11/08 masunkasvattajien murut *marraskuussa*

moi!

täällä äippä tahtoo tylsistyä.... ei muuten mutta auto rikki eikä päästä mihinkään.. en tiedä oltaisko menossakaan mutta jotenkin se kun jo tietää valmiiksi ettei päästä niin lannistaa... auto rikki siis jo toista viikoa. viime viikon lopulla mulla oli pari päivää isän auto lainassa niin poika pääsi päiväkerhoon yms. miehellähän toki on paku mutta sehän on sillä töissä päivät.

täällä meni yö aika heikosti. vauva söi kahdesti, mutta ilmeisesti mahavaivaa oli sitten se muu aika kun oli melkoista ähinää. nyt kun teki kunnon kakkat tuossa kympin aikaan niin on nukkunut melkein siitä saakka. sais jo kohta herätä niin päästäis tälle päivää ulos. laitan kantoliinaan vähäksi aikaa kun en voi heti laittaa vaunuihin nukkumaan, mutta halutaan jo ulos! ei oikeen nää rytmit vielä natsaa kohdalleen...

mutta nyt katsomaan joko heräis.. palaillaan.... täällä lumi maassa ja pakkasta -2! :) eilen illalla oli -5 kun oltiin katsomassa kauppakeskuksen joulun avaus ilotulitusta.

Jenny A joko on neidin nuha helpottanut? miten muuten menee?

ai niin, meille tuli ens maanantaiksi aika sinne kontrolliin tuon sydämen sivuäänen vuoksi. toivon niin kovasti että asia olis kuten lääkäri silloin sanoi että pitäis olla äänen pois kuukauden ikään mennessä. toivotaan...
 
:wave:
Mä tuun myös tällepuolelle mukaan. Eli poika syntyi 11.11. klo 6.45. Pituus 51.5, paino 3675g ja pipo 36.5cm. Raskausviikot oli 41+0.

Tutti: Käytössä, mutta aika huonolla menestyksellä vielä sitä imee.
Oma paino: "Tein sen saman" ku esikoisestakin. Synnärille jäi vaan 2kg. :headwall: Mä en tajua. Vauva, istukka ja lapsivesi sun muut roippeet painaa varmaan reilu 5kg ja mä onnistun lihomaan synnärillä vaikka beibe on tullu pihalle. :eek: Ja imetys ei multa kuluttanut yhtään esikoisen aikaan, joten en usko että häviää tälläkään kerralla. Esikoisen aikaiset raskauskilot hävisivät oikeastaan vasta 1,5 vuotta synnytyksen jälkeen...
Vaipoista: Mä tykkään pamperseista. Imevät paremmin maitokakan sisuksiinsa ku liberot. Liberoista on tullu jo kolmet kakat pihalle lahkeen suusta, mutta pampersit ei oo falskannu vielä kertaakaan. Kestoja kokeillaan kunhan tässä nyt saadaan arki rullaamaan ensin kunnolla.

Ne joilla vanhempia lapsia niin miten teidän vanhemmat muksut on suhtautuneet vauvaan? Ja osaako joku heittää jonku hyvän nettilinkin josta löytyis vinkkejä uhmaikäisen "käsittelyyn" kun taloon on tullut vauva?

Meillä esikko 2,5vee hoitaa vauvaa innoissaan ja halailee ja pussailee miniä. Mulle ja isännällle kiukuttelee lähes joka tilanteessa. Pukemiset on yhtä kaaosta, kun karjuu ja puree. Toistaiseksi on raivonsa kohdistanut vaan meihin vanhempiin ja toivottavasti pysyykin niin. Raskausaikana luin vinkkejä uhmaikäisen huomioon ottamisesta mutta mun pää raksuttaa ihan tyhjää enkä just kerkee netissä surffaamaan ja etsimään tietoa.
 
