestä huolimatta, mukavaa!

Mä oon potenut tän päivän hienoista krapulaa, kun eilen juhlittiin aamuneljään kaverin tohtorinväitöstä. Aamulla muistin, että jäin velkaa taksista ja laitoin kaverille viestiä, että paljonkos jäin velkaa, niin vastaukseksi tuli, että emme olleet samassa taksissa... Vähänkö nolotti...

Otsolle nousi tänään illalla kuume. Nyt on MPR-rokotteesta 10 päivää ja se on kai just tyypillistä, että 7-12 päivän kuluttua rokotteesta tulee kuumetta. Pientä punaista ihottumaa on ollut myös naamassa, oletan että liittyy rokotteeseen. Saatiin rokotetutkimusklinikalta mukaan kuumemittari, jolla lämpöä seurataan joka päivä ja oon ihmetellyt, kun se antaa aina jotain 35,8 asteen tuloksia (kainalosta). Tänään näytti 37,6, mutta poika oli ihan tulikuuma. Mittasin omalla mittarilla heti perään ja se näytti 38,6 astetta! Toivotaan että tämä on rokotereaktiota, eikä esim. sikainfluenssa.

Noonie, tärppionnea teille!
 
Onnea Vilholle! :flower: Sekä muillekin synttäreitä viettäville!

Hienoja kuvia Onnista! :) Ja kuunkullalla myös kiva kuva poitsusta! Oli niin ison pojan näköinen, kun oli puettu sellaiseksi! :D

Maikki, toivotaan, että Otsolla vaan rokotteeseen liittyvää kuumeilua, ettei sentään possuflunssaa!! Mä olen kans ihmetelly rokoteklinikalta saadun kuumemittarin tuloksia! Tytöltä sillä mittaillaan pyllystä ja ne tulokset on ihan ok tuloksia, mut pari kertaa olen "lainannut" ja mitannu omasta kainalosta, niin oon saanut jopa 34,4 tulokseks.. Enkä kyllä huomannut kärsiväni hypotermiasta!! :LOL:

Ihanaa, me ollaan pitkästä aikaa vloppu kotona!!! Viimeks oltu syyskuun alussa.. Ens vloppukin ainakin ollaan, koska miehellä on pikkujouluja.. :/ Hmmm.. itsellä ei taida olla tänä vuonna yksiäkään pjouluja.. Ei ole ystäviltäkään tullut kutsua mihinkään... :eek: En kyllä jaksais lähteäkään mihinkään ravintolaan riekkumaan, mut jotkut "kotibileet" vois olla ihan kivat; juoruilua hyvässä seurassa, hyvien ruokien ja juomien äärellä! :D

Lauantai-illan ja vlopun jatkoa!! :wave:
 
Täällä on taas paiskittu töitä. Tänään taas iltavuoro ja ensi viikoksi sovittu normi työviikko, tosin tietty olen viikonlopun töissä, koska silloinhan se tili tehdään :D

Eilen isäntä kävi ostamassa uuden tietokoneen, jonka se kytki yläkerran telkkariin. Helpottaa vähän meidän jatkuvaa ruuhkaa koneelle :) Tosin yhteyttä pitäis varmaan nopeuttaa, kun ei ihan hirveän nopeasti koneet enää pelitä, jos on kolme yhtäaikaa netissä :D Ja osti se sitten meille taas uuden pelikonsolin. Meillä alkaa olla kaikki mahdolliset konsolit, löytyy wii, pleikkari1 ja 2 ja xbox. Nyt siis osti pleikkari kakkosen, että minä ja esikoinen päästään laulamaan singstaria. Niin me sitten koko perhe hoilotettiin eilen koko ilta täällä :LOL: Onneksi ei ole naapureita kuulemassa! Niin ja kohta alkaa olla veronpalautukset käytettynä :LOL:

Viime yö oli taas vähän heikko, kun tuo esikoinen valitteli vatsakipua. Ihan klassiset umpparioireet oli. Hyvä etten lähtenyt jo kiidättämään sairaalaan, mutta sitten vaan tuo nukahti ja tilanne laukesi. En tiedä oliko jotain suolikramppeja vai kehitteleekö se oikeasti nyt tulehdusta umpisuoleen :| Toissa yönä Leo reuhasi ja heräsin jo viideltä, viime yö meni hänen osaltaan hyvin ja nyt elättelen toiveita hyvästä ensi yöstä, jahka kotiudun kymmenen jälkeen =)

Ei kai se auta, kun rientää viemään keskimmäistä lätkätreeneihin ja sitten kotiin järjestämään paikkoja ja pyykkäämään ja töihin :wave:
 

Yhteistyössä