11/08 masunkasvattajien murut *loka-marraskuussa*

Sellainen tuli tässä mieleen...

Oletteko jättäneet vielä tuttipulloja pois?

Mä en edes muista koska viimeks oisin antanut! En siis mitenkään tarkoituksella ole jättänyt :D Laitoin tänään pullot pois astiankuivauskaapista. Vähän tuo haikealta tuntuu, mut parempi näin päin. Inhottava ois huudattaa toista myöhemmin, tajuais että missä se pullo viipyy...

Mulla on tässä ilta yksin kotona =) Tai no vein juuri pikkuneidin nukkumaan. Esikoinen (taas) mummolla yötä. Mies vielä töissä.
Meinaan täs pitkästä aikaa ottaa crosstrainerin tuosta nurkasta |O Alkuun tuli usein treenattua, nyt "vähän" jäänyt.
Saunan lämmitän niin käydään sit yhdessä kun töistä kotiutuu..

Paranemisia sairastelijoille!
 
Anoppi vietiin tänään asemalle =) Ihanaa, kun koti on taas hallussa ;) Töiden jälkeen sitten vielä mentiin uimaan. Nyt illalla sitten oli aika väsynyttä porukkaa täällä. Oli helppo laittaa lapset nukumaan. Nyt pari päivää vapaata ja sitten taas viikonloppu töitä.

Minkälaisia nukuttamisrituaaleja teillä on? Mä vaan mietin, että meillä on tuo tuttipullo olennaisessa osassa. Mä yritän laittaa ensin isommat omiin huoneisiin, että saatais rauhallinen ympäristö. Sitten vähennän valoja ja ja kiedon pojan peitteeseen. Sitten vaan pullo suuhun ja poika simahta jossain vaiheessa. Siis meillä ainakin pidetään pullot saatavilla ainakin toistaiseksi :D

Kyllä mäkin taisin vähän väsähtää uimassa ja kuudelta oli jo herätyskin, niin taidan tästä kömpiä sänkyyn...
 
Meidän ilta:
saunapäivänä syödään puuro vasta saunan jälkeen.
Jokatoinen pv sitten ekaks puurot ja sit pyllypesu, rasvaukset ym...
Tytöt leikkii muutamilla leluilla olkkarissa, yleensä ovat sylissä ja napottavat telkkaria välillä.
Meillä on hämärä valaistus, ja muutenkin koitetaan olla hiljempaa.
Ekaks menee pienin jossain 20-20.30 aikaan. Sanotaan hyvät yöt ja yöpusut ja vien sänkyyn. Normaalisti jää helposti sinne. Saattaa jotain unilaulua laulella, joskus jotain pientä itkustelua. Jos kovempi itku tulee niin jompikumpi käy rauhoittelee.
Sinne siis jää =)
Esikoinen valvoo max.30min. sen jälkeen, pusut ja halit ja ÄITI vie (isi ei kelpaa ollenkaan vaihteeks)...
Meillä tuo esikoinen on aina ollut helppo jäämään nukkumaan, samoin näyttää pienempikin =)

Äh, en mä mitään jaksanut alkaa treenailee.. LAISKA minä!!! :headwall:
 
Huomenta! Keskiviikkona 21.10.2009

Eihän sitä pitäisi mennä mitään lupailemaan, koska en minä koneelle illemmalla kuitenkaan ehdi..

Kirjoitellaanpa aluksi meidän perheestä :).

Milka kasvaa mieletöntä vauhtia. Kävelemään lähteminen ei ole kaukana, koska muutaman askelen jo ottaa. Tukea pitkin ollaan menty varmaan jo kuukauden päivät. Istualtaan nousee seisomaan ilman mitään tukea. Ja voi sitä riemua, kun kiivetään sohville ja sängyille :D. Pikku hiljaa olen lisännyt tavallista maitoa tuttelin sekaan, mutta nyt on alkanut kakka olemaan ripulissa, joten pitänee vähentää oikean maidon määrää :(. Tuskin nyt ruotsalaisella ja valion maidolla hirveänä on tuossa asiassa eroa? Vai onko?

