11-v yksin

Olen yksinhuoltaja ja poika täyttää syksyllä 12-v, menee siis kuudennelle luokalle. Minä vaihdoin työpaikkaa jossa joka toinen viikko iltavuoroa. 14.00-22.00 Voiko poika olla yksin tämän ajan? Vai mitenkä järjestäisin hoitajan tai perään katsojan? Sukulaisia ei paikkakunnalla ole ja kavereillakn omat perheensä ja kiireensä. Miten te muut olette selvinneet yhdistämään työn ja lapsen hoidon näin vuorotyössä? Kiitos vastauksista :flower:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.04.2007 klo 21:04 Pilvi kirjoitti:
Olen yksinhuoltaja ja poika täyttää syksyllä 12-v, menee siis kuudennelle luokalle. Minä vaihdoin työpaikkaa jossa joka toinen viikko iltavuoroa. 14.00-22.00 Voiko poika olla yksin tämän ajan? Vai mitenkä järjestäisin hoitajan tai perään katsojan? Sukulaisia ei paikkakunnalla ole ja kavereillakn omat perheensä ja kiireensä. Miten te muut olette selvinneet yhdistämään työn ja lapsen hoidon näin vuorotyössä? Kiitos vastauksista :flower:
Ei voi olla-päivä aika vielä menis mut ei ilta.Pojan pitäs selvitä yksin iltatouhuista ym-Itse en ottanut vuorotyötä vastaan yhdessä vaiheessa ja muuten on ollut hoitaja palkattuna
 
Riippuu lapsesta voiko olla itsekseen. Meillä jo kuusivuotias meni itse kouluun kun olin duunissa. Siis itse menin aamuvuoroon ja poika kotona heräsi itsekseen, söi aamupalaa ja lähti kouluun. Olin silloin osa-aika duunissa parina päivänä viikossa.
 
miksei vois olla?mä ite olin yksin 7-vuotiaana kun äiti oli iltavuorossa. Riippuu ihan lapsesta. Mutta lakihan taitaa sanoa niin, että 12-vuotiasta sais vasta jättää yksin eli vastuukysymykset tulee sitten jos jotain sattuukin. Voisithan sä vaikka naapurin kanssa sopia et käy vaikka illalla kahtomassa, että iltatoimet sujuu ja kaikki on hyvin...
 
nojoo
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.04.2007 klo 09:10 Peppari kirjoitti:
Riippuu lapsesta voiko olla itsekseen. Meillä jo kuusivuotias meni itse kouluun kun olin duunissa. Siis itse menin aamuvuoroon ja poika kotona heräsi itsekseen, söi aamupalaa ja lähti kouluun. Olin silloin osa-aika duunissa parina päivänä viikossa.
Täysin eri asia jos lapsi aamulla toimii yksin kun jos tekee iltatoimet ja menee yksin nukkumaan
 
No tämä samainen poika joka meni aamulla yksin kouluun, on nyt AnnaTapiossa ja siellä ollaan maanantaista-perjantaihin ja sitten kotiin. Ei yksin nuku mutta kämppäkaverin kanssa. Ja ihan varmana jos kotona olisi niin voisin mennä iltavuoroon.
 
Kiitos vastauksista :flower: Pitänee yrittää järjestää iltavuorojen ajaksi jotain perään katsojaa. Edes muutamaksi tunniksi, muutenhan kavereitten kanssa. Hyvää kevättä kaikille :wave:
 

Yhteistyössä