Noniin, aamu meni kivasti...pikkumies kylvetettiin pikaseen, oli hereillä 3tuntia! Killitteli tyytyväisenä ympärilleen.. sain käytyä suihkussa kun esikoinen"vahti" vauvaa, ja sitten leivottiin sämpylöitä!!
Mummo ja pappa tulivat käymään, toivat ihanat kanasalaatit tullessaan :p :p Ja lähtivät poikien kanssa ulkoilemaan. Siellä olikin sitten niin viilee, että esikoinen sai poskiinsa pienet paleltumat :eek: On kyllä herkkäihoinen...
Nyt tulivat sisälle, mummo jäi vielä hetkeksi meille...vauva nukkuu vielä. Sain imuroitua ja tehtyä ristiäiskutsut.

Nyt laittaan vihdoin pois nuo kaikki lahjat tuolta pöydältä, oon kerännyt sivupöydälle kaikki vauvalahjat ja kortit, niin kun ne kohta tuossa kuukauden olleet esillä, vois jo alkaa laittaan paikoilleen ja pestä loputkin uudet vaatteet.

palailen illemmalla!!

MAILOU: meillä esikoinen 4v. ja on tähän saakkaa ottanut vauvan todella hienosti vastaan! Ja on ollut muutenkin hirmu reipas.. =) Tosin odotan aikaa kun pikkuinen alkaa liikkuun ja tutustuun isoveikat tavaroihin, että meneekö sitten hermo, mutta sen aika näyttää!! Teillä tosin isompi vasta tuon ikäinen, niin voi olla enemmän mustis..en tiedä.
 
Ilmoittaudunpa tannekin mukaan: eli tyttö syntyi 11.11. mitoilla 3900g ja 51cm.
Arki kotona on lähtenyt sujumaan ihan mukavasti. Vauva on rauhallinen ja nukkuu paljon.
yritän paremmalla ajalla kirjoitella vähän enemmän ja kommenoida teidän juttuja.

Maitooo ja muru 6vrk
 
Täällä on ollut hulinaa. Tuo vuoden vanha esikoinen pitää meikäläistä kyllä kiireisenä. Onneksi mies on oikeasti alkanut osallistua lasten hoitoon. Oli mukava herätys kun mies olikin eräs aamu hakenut ja vaihtanut pojan ja keittänyt aamupuurot ja toi vielä minulle aamuteet sänkyyn ennen kuin alkoi puurottamaan poikaa. :heart:

Meilläkin tytöllä käytössä pampersit. Pojalla tykkään käyttää liberoa kun on paremman malliset housuvaipat kuin pampersilla mutta pampers tosiaan minunkin kokemuksen mukaan imee maitokakat paremmin ja toisekseen on paljonkin pehmeämpi kuin liberon vastasyntyneiden vaippa.

Tuttia ollaan käytetty muutamaan kertaan. Tykkään että jos olen syöttämässä esikoista ja tyttö herää siihen väliin tissille niin odottelee tutin seurassa sen aikaa että syötän esikoisen ensin loppuun ennen kuin otan tytön imetettäväksi. On kuitenkin ihan tyytyväinen kun tutin laittaa suuhun joten meillä tämä systeemi toimii...ainakin toistaiseksi.

Vaan nyt hoitamaan pyykkejä. saanut tänään muutaman koneellisen pyöritettyä ja vielä pitäisi petivaatteet rahdata pyykkituvalle.
 
maitooo: Tervetuloa tällekin puolelle! :hug:

En jaksanut lähtee kävelee. Olen saanut tänään aikaiseksi vain pestyä koneellisen pyykkiä. Sen verran väsy.. Mutta jos menisin sänkyyn.. Ni tiedän, etten sais unen päästä kii. Yritän pötkötellä.

Huomenna olisi perhekerho :D. Pitää lähtee sinne pitkästä aikaa tyttöjen kanssa. Pari viikkoa olikin jo väliä. Katsotaan saako isukki viel nukkua, vai herääkö nuorimmainen :D

Mutta nyt kahtoo tyttöjen kaa 101 dalmatialaista =)
 
heips taas...

tylsyys jatkuu... käväistiin ulkona, mutta oli liian kylmä pitää liinassa joten ei oltu varmaan kuin 20min. nyt leivoin tuossa valmistaikinasta piparkakkuja ja nyt on ruoka tulossa ja samalla vielä paistan iltapalaksi coctailpiirakoita niin ei ole sitä ikuista leipää ja jugurttia...

meillä nyt pojulla toinen pitempi jakso hereillä tälle päivää. aamulla oli sen normaalin 2 tuntia, nyt on ollut kaks 2tuntia mutta ei vaikuta vielä yhtään väsyneeltä.