Miten aika meneekään vauhdilla. Ensi kuussa täyttää jo vuoden <3.
Miehellä on mahdoton vauvakuume ja onkai tuo pieni vauvakuume itselläkin.. Muka pieni, ehkä hieman isompi.. Mutta sitä vain itse miettii koko ajan, mitä muut ajattelee, sukulaiset, miten minä jaksan, entä taloudellinen tilanne.. Yms.. Ja olen ajatellut, että jos tuota painoa saisi hieman pudotettua, mutta kyllä se junnaa tuossa 67-58 kg.. Milkasta on jäänyt ihana kengurupussi..

Viime yönä meidän kissa kuoli. En edes tiedä mitä tapahtui. Yhtäkkiä alkoi mieletön naukuminen/mouruaminen, makasi kylpyhuoneen lattialla & ei mennyt kauaa, kun meidän Laku oli eloton :'(. Tänään käydään hautaamassa lemmikkieläinten hautausmaalle, kunhan pääsen töistä & haen tytöt päiväkodista. Pieni suru pinnassa. Ja ei ollut edes vanha, nuori, vauva, pentu. Huhtikuussa syntynyt. Mietin, että olisiko jokin tauti ollut, koska söi kuin pieni hevonen, ni pysyi niin laihana & tuntui, ettei painoa kunnolla tule.

Emma neiti kasvaa hurjaa vauhtia & puheen kanssa ottanut vuoden sisällä mielettömän harppauksen. On alkanut ottamaan ikäisiään kiinni & toivottavasti ei koulussa pahempia ongelmia olisi.

Suvi-Tuulilla on kauhia uhmaikä. Ei meinaa mitään uskoa ja on ruvennut näyttämään oman luontonsa kunnolla.

Olen ruvennut kerran viikossa käymään uimassa, koska muutenkin jää niin vähän aikaa olla perheen kanssa, niin edes jokin harrastus tyttöjen kanssa. Isäntä hoitaa Milkaa kotona. Siskoni tulee myös uimaan, ni saa itsekin hieman uida.

Tosiaan, mie oon hurahtanut oikein kunnolla neulontaan, joista laitan kuvia, kun oon kotona. On tullut tehtyä laidasta laitaan & revontulihuivi on vienyt mukanaan. Toinen on puikoilla. Ensimmäisen huivin tein, joka oli harjoituskappale, ja tein 7-veljestä raitalangalla. Ensimmäisessä huivissa sain tapella kunnolla ja olin monta kertaa antamassa periksi, mutta onneksi en antanut. Nyt oon neulomassa virolaisella liukuvärjätyllä villalla ja ihan erilaista on neuloa.
Osallistuin myös ensimmäistä kertaa Salainen Neuleystävä Syksy 2009 -juttuun. Joulukuussa paljastetaan neuleystävät toisillemme. Onko kukaan muu osallistunut kyseiseen juttuun?

--

Syntymäpäiviä en ole vielä pahemmin suunnitellut. Sen olen ainakin päättänyt, että jokaiselle lähetän henkilökohtaisen kutsukortin. Jokainen saa oman, ettei tule väärinkäsitystä, ettei ole kutsuttu..

Pitää ehkä varmaan tarkentaa miksi noin..

Suvi-Tuulin 4-vuotis syntymäpäivät olivat viime kuussa, joihin kutsuttaville laitoin vain tekstiviestit.. Ja pyysin ilmoittamaan, jos ovat estyneet saapumasta paikalle..
Vieläkään en ole sisäistänyt sitä, että pikkuveljelläni (11v) on kännykkä.. Joten hän ei sen takia tullut synttäreille, vaikka koko perhe oli tarkoitettu.. Äitikään ei tullut, koska oli töissä, mutta hän ei koskaan vaivaudu ilmoittamaan, jos ei pääse.. Sitten minun yksi siskoistani (täyttää marraskuussa 18v) ei tullut paikalle & hän ei edes ollut kirjoittanut Suvi-Tuulin syntymäpäiväkorttiin nimeään..