RD kävipäs ikävästi tuon sun kampaaja reissun kanssa! nuo autot kyllä on sellaisia rahasyöppöjä! meillä olis kans autoon tiedossa reippaasti yli tonnin remontti, jopa 1500? enkä kyllä tiedä että mistä sellaiset rahat löytyy.... senpä takia tuo korjuuksille vieminen onkin venynyt jo viikon verran... mutta nyt alku viikosta viedään.

mutta nyt vauva tarvii.... moido!
 
Kyl mä kans haluun tänne siirtyä jos vaik kerkeis enemmän kirjotella nyt.

Eli meille synyi poika 11.11 kl. 03.15. Mitat olivat 4180g, 51 cm ja pää 35,5cm. Maanantai aamuna meni käynnistykseen kl.9 yritin sit olla liikkeellä et jotain tapahtuis. Kl.15 oli tilanne sama kun aamulla eli uusi satsi geeliä ja jo alko tapahtuun...Supistuksia alko tuleen ja mä kävin vähän väliä kävelyllä.
Supistukset olivat ei niin kipeitä koko illan niinpä ennen puoltayötä sain kipulääkettä ja unilääkkeen et saisin nukuttua. No kätilö sano et joko nukut tai sit alat synnyttään...
Kerkesin sänkyyn hetkeks kun vedet menivät kl.01.20 ja sit se oli menoa. Kipu oli heti kova ja pyysin puudutusta. Niinpä poika synty 4min ponnistuksen jälkeen ja synnytys oli TOSI positiivinen (ja helppo) taas kerran.

Kotiin päästiin jo torstaina ja arki on kivasti lähtenyt käyntiin niin myös imetys kaikkien irvistyksien jälkeen :$ Isoveljet ovat olleet tohkeissaan ja auttaneet. Koirat ovat taas kummastelleet uutta tulokasta.

Ongelma! Millä saisi estettyä nännejä tarttumasta kiinni suojuksiin???

Sori tää pitkä stoori :whistle: Ja jos joku haluaa käydä kurkkimassa meidän kotisivuja niin www.elisanet.fi/leofis/index.html
 
korppinen: Ku tässä oon miettinyt, että olenko kylmän viileästi itsekäs, koska ukko on kuitenkin tiennyt asiasta jo pidemmän aikaa ja olen muistuttanut.. Minä en kuitenkaan aina haluais perua omia juttujani.. Kuitenkin pidennyksistä oon haaveillut jo 1,5h vuotta..
Ja kyl mie luulen, että puuttuvan rahan jostain revitään.

Kieltämättä autot vie ihan kivasti.. Onneksi ukko vaihtaa perän itse, ettei tarvitse korjaajalle viedä. Onneksi meni perä, eikä vaihdelaatikko, jota eka epäilimme, koska jos olisi mennyt vaihdelaatikko.. Meno olisi ollut: 400-900e:n.. Ja siihen säästämiseen olisi mennyt aikaa.. Nyt selvitään parilla huntilla. Mutta, kun autossa oli lukollinen perä.. Ja ne, kun on niin haluttua tavaraa.. Että niitä on hankala löytää, tai jos löytää, hinnat on mielettömät.. Joten ostetaan lukoton perä ja ukko kunnostaa tuon entisen, jos joskus sitä tarvitsee..

Me ollaan oltu ilman autoa ehkä kolme viikkoa. Ni mie oon alkanut jo tottumaan siihen, ettei oo autoa :D

Meidän prinsessa on nukkunut jo muutaman tunnin.. Taidan mennä toisen herättelee. :whistle:
 
Hari Mao - No juu onhan meidän beibien iässäkin eroa,synnytin vasta 5.11 ja neuvolassa mulle sanottiin ettei jos tosiaan ei puklaile hirveemmin ja kerran menee niin voi antaa 80ml,ja nostaa järjellä sitä määrää koska massu tulee kipeeksi vauvalla.... ja tosiaan ihan pieniä määriä sitä saa nostella kokoajan,saa kattoa sitten mikä on tilanne kun vaavelini on sen 1kk noin niin mitä sitten mahtaa vedellä... :D

Keijulle - saman voisin sanoa kuin edelliselle... kannattaa aina kahtoa jos ei muista että milloin kukakin on synnyttänyt niin vähän voi vertailla,oishan se jos vaikka mun 12vrk vanha vetelis 200ml kerralla
 
Pikaisesti yritän kirjotella... mihin tää aika oikeen menee, mitään ei kerkee tehä... Tai siis lepäillessä kaikki joutoaika menee, on öiden jäljiltä melkonen väsy! Vaikka pari kertaa vaan Leevi syö, mutta hän syö pitkän kaavan mukaan... helposti menee 40 minuuttia/syöttö ja vaippaki pitää useimmiten vaihtaa. Tänään jäin sit aamulla nukkumaan ja nukuin puol ysiin ja Leevi veteli vielä kymmeneen saakka unia.

Kylvetyksestä meilläki on ohje että vaikka päivittäin jos vaan iho kestää. Puhtauden kannalta riittää 1-2 kertaa viikkoon. Me ollaan 2 kertaa kylvetetty viikossa esikoinen, otetaan sama kylpypäivä nyt molemmille. Pikkuinen poika tuli just kylvystä ja nyt ois mamma vuoro mennä suihkuun.

Pisteet meidän mukelolla oli 8/8/9 - tänään just tuli epikriisi postissa. Väristä ja ärtyvyydestä meni alussa pisteitä. Lapsivettä oli meilläki ukkelilla keuhkoissa, ei itkeny ja piti imaista ensin.

Jälkivuoto on tänään ollu runsasta. On kyllä muuttunu jo ruskeemmaks, että ei oo enää semmosta helakan punaista. Saikulla tuli yks tosi iso klöntti, mutta mulla oli jälkeiset ehjät, niin se oli vaan semmonen verihyytymä. Ja hyvä kun tuli pois että ei sit päässy muhimaan ja tulehtumaan.

MaiLou: esikoisen käsittelyyn en osaa sanoa vinkkejä. Meillä esikoinen suhtautuu vauvaan todella hyvin, isille protestoi melko paljon välillä, mutta veikkaan että testailee nyt isiä kun isi ei yleensä noita perusjuttuja oo päivittäin nuutin kans ollu tekemässä. Miulle ei nuutti juurika kiukuttele ees.

Ieofis: kannattaa rasvata nännejä kunnolla jos tarttuvat suojiin. Ja kestosuojat on miun mielestä parempia kuin kertakäyttöiset tuossa suhteessa ainaki. Mie tykkään varsinki semmosista joissa on fleeceä toisella puolella ja laitan sen fleecen sit ihoa vasten niin siihen ei tartu kiinni.

Mutta nyt meen suihkuun että isi ja nuuttiki sit kerkeevät ennen iltapalaa kylpyhommiin.

Anzkuli ja Leevi 9 vrk
 
Pöppiäinen, toki tiesin että olet myöhemmin synnyttänyt, lähinnä itseä nauratti että meillä asuu kaksi ahmed ahnetta. Siksi vaan asiasta mainitsin. Toivottavasti ei tullut sinulle paha mieli tms. ? Meillä muuten töissä tuota maidon määrää lisätään aina 10 ml per vuorokausi jos vauvan masu kestää, silleen näitten omienkin kanssa kotona nostelin maitomäärää. Toki sitä voisi laskea sellaisen tarkan painon mukaisen maitomäärän, mutta se on kotioloissa aika turhaa. Onneksi nuo vauvat on sen verran viisaita että tietävät milloin ovat kylläisiä. :D

Tyypit on taas nukkuneet koko päivän, saa nähä meneekö yö sitten valvoskellessa... Toivottavasti ei, huomenna onkin sitten ohjelmaa taas tiedossa. Aamupäivällä neuvola ja päivällä tulee kastepappi kylästelemään. Pullat odottaa pakkasessa... :p

Mutta nyt kattelemaan sairaala-sarjaa. Ehkä vielä ehdin kurkkaamaan kuulumiset.