Tässä kesällä pikkuveljeni suuttui minulle jostain (en edelleenkään tiedä mistä, vaikka kuinka olen yrittänyt toiselle jutella. Aina lähtee paikalta pois) ja myös kohta 18-vuotias systeri suuttui siinä myös.. Ja kostaa neljävuotiaan kautta minulle :O. Lapsellista sanon minä.

Olen perheen musta lammas, ja ei minusta tarvitse pitää. Anoppi on kuin toinen äiti minulle..

---

misskitty: Kyllä kolme menee siinä kuin kaksikin ;). Itse mietin tässä, miten neljän kanssa :O

--

maikki: Huh, onpa teillä ollut reissu. Onneksi tuossa kolarissa taidettiin kuitenkin välttyä ihmisvahingoilta, mitä pieniä luun murtumia.
Meidän auto saa koko ajan kolhuja (tai ainakin siltä tuntuu, koska toinen kolari vuoden sisällä.. Ja 2,5 vuoden aikana 8 kolaria, joista 2 ollaan ite oltu syyllisiä). Ollaan kolarimagneetteja..

--

hansu: Mie laitan aina sipulia sängyn alle :D. Et ole ainoa "vanhanaikainen".

--

manna: jaksuja sinulle.

--

Minä olen lueskellut noita teidän juttuja, kun lapsukaiset eivät nuku nuku kunnolla. Minä voisin kyllä tulla teitä kaikkia auttamaan, jos vain asuttaisiin lähekkäin.
Minä en tiedä miltä tuntuu, jos lapsi sairastaa usein tai nukkuu yöt huonosti. Meidän kaikki lapset ovat aina nukkuneet yöt tosi hyvin. Mitä nyt isommilla tuo nukkumaanmeno on aika vaikeaa välillä.. Mutta en halua kehua enempää..

--

Meillä on elämässämme kääntynyt muutenkin ihan eri lehti, koska siskoni haluaa tyttöjä yökylään aina silloin tällöin. Vaikka ottaakin yksitellen, niin se on jo eteenpäin, koska on hieman hiljaisempaa meillä & hän, joka menee yökylään, niin hän saa oman huomion. Saa kaiken huomion itselleen <3. Sitten miehen täti miehensä kanssa haluavat Emman & Suvi-Tuulin mökille yökyläilemään. Viime pe-la olivat toisen kerran jo. Kesällä olivat kolme päivää & kaksi yötä <3. Milkankin kuulema ottaavat sitten, kun neiti on vähän kasvanut.

Kesällä, kun olivat Emma & Suvi-Tuuli mökillä yökylässä & Milka mun siskon luona, ni oli se kyllä outoa. En ole tottunut miehen kanssa olemaan kahdestaan. Siis niin hiljaista ja eipä oikeastaan mitään osattu tehdä. Pyörittiin torilla, syötiin hyvin ja katsottiin elokuva.

Meidän parisuhde on takerrellut aika paljon, mutta jospa se tästä. Tekee todella paljon, kun mies on Milkan kanssa päivät kotona, minä töissä, Emma & Suvi-Tuuli päiväkodissa.. Ja sitten kerran viikossa uinti & itse yritän edes sen pari kertaa viikossa käydä salilla.. Mutta salillakaan en oo ennättänyt puoleentoista viikkoon käydä.. Maanantaina kävin viimeksi tuon tauon jälkeen.. Joskus on sitten nuorisotyön johtokunnan kokous tai jokin muu kokous, niin kyllä se aikaa vie ja paljon.

--
Minä odottelen ensi kuun Milkan & Suvi-Tuulin neuvoloita. Varsinkin Milkan mitat kiinnostaa, että miten on kasvanut viime käynnistä, joka oli hmm.. 8 kk:n ikäisenä.. Ottaa painossa Suvi-Tuulta kiinni. Ja on jo 7 kk:n ikäisenä sentin lyhyempi kuin tytöt vuosikkaana, mutta hieman painavampi.