Vauvautuneille ISOT onnittelut!!! :flower:

HM ja tuhnukat
 
Hari Mao - En pahoittanut olleskaan mieltä,olen vaan hyvin suorasananen.
Tuollasesta en olekkaan koskaa kuullut että 10ml vuorokaudessa nosto jos masu vaan kestää... mutta hyvä tietää.. mutta taidan silti pysyy tässä mitä olen kolmen muksun kanssa tehnytkin..

Meillä mussukka heräsikin joten nyt kylpyyn likka...

 
leofis: Mulla kans tarttuu kertissuojat nänneihin :( Käytössä onkin oikeastaan koko ajan kestot (tein niitä odotusaikana) ja ne on ihan parhaat!
Ovat hankkineet rahassa itsensä ainakin kerran jo takaisin, jopa kahdestikin!

Tuleeks kaikille epikriisi synnytyksestä? Esikoisesta tuli, mut se oli sectio.Tästä ei siis ole näkynyt (vielä?)

Keiju: Mä lähen kans käymään tuulettumassa :D Nyt tulevana lauantaina ois tarkoitus jollei esteitä tuu =) Muutamalla ajattelin itekin selvitä, ei viitti mitään krapulaa alkaa hommaamaan. Viime kerrasta kun on jo aikaa, saattais tulla tuplaten pahaolo :/

Esikoinen suhtautuu vauvaan hyvin, silittelee ja pusuttelee :heart: Ei ole kokeillut edes lyödä tms. Yksi päivä tosin vahingossa kolautti kovalla lelulla vauvan päähän. Vauvalle tuli itku ja kylläpä se isompikin säikähti ja vähän itkua tuhersi :/
Tänään oikeastaan ekan kerran tuli kunnon itku kun ei päässyt minun syliin kun imetin. Tai ois päässyt syliin toiselta puolelta mutta tämä kun halusi juuri siltä puolen missä vauvan pää oli eikä mulla siis vaapaata kättä sohvalle nostamaan... Nopeesti meni ohi kun laitoin tv:stä näkymään valokuvia =)
 
pöppiäinen: tiedän että olet synnyttänyt myöhemmin lähinnä tuossa aamuisessa tekstissä ihmettelin kuinka paljon Leevi söi kerralla. =) Lähinnä yleisellä tasolla tarkoitin.

Luminka: miekin ajattelin että saattaa olla melkoiset olotilat aamusella jos enemmälti ois ottanut.Mukavaa iltaa sinulle siis lauantaiksi! =)
 
keiju: Pystyitkö muuten rentoutumaan ettet miettinyt koko ajan että miten kotona menee? Mulla oli esikoisen aikaan varmaan puoli vuotta että kyselin mieheltä joko nukkuu, itkeekö ym.. enkä osannut irtautua oikein. Sitten aloin vaan sulkemaan illaksi mielestäni jotta ois jotain vaikutustakin sillä et pääsi käymään jossain =)
Mut luulen että lauantaina osaa "luottaa" mieheen tässä vaiheessa sen verran että jos kerran kysäisee miten menee :D Ja tuo ukko ei turhaan stressaa miten menee kahden kanssa, osaa se nyt yhden yön (ja aamun) likat hoitaa :heart:

Jee, kohta alkaa Taydelliset Naiset :D Mä oon ihan koukussa siihen, ainut sarja joka on PAKKO nähdä B)
 
Meillä vanhin ei ole tosiaan oikein mitenkää pikkusesta kiinnostunut,se on harmissaan ollut aina siitä ettei ole keskipisteenä ihan kokoajan.Se on sellanen pikkudiiva hih.
Taas keskimmäinen on ihan innoissaan hoivaamassa ja hoitamassa.
Onhan siinä seuraaminen kun se säheltää vauvan ympärillä,saa selittää kyllä asioita että miten vaavin kanssa ollaan,mutta neiti on kyllä ollut todella varovainen kokoajan.
Vanhimmalla on sellasia kiusaamis fiiliksiä hiukan,kuten tuttia oli ensin antamassa ja sitten taas ei antanutkaan,sivusta huomasin tämän,jolloin tietysti asiaan puutuin.Ja vanhimmalla on nyt ollut myös sitä että yrittää " haastaa " riitoja mun kanssa kokoajan,eli juuri sitä että saisi vauvasta huomion pois tietystikkin... Vanhin ei ole koskaan hyväksynyt tätä meidän 4v likkaakaan,joten en oikeastaan ole yhtää ihmeissäni tästäkään ettei meinaa olla oikein innoissaan Emmastakaan...