--

Lempileikkejä.. Noh, neiti tykkää eniten tehdä omia juttujaan. Mennä ulko-oven taakse seisomaan & hakkaamaan molemmilla käsillä oveen.. Ja tyttöjen huoneessa keittiötarvikkeilla.

--

Bodyt & sukkahousut meilläkin käytössä. Body:t on niin helppoja pukea päälle.

--

Meillä onneksi hoitajat edes joten kuten noudattavat meidän hoito-ohjeita. Meillä ehdoton kielto on tietokoneet, televisiot, stereot, dvd:t yms. Eli elektroniikkalaitteisiin ei meillä kosketa ;). Anoppi on siitä hauska, kun hän aina: "En mie raaski kieltää, ettei rupea itkemään." Eli kyllähän toinen kieltää, mutta sitten se jämäkkyys joissakin asioissa saattaa unohtua. Ja tuo, ettei halua toisen ruveta itkemään, ku tulee itelle niin paha mieli siitä :O.
--

Torstaina 22.10.2009 :)

Huomenta.

Minä kirjoitan näköjään teille oikean romaanin, jota kukaan tuskin loppuun asti lukee, mutta jäi työkoneelle teksti, niin eihän sitä silloin kotona enää jatketa.

Itse olen suunnitellut anopin 50-vuotis synttäreiden ruokailua ja konserttilippujen hankintaa.. Järjestetään yllärisyndet, jospa ei suutu.. Mutta luulen, että jos jotain ei järjestetä, niin siitä tulee kuitenkin vain sanomista :).

--

HM: Pikaista paranemista Oskarille!

--

Luminka: Söpöjä lapasia ja sukkia. Itsellä ei ole tarvetta, ku teen ihan ite, muuten olisin kyllä voinut halutakin!

--

maarias: Mie annan Milkalle maidon & kannan sänkyyn. Siinä on meidän nukkumisrituaalit. Nukahtaa yleensä jo maidon juonnin aikana, mutta jos ei, niin siinä vaiheessa, kun sänkyyn jättää, niin nukahtaa.

--

Tutit ja tuttipullot meilläkin käytössä. Tuttia kyllä syö niin vähän, että siitä voisi kyllä vieroittaa..

Mutta rupean tässä neulomaan, kerran töitä ei ole. Kuvia omista töistäni laitan, kun oon kotona ja kerkiän.. Katsotaan kerkeänkö tänä iltana, ku töiden jälkeen lähden tyttöjen + siskon kanssa uimaan.

Ai niin, Suuret onnittelut kaikille lapsukaisille, jotka ovat jo vuoden täyttäneet!! <3
 
Tutit ja pullot meilläkin käytössä, enkä pidä kiirettä luopumisessa. Pulloa annan aamulla ensimmäiseksi kun on herännyt, samoin päikkyjen jälkeen sekä illalla viimeiseksi.

Meidän ilta: Puuro n. klo 19.30. sitten pottailua ja iltapesut. Sen jälkeen leikkiä, paijailua, telkkua yms. Meillä nuo leikit tuohon aikaan on monesti ehkä turhan vauhdikkaita kun poika rakastaa takaa-ajoa, piilosta yms. Sit kun alkaa väsähtää, valot hämäräksi, ympäristö rauhalliseksi, potalle, vaipan vaihto ja yökkäri päälle. Sylissä sitten annan maitopullon ja silittelen. Yleensä on hereillä kun kannan sänkyyn, iltapusut, peitto päälle ja hyvät yöt. Ei huutele perään. Näin on siis toimittu 5 kk iästä alkaen paitsi ilman puuroa :) Päiväunille ei ala sänkyyn vaan ulos vaunuihin säällä kuin säällä - ellei sitten ole niin väsy että nukahtaa syliin :/

Tulipa niin hiljaista että jotain pahuuksia taitaa vesseli harrastaa... Hohhoijaa, kukkamullat saa kyytiä |O
 
Iltarytmi:

Onni herää päikyiltä viim. 18.30 (menee nukkuu yleensä siinä 15.30-16, päiväkotiviikkoina menee unille klo 17 tai sit ei ollenkaa). Iltapuuro/jugurtti klo 20, sitten olkkariin leikkimään hetkeksi ja saa maidon pullosta. (Jos on kylpypäivä niin kylpy on ennen tai jälkeen iltapalan)

Klo 21 vien onnin sänkyy ja laitan tutin. Peitto myttyyn toiseen päähän ja Onni käpertyy sen Päälle ja alkaa samantien nukkuu. Valot pois ja ovi kii. Nukkumaan menoista on tullu tosi helpot =) on ihanaa ku kaikki lapset menee nukkuu klo 21 ja alkaa rauha
 
iltarytmi: klo:19 iltapuuro, iltapesut ja yökkäri päälle. Sitpä siitä sänkyyn, tutti suuhun ja uniriepu kainaloon.Jätetään nukahtamaan yksin. Näin siis toimittu 4kk iästä alkaen.
Isompi poika lähtee sit viimestää kasilta nukkumaan ja sit alkaa äidin iltarauha :) :heart:
 
Kivaa kuulla RD:n päivitykset =)

Meillä nukuttiin huonosti, Otso vaikersi ja itkeskeli läpi yön. Taitaa tulla hampaita. Sitten nukuttiin kahdeksaan (=pommiin) ja tuli kiire viedä poika hoitoon niin että ehti vielä aamupalalle.

Meillä nukuttamisrituaalit seuraavat: (kylpypäivinä kylpy,) puuro (+ maitoa nokkamukista) noin 19:30 maissa, sitten potta ja pesut, yöppäri päälle, valoa pienemmäksi, makuuhuoneessa köllöttelyä/höpsöttelyä/lauleskelua/kirjan katsomista, poika petiin ja tutti suuhun, unilaulu. Sitten lähdetään pois huoneesta. Usein nukahtaa heti, mutta joinain iltoina pitää käydä muutama kerta laittamassa tutti suuhun ja kippaamassa poika maate. Tutin heittäminen sängystä ulos on sellainen huomionherättämistapa, jos ei ole vielä uninen, kolauttaa tutin lattialle ja sitten huutaa perään.

Meillä on tuttipullot laitettu pois noin kuukausi sitten. Nokkamukeja on montaa erilaista, mutta eniten käytetään MAM-taikamukia, jossa kova nokka ja venttiili. Vietiin päiväkotiin samanlainen. Siellä olivat heti hukanneet venttiilin, mutta kuulemma suht hyvin oli juonut tavallisestakin nokasta (venttiili löytyi myöhemmin).

Neuvolassa suosittelivat nyt yli 1-vuotiaana maidossa siirtymävaiheessa (korvike -> tavan maito) lastenruokahyllystä löytyvää maitojuomaa. Me epäillään että iltaisin tavallinen maito aiheuttaa vatsanväänteitä ja ollaan siksi annettu iltaisin korviketta. En ole vielä ostanut tuota maitojuomaa, kun muutama purkki korviketta on juottamatta.

Välillä vähän hirvittää, kun poika saa päiväkodissa kaikkea samaa ruokaa kuin isotkin lapset. Esimerkiksi eilen oli välipalalla pitsapalat... Mutta tosiaalta hyvä, tulee monipuolista ruokaa ja poika oppii erilaisiin makuihin.
 
Meillä käytetään viel pulloo, nokkamukista juodaan kans mut ei oikee hallitse sitä. Taikamukista ei tajua imeä :D

Tavallisee maitoo siirtymistä on jo toista kuukautta kestäny ja edellee nan+ykkösmaito. Pulauttaa enempi jos pelkkää tavallista maitoa juo. En tiedä sit et miten kaua tätä pitää jatkaa, ei ole kivaa sekään että jatkuva pulauttelu alkaa taas.

Päiväkodissa Onni syö samaa ruokaa ku muutki, maitona on nan minkä päiväkoti tilannut (niillä oli omat tuttipullotki siel et ei omaa tarttenu viiä). Jos ruoka ei sovellu Onnille ni sit on vaihtoehtoruokaa. Oli hernekeittoo ollu tos yks päivä ni Onnille oli ollu jauhiskeittoo. Meil ei kyl pitsaa annettas Onnille (en ainakaa usko että antaisivat), ovat sen verta varovaisii ruuan suhteen, leipääki olivat varovasti antanu. Ei noilla ylä ja alahampailla paljon pureskella pitsaa :D Kotona maistatan kyllä lähes kaikkea.
 
Sanse, Otsollakin jäi vähän heikolle se pitsan syönti, haukkasi pohjaa pari kertaa ja sen jälkeen muussasi jauhelihat pöytään (olin välipalan aikaan itse jo poikaa hakemassa ja siksi tiedän). Leipää syö yleensä pienen palan ruuan kanssa. Olivat alkuviikosta antaneet vaihtoehtoruokaa (olisko ollut lihaperunasoselaatikkoa), kun tarjolla oli kaalilaatikkoa.
 
Ensimmäisenä miehen mummon villahousut, jotka nyt syksyllä valmistuivat vihdoin ja viimein. Olihan mummo niitä odotellutkin. En vain Milkan syntymän jälkeen neulonut mitään, paitsi Milkalle.




Lapaset Purosta, värinä revontuli. Lapaset ovat just eikä melkein sopivat minulle. Ja ovat lämpimät.


Suvi-Tuulin pipo.. Joka onkin hieman pieni..


Kukkapipoja sininen & musta. Samanlaisen tein myös Emmalle, mutta punaisena. Sininen on työnantajalla & musta lähti eteenpäin.



Pyöryläliivejä olen tehnyt kaksi. Toinen itselle & toisen työnantajalle. Lanka: Puro, Väri: Revontuli


Sitten olen tehnyt myös tuubitopin. Lanka: Puro, Väri: Ruska. Annan joko joululahjaksi tai myyn, jos joku vain haluaa ostaa.


Parhaat villasukat tähän mennessä, jotka lähtivät eteenpäin:


Viimeisenä, muttei vähäisimpänä. Revontuli-huivi. 7-veljestä raitalangasta. Toinen huivi on puikoilla ja sitä teen virolaisella liukuvärjätyllä villalangalla. Tähän huiviin olen jäänyt koukkuun. Muutaman teen joululahjaksi, jos vain ennätän.


--

Mutta nyt töiden tekoon.
 
Heippa! Pikaisesti kuulumisia meiltäkin,ollaan jo 1v. täytety, ja äiti ihmettelee vieläkin mihinkä tämä aika häviää? Paljon Onnea kaikille muille syntymäpäivän juhlijoille:) :flower: n Neuvolassa käytiin perjantaina, pienesti kasvetaan pituutta 74 ja painoa 9270, kovasti liikutaan ja kiipeillään ja kävely melkein onnistuu jo, pieniä matkoja varmasti kävelee.
Täällä myös yksi joka ei pysy syöttötuolissa yhtään :wave: Onko teillä muilla eroikävää? Meillä nyt oikeastaan pahimmillaan, ei ilman äitiä pärjätä yhtään:) Onneksi jatkoin 1.10.2010 vielä tätä kotiäitiyttä, tiukka vuosi rahallisesti tulossa vaan jospa sitä sitkutellaan!
>mitä mieltä olette rokotuksista? minä en tiedä. paljon on
mielipidettä suuntaan jos toiseen, tarkoitan nyt sikaifluenssa rokotetta. meillä alkaisi marraskuun alussa rokotukset pienille sekä koululaisille jos otetaan. Oli teillä vähän jo asiasta ollutkin puhetta, onko kukaan sitä ottamassa?
Paljon Onnea myöskin uusille odottajille, aina mielen herkistää nuo hyvät uutiset, jospa sitä itsekkin sen iltatähden vielä pyöräyttää;) Kaikille hyvää alkavaa talvea:)