Meillä on tänään tulossa se neuvola täti taasen kotia käymään,sain itse päättää että mitä asian kanssa teen ja päätin että ei se maailman huonoin asia ole jos tulee kotia käymään,onpahan ensimäinen neuvolakerta mukava pikkusella kun se hoidetaan kotona.

Eilen kun oltiin anopilla - niin mua otti päähän siellä kyllä täysin,oli laittanut vauvan sohvalle sillä välin kun kävin pikasesti ruokakaupassa,en viittinyt ottaa mukaan Emmaa kun ajattelin että olen sellanen 20min pois siitä ja kauppa vieressä niin anoppipas olikin laittanut Emman sohvalle ja ilman mitään seurantaa ja vaippa oli vaihtamatta täysin kun oli sitten syöttänyt ja syöttökin oli mennyt pepuilleen ja aarrgghh ... Mua suututti kyllä eilen täysin ja tiedän että se kuitenkin on osannut ihan tosiaan hoitaa pikkusia,muutenkin oli mulle känkkis koko kyläiläilyn ajan,lie mikä taas vaivaa sitten...


Pöppiäinen & Emma 13vrk
 
huomenta...
vauva heräs tunti sitten ja esikoinenkin kömpi äsken alas...taisi kyllä nukahtaa sohvalle vielä :D tunnin päästä lähtee tarhaan, mietin josko ens viikosta alkais itse viemään. silleen että 8:ksi veisi...

nyt kahvia, että herää kunnolla |O

-helmi-
 
Alkuperäinen kirjoittaja helmi79:
huomenta...
vauva heräs tunti sitten ja esikoinenkin kömpi äsken alas...taisi kyllä nukahtaa sohvalle vielä :D tunnin päästä lähtee tarhaan, mietin josko ens viikosta alkais itse viemään. silleen että 8:ksi veisi...

nyt kahvia, että herää kunnolla |O

-helmi-
Sullakin aikainen herätys,ilman kahvia ei kyllä jaksaiskaan valvoa.Mulla vielä pikkuneidit tutii,vaaveli nukahti hetki sitten... mutta saas kahtoa nukkuukos kauan kun aamusta täytyy aina seurustella...
:)
 
pöppiäinen, juu vähän turhan aikanen |O |O mutta kunhan tää vauva nukahtaa, niin meen itekin hetkeksi vielä nukkuun..ja joo toi kahvi on vaan loistotuote :D

millaisia yöunia te ITSE muuten nukutte? vai kannattaako aiheesta ees puhua? (univaje taitaa olla jokaisella)
Mä nukun sellaiset keskimäärin 6tuntia yössä yhteensä...2-4tunnin pätkissä,välillä on ollut ihan 8tuntikin unisaldo, mutta silti vähän siihen verrattuna mitä oon tottunut nukkuun, kun nomaali on ollut ennen vauvaa 10tuntia :whistle:
vaikka kuten HM:kin tais mainita joskus, että 4tunnin unilla joutuu pärjään välillä...kun on tuplaheräämiset :/

*nyt kahvia lisää....*
 
Huomenta!

Luminka:eihän sitä kokonaan voinut mielestä sulkea mutta en mä miehelle soittanu enkä viestiä laittanut.Mielessä aina pyöri et jokohan nukkuuvat jne.
Helmi: samallalailla on täällä unta kertynyt kun sullakin =) Mielestäni ihan mukavasti,lisäksi nukun päivällä unet.
Mulla ois tänään se jälkitarkastus, eikä yhtään kiinnnoistais mennä sinne tutkittavaksi.