Ps. Hienoja käsitöitä Red Dragonilla:)
 
Red Dragon: Joo, kukkamullat kiinostaa aina välillä :kieh: Lattialla olevasta ruukusta toisinaan kaivelee mutta en aio nostaa ruukkua mihinkään, sinnikkäästi vain kielletään ja aika hyvin on jo oppinut...:) Mut todella upeita käsitöitä olet väsännyt!! Ihan huippuja... varsinkin se tuubitoppi :heart: Osaisimpa minäkin.. mut millä ajalla niitä tekis kun kaiken ajan juoksen lenkillä ja pitää välillä kotitöitäkin tehdä;)
 
Helmin murulle paljon, paljon onnea!! :)

Hienoja käsitöitä RD sekä Luminka! :) Mäkin joskus aikoinaan tein aika paljon käsitöitä; villapaitoja, sukkia ja lapasia, mut en enää tosiaan vuosikausiin. Anoppi ja no meidän mutsikin, tekee tytölle jos jonkinnäköistä juttua. Tota huivia mä mietin, että miten noin ison on pystynyt tekemään kerralla vai onko se jotenkin yhdistetty paloista??

Meilläkin pidetään kukat sinnikkäästi paikoillaan ja yllättävän hyvin antaakin niiden olla rauhassa. Ainoa on yläkerrassa lattialla oleva suuri jukkapalmu, jossa on sellaisia koristerakeita. Niin jos sen lähettyville sattuu hetkekskään jäämään itekseen, niin sit niitä rakeita lapetaan lattialle..

Mä oon tai me miehen kanssa olemme vähän ohi mennen puhuttu rokotuksista tai siis tuosta possuflunssarokotteesta, että sitä emme ota! Jotenkin tullut sellainen fiilis, että ilmankin pärjätään..

Tuttipullo on meillä sen verran käytössä, että joskus harvoin kun jotain velliä annetaan reissun päällä, niin se on sit helppo heittää tuttipullosta huiviin. Edelleen imetän ja en oikein vielä tiedän kauanko.. :D Siis siinäkin kun on puolensa; helppo ja hyvä vaihtoehto maidolle, mutta toisaalta olisi kiva saada tissit "takaisin" ja lopettaa tuo tietyllainen "riippuvuussuhde". Milloin "iltamaidosta" pitäisi vierottaa??

Iltarutiinit on meillä tämän tyyppiset: noin 20-20.30 saa iltapuuron+pottailua.. Sen jälkeen "vapaata aikaa" hillua olkkarin lattialla. N. 21.30 vaihdetaan yöpuku ja vaippa tarpeen vaatiessa; sitten imetys ja nostan sänkyyn unirättiään räpläämään. Jää sinne yleensä ihan rauhassa ja nukahtaa varsin pian. Kylpyiltoina kylvetään iltapuuron jälkeen joskus ysin pintaan.
Viime aikoina on nukkunut aamulla ysiin, puol 10 saakka! Itse asiassa tällä viikolla joka aamu paitsi tänään, joutunu herättämään tytön, jotta ehditään kerhoihin yms. Ja maanantaina klo oli jo jotain 9.40 niin aattelin, et kyllä nyt on jo aika nousta ylös! :D Kiva kun itse saa aamusin käydä rauhassa suihkussa ja juoda aamukahvit! Siks en ainakaan paljoa halua aikaistaa tuota iltarumbaakaan, kun se sitten luultavasti vaikuttais aamuunkin. Saas nähdä miten toi ens vlopun kellojen siirto muuttaa rytmiä?!

Mulla on ihan kamala stressi lauantai-illasta! Me kun ollaan ukon kanssa menossa ekaa kertaa ulos (joku miehen työhön liittyvä häppeninki) ja ukon veljen perhettä tulee sitten tyttöä hoitelemaan. Mua esim. stressaa se, että silloin kun meidän täytyy lähteä, niin siihen aikaan yleensä tyttö on pväunilla.. Ja silleenhän ei sais unien aikana kadota paikalta! Ja sit sekin tietty huolettaa se nukkumaanmeno, kun tommonen tissiriippuvainen joutuu lähes vieraiden ihmisten (kuitenkaan heitä kovinkaan usein tapaa..) nukutettavaksi.. Uskon silti, että kaikki menee tosi hyvin, mutta silti huolettaa ja mietityttää.. :heart:
Ja nytkun tarkemmin aattelen, niin johan tää onkin toinen kerta, kun tytön syntymän jälkeen lähdetään yhdessä ulos! Keväällä ylläksellä nukutin tytön ensin ennenkuin lähdettiin rimpsalle (jaksettiinkohan peräti 2 tuntia olla..) ja appivanhemmat oli paikalla.

Ei kait tässä tän kummempia.. Tyttö tuossa vieressä lappaa cd-levyjä telineestä lattialle.. Vitsi mikä tuholainen tuo on; hujaus vaan niin kämppä on kuin pyörremyrskyn jäljiltä.. :$
 
onnittelut lonelylilyn ja helmi79:n lapsille! :flower:

pikaiseen kommentoin tuttipulloasiaa: meillä lopetettiin joskus ehkä 2kk sitten,aluksi oli aikas hankalaa kunnes yhtäkkiä tottui juomaan nokkamukista. tosin aluks illat ja yöt mentiin tuttipullolla ja vieläkin käytetään pehmeänokkaisia nokkamukeja. vettä juodaan silloin tällöin kovanokkaisista.

jee vilho oppi eilen taputtamaan! nyt naksutellaan kieltä,taputetaan päristellään huulia (ja myös silleen sormen kanssa) ja naureskellaan pieruille... ja osoitellaan kaikkea mitä pitää saada käsiin. on se hauska huomata miten poika alkaa kommentoimaan ja osoittamaan mielenkiintoa mitä ihmeellisempiin asioihin! nyt suosikkileikki on naksutella valoja kiinni ja päälle.tosin mä en niin hirveesti tykkää siitä ,varsinkin kun katkaisijat on sen verran korkealla että pitää poju sinne nostaa niitä räpläämään... :kieh:

mut joo paremmalla ajalla lisää,nyt nukkumaan!

ja upeita töitä RD! kunpa mäkin saisin aikaiseksi!
 
noonie: Kiitos. Tuo taputtaminen on meillä ollut jonkin aikaa ykköjuttu. Niin ihanaa katsoa, kun esim. menee portaiden alimmalle askelmalle istumaan ja siinä sitten taputtaa niin riemuissaan, että pitää ihan ääneen nauraa. Ja se lapsen riemu <3. Se tulee niin sydämestä. Meillä ei onneksi vielä noihin katkasijoihin ole kiinnittänyt huomiota :D

Viime yönä Milkalla oli ihan mieletön yö. Itse, kun menin nukkumaan.. Toinen rupeaa höpöttelee. Ihan kuin olisi ollut unissaan. Ja jotenkin katkonaisesti nukkui, koska vähän väliä inahteli ja äänteli. Ja, kun meni katsomaan, ni neiti löytyi pinniksen toisesta päästä jne. Itse oli pakko mennä sohvalle nukkumaan, että jaksoin aamulla herätä töihin.
 
Leevillä on vissiin vauvarokko, kuume lähti ja nyt on punaisia läikkiä kehossa. Pirtee poika kuitenki, tänään käytiin jo ulkoilemassaki.

Pari kauheen levotonta yötä takana, leevi kitisee ja vinkuu. oisko tuo tauti sit tehny. Tai nyt sit hoksas viimein että hei, mullahan ei ookka enää tuttia. Toissayönä nukuin 3 tunnin mittaista pätkää ja ne kaikki ennen 03:a. Viime yönä alkoi hulina onneks vasta 03 aikaan ja sitä sit jatkuikin. Toivottavasti ens yö ois parempi! Ja onneks on viikonloppu eikä mitään suunnitelmia, eli päikkäreillekki ois varmaan tilaa jossain välissä!
 

Yhteistyössä