Mutta nyt aamutouhuille!
 
luminka ja keiju: Tuosta viihteelle menosta, mä oon vieläkin sellainen että isommastakin pojasta soitan miehelle jossain vaiheessa iltaa "onko kaikki mennyt hyvin? nukkuuko poika jo?" :LOL: ja miestä ärsyttää!! tuhahtaa vaan jotain siihen suuntaan, etä mitä mä nyt oikeen kyselen, rentoutuisin jo! :D Mutta minkäs sille mahtaa, nyt on taas hyvä syy soitella.
Me ollaan jo suunniteltu että ekan kerran pojat (siis vauvakin) menee yöhoitoon tai mun vanhemmat tulee meille yöksi, kun on mun ystävän, siis vauvan tulevan kummitädin häät helmikuun lopussa. On tuo onneksi silloin jo 4kk..Otetaan pojat ensin häihin ja illalla viedään mummon ja papan hoiviin. Esikoinen oli ekan kerran yöhoidossa 2,5kuisena mun vanhemmilla.

Mutta nyt nukkuun, kun tuo pikkujätkä viimein nukahti! Ulkoiluakin suunnittelin tälle päivää, mutta hemmetti soikoon, taas joku myrsky tulossa!! Miten nää "talvet" voi olla nykyään tälläisiä???

 
Helmi - Mä nukun 4h yössä noin,välillä voi olla se kaksi kertaa yössä syöttö mutta ei joka yö.
Viiminen syöttö kahentoista pintaan,onneksi mies välillä kyllä sen hoitaa kun " annan " hoitaa ,nimittäin mielelläni itse hoidan.Mutta seuraava sitten on siinä 4-5 viiden välillä ja sitten täytyykin jäädä neidin kanssa seurusteleen... =)

Tosiaan myrsky tulossa ... aaarrgghh ainakin Porvoossa tuulee jo nyt ja sataa vettä... plääh...

 
Huomenta!

Meidän Prinsessan rytmi on oikeastaan nurinkurinen.. Päivällä nukkuu pidempiä pätkiä kuin yöllä. Mutta kahtena iltana on nyt ruvennut nukkuu klo 21 ja herännyt siinä klo 2 aikoihin :D. Onneksi menin ajoissa eilen nukkumaan. Olin jo muutenkin väsy, joten en välttämättä olis jaksanut herätä :whistle: . Sitten neiti valvoi tunnin.. Katsoin täydelliset naiset siinä sitten. Ja sen jälkeen neiti heräs parin tunnin päästä, klo 5. Sitten päätti herätä klo 8.20. Sai mies ruveta antaa maitoa,koska yritän jaksaa lähtee tyttöjen kanssa perhekerhoon.

Lunta on satanut vähäsen yön aikana. Kunpa sataisi lisää ja tulisi pysyvät lumet!

Kerhon jälkeen pitäisi jaksaa ottaa eiliset pyykit pois ja pestä vaikka vauvan vaatteita seuraavaksi. Nyt pystyn pesee lisää vauvan vaatteita, kerran prinsessa siis syntyi :D

Eilen muuten irtosi se napajuttukin irti.

Mutta nyt pukeutumaan. Ja sinne kerhoon kävelemään! :wave:
 
Minakin ilmoittaudun tanne!!!
Apua en kylla ikina ehdi lukemaan kaikkea mita ootte kirjoittaneet, vaikka tekis kauheesti mieli. Musta tuntuu etta en ikina ehdi tekee enaa mitaan muuta kuin hoitaa vauvelia...

Tanaan on jotenkin rankka olo, alkaa varmaan hermot reistailee univajeesta, tuli heti kinaa miehen kanssakin kun tuli toista kotiin. Ja rinnat on niin kipeet kun en oikein edelleenkaan tunnu osaavan imetysta (ei hyvaa yhteistyota mun ja vauvelin valilla, kun han ei avaa suuta kunnolla ja mun rinnat tuntuu ufon kokoisilta tyton mustikkasuuhun!!)

Taytyy lahtea laittaa ruokaa... mutta todellakin haluan olla mukana tassakin pinossa. yritan huomenna kirjoittaa synnytyksesta lisaa.

Vauvan mitat oli muuten 3,435kg ja 50cm, paanymparys 34cm, ja syntymapaiva siis 10.11


 

Yhteistyössä